ligfietsers.nl
nieuwe hoge racer: Pelso Brevet - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Ligfietsers (https://ligfietsers.nl/forum-3.html)
+--- Forum: Open tweewielers (https://ligfietsers.nl/forum-5.html)
+--- Topic: nieuwe hoge racer: Pelso Brevet (/thread-361.html)



nieuwe hoge racer: Pelso Brevet - Nino Coutinho - 29-Mar-2018

http://pelso.bike/

https://www.youtube.com/watch?v=TLFIUbEwcdo


Citaat:The Pelso Brevet comes in TWO different sizes:

MEDIUM: body height between 165-185cm / 5’5”-6’1”
x-seam between 100-112cm / 3’3”-3’8”

LARGE: body height between 180-200 cm / 5’11”-6’7”
x-seam between 110-122cm / 3’7”-4’0”


FINE TUNING:
To ensure your high comfort level on the bike fine-tuning is essential. We simplified the adjustment process so you can easily adjust your seat position, seat angle and handlebar position in minutes.


Seat position: ± 12cm / ± 4.7”
Seat angle: Between 8-30 degrees
Riser up/down: 50mm / 2”
Handlebar front/aft: 80mm / 3,1”

[Afbeelding: 41034437182_7722368bd2_b.jpg]

[Afbeelding: 27204618198_cfa1ff8755_b.jpg]

[Afbeelding: 40183793405_e10ef5739c_b.jpg]


RE: nieuwe hoge racer: Pelso Brevet - vrolijken - 29-Mar-2018

Maar wat kost 'ie? En waar kun je 'm kopen?


RE: nieuwe hoge racer: Pelso Brevet - Roepers - 29-Mar-2018

Prachtige fiets. (brilliant bicycle). Hij komt uit Hongarije (from Hungary). Waar is hij van gemaakt? Staal, aluminium, carbon? (Is it made of steel aluminium, or carbon?). Prijzen zijn er ook niet vermeld op de site, helaas. (No prices at the website, alas)


RE: nieuwe hoge racer: Pelso Brevet - vrolijken - 29-Mar-2018

(29-Mar-2018, 02:46 PM)Roepers schreef: Waar is hij van gemaakt? Staal, aluminium, carbon? (Is it made of steel aluminium, or carbon?).

Van de site: All major components are made using High Modulus / uni directional carbon fiber materials for enhanced rider comfort.


RE: nieuwe hoge racer: Pelso Brevet - Wim -de roetsende - 29-Mar-2018

Mooie fiets. Kan zo op mijn verlanglijstje.


RE: nieuwe hoge racer: Pelso Brevet - Lopopodium - 30-Mar-2018

Je kan er blijkbaar wel "met zonder" handen mee fietsen.


RE: nieuwe hoge racer: Pelso Brevet - Wim -de roetsende - 30-Mar-2018

(30-Mar-2018, 12:15 AM)Lopopodium schreef: Je kan er blijkbaar wel "met zonder" handen mee fietsen.

Hij fietst niet  Big Grin Dat heet uitrollen. Maar zelfs dat durf ik niet met losse handen op de Taifun.

#asfalteczeem


RE: nieuwe hoge racer: Pelso Brevet - PietV* - 30-Mar-2018

Met de meeste tweewielers in lijn kun je met de handen van het stuur fietsen. Mits de stuurgeometrie zich daar voor leent en voor het zelf-corrigerende effect niet te veel massa zich achter het draaipunt bevindt.
Voor ligfietsen met kleine voorwielen en veel stuurlengte + accessoires achter het draaipunt is dat lastiger.

https://www.youtube.com/watch?v=IXhRPnh1JSU&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=84Wczsi4vHg

https://www.youtube.com/watch?v=oZAc5t2lkvo

Of je fiets goed, matig of slecht zelf-corrigerend kun je testen door je fiets aan het zitje voort de duwen en middels verkanten te besturen. Daarna test je de fiets los. Moet lukken met een recht frame en "rechte" wielen in lijn.


RE: nieuwe hoge racer: Pelso Brevet - vrolijken - 30-Mar-2018

Als je dit leuk vindt, kun je hier ook nog wel een uurtje stukslaan: https://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_and_motorcycle_dynamics


RE: nieuwe hoge racer: Pelso Brevet - arnoldl - 04-Apr-2018

Lijkt me een clone (waarschijnlijk van de fabrikant) van de Schlitter Encore. Die kwam volgens mij ook uit een fabriek uit die contreien.

Google update:
1) Schlitters werden gemaakt bij CarbonRecumbent
2) CarbonRecumbent adres: 8184 Fuzfogyártelep
3) Pelso adres : 8184 Fuzfogyártelep

Is dus een clone/doorontwikkeling van de Schlitter Encore. Die begon ergens bij 3500 USD dacht ik.