Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Semi-Lowracer streamliner project - input/suggesties wensenlijk
#27
Ok staartpunt zit erop. Hij rijdt vrij vlot; vandaag een paar Strava posities in de top 0.2% (dus top twee-tienden!) van 60'000 renners gepakt bij mij in de buurt. 
Zelfs in de top 10% van een paar van de lichtere klimmen.

Nou is de highracer waar het project mee begon die ik met superman/open cockpit stuur omtoverde ook niet langzaam, eergisteren heb ik er ook een paar segmenten van 4 - 17km in de top 6% - 0,5% gehaald trouwens.

Maar over de midracer weer.... nu ga ik beginnen aan de neus en zijwanden....

Staartpunt heb ik met een alu strook van de KArwei gemonteerd; netjes uitgemeten, en gebogen met dezelvde ronding als wat in de binnenkant van de boveste achterpunt van de staart zit. Vervolgens 2 andere stukken gekort om een driehoeking constructie van de stoel af te hangen, en de oude gebogen aluplaat gerbruikt voor de bovenkant. Ook onderaan de stoel met 2 bouten (en rubber bumpers) vastgezet

Staart erop en hij paste precies. Daarna nog als laatste (knullig) met versterkt verpakkinstape de breede van de punt iets naar binnen toe getrokken net onder de schouderbobbels, om het geheel nauw aan te laten sluiten op mn torso...

[Afbeelding: ACtC-3dCmhcuBpYGI21S1srTRL45dhtUZDg7TmpB...authuser=0]


[Afbeelding: ACtC-3eBLey-0kl9wlmI5iRezAQf2Ed-P79nkYcw...authuser=0]
Antwoord }
Bedankt door: Chepap
#28
Ok de project boekt vooruitgang. 

Neuspunt is gemonteerd, met een 15x15x2mm alu blok die ik tot adaoptor punt heb omgetoverd tussen de lampnok op de trapas en ik heb een kliknagel op de bovenkant van de neuspijp gezet om een verticale steunstang achter de derailleurmast te plaatsen. Hij staat super stevig vast. Ben er blij mee.

Nu de zeil dus op maar snijden, en evt alu lattne leggen aan de binnekant van de neuspijk naar de staart ter versteviging van het geheel.

Ik ben van plan velcro strips op de neus en staartpunt te plaatsen om daar de zeil op de leggen en inspannen. Dan ook velcro punten op de versterkings alu latten als die bijkomen.

Heerf iemand al eerder zo'n zijwant voor zn stroomlijn fiets gemaakt? Zie je dat ik bepaale procedurele of ontwerpsfouten maak die ik nu al zou moeten verbeteren? Fotos hieronder...

Trapas lampbevestiging montage neuspunt
[Afbeelding: ACtC-3eaYsLWl4qR4Tgws32S1AWI6-N1umpxErU9...authuser=0]

Montagepunt neuspunt op neuspijp achter derailleurmast
[Afbeelding: ACtC-3cpSNmGb5QJm2-Snnip4aeZBvkNF7zx5Ty9...authuser=0]

Zeil erop leggen, kijken hoe ik het op maap snij....
[Afbeelding: ACtC-3fr8TBjz8WnI2tzAES0sw8q_WlqRYDMeR1a...authuser=0]
Antwoord }
Bedankt door:
#29
Ben benieuwd naar het eindresultaat. Ik heb hier zelf ook wel eens aan zitten denken toen ik mijn cobra nog had, maar ik was bang voor de zijwindgevoeligheid.
Hoe rijdt dat met alleen een staartpunt?
Antwoord }
Bedankt door:
#30
Met alleen een staartpuntje heb je eigenlijk nauwelijks last van de wind. Zelfs met heel sterke zijwind gaat dat nog goed. Ik heb zelfs met code rood, caravans en vrachtwagens opletten/thuisblijven nog gewoon met het puntje rond gereden. Geen probleem. Je hebt daarmee nog steeds minder last van de wind dan op een gewone rechtop fiets waarbij je door een onverwachte windvlaag ineens stil kunt komen te staan, of uit de richting waait. Ik ben niet zo van de boekhouding, ik schat dat ik ongeveer 50.000 km met staartpuntjes gemaakt heb. Een wieldoekje in het voorwiel van een lage racer heb ik er na een paar honderd km uit gehaald na wat onverwachte stuurbewegingen bij plotselinge zijwind.

Overigens wel steeds op lage racers, Valenteijn, Baron, M5, eigen bouw. De Fujin is iets hoger dan een lager racer, maar niet heel veel. Zou je zo'n grote staartpunt op een hogere fiets maken, zoals een M Racer of iets anders met een zithoogte van duidelijk boven de 30 cm, kan het anders werken.

Groeten, Jeroen
Antwoord }
Bedankt door:
#31
Vandaag een rondje gedaan zonder neus en zijwanden ivm wind, maar toch een aardig gemiddelde van 37.3kph gehaald op een rondje van 36,2 km met gemiddeld 254w, ong. 3.85 W/kg.  Best netjes? Heeft iemand toevallig vergelijkbare cijfers tehand van een volle lowracer ov velomobiel?
Antwoord }
Bedankt door:
#32
In deze link de cijfers van de m5 CHR http://www.m5-ligfietsen.nl/site/NL/Mode...igh_Racer/

48,3 km/h bij 250 watt. Dat is echter gemeten op een wielerbaan met een perfect wegdek, zonder ander verkeer, verkeerslichten e.d. Dat is nogal funest voor je gemiddelde.

In deze link wat Watt gegeven van een Nederlandse rijder met een Snoek, mogelijk ook hier actief?

https://www.velomobilforum.de/forum/inde...40/page-48

Groeten, Jeroen

60,39 km/h bij 173 watt in een heen en weer ritje op de openbare weg.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
OBT 2024 Rotterdam
Bij de laatste obt...365cycle — 01:46 AM
OBT 2024 Rotterdam
Bij de laatste obt r...Veloquest — 12:25 AM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Buff's heb ik hier o...Jeroen S — 12:09 AM
Indexing probleem
Hallo Jacco, Ik ve...Jeroen S — 11:48 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een n...365cycle — 11:44 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Het standaard nopp...Wim -de roetsende — 11:21 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een nor...Peter de Rond — 10:50 PM
Indexing probleem
Ik vind filmpjes Roe...Fietsbennie — 10:40 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Of juist wel, want j...blokdoorn — 10:35 PM
Dit draadje gaat nergens meer over
Bij links afslaa...Roepers — 10:28 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Ik bedoelde trams ...datakneder — 10:20 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Bij links afslaan ...365cycle — 10:05 PM
Kilometer topic
945 km nu. Maar ...365cycle — 10:02 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
In mijn oude fie...twilwel — 09:42 PM
Indexing probleem
Thanx Bob! Hiervoor...JaccovZ — 09:21 PM
Indexing probleem
Nog een tip: als fie...Bob Hagendijk — 08:38 PM
Kilometer topic
gemiddeld .... km/...Hardloper — 07:09 PM