ligfietsers.nl

Volledige versie: Einde van de alu velomobiel of toch niet?
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Op de site van Alligt staat dat zij inde 2018 stoppen met de Alleweder A4. Klik!

Volgens mij zou dat dan het einde zijn van de productie van velomobielen met aluminium body.  De a4 is de laatste die nog geproduceerd wordt. Althans dat vermoed ik.

Maar net struikelde ik over de site van dutchbikes.nl. Daar staat dat zij kits van  velomobielen leveren. Het zijn duidelijk Alleweders, dus aluminium velomobielen,  Volgens is de KV4 Velomobile Kit, gewoon weer de A4 Alleweder.  Het bracht mij in verwarring. Dus er is nog een producent va Alleweders en die gaat gewoon door na 2018. Of betrekken zij hun kits van Alligt?

Groeten,

Marco
Dit staat onderaan hun startpagina:

Produced by Alligt
The KV4 is produced by Alligt, a Dutch recumbent specialist company that has a long experience in Aluminium Recumbents and Velomobile building.

Dus ik denk dat ze gewoon wederverkoper zijn.
Dank je, Erik. Ik heb er gewoon overheen gekeken. Dan zou dit dus het laatste productiejaar van de Alleweder kunnen zijn. die toch een bepaalde ontwikkeling markeert en bovendien heel lang geproduceerd is. Een echte klassieker. De prijs van zo'n kit valt toch wel mee vergeleken met de glasfiber of carbon velomobielen.
In Amerika lijkt het nog door te gaan

http://pedalyourselfhealthy.org/FAW.php

Geen interesse wel interessante fiets

Piet
(05-Apr-2018, 02:56 PM)Roepers schreef: [ -> ]De prijs van zo'n kit valt toch wel mee vergeleken met de glasfiber of carbon velomobielen.

Dit is uiteraard waar. 

De prijs valt mee, maar de uitvoering en de afwerking komt niet in de buurt van een carbon vm.


Met toerkap heb ik een volledig gesloten fiets waarmee ik gemakkelijk 35km/u kan fietsen. Als ik iets harder ga trappen, dan kan het echt nog wel iets sneller. Van regen, hagel of koude wind heb ik dan totaal geen last meer.

Mijn DF weegt 25kg en alles wat ik wil meenemen past er gemakkelijk in. Ik fiets bijna het gehele jaar met korte mouwen en een korte of 3/4 broek.
De prijs van velomobielen is wel een stevige drempel. Ik kan mij voorstellen dat iemand dan toch maar besluit te gaan  voor de 2500 euro van  de kit.  Leuk dat het Allewederverhaal in Amerika vervolgd wordt.  De prijs ligt daar toch wel redelijk hoog, zeker vergeleken met de prijs van Alligt.
(06-Apr-2018, 08:23 PM)Roepers schreef: [ -> ]De prijs van velomobielen is wel een stevige drempel. Ik kan mij voorstellen dat iemand dan toch maar besluit te gaan  voor de 2500 euro van  de kit.  Leuk dat het Allewederverhaal in Amerika vervolgd wordt.  De prijs ligt daar toch wel redelijk hoog, zeker vergeleken met de prijs van Alligt.

Ja, maar dat loopt nogal eens uit op een teleurstelling omdat die zelfgebouwde Alleweder dan toch lang niet zo snel blijkt te zijn als de gedroomde Quest. En na de eerste winter verdwijnt die Alleweder dan in de opslag omdat de ganse aandrijflijn naar z'n grootje is.
Mijn stelling is:

Een vm moet een gesloten aandrijflijn hebben.

Iedere vm die dat niet heeft, valt voor mij af.

Dat geldt dus sowieso voor de Alleweder en volgens mij ook nog steeds voor de WAW.
De C-Alleweder heeft wel een gesloten aandrijflijn  Wink
(18-May-2018, 10:16 AM)Coen__ schreef: [ -> ]De C-Alleweder heeft wel een gesloten aandrijflijn  Wink

Moet je wel geduld hebben als je bij de ketting wilt zijn/kijken/onderhoud plegen  Big Grin
(18-May-2018, 10:28 AM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]
(18-May-2018, 10:16 AM)Coen__ schreef: [ -> ]De C-Alleweder heeft wel een gesloten aandrijflijn  Wink

Moet je wel geduld hebben als je bij de ketting wilt zijn/kijken/onderhoud plegen  Big Grin

Dat hoeft dan wel weer veel minder  Wink

Met een gewone Alleweder kun je ieder pekelseizoen afscheid nemen van...