Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schoenplaatjes positie ? - ligfietsen
#27
(16-Jan-2024, 07:46 PM)Wim -de roetsende schreef: Misschien vergeten jij en Twilwel dat ik een MK7 heb en deze heeft een neusklep/front cover.
Deze had ik even gemist, mijn SL heeft ook een neusklep.

(17-Jan-2024, 07:15 AM)Wim -de roetsende schreef: Hij werkte bij USVA.

Was dus zeer ervaren met het aanpassen van fietsen en zorgen voor een optimale energieoverbrenging.
Mwah, nee, alleen het eerste deel van dat statement is waar. 
Verreweg het meeste dat USVA verkocht is precies wat m'n ouders allebei hebben; een hoge trike die in de meeste gevallen voorzien is van een motor. 
Dan is optimale energieoverbrenging totaal geen aandachtspunt. Stap voor de grap maar eens op een E-bike met een vermogensmeter en kijk wat je trapt.
Sterker nog: Ik denk dat de beweging bij rustig meebewegen nog weleens duidelijk anders zou kunnen zijn dan bij flink doortrappen. 

In m'n Milan GT kon ik prima rijden met de schoenplaatjes op de verkeerde plaats, 40 kruissnelheid was geen enkel probleem.
Ging ik een beetje vermogen vragen (45 of meer), dan voelde het binnen een minuut alsof m'n schenen in de fik stonden. Op de gok heb ik de plaatjes toen verplaatst zodat ik pijnvrij kon rijden, en daarna nog een afspraak gehad bij de bikefitter.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#28
Ik had een van de eerste ritten beetje last van krampen in de voeten. Maar de laatste ritten hadden dit niet. Maar ik kan niet zeggen dat ik ergens last van heb, dus blijf ik er wijs van af.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#29
(17-Jan-2024, 02:13 PM)Hardloper schreef: Ik had een van de eerste ritten beetje last van krampen in de voeten. Maar de laatste ritten hadden dit niet. Maar ik kan niet zeggen dat ik ergens last van heb, dus blijf ik er wijs van af.
Dat is op zich wel logisch. Jouw sport tot nu toe was verticaal. Je lijf zal even moeten wennen aan de andere houding.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#30
Sorry, maar het tweede deel is dus wel waar.

Deze man was daar ergotherapeut, voordat er zo met energie via een motor werd gesmeten.

Het was juist zijn werk om mensen met weinig vermogen te kunnen laten fietsen door de fietsen zo perfect mogelijk af te stellen.
Inclusief de plaatsing van de voet op de pedalen of de schoenplaatjes onder de schoenen.


Ze hadden daar toen ook veel lage trikes met 2 voorwielen die o.a. aangepast werden voor jongere rijders.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#31
(17-Jan-2024, 02:33 PM)365cycle schreef:
(17-Jan-2024, 02:13 PM)Hardloper schreef: Ik had een van de eerste ritten beetje last van krampen in de voeten. Maar de laatste ritten hadden dit niet. Maar ik kan niet zeggen dat ik ergens last van heb, dus blijf ik er wijs van af.
Dat is op zich wel logisch. Jouw sport tot nu toe was verticaal. Je lijf zal even moeten wennen aan de andere houding.

Ik sport nog veel meer verticaal dan horizontaal.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#32
(16-Jan-2024, 10:29 PM)365cycle schreef: Mensen, alsjeblieft, stop met het zonder disclaimer praten over "gewoon" je schoenplaatjes verplaatsen om ruimte te maken. Ik lees het vaak... en vervolgens ook vaak dat mensen rare blessures oplopen.
Bovendien kan je alleen je maximale vermogen (zowel duur als piek) leveren als je schoenplaatjes precies goed zitten. In alle andere posities verlies je power aan het compenseren van een onnatuurlijke beweging.

Ik pieker er niet over om te stoppen met vertellen waar ik baat bij heb gevonden. Er is beslist geen sprake van een onnatuurlijke beweging en verlies van vermogen, mits de trapafstand goed is ingesteld. Wat volgens mij nogal voor de hand ligt dat je daarmee aan de slag moet, want de voet komt hogerop op de trapper en is dus quasi te ver weg. Wat inderdaad blessures kan veroorzaken, maar dat komt niet door midvoets trappen op zich wat, als je een beetje rondkijkt op de fietspaden, de meest natuurlijke manier van trappen is.

