Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ongeduldige automobilisten.
#27
Geplakte strepen zijn retro-reflecterend, geverfde niet. Dus geplakte strepen zijn beter zichbaar - maar vervelend voor velomobielen en motorrijders. Toch?
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#28
Citaat:Als er herkenbare reclame op een voertuig staat wil ik ook nog weleens gewoon bellen en/of een klacht indienen.

Dit doe ik ook. Meestal mail ik.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#29
(06-Nov-2023, 04:06 PM)PieterTrapt schreef: Geplakte strepen zijn retro-reflecterend, geverfde niet. Dus geplakte strepen zijn beter zichbaar - maar vervelend voor velomobielen en motorrijders. Toch?
Eigenlijk voor alle fietsers. Volgens verkeerskundigen die ik weleens spreek: Geplakt voel je ze ook, dus is het net zoals de "rumble strip" een extra signaal voor de automobilist. Het besef dat het gevaar oplevert voor andere weggebruikers kwam pas naar aanleiding van mijn vraag  Rolleyes
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
#30
Ik kom gelukkig niet zoveel ongeduldige automobilisten tegen. Meestal hier in het dorp de stad waarbij ze dan tamelijk zeker een klein stukje verder vastlopen op het verkeersinfarctje dat ontstaat omdat je de parkeerplaats van de Lidl met een auto niet op kunt rijden als er een auto uit wil rijden. Blijft vermakelijk. 

In het dorp waar ik werk mag je 50 op de hoofdweg door de kern, maar die slingert nogal en de huizen staan dicht op de straat, waardoor je niet om de bocht kunt kijken. Daar wordt er ook nog wel eens 1 ongeduldig en wordt die 30 rijdende velomobiel met alle moeite ingehaald. Zodat ze dan iets verder weer fijn kunnen aansluiten achter de rest van de rij voor een ander obstakel. Meestal een gewone fietser, die is veel langzamer. Of de streekbus, die nogal eens stopt. 

Ik ben soms wel eens een ongeduldige velomobilist als er erg veel oudjes met de e bike op pad zijn. Gelukkig is het nu weer slecht weer en zie je alleen de echt hardnekkige gevallen nog buiten.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#31
Ben een beetje verwonderd over de antwoorden op mijn tekst van "midden van de weg". Dat is natuurlijk het midden van de rijbaan/rijstrook, maar dat ik dat nog moet uitleggen Huh . Ik begrijp ook wel dat op het midden van de gehele rijbaan niet verstandig is. Afgelopen zondag nog zo'n idioot tegengekomen. De eenrichtingsverkeer rijbaan ter plekke had rechts geparkeerde auto's en links de rijbaan, iets breder dan een auto. Links en rechts daarvan een stoep met ieder twee stoeptegels breedte. Links dan de façades van de bebouwing, rechts een opgemetseld muurtje van de dijk. En dan denkt zo'n idioot dat er ruimte is voor en zijn auto en een fiets van "85cm" breedte. Niet dus en dan maak ik mij breed. En ja, als ik een gaatje zie laat ik die sufferd wel even voor, staat ie voor me met een seconde winst Doh .

(06-Nov-2023, 04:06 PM)PieterTrapt schreef: Geplakte strepen zijn retro-reflecterend, geverfde niet. Dus geplakte strepen zijn beter zichbaar - maar vervelend voor velomobielen en motorrijders. Toch?
Okay, men neme een dun plaatje kunststof, aan de ene zijde iets van meneer 3M zodat het blijft zitten op de weg en de andere zijde bespuiten we met een verf die bij toeval reflecterend is. Ik heb even niet scherp waarom dat niet op de weg kan, sterker nog, het is goedkoper, geen dun plaatje kunststof nodig en geen spullen van meneer 3M. Alleen verf die bij toeval reflecterend is.
e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
#32
(06-Nov-2023, 10:57 PM)Joop99 schreef: Okay, men neme een dun plaatje kunststof, aan de ene zijde iets van meneer 3M zodat het blijft zitten op de weg en de andere zijde bespuiten we met een verf die bij toeval reflecterend is. Ik heb even niet scherp waarom dat niet op de weg kan, sterker nog, het is goedkoper, geen dun plaatje kunststof nodig en geen spullen van meneer 3M. Alleen verf die bij toeval reflecterend is.


