Hi Gerrit
Goed idee natuurlijk - ik heb novosport (Idd, het is Novosport niet HB!) een bericht gestuurd om te kijken wat zij zeggen over mijn afdichting onder de kuip. Ik heb er multilaags verpakkingsfoam op maat gesneden en ingezet om het af te sluiten. Ik ben ook aan het overwegen om evt de zijkanten met lucra van achter de kussen aan af te sluiten om te voorkomen dat er via de klein gleuven aan de zijkanten in kan komen.
Ik heb ze ook gevraagd of zijn niet suggesties hebben voor zijkanten aanbouwen. We zullen zien.
Bedankt,
Phill
Hi Jeroen
Ok bedankt voor de input.
Ja ik heb een Cloroplast leverancier 5km bij me vandaan, ik dacht latten cloroplast te gebruiken om de vlakke delen te maken en dan een bovenlaag erop zetten om de profiel van de peuspunt en staart te dekken.
Ja idd de hefboom van de middenpunt na druk naar de wielen is aardig. Ik heb goed gescheiden fietspaden van de weg hier in de buurt. Als deze experiment enigzinds lukt, wil ik het hele kot overgooien op een Fujin met v/achter vering of misschien een Speedmachine. Dan gaat dit terug naar een gewone highracer.
Ik heb aardig wat kilometers gemaakt met een klassiek TT fiets met 90mm voor, schijfwiel achter, dat ving behoorlijk wat windo op - maar dit zal meer zijn. Waar heb jij persoonlijk ervaring mee?
Met winderig dagen pak ik doorgaans de gravelbike op gewone racefiets, dus het zal me niet beperken. Ik ga wel de voorkuit met quick release monteren, zo is het not om te bouwen in een paar minuten naar een gewone fiets.
Mopelijk haal ik de 42.5 met 300w, mn ftp is doorgaans 290 - 310. Uiteindelijk wil ik dat wel de 45 kunnen halen als ik het overzet naar een midracer /lowracer hoogte.
Phill
Hi Wim, ok doe ik. Bedankt.
Goed idee natuurlijk - ik heb novosport (Idd, het is Novosport niet HB!) een bericht gestuurd om te kijken wat zij zeggen over mijn afdichting onder de kuip. Ik heb er multilaags verpakkingsfoam op maat gesneden en ingezet om het af te sluiten. Ik ben ook aan het overwegen om evt de zijkanten met lucra van achter de kussen aan af te sluiten om te voorkomen dat er via de klein gleuven aan de zijkanten in kan komen.
Ik heb ze ook gevraagd of zijn niet suggesties hebben voor zijkanten aanbouwen. We zullen zien.
Bedankt,
Phill
(09-Nov-2020, 08:22 PM)GHOOGEN schreef: Ziet er mooi uit.
Is de onderkant van de achter stroomlijn gesloten?
Ik heb met zo'n zelfde punt gereden maar dat scheelde niets in de gemiddelde snelheid. (ik heb er een paar duizend kilometer mee gereden.
Op de site van NOVOsport staat de uitleg.
Race Fairing
Our offer for all who want to participate in competitions and races. Only 2,3 kg and even less if made from carbon.We sell this fairing as a pure aerodynamic device in one or two parts or with a luggage department. The casing, unlike our other boxes, does not have a closed wheel arch. The stowing compartments are the limitations of the lateral bulges. An noticeable improvent of aerodynamics can only be achieved by sealing the rear-end casing and the wheel arch against any air intake. The fairing is available in a glass or carbon fiber version, with stowing compartments or with a two part casing.
https://www.novosport.de/210/products/boxes
Groet,
Gerrit
Hi Jeroen
Ok bedankt voor de input.
Ja ik heb een Cloroplast leverancier 5km bij me vandaan, ik dacht latten cloroplast te gebruiken om de vlakke delen te maken en dan een bovenlaag erop zetten om de profiel van de peuspunt en staart te dekken.
Ja idd de hefboom van de middenpunt na druk naar de wielen is aardig. Ik heb goed gescheiden fietspaden van de weg hier in de buurt. Als deze experiment enigzinds lukt, wil ik het hele kot overgooien op een Fujin met v/achter vering of misschien een Speedmachine. Dan gaat dit terug naar een gewone highracer.
Ik heb aardig wat kilometers gemaakt met een klassiek TT fiets met 90mm voor, schijfwiel achter, dat ving behoorlijk wat windo op - maar dit zal meer zijn. Waar heb jij persoonlijk ervaring mee?
Met winderig dagen pak ik doorgaans de gravelbike op gewone racefiets, dus het zal me niet beperken. Ik ga wel de voorkuit met quick release monteren, zo is het not om te bouwen in een paar minuten naar een gewone fiets.
Mopelijk haal ik de 42.5 met 300w, mn ftp is doorgaans 290 - 310. Uiteindelijk wil ik dat wel de 45 kunnen halen als ik het overzet naar een midracer /lowracer hoogte.
Phill
(10-Nov-2020, 05:18 PM)Jeroen S schreef: Coroplast, een soort plastic karton is ook een simpel middel om mee te experimenteren. Het is van dat spul waarmee van die te koop bordjes van makelaars gemaakt worden. Waar je het koopt? geen idee. Googlen op coroplast fairing is een goed idee. Dat geeft veel foto's van mensen die zelf een stroomlijn geknutseld hebben.
De meeste materialen die je noemt zijn in 1 richting te buigen. Kun je overal met een recht latje een nette lijn maken die beide harde delen verbindt? Zoals je al aangeeft lukt dat aan de zijkant niet omdat de bobbel van je elleboog in de weg zit. Dan moet je dus naar buiten toe. Buigen in 2 richtingen is erg lastig te doen.
De lijn van de bovenzijde van de neus lijkt mooi aan te sluiten bij de lijn van het neksteuntje van de staart, maar dus niet op het schouder deel.
Doordat de Kingcycle neus en de HB punt niet optimaal op elkaar aansluiten is het lastig die netjes op elkaar te laten aansluiten. 45 per uur bij 275 watt is best ambitieus. Dan moet de stroomlijn wel redelijk netjes lukken. En dat is niet gemakkelijk. Ik zou overigens de staartpunt een stukje naar beneden laten aflopen en niet horizontaal ( oplopend? ) monteren zoals jij hebt gedaan. Maar ingeveerd met rijder ziet het er mogelijk anders uit. Belangrijk is ook dat de staartpunt erg nauw aansluit op de schouders en het bovenlijf. Ik had altijd mijn schouders gedeeltelijk in de punt zitten. Dan levert het wel enige snelheidswinst op.
Door de experimenteren met een dun latje, dat effe vast te plakken met tape en proberen of je dan nog kunt zitten/sturen, kun je uit vinden wat ongeveer de maten van de stroomlijn moeten worden. Leg en tape het bijvoorbeeld naast het midden op de neus en het andere eind op je schouder. Botst je knie er dan op het hoogste punt van het trappen tegenaan of niet? Kun je er nog overheen kijken? Zo krijg je een idee van een realistische vorm. Idem aan de zijkant. Met wat meten kun je dan de grove afmetingen van deelstukken van je stroomlijn bepalen. Hoe dan ook zal de aansluiting op de achterste punt lastig worden.
Ik zou overigens erg voorzichtig zijn met het deelnemen aan het verkeer met een zodanig hoge 2 wielige stroomlijn. Dat kon wel eens heftig reageren bij zijwind en / of een passerende vrachtwagen. Je krijgt dan ineens een forse zijwaartse druk te verwerken. Dat kan dan zo een slinger van aantal meter opleveren.
Groeten, Jeroen
Hi Wim, ok doe ik. Bedankt.
(09-Nov-2020, 08:18 PM)Wim -de roetsende schreef: Welkom op dit forum. Veel lees- en nog meer schrijfplezier gewenst.
Interessant project.
Ik zie dat dit jouw eerste bericht is.
Het wordt op dit forum op prijs gesteld als leden zich ook voorstellen op de pagina 'Nieuw hier?':
https://ligfietsers.nl/forum-2.html