ligfietsers.nl

Volledige versie: Velomobiel in de trein
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Gezien de rampenrit van Zaterdag heb ik me dat echt even afgevraagd.
Heeft iemand dat wel eens gedaan?
(25-Apr-2017, 10:15 AM)BeruRoniki schreef: [ -> ]Gezien de rampenrit van Zaterdag heb ik me dat echt even afgevraagd.
Heeft iemand dat wel eens gedaan?

Je bedoelt zoiets?
Klik voor foto
Uit:
Posting van Lagu op het Velomobilforum. Het moet niet te druk zijn en conducteur en medereizigers moeten mee willen werken. Vanzelfsprekend is het geloof ik nooit. En let op: Dit is Duitsland. Ik acht de kans dat de Nederlandse spoorwegen meewerken kleiner.
In Deutschland ist alles besser
(25-Apr-2017, 12:38 PM)BeruRoniki schreef: [ -> ]In Deutschland ist alles besser

Grapje, zeker? In Duitsland moet je in zo'n beetje alle snellere treinen (IC) fietsplekken van tevoren boeken (als ze die al hebben) - in Nederland kun je buiten de spits gewoon mee (VM even daargelaten). Verder hebben veel minder treinen fietsplekken, dus beter is het daar zeker niet...

Cheerio,
Thomas
Inderdaad, grapje
past dat uberhaupt wel? ik heb zelf een vouwfiets (mag gratis mee inde trein) en soms moet ik dat ding tussen de gewone fietsen weghengelen... en dat staat het fietsen deel dus echt vol en dat heb ik het over de intercity treinen, waar bij de kop (of staart) van een treindeel wat ruimte is gereserveerd voor fietsen.

En paar weken terug een greenmachine in de trein zien staan en die paste maar net erin...
Je moet een beetje geluk hebben op de lijnen. De lijn Rotterdam / Vlissingen is een erg populaire lijn om fietsen mee te nemen in de maanden juli en augustus. Zeker op een donderdag en vrijdag (richting Vlissingen). Ik ben dan nooit de enige die de fiets mee heeft, ongeacht de dag van de week. De lijn Haarlem en Amsterdam richting Den Helder zal hetzelfde beeld vertonen op mooie dagen voor of in het weekeinde. Men wil dan met de fiets naar Texel.
In 1960 werden zelfs aparte fietstreinen ingelegd. Decennia later nog reden in getrokken treinen fietsrijtuigen mee. Ik herinner mij nog de Wadfietsers, wagenbakken van de Wadloper-treinstellen die in de vakantieperiode helemaal voor fietsvervoer naar Harlingen-Haven waren ingericht.  Dat waren andere tijden natuurlijk,  maar ik vind dat het nu wel erg om efficiëntie gaat ten koste van de flexibiliteit. Gelukkig kan ik bij een museumlijn nog iets van de oude tijden met een aparte rijwielwagen beleven. 
Een conducteur heeft de vrijheid om een velomobiel toe te laten of te weigeren. Een fietskaartje is dus geen garantie.

Niels, kaart-app, van der Wal