retro-reflectie krijg je door de structuur van het oppervlak. Dat zijn kleine putjes met spiegelende wanden die ervoor zorgen dat invallend licht teruggekaatst wordt in dezelfde richting als waar het vandaan kwam. (vandaar 'retro')

Met verf (wat een emulsie is van pigment in een vloeistof) krijg je die putjes nooit. (En als je een emulsie van retro-reflectieve vormpjes maakt, dan krijg je ze nooit netjes uitgeleijnd zodat ze ook reflecteren)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#33
(06-Nov-2023, 10:57 PM)Joop99 schreef: Ben een beetje verwonderd over de antwoorden op mijn tekst van "midden van de weg". Dat is natuurlijk het midden van de rijbaan/rijstrook, maar dat ik dat nog moet uitleggen Huh
Ik heb het ook over het midden van de rijstrook, daar mag een fietser niet rijden tenzij dat toevallig overeenkomt met "zoveel mogelijk rechts houden".
We zijn bestuurders voor de wet. Echter wordt er voor ons door de diverse handhavers een stuk harder gehamerd op dat regeltje dan voor bestuurders van zware motorvoertuigen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#34
(07-Nov-2023, 11:38 AM)365cycle schreef:
(06-Nov-2023, 10:57 PM)Joop99 schreef: Ben een beetje verwonderd over de antwoorden op mijn tekst van "midden van de weg". Dat is natuurlijk het midden van de rijbaan/rijstrook, maar dat ik dat nog moet uitleggen Huh
Ik heb het ook over het midden van de rijstrook, daar mag een fietser niet rijden tenzij dat toevallig overeenkomt met "zoveel mogelijk rechts houden".
We zijn bestuurders voor de wet. Echter wordt er voor ons door de diverse handhavers een stuk harder gehamerd op dat regeltje dan voor bestuurders van zware motorvoertuigen.
Je zal ongetwijfeld ook wel artikel 5.4 kennen. Met dit artikel mogen wij de rijbaan op mits we breder zijn dan 75cm. Eenmaal op de rijbaan ga ik zo rijden dat niet een of andere idioot zich nog wil wurmen tussen mijn fiets en een tegenligger. En als een agent mij daarop aanhoudt krijgt hij/zij prompt waarom hij/zij de auto met die idioot niet heeft aangehouden. Wat nu als ik een handkar voortduwde, gaat langzamer en is ongeveer even breed. Tot op heden heb ik alleen maar terug gekregen of ik jurist ben.. Overigens wordt met rechts rijden bedoeld op de rechter rijbaan en indien die rijbaan uit verschillende banen bestaat (bijv A2), dan zoveel mogelijk op de rechter baan.
e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#35
(06-Nov-2023, 10:21 PM)365cycle schreef:
(06-Nov-2023, 04:06 PM)PieterTrapt schreef: Geplakte strepen zijn retro-reflecterend, geverfde niet. Dus geplakte strepen zijn beter zichbaar - maar vervelend voor velomobielen en motorrijders. Toch?
Eigenlijk voor alle fietsers. Volgens verkeerskundigen die ik weleens spreek: Geplakt voel je ze ook, dus is het net zoals de "rumble strip" een extra signaal voor de automobilist. Het besef dat het gevaar oplevert voor andere weggebruikers kwam pas naar aanleiding van mijn vraag  Rolleyes

Er is méér mis met dingen plakken op het fietspad. Zie bijvoorbeeld deze aanduidingen, die je kunt vinden op doorgaande fietsroutes naar/uit de stad Groningen. 

Op zichzelf zijn "doorfietsroutes" een sympathiek idee. Maar het probleem is dat ze die plak-dingen bij voorkeur *in de bocht* op het fietspad plakken. Kennelijk met het idee: hoe maximaliseren we de kans dat er een fietser van op z'n bek gaat. Want (zoals ook elke motorrijder weet): bij nat weer moet je uitkijken met die opgeplakte rommel.

Op een VM zul je daar minder last van hebben, maar op een tweewieler is dit een probleem. 

Vandaar dat ik er voor pleit dat een cultuur-ambtenaar wel eens een museum of schouwburg bezoekt, dat een onderwijs-ambtenaar wel eens op een school komt, dat een fiets-ambtenaar af en toe zelf een stukkie fietst. EAT YOUR OWN DOG FOOD, noemen ze dat in de VS. 

 


 [Afbeelding: groningen-infrastructuur-doorfietspaden-....jpg?ssl=1]
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
#36
(07-Nov-2023, 03:31 PM)PieterTrapt schreef: EAT YOUR OWN DOG FOOD
Exactly! Big Grin

(07-Nov-2023, 03:31 PM)PieterTrapt schreef: Op een VM zul je daar minder last van hebben, maar op een tweewieler is dit een probleem. 
Dat zou je denken... maar in de praktijk valt het vies tegen.

Exhibit A:


Hier zit zo'n ribbelstrook op de weg, die voor een brede autoband alleen een beetje geluid maken maar waardoor een fietser gewoon op z'n muil gaat, zelfs als de fiets een stabiele driewieler is. Deze kerel rijdt maar 32-33 km/h; het effect is nog veel heftiger als je zo hard rijdt als met een Bülk, Snoek, Tuna of één van de andere snelle velomobielen kan.

Voor diegenen die denken dat een QV het per definitie beter doet hebben we dit stukkie film. Nee, da's geen toeval, mijn QV deed dat destijds ook telkens in die bocht (en op nog een aantal andere plekken), en ik ken nog een derde QV-rijder die dat bochtje kent Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt , Willeke_IGKT
#37
Oh dat gedoe met de Go-one was een drama, hij beweerde eerst dat hij aangereden was door een auto en dat hij recht had op schadevergoeding, en vervolgens had hij zijn Go-One helemaal opgeknapt en reed hem niet veel later weer in de prak :p en daarna begon die allerlei rare shit te posten over politiek en de bijbel..

Dus ja rumble-strips zijn heel gevaarlijk, maar met een beetje gezond verstand ga je er gewoon niet op rijden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#38
(07-Nov-2023, 03:31 PM)PieterTrapt schreef: Vandaar dat ik er voor pleit dat ... een fiets-ambtenaar af en toe zelf een stukkie fietst.


Ik vermoed dat die fietsambtenaren best wel eens een stukkie fietsen, maar op een gezapige 15-20 km/u, op een fiets met vering en/of slappe dikke banden. Daardoor kunnen ze zich niet inleven in de situatie van snellere fietsers.

Ik zou wensen dat de mensen die dit soort hobbels in de fietsinfrastructuur plannen en aanleggen gedwongen worden om er zelf overheen te rijden met 30-35 km/u, op een fiets zonder vering en de banden op maximale druk. De meesten zullen hiertoe fysiek niet in staat zijn, daarom moeten ze het op een speedpedelec doen die aan de eisen van ontbrekende vering en niet al te dikke banden op maximale druk voldoet.

Mijn grootste ergernis op dit gebied zijn overigens niet dit soort hobbels, maar de vele kuilen van te diep gelegde putdeksels, vrijwel altijd op het fietspad of de fietsstrook, niet op de autorijbaan.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt , Hoekie
#39
(06-Nov-2023, 02:48 AM)Gideonaut schreef: dat is nog niets zo'n slecht idee! zo'n dashcam of gopro is nogal een investering, al helemaal omdat ik 0 interesse heb in youtube filmpjes maken of filmen in het algemeen.. dan print ik gewoon een neppe gopro en plak ik die op mn fiets Big Grin

Ik maak ook geen filmpjes, maar heb 1x na een serieus ongeluk flink lang getouwtrek gehad omdat mevrouw beweerde langs de zijkant geparkeerd te hebben gestaan (ipv midden op de weg een blinde bocht te rijden in haar PC Hooft-tractor). Sindsdien rij ik met twee dashcams...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#40
(07-Nov-2023, 08:36 PM)Arend-Jan schreef: Sindsdien rij ik met twee dashcams...


