Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M5 M-racer opbouw
#79
[/quote]


Wut?

Niet eens een carbon optie die 15 gram lichter is?

Wat is er van M5 geworden... Wink

[/quote]


M5 ligfietsen zijn snel. Een ligfiets haalt de snelheidswinst door de vermindering van luchtweerstand. Een standaard geeft luchtweerstand.

M5 = M5

Niels, luiaard, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: gideon , Hoekie
#80
Hij staat bij mij tegen de zijkant van het fietsenhok. Geen standaard hier, niet uit principe, maar omdat ik die in de praktijk niet nodig heb.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#81
In de praktijk vind ik een standaard toch ook wel een dubieus ding, ze begeven het relatief snel, zorgen na verloop van tijd voor flinke beschadigingen van je frame en met veel bagage en/of ietwat ongelijk terrein valt je fiets toch om. Mijn praktische dagelijkse ligger heeft er een, maar voor touren en vakanties rijd ik liever zonder.
Antwoord }
Bedankt door: datakneder , Willeke_IGKT
#82
(24-Jan-2024, 02:59 PM)blokdoorn schreef: In de praktijk vind ik een standaard toch ook wel een dubieus ding, ze begeven het relatief snel, zorgen na verloop van tijd voor flinke beschadigingen van je frame en met veel bagage en/of ietwat ongelijk terrein valt je fiets toch om. Mijn praktische dagelijkse ligger heeft er een, maar voor touren en vakanties rijd ik liever zonder.



Ik heb het eigenlijk nog nooit gehad dat een standaard het begaf.  Wel dat mn ego gekrenkt werd omdat ik de standaard vergat in te klappen bij het wegrijden.
Beschadigingen aan het frame kun je oplossen door een stukje binnenband tussen de standaardmontage en frame te zetten, zodat het metaal ervan niet je lak en frame gaat schuren zodra ie los is getrild.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#83
(24-Jan-2024, 08:07 AM)Victor schreef:
(24-Jan-2024, 07:16 AM)Wim -de roetsende schreef: Een echte M5 heeft uiteraard geen standaard.

Vraag maar aan Bram Moens  Big Grin Big Grin
Dussssss:
http://www.m5-ligfietsen.com/site/NL/_m5...standaard/

Dit is voor de nep-M5-rijders. Dit zijn geen echte Cool
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , martinus
#84
Haha ik hoor het al, geen standaard. We gaan het zien morgenochtend of ik de fiets dan een beetje kwijt kan in het fietsenhok. We hebben geen fietsenrek waar hij achteruit in kan en mee naar binnen is helaas ook geen optie.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#85
Volgens mij hebben we hier zo'n m5 standaard op de Blueglide van mijn vrouw zitten. Hij mag er niet af, maar wordt ook niet gebruikt volgens mij.

Meestal is er wel een muurtje, hoekje, paaltje of iets dergelijks beschikbaar. Van gekke fietsen wordt ook wel enig afwijkend gedrag gepikt is mijn ervaring. Verder weet waarschijnlijk vrij snel het hele bedrijf van wie die gekke fiets is als de stalling een beetje in het zicht staat. Mocht er iemand over willen klagen, dan zullen ze je wel weten te vinden. Tenzij je bij een heel groot bedrijf werkt, of ergens waar wel heel veel mensen rondlopen.

Ik heb erg veel slechte ervaringen met standaards, zeker als je iets meer gewicht mee neemt, gaat het vaak mis.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#86
(24-Jan-2024, 09:41 PM)LigZeeuw schreef: Haha ik hoor het al, geen standaard. We gaan het zien morgenochtend of ik de fiets dan een beetje kwijt kan in het fietsenhok. We hebben geen fietsenrek waar hij achteruit in kan en mee naar binnen is helaas ook geen optie.

En hoe heb je het stallen opgelost op je werk?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#87
Hij staat op het eind van de fietsenstalling tegen het muurtje aan. Ik heb een paar keer iemand anders z'n fiets er voor aan de kant moeten zetten maar die staat nu keurig iedere morgen een stukje van de muur zodat die van mij er tussen past.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#88
Inmiddels zijn we weer een stapje verder en is de 21L tailbox gemonteerd inclusief hoofdsteuntje.
[Afbeelding: IMG-2709.jpg]
Antwoord }
#89
Prachtige fiets! En die staartdoos past er goed bij. Super!
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#90
Mooi hoor! En je kunt zien dat ie gebruikt wordt! Daar is helemaal niks mis mee.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#91
Dat is een fraai exemplaar geworden zo met die tailbag erop.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#92
Dank allemaal, ik ben zelf ook erg blij met hoe hij is geworden. Nu alleen nog een keer goede ebike/speed peddelec verlichting er op met grootlicht functie en 1 accu in de tailbag weggewerkt. Maar dat is een projectje voor einde zomer ergens.
En dat hij gebruikt wordt is een feit, inmiddels 2200km er op zitten door weer en wind en daar wordt hij niet schoner van Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie , martinus
#93
(15-Apr-2024, 08:46 PM)LigZeeuw schreef: En dat hij gebruikt wordt is een feit, inmiddels 2200km er op zitten door weer en wind en daar wordt hij niet schoner van Wink