Vaste voetplaatjes daarentegen, dat is pas onnatuurlijk. Geen wonder dat dat problemen geeft bij de ligfietshouding. Op een racefiets ben je veel meer bezig met gewichtsverplaatsing, uit het zadel komen. In de velomobiel zit je bekken steeds in dezelfde houding. De ergonomische principes van rechtop en lig-fietsen zijn dus bepaald niet hetzelfde. In tientallen jaren van uitproberen en steeds weer opnieuw instellen ben ik het meest tevreden met 130 tot 140mm cranks, rotationeel wrijvingsloze schoenplaatjes en een plaatsing van de schoenplaatjes liefst vrij dicht bij midvoets. Dit vanuit een mix van ergonomische problemen die ik tegen kwam en de praktische inpasbaarheid van mijn lange en grootvoetige persoon in vaak net iets te krappe velomobielen.

Ik vind het best wanneer iemand lekker fietst met race pedalen, de schoenplaatjes maximaal naar de tenen en 175mm cranks. Maar het is soms niet handig om zo rigide vast te houden daaraan. In een velomobiel heb je nu eenmaal te maken met vaste begrenzingen van de voet. Ik zie te vaak dat iemand liever af en toe tegen de kniebulten aan stoot en de hakken schraapt, dan te kiezen voor wat kortere cranks. Ik vind dat erg jammer. Rondtrappen zou geen bewuste actie moeten zijn, dat ontneemt vrijwel zeker het plezier in fietsen, hoe verliefd men ook is op z'n velomobiel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#33
(17-Jan-2024, 05:23 PM)twilwel schreef: Ik pieker er niet over om te stoppen met vertellen waar ik baat bij heb gevonden. Er is beslist geen sprake van een onnatuurlijke beweging en verlies van vermogen, mits de trapafstand goed is ingesteld. Wat volgens mij nogal voor de hand ligt dat je daarmee aan de slag moet, want de voet komt hogerop op de trapper en is dus quasi te ver weg. Wat inderdaad blessures kan veroorzaken, maar dat komt niet door midvoets trappen op zich wat, als je een beetje rondkijkt op de fietspaden, de meest natuurlijke manier van trappen is.
Zonder disclaimer N=3 (hier) boven ervaringen van professionele bikefitters, sportfysiotherapeuten en in ieder geval 2 teams die zo hard mogelijk proberen te fietsen in gestroomlijnde tweewielers (ik rijd met exact dezelfde plaatjes)? Ok, you do you Big Grin 

(17-Jan-2024, 05:23 PM)twilwel schreef: Vaste voetplaatjes daarentegen, dat is pas onnatuurlijk. Geen wonder dat dat problemen geeft bij de ligfietshouding. Op een racefiets ben je veel meer bezig met gewichtsverplaatsing, uit het zadel komen. In de velomobiel zit je bekken steeds in dezelfde houding. De ergonomische principes van rechtop en lig-fietsen zijn dus bepaald niet hetzelfde. In tientallen jaren van uitproberen en steeds weer opnieuw instellen ben ik het meest tevreden met 130 tot 140mm cranks, rotationeel wrijvingsloze schoenplaatjes en een plaatsing van de schoenplaatjes liefst vrij dicht bij midvoets. Dit vanuit een mix van ergonomische problemen die ik tegen kwam en de praktische inpasbaarheid van mijn lange en grootvoetige persoon in vaak net iets te krappe velomobielen.
Zou op zich hout kunnen snijden, echter is het uit het zadel komen op een racefiets eerder een nadeel dan een voordeel t.o.v. de ligfiets. Je verandert je houding dan vooral ook om te balanceren, niet alleen om de kracht zo efficiënt mogelijk over te brengen. Daarnaast, juist met grote voeten (waar ik blijkbaar nog net iets meer van heb dan jij Tongue ) wil je je voeten in een compacte velomobiel fixeren in een positie waarop ze niet hard en ongepland in aanraking komen met carrosseriedelen, aangezien in een sprint juist een plotseling obstakel voor blessures kan zorgen. 

Verder is de hoeveelheid kracht (niet vermogen, kracht) die je kan overbrengen in een velomobiel fors hoger dan op een wielrenfiets; bij die laatste wordt het maximaal je gewicht + ongeveer 20%, in de ligfiets is het in mijn geval meer dan 3x m'n eigen gewicht. Met "float" in de pedalen is dat in mijn geval meer dan m'n enkels kunnen controleren om m'n voet ergonomisch in de juiste positie te houden.
Vergeet niet: Op een standaard fietspedaal heb je wrijving tussen het oppervlak van je schoen en het rubberen oppervlak op het pedaal (of eventueel de pinnen die erin zitten, in geval van een mountainbike pedaal), net zoals je in de sportschool wrijving hebt tussen het platform van de legpress en je fitness-schoen. Beide fixeren de stand van je voet (tot op zekere hoogte - hard trappen op een platformpedaal zonder pinnen met natte schoenen is geen formule voor succes). 
Met schoenplaatjes heb je geen wrijving totdat je het uiterste bereik van de "float" tegenkomt.

(17-Jan-2024, 05:23 PM)twilwel schreef: Ik vind het best wanneer iemand lekker fietst met race pedalen, de schoenplaatjes maximaal naar de tenen en 175mm cranks. Maar het is soms niet handig om zo rigide vast te houden daaraan. In een velomobiel heb je nu eenmaal te maken met vaste begrenzingen van de voet. Ik zie te vaak dat iemand liever af en toe tegen de kniebulten aan stoot en de hakken schraapt, dan te kiezen voor wat kortere cranks. Ik vind dat erg jammer. Rondtrappen zou geen bewuste actie moeten zijn, dat ontneemt vrijwel zeker het plezier in fietsen, hoe verliefd men ook is op z'n velomobiel.
Ik rijd met 140mm en 155mm cranks, en juist met m'n voeten volledig gefixeerd is rondtrappen geen bewuste actie meer. Met beide cranklengtes kan ik tot boven de 200 rpm trappen, dan is bewust nadenken over de beweging sowieso al geen optie meer.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#34
(18-Jan-2024, 12:38 PM)365cycle schreef:
(17-Jan-2024, 05:23 PM)twilwel schreef: Ik pieker er niet over om te stoppen met vertellen waar ik baat bij heb gevonden.

Zonder disclaimer N=3 (hier) boven ervaringen van professionele bikefitters, sportfysiotherapeuten en in ieder geval 2 teams die zo hard mogelijk proberen te fietsen in gestroomlijnde tweewielers (ik rijd met exact dezelfde plaatjes)? Ok, you do you Big Grin 

Hier moet ik me even bij Twilwel aansluiten. Hij geeft duidelijk aan dat hij promoot waar hij baat bij heeft. Niet dat dat voor iedereen zoiu moeten gelden. Het gaat me wel over die zin, want in het verdere verhaal lijkt het meer op een algemeen idee voor iedereen.

En ik ben het wel met 365Cycle eens dat er een goed onderbouwd verhaal zit aan zijn visie, maar dat geldt dan voor een groot deel van de bevolking. 

We zijn geen machines in die zin dat wat voor de één goed is voor iedereen goed is. Ik denk aan Nils v.d. Poel die zelf een training heeft ontwikkeld om het best te presteren op de 10k schaatsen. Afwijkend van de kennis in de schaatswereld. Ik vind het fijn om te lezen wat de gangbare opvatting is, maar ook om te lezen dat er mensen zijn die baat hebben bij iets anders. Dat geeft mij keuzevrijheid.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , twilwel , TimSch
#35
(18-Jan-2024, 01:25 PM)datakneder schreef: Hier moet ik me even bij Twilwel aansluiten. Hij geeft duidelijk aan dat hij promoot waar hij baat bij heeft. Niet dat dat voor iedereen zoiu moeten gelden. 
Daar ben ik ook niet op tegen. Wat ik erover zeg is dat ik denk dat het belangrijk is om ook duidelijk te maken dat er bepaalde risico's aan zitten wanneer je zomaar plaatjes verplaatst.
Het verandert de belasting op de kuitspieren en de tibialis anterior enorm als je het drukpunt onder je voet verplaatst, ook als je de trapas vervolgens verplaatst.

Als je de boel overbelast kan het resulteren in shin splints, de genoemde symptomen had ik destijds dan ook.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#36
Ik heb de plaatjes halverwege staan, en geen 175mm cranks, maar in Daniëls recente fietsen schraap ik steevast over de bodem (behalve bij de W9!) daar was mijn opmerking op gebaseerd.

Vaste schoenplaatjes heb ik ook nog nooit gehad trouwens, dat is vragen om problemen imho.

Maar ik vind dat een velomobiel de ruimte moet bieden om de plaatjes en cranks te monteren die jou bevallen. En niet jezelf proberen aan te passen aan de fiets
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , datakneder
#37
(18-Jan-2024, 04:45 PM)Arend-Jan schreef: Maar ik vind dat een velomobiel de ruimte moet bieden om de plaatjes en cranks te monteren die jou bevallen. En niet jezelf proberen aan te passen aan de fiets


Dan moet je dus accepteren dat er velomobielen bestaan die niet voor jou gebouwd zijn. En dat schijnt nog best wel een dingetje te zijn in de VM rijder wereld Tongue
Antwoord }
#38
(18-Jan-2024, 06:00 PM)Frutsel schreef: Dan moet je dus accepteren dat er velomobielen bestaan die niet voor jou gebouwd zijn. En dat schijnt nog best wel een dingetje te zijn in de VM rijder wereld Tongue 
Klopt tot op zekere hoogte. Het is voor ons allemaal ongunstig als er binnen onze niche veel energie gaat naar velomobielen waar eigenlijk niemand écht wat aan heeft.
Zoals de Alpha A9.1 bijvoorbeeld; weinig mensen die een lijf hebben dat daar perfect bij past. Zou namelijk een heel lang persoon moeten zijn met extreem lange benen, maar relatief kleine voetjes.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#39
(18-Jan-2024, 10:28 PM)365cycle schreef: Is allemaal ongunstig als er binnen onze niche veel energie gaat naar velomobielen waar eigenlijk niemand écht wat aan heeft.
Zoals de Alpha A9.1 bijvoorbeeld; weinig mensen die een lijf hebben dat daar perfect bij past. Zou namelijk een heel lang persoon moeten zijn met extreem lange benen, maar relatief kleine voetjes.

Klopt, Johan (van de filmpjes van MooiTwente, LOL en de OBT) is groot, maar past niet in de A9.

De neus gaat simpelweg te snel naar beneden, daar waar je voeten moeten ronddraaien is dus te weinig ruimte.
Vreemd ontwerp voor grote mensen die dus ook vaak grote voeten hebben.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#40
Dat idd. En ik ben niet klein, maar niet zo groot als Johan. Kwam in de A9.1 in de knel met m'n voeten, maar boven m'n knieën kon ik een matras kwijt. Door die hoge bult kon ik echter de horizon voor me niet eens zien Big Grin Heb er dus alleen in gezeten en de trappers rondgedraaid. Rijden vond ik geen goed plan.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
#41
Leuk detail:
Zelfs de voeten maat komt aanbod bij het bestellen van een VM:
https://www.velomobileworld.com/measurements/
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#42
(19-Jan-2024, 10:19 AM)Hardloper schreef: Leuk detail:
Zelfs de voeten maat komt aanbod bij het bestellen van een VM:
https://www.velomobileworld.com/measurements/
Klopt! Die schoudermaat kan je trouwens in je eentje en nog makkelijker bepalen, en zelfs de vorm die je daar nodig hebt. Twee dozen naast elkaar zetten, iets te smal. Ertussen gaan liggen met je armen in fietspositie. Voila.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#43
(18-Jan-2024, 06:00 PM)Frutsel schreef: Dan moet je dus accepteren dat er velomobielen bestaan die niet voor jou gebouwd zijn. En dat schijnt nog best wel een dingetje te zijn in de VM rijder wereld Tongue

Ja maar dat doe ik dan ook  Sleepy 
Dat schreef ik de 16e ook al "dan maar niet de aller- allerkleinste vm, ik fiets niet voor records"

Ik pas niet in een SL want die is me te smal, en niet in een A7 of M9 want dan schraap ik over de bodem. Een kleine Snoek kan ik in, maar dan kan ik niet meer inademen dus dat doe ik ook maar niet  Tongue W9 proefritten vielen me iets tegen, na alle bombarie. Toen me gerealiseerd dat ik teveel moeite heb met het karakter van de ontwerper en zijn vrouw om ze te sponsoren.

Blij met mn QV, waarin het schuimdeksel nog boven mijn knieën, in de neus mee kan. Het werd alleen wat krap voor mijn dochtertje, dus ik heb hem verlengd  Cool
Bij de SnoekL zit ik qua breedte nog nét vrij, kan dat schuimdeksel ook nog precies boven mijn knieën mee, en hoef ik niet onvrijwillig korte cranks te rijden, dus die heb ik besteld. Bülk heb ik trouwens eerder ook overwogen (toen ik mijn GT nog had en de SnoekL nog niet aangekondigd was), pas ik ook goed in, maar vond ik niet mooi genoeg. Tuna vind ik een technisch mooi ontwerp, stuurt ook fijn, heel praktisch ook met die wielluiken + op de neus + onderop, maar ik lig liever net wat vlakker.
Antwoord }
#44
(20-Jan-2024, 01:31 AM)Arend-Jan schreef: Ik pas niet in een SL want die is me te smal, en niet in een A7 of M9 want dan schraap ik over de bodem. 

Een kleine Snoek kan ik in, maar dan kan ik niet meer inademen dus dat doe ik ook maar niet  Tongue W9 proefritten vielen me iets tegen, na alle bombarie. Toen me gerealiseerd dat ik teveel moeite heb met het karakter van de ontwerper en zijn vrouw om ze te sponsoren.

Bij de SnoekL zit ik qua breedte nog nét vrij, kan dat schuimdeksel ook nog precies boven mijn knieën mee, en hoef ik niet onvrijwillig korte cranks te rijden, dus die heb ik besteld. 

Bülk heb ik trouwens eerder ook overwogen, pas ik ook goed in, maar vond ik niet mooi genoeg. 

Tuna vind ik een technisch mooi ontwerp, stuurt ook fijn, heel praktisch ook met die wielluiken + op de neus + onderop, maar ik lig liever net wat vlakker.

Mooie analyse. Deze past ook mooi hier: https://ligfietsers.nl/thread-2092.html   Wink Tongue


Ik sluit mij trouwens aan bij het sponsoringsverhaal van Dhr. en Mevr. DF.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Arend-Jan
#45
Idem hier mbt dhr & mevr DF. Als ze nou alleen hoog van de toren blazen is er nog niks aan de hand, maar ze doen ook gewoon echt niet altijd wat ze hier en daar allemaal beloven (bv. 50mm banden met een redelijke draaicirkel onder A9/M9). Met zo'n uitgave moet het gewoon wel kloppen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
#46
(20-Jan-2024, 02:09 PM)365cycle schreef: Idem hier mbt dhr & mevr DF. Als ze nou alleen hoog van de toren blazen is er nog niks aan de hand, maar ze doen ook gewoon echt niet altijd wat ze hier en daar allemaal beloven (bv. 50mm banden met een redelijke draaicirkel onder A9/M9). Met zo'n uitgave moet het gewoon wel kloppen.

Hebben de Ooster buren ondertussen ook al die mening? Of is dat niet geweten? Maar valt me wel op dat zijn modelletjes wel duurder in de markt zijn gezet dan die van de overige ontwerpers.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#47
(20-Jan-2024, 05:34 PM)Hardloper schreef: Hebben de Ooster buren ondertussen ook al die mening? Of is dat niet geweten? Maar valt me wel op dat zijn modelletjes wel duurder in de markt zijn gezet dan die van de overige ontwerpers.

Ook daar heb je 'haters' en 'lovers'  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT , 365cycle
#48
(20-Jan-2024, 07:43 PM)Wim -de roetsende schreef:
(20-Jan-2024, 05:34 PM)Hardloper schreef: Hebben de Ooster buren ondertussen ook al die mening? Of is dat niet geweten? Maar valt me wel op dat zijn modelletjes wel duurder in de markt zijn gezet dan die van de overige ontwerpers.

Ook daar heb je 'haters' en 'lovers'  Big Grin

Wanneer ik die cultuur zie van de reacties van de blog van Velomobiel.nl, dan is dit wel mooi om te zien. Hoe VM.nl reageert op reacties, daar heb ik wel respect voor. Het toont heel erg de liefde voor hun vak en het delen van kennis. Alleen al daarom zou je een Strada / Quest / Snoek / QV kopen en geen Alpha.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Arend-Jan , 365cycle
#49
Helemaal mee eens, Hardloper, de mannen in Dronten (en dat geldt naar mijn mening ook echt voor die aan de Koperweg!) lijken geen last te hebben van een ego, en dat vind ik echt prachtig.
Antwoord }
#50
(20-Jan-2024, 11:58 PM)Arend-Jan schreef: Helemaal mee eens, Hardloper, de mannen in Dronten (en dat geldt naar mijn mening ook echt voor die aan de Koperweg!) lijken geen last te hebben van een ego, en dat vind ik echt prachtig.
Klopt.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#51
Ik was toch even benieuwd hoe het bij mijn schoenen zat. Toen ik mijn Strada ging proefrijden in Dronten en eigenlijk al wel wist dat ik hem mee zou nemen, hebben de heren van VM.nl de schoenplaatjes gemonteerd. Nu blijkt: zo ver mogelijk richting mijn tenen en (dat zeiden ze erbij) zover mogelijk naar buiten, zodat mijn schoen zo dicht mogelijk op de trapas zou zitten, zodat je ruimte hebt om uit te klikken. Met maat 48/49 is dat nml wat krapjes in een velomobiel.

Dat gezegd hebbend heb ik geen last van pijntjes door de positie, dus vooralsnog laat ik het zo. Ik houd wel in gedachten wat hierboven geschreven is: mocht ik op langere tochten toch klachten krijgen, dan ga ik eens kijken of ik ze kan verplaatsen. Maar het bepaalt ook de positie van mijn knieën en die komen nu al akelig dicht bij de bovenkant uit.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#52
(21-Jan-2024, 05:48 PM)Grrrrrene schreef: Met maat 48/49 is dat nml wat krapjes in een velomobiel.
In mijn ervaring met racepedalen geen probleem zolang je maar geen bagagevakken in de neus hebt. Bij sommige pedalen kan je zowel het klikpunt als hoe stroef het uitklikken gaat afstellen. '

En volgens mij ben ik nog steeds trots bezitter van de grootste voeten van het forum Tongue
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen:
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
OBT 2024 Rotterdam
Bij de laatste obt r...Veloquest — 12:25 AM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Buff's heb ik hier o...Jeroen S — 12:09 AM
Indexing probleem
Hallo Jacco, Ik ve...Jeroen S — 11:48 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een n...365cycle — 11:44 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Het standaard nopp...Wim -de roetsende — 11:21 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een nor...Peter de Rond — 10:50 PM
Indexing probleem
Ik vind filmpjes Roe...Fietsbennie — 10:40 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Of juist wel, want j...blokdoorn — 10:35 PM
Dit draadje gaat nergens meer over
Bij links afslaa...Roepers — 10:28 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Ik bedoelde trams ...datakneder — 10:20 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Bij links afslaan ...365cycle — 10:05 PM
Kilometer topic
945 km nu. Maar ...365cycle — 10:02 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
In mijn oude fie...twilwel — 09:42 PM
Indexing probleem
Thanx Bob! Hiervoor...JaccovZ — 09:21 PM
Indexing probleem
Nog een tip: als fie...Bob Hagendijk — 08:38 PM
Kilometer topic
gemiddeld .... km/...Hardloper — 07:09 PM
OBT 2024 Rotterdam
ZoefZoef de eenvou...ZoefZoef — 06:53 PM