maar die dashcams verkoop je met de MilanGT? heb je meerdere setjes? zijn ze zo goedkoop? ik ben juist bang dat ik het tijdens het fietsen kwijtraak of het gespuis in gouda jat het van mn fiets. (een go-pro kan nog wel, die neem je gewoon mee, maar een dashcam setup?)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#41
(07-Nov-2023, 03:15 PM)Joop99 schreef: Je zal ongetwijfeld ook wel artikel 5.4 kennen. Met dit artikel mogen wij de rijbaan op mits we breder zijn dan 75cm. Eenmaal op de rijbaan ga ik zo rijden dat niet een of andere idioot zich nog wil wurmen tussen mijn fiets en een tegenligger. En als een agent mij daarop aanhoudt krijgt hij/zij prompt waarom hij/zij de auto met die idioot niet heeft aangehouden. Wat nu als ik een handkar voortduwde, gaat langzamer en is ongeveer even breed. Tot op heden heb ik alleen maar terug gekregen of ik jurist ben.. Overigens wordt met rechts rijden bedoeld op de rechter rijbaan en indien die rijbaan uit verschillende banen bestaat (bijv A2), dan zoveel mogelijk op de rechter baan.
Je typt wel, maar lees je ook? Wink  Arrow
(05-Nov-2023, 11:36 PM)365cycle schreef: De wet geeft je alleen het recht om de rijbaan te gebruiken als er ook een fietspad is.
www.magdatdingopdeweg.nl punt 4.
Ik schreef het meteen al. Rijd zelf daarnaast ook defensief, en heb daar dezelfde reden voor als jij... maar dat betekent niet automatisch dat je wet aan je zijde hebt.

(07-Nov-2023, 05:15 PM)Gideonaut schreef: Oh dat gedoe met de Go-one was een drama, hij beweerde eerst dat hij aangereden was door een auto en dat hij recht had op schadevergoeding, en vervolgens had hij zijn Go-One helemaal opgeknapt en reed hem niet veel later weer in de prak :p en daarna begon die allerlei rare shit te posten over politiek en de bijbel..

Dus ja rumble-strips zijn heel gevaarlijk, maar met een beetje gezond verstand ga je er gewoon niet op rijden.
Natuurlijk. Het ging er vooral om dat de achterkant van een velomobiel grip kan verliezen. Dat kan ook prima op zo'n gladde plakstreep, of andere niet geschikte ondergrond.
Zoals je ziet op de tweede link; daar zit geen rumble strip.

(07-Nov-2023, 09:57 PM)Gideonaut schreef: maar die dashcams verkoop je met de MilanGT? heb je meerdere setjes? zijn ze zo goedkoop? ik ben juist bang dat ik het tijdens het fietsen kwijtraak of het gespuis in gouda jat het van mn fiets. (een go-pro kan nog wel, die neem je gewoon mee, maar een dashcam setup?)
https://www.365cycle.nl/fiets/dashcam-op-je-fiets/
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#42
Mijn grootste ergernis op dit gebied zijn overigens niet dit soort hobbels, maar de vele kuilen van te diep gelegde putdeksels, vrijwel altijd op het fietspad of de fietsstrook, niet op de autorijbaan.

Helemaal mee eens. Irritanter is er niet.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#43
(07-Nov-2023, 10:27 PM)Tom Fekkes schreef: Mijn grootste ergernis op dit gebied zijn overigens niet dit soort hobbels, maar de vele kuilen van te diep gelegde putdeksels, vrijwel altijd op het fietspad of de fietsstrook, niet op de autorijbaan.

Helemaal mee eens. Irritanter is er niet.
I raise you both: de "gerepareerde" 's Gravenweg in Capelle/Rotterdam, zodat er eindelijk eens rustig gereden wordt. En je er niet meer normaal kan fietsen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#44
Citaat:I raise you both: de "gerepareerde" 's Gravenweg in Capelle/Rotterdam, zodat er eindelijk eens rustig gereden wordt. En je er niet meer normaal kan fietsen.
Ja, maar die weg is ook zo oud als de weg naar Kralingen https://nl.wikipedia.org/wiki/%27s-Gravenweg
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#45
(07-Nov-2023, 09:57 PM)Gideonaut schreef:
(07-Nov-2023, 08:36 PM)Arend-Jan schreef: Sindsdien rij ik met twee dashcams...


maar die dashcams verkoop je met de MilanGT? heb je meerdere setjes? zijn ze zo goedkoop? ik ben juist bang dat ik het tijdens het fietsen kwijtraak of het gespuis in gouda jat het van mn fiets. (een go-pro kan nog wel, die neem je gewoon mee, maar een dashcam setup?)

150 euro per set, meen ik me te herinneren? En inderdaad, in de QV zit ook een set, en in de SnoekL komt ook weer een (nieuwe) set. Het in- en uitbouwen vind ik zo'n irritant klusje dat ik het liever meeverkoop dan uitbouw.

Ze zitten zo netjes ingebouwd dat een voorbijganger ze niet ziet. Dus bang voor jatten ben ik niet (ben veel meer bang dat gespuis erin/erop klimt en daarbij de fiets sloopt).

(07-Nov-2023, 04:44 PM)365cycle schreef:
(07-Nov-2023, 03:31 PM)PieterTrapt schreef: EAT YOUR OWN DOG FOOD
Voor diegenen die denken dat een QV het per definitie beter doet hebben we dit stukkie film. Nee, da's geen toeval, mijn QV deed dat destijds ook telkens in die bocht (en op nog een aantal andere plekken), en ik ken nog een derde QV-rijder die dat bochtje kent Wink

En ik heb dichter bij huis m'n QV al op zn zijkant gehad nadat de achterkant besloot rechtdoor te gaan (ipv de neus te volgen). Combinatie van hard opgepompte banden, slecht wegdek en beroerde demping..
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Hoekie
#46
(07-Nov-2023, 10:26 PM)365cycle schreef: https://www.365cycle.nl/fiets/dashcam-op-je-fiets/
(08-Nov-2023, 09:05 AM)Arend-Jan schreef: 150 euro per set, meen ik me te herinneren? En inderdaad, in de QV zit ook een set, en in de SnoekL komt ook weer een (nieuwe) set. Het in- en uitbouwen vind ik zo'n irritant klusje dat ik het liever meeverkoop dan uitbouw. Ze zitten zo netjes ingebouwd dat een voorbijganger ze niet ziet. Dus bang voor jatten ben ik niet (ben veel meer bang dat gespuis erin/erop klimt en daarbij de fiets sloopt).



Thanks! dat valt op zich best mee, ik wist niet dat de dashcam een set it and forget it systeem was, ik ga dat eens op m'n gemak doorlezen. De dummy go-pro is geprint, ik ga er nog een beetje verf op gooien om het echt te laten lijken en dan kijken of het wat uit maakt.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Atrike , Willeke_IGKT
#47
(07-Nov-2023, 10:26 PM)365cycle schreef:
(07-Nov-2023, 03:15 PM)Joop99 schreef: Je zal ongetwijfeld ook wel artikel 5.4 kennen. Met dit artikel mogen wij de rijbaan op mits we breder zijn dan 75cm. Eenmaal op de rijbaan ga ik zo rijden dat niet een of andere idioot zich nog wil wurmen tussen mijn fiets en een tegenligger. En als een agent mij daarop aanhoudt krijgt hij/zij prompt waarom hij/zij de auto met die idioot niet heeft aangehouden. Wat nu als ik een handkar voortduwde, gaat langzamer en is ongeveer even breed. Tot op heden heb ik alleen maar terug gekregen of ik jurist ben.. Overigens wordt met rechts rijden bedoeld op de rechter rijbaan en indien die rijbaan uit verschillende banen bestaat (bijv A2), dan zoveel mogelijk op de rechter baan.

Je typt wel, maar lees je ook? Wink  Arrow
Jawel, ik wil maar aangeven dat ik niet in de goot ga rijden door de rotzooi, en verder hebben veel wegen wel een stippellijn met soms wel en soms niet voldoende ruimte voor een driewieler, maar geen fietssymbool om de zoveel meter (die er ook opgeplakt wordt en dat rijd dus niet prettig). Volgens een van de arresten (sorry, wil niet met juridische rimram schermen) heet dat dan de rand van de weg. In dit geval dus een beetje brede rand. Is er wel zo'n fiets opgeplakt, dan is het een fietspad, maar dan mogen daar geen andere weggebruikers gaan parkeren, want dan hinderen ze de fietsers (doorgaand verkeer) en dat mag dus niet. Uiteraard geen politie en als ze er zijn doen ze niks.
e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#48
Het artikel/blogpost van 365Cycle is heel handig en ik denk dat ik zo'n dashcam setup beter vind dan een GoPro, prijs valt ook reuze mee. Hoe ik dat in godsnaam in mn Velayo ga krijgen is nog een vraag. Blijkbaar moet ik gaten in de kuip gaan boren.. hier kijk ik niet naar uit.

In de tussentijd, dummy go pro + sticker Big Grin
[Afbeelding: DSC-6847.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle , Atrike
#49
Ondanks m'n dummy GoPro ben ik vandaag toch van de weg gereden, met opzet ook, de oude man in zn pickup truck vond dat ik met mn kutfiets gewoon op het fietspad moest fietsen, maar toen ik de boel wou gaan filmen ging die weer snel vloekend zn auto in.

