ligfietsers.nl
Zitschaal Challenge Furai 26/26 - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Ligfietsers (https://ligfietsers.nl/forum-3.html)
+--- Forum: Open tweewielers (https://ligfietsers.nl/forum-5.html)
+--- Topic: Zitschaal Challenge Furai 26/26 (/thread-350.html)



Zitschaal Challenge Furai 26/26 - mrdigitalis - 04-Mar-2018

Goedemiddag medeliggers,

Ik heb een vraag over de zitschaal van mijn Furai 26/26. Ik denk dat ik de verkeerde maat zitschaal heb. Ik zit precies met mijn nek tegen de bovenkant van het zitje aan en dat ligt niet lekker.
Moet je hoofd nu tegen het zitje aankomen of moet je hoofd volledig vrij zijn van het zitje (geen contact meer met de stoel dus).

Ik heb het zitje opgemeten en hij is 92 cm lang, ik ben zelf 173 cm lang.

Wie wil hier iets over uitleggen? (Zou de zitting juist groter moeten of kleiner? Ben ik te lang of juist te klein voor deze zitschaal)

Alvast bedankt!


RE: Zitschaal Challenge Furai 26/26 - Marnix - 04-Mar-2018

Je hoofd moet volledig vrij zijn, je zitje is te groot voor je. Gezien je lengte verwacht ik dat een medium zitje goed past.
Je kunt als je dat prettige vind er een losse hoofdsteun bij kopen. Zelf nooit gedaan op mijn Jester (voorganger van jouw fiets)
Na een paar weken zijn je spieren gewend aan de houding zonder extra steun bij je hoofd. Mountainbiker met hun hoofd extreem achterover zal niet zo gauw wennen.
Ligfietsen blijft natuurlijk relaxer Smile
Een optie is je zitje op ligfietsnet zetten, large zitje ruilen tegen medium zitje.
Er zijn een aantal ligfietsers die graag een large zitje willen ipv hun medium zitje.
Zit je volgend weekeind relax te fietsen


RE: Zitschaal Challenge Furai 26/26 - mrdigitalis - 04-Mar-2018

Toch te groot! Bedankt voor je reactie en tip m.b.t. ruiloptie!


RE: Zitschaal Challenge Furai 26/26 - Marnix - 04-Mar-2018

Er staat een advertentie (30 dec 2017) op ligfietsnet die jouw zitje zoekt en wil ruilen tegen zijn mediumzitje


RE: Zitschaal Challenge Furai 26/26 - mrdigitalis - 04-Mar-2018

Daar wilde ik net over posten Marnix! Big Grin

Is dat verschil dan niet veel te groot? (van 92cm naar 75 cm) Of is dat gewoon goed?

[url=http://www.ligfiets.net/advertisement/17460/wanted-l-size-aluminium-seat.html][/url]


RE: Zitschaal Challenge Furai 26/26 - Marnix - 04-Mar-2018

Durf ik zo niet te zeggen, mijn zitje kwam tot de bovenkant rug, mijn nek was vrij. Kun je makkelijker bewegen en rondkijken.


RE: Zitschaal Challenge Furai 26/26 - mrdigitalis - 04-Mar-2018

Ik heb het nagemeten maar 75cm lijkt wel goed. Heb ook antwoord van de advertentie van ligfiets.net. Hij heeft zijn stoel nu zelf verhoogd, dus niet meer nodig helaas. Hij gaf ook aan dat Hans van Elan gebruikte zitjes heeft in M voor € 100,00. Maar dat vind ik aan de hoge kant. Misschien meld zich nog iemand?


RE: Zitschaal Challenge Furai 26/26 - nsa1984 - 04-Mar-2018

(04-Mar-2018, 07:28 PM)mrdigitalis schreef: Ik heb het nagemeten maar 75cm lijkt wel goed. Heb ook antwoord van de advertentie van ligfiets.net. Hij heeft zijn stoel nu zelf verhoogd, dus niet meer nodig helaas. Hij gaf ook aan dat Hans van Elan gebruikte zitjes heeft in M voor € 100,00. Maar dat vind ik aan de hoge kant. Misschien meld zich nog iemand?

Ik heb het nog niet na gemeten, maar ik meende dat ik nog 3 kleine challenge zitschalen heb liggen.
Eenmaal blauw, rood en paars uit mijn hoofd. Het gaat dan om de alluminium zitschalen zoals door challenge veel gemonteerd werden (en die zijn er bij mijn weten alleen in klein en groot).

Als ik er aan toe kom, maandag zal ik even voor je kijken en kunnen we vast wel een afspraak maken. (nog voorkeur qua kleur?)


RE: Zitschaal Challenge Furai 26/26 - mrdigitalis - 05-Mar-2018

Beste nsa1984,

Bedankt voor je reactie! Als het goed is ben ik reeds voorzien, mocht het toch anders lopen dan neem ik graag contact met je op!


RE: Zitschaal Challenge Furai 26/26 - Victorrinia - 09-Mar-2018

Hoi Mr. Digitalis,

morgen heb jij je zitje... ;-)

Groet, Victor.

PS, dank Marnix en Mr Digitalis.


RE: Zitschaal Challenge Furai 26/26 - mrdigitalis - 12-Mar-2018

Dank je Victor! Ik heb het zitje vandaag gemonteerd en mooi paars is niet lelijk toch?

Ik zit cq lig een stuk beter in ieder geval nu!

[Afbeelding: 111.jpg]
[Afbeelding: 222.jpg]
[Afbeelding: 333.jpg]


RE: Zitschaal Challenge Furai 26/26 - Victorrinia - 18-Jun-2018

Hoi mr Digitalis,

Excuses voor de late reactie,

Mooi dat je er tevreden mee bent!
Dat geldt trouwens ook voor mij! De grote stoel paste prima op de Seiran.
PASTE, omdat ik óók een 26/26 Furai ga rijden. Een metallic rode.
Mss komen we elkaar nog eens tegen.

Groet, Victor.


(12-Mar-2018, 04:59 PM)mrdigitalis schreef: Dank je Victor! Ik heb het zitje vandaag gemonteerd en mooi paars is niet lelijk toch?

Ik zit cq lig een stuk beter in ieder geval nu!

[Afbeelding: 111.jpg]
[Afbeelding: 222.jpg]
[Afbeelding: 333.jpg]