Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Babbelhoek
#53
Vandaag heb ik een leuk klein rondje (10km) geroetst met koud maar best mooi weer! Het "alle begin is moeilijk" viel me erg mee, de roeifiets is heel stabiel zeker vergeleken met mijn andere ligger. Ook vind ik de roeibeweging heel leuk en best wel "relaxed".

Een spatbordje is besteld en m.i. ook een goede optie, ik hoorde het zand al snel knarsen. 
De huidige pedalen functioneren slecht en zijn gevaarlijk (SPD pedalen van FPD) ze klikken constant uit, zelfs in de strakste stand waarbij ze ook nog eens bijna niet in te klikken zijn. Kortom snel terug naar (originele) Shimano SPD pedalen! Maar misschien zijn ze toch gewoon niet compatible met Shimano SPD plaatjes.

De voetenslede heeft denk ik te veel speling, van Derk heb ik inmiddels een handleiding voor het afstellen ontvangen.
Verder ga ik nog even zoeken naar een prettig zittende broek, het naadje op de rug van mijn huidige fietsbroek voelde ik al best snel... 

Enne, pics or it didn't happen  Wink

[Afbeelding: glqyagyjtyg0u.jpg]

[Afbeelding: j09fqasehur1e.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
#54
Deze 222 ziet er echt super netjes en strak uit. Wow.

10km. --> keurig ;-)

Ik draag altijd fietsbroeken met bretels en ben inderdaad zeer allert op naadjes.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#55
Erg knappe fiets! Heel veel plezier ermee!
Antwoord }
Bedankt door:
#56
Mooi kleurtje fiets.

Dat fietspad (naast water of een weg?) ziet er ook mooi uit. Word altijd erg enthousiast van mooi geasfalteerde fietspaden die helemaal los liggen (bijvoorkeur zonder bijbehorende rijweg ernaast). Krijg dan meteen weer zin in een lange fietstocht. Maar mijn fietsseizoen begint pas over een goede drie maanden weer...
Antwoord }
Bedankt door:
#57
(26-Nov-2017, 12:26 AM)Lopopodium schreef: Mooi kleurtje fiets.

Thys-blue Smile
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#58
Past prima bij het doodlopendeweg-bord...
Antwoord }
Bedankt door:
#59
Allemaal bedankt voor de reacties en complimenten!

(25-Nov-2017, 08:55 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik draag altijd fietsbroeken met bretels en ben inderdaad zeer allert op naadjes.

Mijn fietsbroeken (ook met bretels) hebben bijna allemaal naden op het achterpand en vaak ook nog een zeem  Smile 
Zou bijvoorbeeld een roeibroek met een gevoerd "achterwerk" handig zijn? Iemand tips?

(26-Nov-2017, 12:26 AM)Lopopodium schreef: Dat fietspad (naast water of een weg?) ziet er ook mooi uit. Word altijd erg enthousiast van mooi geasfalteerde fietspaden die helemaal los liggen (bijvoorkeur zonder bijbehorende rijweg ernaast). Krijg dan meteen weer zin in een lange fietstocht. Maar mijn fietsseizoen begint pas over een goede drie maanden weer...

Is inderdaad een prachtig fietspad. Hoezo over drie maanden pas?  Tongue Oké ik maak nu ook iets minder kilometers maar woon-werk fietsen blijft en een wat kleiner rondje daarnaast lukt ook nog wel...

(26-Nov-2017, 12:34 AM)Wim -de roetsende schreef:
(26-Nov-2017, 12:26 AM)Lopopodium schreef: Mooi kleurtje fiets.

Thys-blue Smile

Haha, deze heb ik de afgelopen dagen al vaker gehoord. We hebben slechts keuze uit één, maar wel een mooie, kleur!
Antwoord }
Bedankt door:
#60
Vandaag een voorspatbord op de roets geplaatst. Al zeg ik het zelf ik ben best handig maar dit was toch wel een klusje! Gaatjes boren in het spatbord, stangetjes buigen en afzagen. Het (carbon) spatbordje is niet goedkoop dus ik vond het toch wel een beetje eng.  Smile
Enfin, het is gelukt en het resultaat mag er zijn. Het goed afstellen van het spatbord was ook een precies klusje maar als het eenmaal goed zit gaat het geen kant meer op, het spatbord is namelijk heel stevig. 

