Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe Reïncarnatie M5 City Cruiser
#1
[Afbeelding: 39712441881_240094011e_k.jpg]

Kan ik wel doen. Heb al even gepast met de onderdelen die ik al heb liggen. Heb nog wel wat andere projecten die voor gaan (Shock Proof 406). Heb ook een rijdende City Cruiser en een CHR dus ook geen haast.
                                             


                                                 M5 Carbon High Racer -  M5 M-racer - M5  SP 662 - M5 City Cruiser -> 2x 26 inch project 
Antwoord }
Bedankt door: Frank
#2
Ik heb er even een nieuw topic van gemaakt JarnoH.
Ben benieuwd naar het reincarnatie proces.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#3
Ah, ik hoopte al dat je er een apart topic van zou maken Jarno Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#4
[Afbeelding: 20180608_092919_resized.jpg]

[Afbeelding: 20180608_092925_resized.jpg]

[Afbeelding: 20180608_183329_resized.jpg]

Na een lange stilte is het dan eindelijk zover. Afgelopen week mijn fietsonderdelen bij de coater opgehaald   Smile

[Afbeelding: 20180610_125802_resized.jpg]

Ook maar een begin gemaakt met het opbouwen.
                                             


                                                 M5 Carbon High Racer -  M5 M-racer - M5  SP 662 - M5 City Cruiser -> 2x 26 inch project 
Antwoord }
Bedankt door: emgaron , Roepers
#5
Mooi hoor! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Ziet er inderdaad strak uit. Een hele verbetering. Die fiets wordt mooier dan die ooit was.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
En bij deze nog het eindresultaat  Big Grin.

[Afbeelding: M5_Shockproof_559_finished_2.jpg]

[Afbeelding: M5_Shockproof_559_finished.jpg]
                                             


                                                 M5 Carbon High Racer -  M5 M-racer - M5  SP 662 - M5 City Cruiser -> 2x 26 inch project 
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Allemachtig mooi fietsje geworden Jarno! Misschien zie ik hem nog eens in het echt als ik mijn "vakjes" ga vullen westelijk van Roosendaal Wink
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Mooi gedaan. Komen er ook nog spatborden op?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#10
Alsof de fiets nieuw is!
Loopt die ketting wel een beetje fijn door de bochtige buis? Kan me voorstellen dat een kettingroller minder weerstand levert.
Antwoord }
Bedankt door:
#11
(01-Sep-2018, 05:44 PM)ErikvanD schreef: Allemachtig mooi fietsje geworden Jarno! Misschien zie ik hem nog eens in het echt als ik mijn "vakjes" ga vullen westelijk van Roosendaal Wink

Die kans is zeker aanwezig, ben van functie veranderd dus het is de bedoeling dat ik weer meer op de fiets te vinden ben Big Grin .

(01-Sep-2018, 08:39 PM)Fietsbennie schreef: Mooi gedaan. Komen er ook nog spatborden op?

Misschien wel, maar dan moet ik eerst regenkleding hebben Wink .

(01-Sep-2018, 09:45 PM)Lopopodium schreef: Alsof de fiets nieuw is!
Loopt die ketting wel een beetje fijn door de bochtige buis? Kan me voorstellen dat een kettingroller minder weerstand levert.

Dit is de standaard kettinglijn. Zit ook een rol op trouwens. Zonder zou idd minder weerstand opleveren. Maar de stuuruitslag is dan beperkt en dat wil ik niet.
Misschien dat ik later nog met extra rollen ga experimenteren. Gebruiksvriendelijkheid staat nu voorop.
                                             


                                                 M5 Carbon High Racer -  M5 M-racer - M5  SP 662 - M5 City Cruiser -> 2x 26 inch project 
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Erg mooi inderdaad. Ziet er weer mooi strak uit. Alleen de wielen zouden iets meer racy mogen zijn passend bij de looks van de fiets.

Zat er zelf ook aan te denken om mijn City Racer van een 20" naar 26" voorwiel om te bouwen. Maar liep toen tegen de issue aan dat een bij het achterwiel passend M5 voorwiel (met aero velgen) 2de hands niet te vinden was. Afgezien nog van een groene of zwarte voorvork voor een 26"wiel. Een donor fiets zou nog de meest kans volle optie zijn.

Hoe zit die tas van achteren vast? Op mijn City racer zit daar speciaal voor een metalen frame op.
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Strakke fiets hoor. Hoop dat je er veel mooie en plezierige kilometers op mag gaan maken.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
#14
(02-Sep-2018, 12:52 PM)Hoekie schreef: Erg mooi inderdaad. Ziet er weer mooi strak uit. Alleen de wielen zouden iets meer racy mogen zijn passend bij de looks van de fiets.

Zat er zelf ook aan te denken om mijn City Racer van een 20" naar 26" voorwiel om te bouwen. Maar liep toen tegen de issue aan dat een bij het achterwiel passend M5 voorwiel (met aero velgen) 2de hands niet te vinden was. Afgezien nog van een groene of zwarte voorvork voor een 26"wiel. Een donor fiets zou nog de meest kans volle optie zijn.

Hoe zit die tas van achteren vast? Op mijn City racer zit daar speciaal voor een metalen frame op.

De tas is een Radical Design solo aero, zit over het zadel heen.

Wielen zien misschien niet racy qua uiterlijk, het is wel een nieuwe set DT Swiss. Ze rijden wel racy Wink
Er is nog een apartere versie in de maak misschien vind je die wel racy genoeg  Smile 

(02-Sep-2018, 07:18 PM)Johan. schreef: Strakke fiets hoor. Hoop dat je er veel mooie en plezierige kilometers op mag gaan maken.

Bedankt!, ik ga mijn best doen.
                                             


                                                 M5 Carbon High Racer -  M5 M-racer - M5  SP 662 - M5 City Cruiser -> 2x 26 inch project 
Antwoord }
Bedankt door:
#15
Voor wat het waard is: ik vind de wielen juist erg goed passen bij deze fiets. Mooie combinatie van racy en elegantie zoals het hoort bij een M5 (imho).
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM