07-Feb-2023, 04:26 AM
Afgelopen weekend naar Nederland geweest om de FlooW op te halen in Valkenburg bij Leiden, een moeizame reis met veel sneeuw, regen, kou, min 17, afgelopen nacht op de Grote Arber, de straat waar de verkoper aan woont, was compleet weggegraven, omdat er weer een vierbaans autoweg gebouwd moest worden, om de auto vrije doorgang te verlenen? dus moeilijk te vinden, maar goed, ik ben weer thuis, en de Floow staat inmiddels op de werkbank.
Het is een fiets? met schade door een aanrijding met een auto, wat onderdelen zijn er niet meer bij of versleten, de fiets is van 2012, vandaar het kleine prijsje [ 750 €] wat voor beide partijen wel oké is, het is wel iets bijzonders, maar voor mij wel met veel werk verbonden, en de nodige investeringen in onderdelen.
Volgens de verkoper zijn er zo'n 50 stuks van gebouwd, uit het productienummer te lezen, moet deze nummer 45 zijn.
De verkoper vertelde dat de fiets is gebruikt destijds, bij een klein koeriers bedrijfje, met een aanhanger er achter, voor pakketjes bezorgen in de gemeente den Haag, waar ook een sociale sausje aan was toegevoegd; mensen met enige afstand tot de arbeidsmarkt, een mogelijkheid te bieden, en hoe dat pakket bezorgen in de praktijk verloopt in een stad waar weinig plaats is.
Na twee jaar ervaring bleken daar toch wel enkele problemen naar voren te komen, zoals; dat er zelfs met een voertuig van 80 cm breed met een aanhanger vaak geen doorkomen aan is, en er daarom niets anders opzat dan geduldig tussen de auto's in de file te wachten, even ergens tussendoor zoals met een tweewiel fiets ging niet altijd.
Dan was er nog een technisch probleem ; door die bestuurbare achteras, en een te zwakke kettingspanner, wilde bij zware belasting de ketting er nog weleens aflopen.
Dus zo is het verleden, van deze fiets, nu eens kijken wat de toekomst wordt.
Het is een fiets? met schade door een aanrijding met een auto, wat onderdelen zijn er niet meer bij of versleten, de fiets is van 2012, vandaar het kleine prijsje [ 750 €] wat voor beide partijen wel oké is, het is wel iets bijzonders, maar voor mij wel met veel werk verbonden, en de nodige investeringen in onderdelen.
Volgens de verkoper zijn er zo'n 50 stuks van gebouwd, uit het productienummer te lezen, moet deze nummer 45 zijn.
De verkoper vertelde dat de fiets is gebruikt destijds, bij een klein koeriers bedrijfje, met een aanhanger er achter, voor pakketjes bezorgen in de gemeente den Haag, waar ook een sociale sausje aan was toegevoegd; mensen met enige afstand tot de arbeidsmarkt, een mogelijkheid te bieden, en hoe dat pakket bezorgen in de praktijk verloopt in een stad waar weinig plaats is.
Na twee jaar ervaring bleken daar toch wel enkele problemen naar voren te komen, zoals; dat er zelfs met een voertuig van 80 cm breed met een aanhanger vaak geen doorkomen aan is, en er daarom niets anders opzat dan geduldig tussen de auto's in de file te wachten, even ergens tussendoor zoals met een tweewiel fiets ging niet altijd.
Dan was er nog een technisch probleem ; door die bestuurbare achteras, en een te zwakke kettingspanner, wilde bij zware belasting de ketting er nog weleens aflopen.
Dus zo is het verleden, van deze fiets, nu eens kijken wat de toekomst wordt.