[Afbeelding: ypme21bzyakk1.jpg]

Daarnaast ook nieuwe SPD pedalen geplaatst dus er kon weer geroeid worden!

Vanmorgen een behoorlijk koud maar mooi rondje van 18km gemaakt. Omdat de schoenen nu goed blijven ingeklikt was het een stuk relaxter en ging het roeien fantastisch. Wat is dit leuk!

[Afbeelding: epedb18hme1s1.jpg]

Binnenkort even de voetenslede afstellen.
Antwoord }
Bedankt door:
#61
Netjes hoor! Die carbon spatborden zijn idd erg stevig.
En het was inderdaad fris, gister ruim 100 km door o.a. de Biesbosch gereden en alles was stijf bevroren onderweg (ook mijn achterrem voor het eerst)
Antwoord }
Bedankt door:
#62
(03-Dec-2017, 07:23 PM)ErikvanD schreef: ... gister ruim 100 km door o.a. de Biesbosch gereden en alles was stijf bevroren onderweg (ook mijn achterrem voor het eerst)
Respect hoor! Ik fiets erg graag, zeker ook grote(re) afstanden maar 's winters lukt het me bijna nooit om meer dan twee uur achtereen (50-60km) op de fiets te zitten/liggen. Met de velomobiel was dit wel makkelijker.
Antwoord }
Bedankt door:
#63
Inmiddels roets ik regelmatig een rondje. Gisteren nog 30 km en dat gaat prima en is erg leuk! Wel merk ik dat het nog flink vermoeiend is en ook langzamer dan een ritje met een normale bukker of ligger. Grappig hoe je de buikspieren kunt voelen, met name aan het begin van de rit en de volgende dag Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#64
Wordt hier nog wat geroetst? Vandaag heb ik weer een rondje van 30 km gedaan (tweede keer deze week) en dat gaat prima! Wel nog even wat eelt op mijn handen kweken.
Antwoord }
Bedankt door:
#65
Morgen weer.

Vorige week ben ik vooral met de DF op stap geweest.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#66
Gisteren een klein rondje van 25km geroeid. Ging lekker, nergens last van.

Morgen ga ik weer samen met Nico (niet -Nico-) een rondje roeien. Het wordt rond de 10 graden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#67
Ik ga straks ook fietsen. Het is relatief lekker weer ervoor. Maar niet op de ligfiets. Dat vind ik meer voor ècht lekker weer, waarbij ik dan ook streef naar vier uur ongestoord fietsen. Dat gaat 'm in januari en februari nog niet worden.
Antwoord }
Bedankt door:
#68
Het was eerst heerlijk, maar na verloop van tijd kreeg ik het toch nog best koud.

Zomerbroek met beenstukken, 'herfst-shirt', petje met winterBuff en winterhandschoenen.

Nico reed met korte mouwen, geen handschoenen en blootshoofds   Undecided 

Ritje van 35km voor mij. Nico 2x 8 meer.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#69
(28-Jan-2018, 04:28 PM)Wim -de roetsende schreef: Nico reed met korte mouwen, geen handschoenen en blootshoofds   Undecided 

Gekken (in de goede betekenis van het woord) heb je overal en altijd! Ik herinner me nog iemand tijdens mijn studietijd die ik het hele jaar door in een korte broek en t-shirt zag.
Antwoord }
Bedankt door:
#70
(28-Jan-2018, 05:53 PM)Lopopodium schreef:
(28-Jan-2018, 04:28 PM)Wim -de roetsende schreef: Nico reed met korte mouwen, geen handschoenen en blootshoofds   Undecided 

Gekken (in de goede betekenis van het woord) heb je overal en altijd! Ik herinner me nog iemand tijdens mijn studietijd die ik het hele jaar door in een korte broek en t-shirt zag.