Ach, ik heb een witte Gaucho, 50.000 kilometer op de teller en ik heb 'm in zeven jaar tijd misschien tweemaal eens een beetje gepoetst. Ziet er nog steeds wit uit, dus moet deze mooie groene ongetwijfeld ook nog wel een tijd mooi groen blijven.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#94
Ziet er goed uit LigZeeuw!

Heb je voor een speciale reden gekozen voor deze tailbox van M5 en niet van een andere aanbieder zoals deze van Thor of 1 van de velen van Novosport?

Ik ben namelijk ook in de markt voor een tailbox, liefst 35L of meer (heb nu een toptas van 30L waar alles in past zonder veel ruimte over), maar ook niet veel groter want dan wordt het weer een lomp grote bak wat ik niet fraai vind.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#95
(17-Apr-2024, 12:43 PM)Bob Hagendijk schreef: Ziet er goed uit LigZeeuw!

Heb je voor een speciale reden gekozen voor deze tailbox van M5 en niet van een andere aanbieder zoals deze van Thor of 1 van de velen van Novosport?

Ik ben namelijk ook in de markt voor een tailbox, liefst 35L of meer (heb nu een toptas van 30L waar alles in past zonder veel ruimte over), maar ook niet veel groter want dan wordt het weer een lomp grote bak wat ik niet fraai vind.

Hoi Bob, de hoofdreden was dat ik deze gewoon het mooiste vind. Daarnaast heb ik novosport meerdere malen gemaild maar nooit reactie gekregen en die van thor is in carbon duurder dan de mijne, minder mooi (in mijn optiek) en heeft een erg hoge rand middenin de koffer wat volgens mij onpraktisch is.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#96
Wat betreft de verlichting, als je een beetje met electra overweg kunt is dat prima zelf te doen. Ik heb voor de houten VM een Ali express E bike koplamp genomen, 12 volt accu en motorfiets achter verlichting.

Wat betreft de koplamp kun je je onder de velomobilisten veel informatie vinden. Busch en Muller heeft veel goed spul. Achterlichtjes, bij motorfiets onderdelen winkels als Louis, Polo-motorrad, die verkopen dan vaak weer lampjes van merken als Shin-Yo. https://www.shin-yo.de/nl/product-catego...ichten-nl/ Daar vindt je voor 20-25 euro al een goedgekeurd motorfiets achterlichtje. Een stuk beter dan wat je bij de fietsverlichtingszaak vindt.

Moet je alleen nog verzinnen waar je het aan-uit schakelaartje zet. Mogelijk is onder de stoel links ergens een plekje te vinden. Of in het koffertje, maar dan moet je stoppen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#97
bedankt voor de tip van de achterlichten. waar heb jij je accu gekocht en welk type heb je? Schakelaartje wil ik gewoon in de koffer stoppen denk ik, maar dat vogel ik nog wel uit tzt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#98
De accu heb ik van ali express, 12v lithium ion met een simpel stekker systeem. Ziet er tamelijk hetzelfde uit als deze van Velomobiel.nl https://www.velomobiel.nl/onderdelen/

Het is al weer een tijdje terug dus het aanbod zal wel weer afgelopen zijn, zo iets als deze dus.

https://nl.aliexpress.com/item/100500597...Redirect=y

Het getal erop klopt misschien niet helemaal, maar dat kan ik toch niet meten. Ze leveren best voor een hele tijd stroom, maar wel afhankelijk van temperatuur, in de winter als het koud en vochtig is, gaan ze toch iets minder lang mee dan een zomernacht vermoedelijk. Ik heb altijd ook een reserve bij, wil niet zonder licht zitten. Ladertje mee en op het werk bijladen kan ook. Mijn huidige VM heeft een meet dingetje ingebouwd. Kan ik op een knopje drukken en dan lichten er kort een aantal ledjes op. 

De grote voorlamp trekt een hoop stroom, dus die doe ik alleen aan als het echt donker is. Moet ik zijn licht op de straat wel kunnen zien. Ik heb ook nog een ledstripje voor de schemering, dagrij licht.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#99
Thanks, ik ben altijd een beetje huiverig voor aliexpress maar dit prijsverschil is best groot. Misschien toch maar eens proberen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(20-Apr-2024, 09:01 PM)LigZeeuw schreef: Thanks, ik ben altijd een beetje huiverig voor aliexpress maar dit prijsverschil is best groot. Misschien toch maar eens proberen.

Ik heb er 3x iets besteld.

1x heb ik nooit iets ontvangen en 2x moest ik aan de deur invoerrechten betalen.

Ik bestel er dus niet meer.

Niemand hoeft ooit invoerrechten of weet-ik-wat-voor-belasting-het-was betalen aan de pakjesbezorger, maar ik dus zelfs 2x.

Had ik dan een heel groot bedrag? Nee hoor, gewoon iets van €18,- of zoiets.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik vind belasting betalen tot daar aan toe maar nu moet je bij bestellen buiten de EU zowel de btw als een vergoeding voor het werk van de pakjes bezorger betalen waarbij de vergoeding vast ligt op een belachelijk hoog bedrag voor een kleine hoeveelheid belasting.

Ali regelt het nu vooraf, dus zijn het juist de kleine bedrijven die de dupe zijn en de mensen die de kleine bedrijven in leven proberen te houden.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
(20-Apr-2024, 09:01 PM)LigZeeuw schreef: Thanks, ik ben altijd een beetje huiverig voor aliexpress maar dit prijsverschil is best groot. Misschien toch maar eens proberen.

Je kan ook bij hobbyking kijken. Die hebben ook een EU warenhuis, dus dan heb je geen gedoe met inklaren.
Die accu van ALiexpres ziet eruit als een 3s2p. (3 serieel, 2 parallel).
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(20-Apr-2024, 10:57 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik vind belasting betalen tot daar aan toe maar nu moet je bij bestellen buiten de EU zowel de btw als een vergoeding voor het werk van de pakjes bezorger betalen waarbij de vergoeding vast ligt op een belachelijk hoog bedrag voor een kleine hoeveelheid belasting.
Het ligt toch iets genuanceerder. Er zijn drie kostenposten:
  • BTW , en daar geldt nu geen vrijstelling meer voor, vroeger was dat tot 22 euro vrijgesteld. 
  • Invoerrechten als de prijs incl verzendkosten boven de 150 euro zit
  • Afhandelingskosten: de kosten die de pakketjesbezorger maakt om de douane de afhandeling te laten doen. Meestal tussen 4 en 7 euro. 
Alle drie lijken me niet onredelijk. Ik vind het al idioot dat al die losse pakketjes met het vliegtuig hier heen komen, dat heeft fiks meer CO2 uitstoot dan een container op een schip. Gelukkig worden de meeste ligfietsen en velomobielen gewoon hier in de buurt gemaakt. 

Vroeger was de kans een stuk groter dat je door het net glipte, dat is nu anders.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende , martinR , Hoekie
Ik heb ooit een onderdeeltje gehad in garantie voor mijn espresso stoof (9Barista). De kosten die de pakket dienst was duurder dan het onderdeel zelf zou hebben gekost buiten garantie als je het ik Engeland bestelde. En ik had al uitgebreid inklaring kosten betaald bij aanschaf. Dus dat vond ik wel onrechtvaardig. Maar als het enigszins kan, raad ik ook winkels aan met EU warehouse. Volgens mij zitten in NL diverse van die warehouses.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
OBT 2024 Rotterdam
Bij de laatste obt r...Veloquest — 12:25 AM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Buff's heb ik hier o...Jeroen S — 12:09 AM
Indexing probleem
Hallo Jacco, Ik ve...Jeroen S — 11:48 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een n...365cycle — 11:44 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Het standaard nopp...Wim -de roetsende — 11:21 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een nor...Peter de Rond — 10:50 PM
Indexing probleem
Ik vind filmpjes Roe...Fietsbennie — 10:40 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Of juist wel, want j...blokdoorn — 10:35 PM
Dit draadje gaat nergens meer over
Bij links afslaa...Roepers — 10:28 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Ik bedoelde trams ...datakneder — 10:20 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Bij links afslaan ...365cycle — 10:05 PM
Kilometer topic
945 km nu. Maar ...365cycle — 10:02 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
In mijn oude fie...twilwel — 09:42 PM
Indexing probleem
Thanx Bob! Hiervoor...JaccovZ — 09:21 PM
Indexing probleem
Nog een tip: als fie...Bob Hagendijk — 08:38 PM
Kilometer topic
gemiddeld .... km/...Hardloper — 07:09 PM
OBT 2024 Rotterdam
ZoefZoef de eenvou...ZoefZoef — 06:53 PM