Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[split] Ik vind het wel slecht dat alles nu per batterij aangedreven moet worden.
#47
Knap, ik vroeg het me alleen af. Je zit wel aan de top dan.

(28-Jun-2023, 04:59 PM)365cycle schreef:
(28-Jun-2023, 04:23 PM)Tom Fekkes schreef: Het maximale vermogen van een topwielrenner (dus echte toppers) is ongeveer 6 watt/kg. Weet je zeker dat je vermogensmeter goed is?
Ja. Bij steil klimmen klopt het vermogen X dat ik bereken voor snelheid Y nagenoeg perfect met het totaalgewicht (eigenlijk altijd binnen 5% afwijking), de rolweerstand en aerodynamische eigenschappen van m'n fiets hebben dan minder invloed op de uitkomst. 
Daarnaast heb ik meerdere vermogensmeters. Ik denk dat je kennis niet goed is Wink
 
Het maximale duurvermogen van een topwielrenner is ongeveer 6 watt/kg (en echt niet alleen profs - zie Andrew "The Twig" Feather). Je hebt het dan over functional threshold power, oftewel het vermogen dat je een uur lang kan trappen (gemiddeld, maar je moet ook wel heel dicht bij dat gemiddelde blijven trappen om het daadwerkelijk een uur vol te houden).
In mijn geval zou dat meer dan 550 watt zijn, en dat houd ik inderdaad geen uur vol.

Hier lees je dat ook: Analysis: Mathieu van der Poel's 1,300-watt Strade Bianche-winning power data
Mathieu van der Poel weegt ook geen 1362 / 6 = 227 kg  Wink 
Hij weegt ongeveer 75 kg, en trapte hier gemiddeld dus al 4,24 watt/kg, vijf uur lang en met een beest van een sprint aan het eind. 

Wat betreft die sprint: Ik weet niet hoeveel hij kan trappen als hij geen 5 uur hoeft te fietsen, maar ik weet dat ik een profwielrenner het best wel lastig kan maken in een sprint. Dat heeft niet zozeer te maken met dat ik zo'n toptraining heb, meer met het feit dat ik genetisch nogal aan de explosieve kant zit. Als ik op tijd begonnen was had ik misschien best een semiprofcarriere als baansprinter kunnen hebben; voor prof-baansprinters wordt minimaal 25 watt/kg verwacht, met het piekvermogen dat ik nu kan rijden zit ik daar dusdanig dicht bij dat de jongere ik met de juiste training en discipline vermoedelijk wel aan die eis had kunnen voldoen. Dat is trouwens ook de oorzaak dat achterbruggen, derailleurs, kettingen, kettingbladen, spiders en andere onderdelen van de aandrijflijn het bij mij weleens een tikkeltje zwaar hebben, en er (zowel in geval van de Bülk als de DF) verstevigingen zijn aangebracht en zwaardere onderdelen zijn toegepast.

Knap, je zit wel aan de top dan.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: [split] Ik vind het wel slecht dat alles nu per batterij aangedreven moet worden. - door Tom Fekkes - 28-Jun-2023, 05:12 PM
RE: Medeliggers onderweg - door 365cycle - 26-Jun-2023, 11:07 AM
RE: Medeliggers onderweg - door ZoefZoef - 26-Jun-2023, 01:44 PM
RE: Medeliggers onderweg - door Roepers - 26-Jun-2023, 04:37 PM
RE: Medeliggers onderweg - door Hardloper - 26-Jun-2023, 04:58 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
[split] Ervaringen met de Snoek/Snoek-L...
Ze worden nog wel ge...Jeroen S — 10:27 PM
ModyPlast sleurhut
Op het Duitse Forum ...Jeroen S — 10:17 PM
[split] Velomobiel kleuren ... Van vand...
Ik moet de eerste ag...Merijn — 09:57 PM
Nu kan ik dus nieuwe bidons bestellen...
Ik gebruik een water...Merijn — 09:54 PM
Nu kan ik dus nieuwe bidons bestellen...
Ik heb een Clean Can...Jeroen S — 09:19 PM
Nu kan ik dus nieuwe bidons bestellen...
Vandaag een metalen ...Hardloper — 09:11 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ergens daar in de ...datakneder — 09:01 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
magdatdingopdeweg.nl...Frutsel — 08:41 PM
Nu kan ik dus nieuwe bidons bestellen...
Als ik al wat te d...Martin van Mourik — 08:39 PM
[split] Velomobiel kleuren ... Van vand...
Per toeval kwam ik d...Hardloper — 08:20 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ergens daar in de bu...Jeroen S — 07:52 PM
[split] Velomobiel kleuren ... Van vand...
Volgens mij zit hard...Jeroen S — 07:36 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Maar ga je verder ...datakneder — 07:35 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ik rijd hier in een ...Jeroen S — 07:12 PM
Supernova M99 pro op VM monteren.
Volgens mij bedoel j...Jeroen S — 06:45 PM
Quest "opbokken"
Onno, ik was even ve...Jeroen S — 06:30 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
super! dankjewel.=oNNo= — 05:31 PM