Fiets gelukkig in orde, ik denk alleen een slag in het wiel en een gebogen spatbord en de GoPro foetsie. Maar ik heb snel een foto kunnen maken van zn nummerplaat en ga vanavond als ik thuis ben officieel een klacht indienen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#50
(18-Nov-2023, 04:30 PM)Gideonaut schreef: Ondanks m'n dummy GoPro ben ik vandaag toch van de weg gereden, met opzet ook, de oude man in zn pickup truck vond dat ik met mn kutfiets gewoon op het fietspad moest fietsen, maar toen ik de boel wou gaan filmen ging die weer snel vloekend zn auto in.

Fiets gelukkig in orde, ik denk alleen een slag in het wiel en een gebogen spatbord en de GoPro foetsie. Maar ik heb snel een foto kunnen maken van zn nummerplaat en ga vanavond als ik thuis ben officieel een klacht indienen.

Heftig verhaal.
Het meenemen van de goPro is diefstal, maar ook schade. Als je velomobiel schade heeft is dit ook te verhalen.
Omdat dit gaat om auto-versus fietser is de schade 100% te verhalen op de automobilist; inclusief de kosten van de advocaat.
Ik heb zelf goede ervaring met letselschade-advocaten. Die zijn thuis in deze materie. Mijn advies is om ook contact met hen op te nemen, te vragen wat ze kunnen en adviseren en wat de kosten zijn. (Waarschijnlijk nikst, tenzij je.........etc.)

Sterkte,

Niels, NoGo, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Hoekie
#51
(18-Nov-2023, 04:30 PM)Gideonaut schreef: Ondanks m'n dummy GoPro ben ik vandaag toch van de weg gereden, met opzet ook, de oude man in zn pickup truck vond dat ik met mn kutfiets gewoon op het fietspad moest fietsen, maar toen ik de boel wou gaan filmen ging die weer snel vloekend zn auto in.

Fiets gelukkig in orde, ik denk alleen een slag in het wiel en een gebogen spatbord en de GoPro foetsie. Maar ik heb snel een foto kunnen maken van zn nummerplaat en ga vanavond als ik thuis ben officieel een klacht indienen.

Mag hopen dat die klacht een officele aangifte bij de politie is en dat je 'm aansprakelijk gaat stellen voor de schade en nu wel een echt camera'tje gaat kopen. Die kosten maar een paar knaken tegenwoordig.. Is je dummy-camera gejat door de man? Zoja, ook aangifte van diefstal doen.

Hoe precies ben je van de weg gereden? Moedwillig schrijf je, maar is dat dat je gedwongen eraf werd geduwd met een tikje de auto, of is het zonder fysiek contact met de auto. Als het met fysiek contact tussen jouw velomobiel en de auto is geweest, valt het sowieso onder aanrijding. Anders is eht denk ik wat lastiger strikt juridisch gezien.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , PieterTrapt
#52
Niet alleen aanrijding. Ook doorrijden na een ongeval. 
Agressie door automobilisten is echt een probleem.

Hoe gaat het met jou Gideon? Ben je erg geschrokken of valt het mee?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
OBT 2024 Rotterdam
Bij de laatste obt r...Veloquest — 12:25 AM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Buff's heb ik hier o...Jeroen S — 12:09 AM
Indexing probleem
Hallo Jacco, Ik ve...Jeroen S — 11:48 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een n...365cycle — 11:44 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Het standaard nopp...Wim -de roetsende — 11:21 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een nor...Peter de Rond — 10:50 PM
Indexing probleem
Ik vind filmpjes Roe...Fietsbennie — 10:40 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Of juist wel, want j...blokdoorn — 10:35 PM
Dit draadje gaat nergens meer over
Bij links afslaa...Roepers — 10:28 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Ik bedoelde trams ...datakneder — 10:20 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Bij links afslaan ...365cycle — 10:05 PM
Kilometer topic
945 km nu. Maar ...365cycle — 10:02 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
In mijn oude fie...twilwel — 09:42 PM
Indexing probleem
Thanx Bob! Hiervoor...JaccovZ — 09:21 PM
Indexing probleem
Nog een tip: als fie...Bob Hagendijk — 08:38 PM
Kilometer topic
gemiddeld .... km/...Hardloper — 07:09 PM
OBT 2024 Rotterdam
ZoefZoef de eenvou...ZoefZoef — 06:53 PM