Ja, want er is niks zo normaal als verlangen dat iedereen in te warme kleding rondloopt. Rolleyes

Liever een korte brok dan een vastgeplakte broek, ook om te zien.
Antwoord }
Bedankt door:
#71
Vanochtend in de stromende regen naar een afspraak 10km verderop geroeid.

Met een Gore-Tex jasje en broek was dit prima te doen.

Ik had alleen de verkeerde handschoenen aangetrokken. Wel winddicht, maar zeker niet waterdicht. Oei, toch nog koude handen dus.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#72
@Wim
Een Gore-Tex jasje is erg prettig! Ik heb er bijna dagelijks één in gebruik tijdens de woonwerk ritjes. Wat betreft de koude handen: ik heb daar eigenlijk nooit last van maar wel wat meer met de roeifiets valt mij op. Zou dat kunnen komen doordat je meer knijpt in het stuur ten opzichte van een normale (lig)fiets?

Vanmorgen weer een heerlijk rondje geroetst, net als de afgelopen weken. Het gaat me inmiddels steeds beter af en nog steeds klachtenvrij. Sinds ongeveer twee weken heb ik een thermo-schaatspak van Craft en handschoenen van RowTex. Dit materiaal bevalt me uitstekend. Vooral het schaatspak maakt een groot verschil in comfort op de roeifiets, het kruipt niet op en rekt in alle richtingen.

Wel ga ik de lagers van de voetenslede, die ik allemaal heb vervangen, nog wat beter afstellen. Eentje staat wat scheef en hopelijk kan de speling ook nog wat verder verminderd worden.
Antwoord }
Bedankt door:
#73
Zaterdag voor het eerst weer eens heerlijk geroeid.

Een rondje van bijna 40km.

De eerste 10 waren zwaar, de laatste 10 vielen mee.

Gewoon weer oppakken dus.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#74
Roeifietsvraagje. Ik heb een lichte ergenis van het knoopje van de aandrijfkabel bij de revolverring. Als het knoopje zeg maar op 7-8 uur staat, dan duwt het tijdens het roeien steeds tegen de binnenkant van mijn voet aan.
Herkent iemand dit en wat is de remedie? Is het knoopje meer in de ring te krijgen (heb ik wel al geprobeerd, maar gaf nog geen verbetering), of is het meer een kwestie van een tandje door-of terugschakelen?
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
#75
Je kunt het knoopje inderdaad zover mogelijk wegduwen in het gleufje.

Iets terug-/opschakelen inderdaad.

Negeren ;-)

Andere schoenen kopen ;-)

Zit er nog een stukje dyneema dat je eraf kunt knippen?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#76
Ik kan er inderdaad nog een stukje dyneema afknippen, dus dat ga ik maar eens proberen. Wist niet zo goed of je dat zomaar kan doen.

Kan ook de Q-factor nog 2.5 mm groter maken, dat zou net het beetje extra speling kunnen geven wat nodig is. Mijn pedaalsysteem heeft nl 2 standen voor de Q-factor. Nadeel is wel dat dat dan ook voor de DF geldt, aangezien de instelling gedaan wordt door de plaatjes van de schoenen te wisselen en ik dezelfde schoenen op de roets en de DF gebruik. In de DF heb ik de Q-factor weer het liefst zo klein mogelijk.

Nou ik ga nog wel een beetje hobbyen. Bedankt voor de tips in ieder geval.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
#77
Laatste stukje dyneema eraf hielp wel wat, maar niet helemaal. Dus toch de schoenplaatjes maar verwisseld en dat geeft inderdaad voldoende ruimte. Ik ga eens kijken of het zo bevalt op zowel de roets als in de df.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
#78
Ik zou een paar tandjes op of terug geschakeld hebben.

Daar merk je in de praktijk bijna niets van.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM