06-Sep-2021, 10:54 AM
Dankjewel Jeroen, dat zijn een paar goede tips en aandachtspunten voor het voorspatbord.
Ik heb nu de neuspijp een millimeter of twee uitgeschoven. De overlap is weg en ik kan nog steeds met mijn hiel op het pedaal staan.
Afgelopen vrijdag hebben we een mooi ritje vanuit ACE/Winterswijk gemaakt. Op bescheiden snelheid, dus de M-Racer deed wat zenuwachtig. Zodra het tempo omhoog ging werd dat belangrijk beter. Een 100 km/u weg oversteken tussen het mais, is toch even afstappen en aan de hand meenemen.
Schakelen ging niet zo super. Het blijkt dat de vorige eigenaar een keer lelijk onderuit is gegaan met de fiets. De derrie draagt daar niet alleen de sporen aan de buitenkant van maar ook de draad van de B-schroef was vrijwel verdwenen. Daar heb ik nu een moertje achter gezet. Dat scheelt veel maar 50/25 is nog altijd niet bereikbaar. Misschien is het -op termijn- waard om te bouwen naar een (naar mijn bescheiden mening) veel betrouwbaarder 8- of 9-speed.
En een eerste foto'tje dan:
Ik heb nu de neuspijp een millimeter of twee uitgeschoven. De overlap is weg en ik kan nog steeds met mijn hiel op het pedaal staan.
Afgelopen vrijdag hebben we een mooi ritje vanuit ACE/Winterswijk gemaakt. Op bescheiden snelheid, dus de M-Racer deed wat zenuwachtig. Zodra het tempo omhoog ging werd dat belangrijk beter. Een 100 km/u weg oversteken tussen het mais, is toch even afstappen en aan de hand meenemen.
Schakelen ging niet zo super. Het blijkt dat de vorige eigenaar een keer lelijk onderuit is gegaan met de fiets. De derrie draagt daar niet alleen de sporen aan de buitenkant van maar ook de draad van de B-schroef was vrijwel verdwenen. Daar heb ik nu een moertje achter gezet. Dat scheelt veel maar 50/25 is nog altijd niet bereikbaar. Misschien is het -op termijn- waard om te bouwen naar een (naar mijn bescheiden mening) veel betrouwbaarder 8- of 9-speed.
En een eerste foto'tje dan: