Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaringen met de trike in het Boheemse Woud.
#6
(28-Aug-2023, 10:18 PM)Jeroen S schreef: Leuk om te lezen waarom je bouwt zoals je gebouwd hebt. Als op vakantie de fiets meegaat, kijk ik ook altijd eerst wat rond in de omgeving op streetview en Googlemaps. Afhankelijk van wat ik zie kies ik de fiets. Soms de Ligger, soms de mountainbike of trekkingfiets. De velomobiel is me wat te lastig, maar die is dan weer leuk voor een nachtje weg.

Niet iedereen heeft die gedachte, er zijn er ook die menen dat de natuur aan de mens aangepast moet worden, voor 6 weken was ik nog in Nederland om wat te regelen, dat duurde wat langer, en ik had geen fiets bij me, dus heb ik gewandeld op de Veluwe.
Daar viel me op dat ze overal betonnen fietspaden aanleggen door de bossen en over de heidevelden?  ik heb daar ook vaak gefietst, gewoon over zandpaden, sommige met wat split erover, ging prima, met een gewone  trekking fiets, nu is bijna iedereen met een E-bike, en op die betonpaden, heeft men de gang er goed in, men heeft haast, Kooten en de Bie zouden zingen,  allemaal op weg naar niets,  er kwam ook nog een groep van die E-scooters voorbij, met van de ballonbanden, op de Hoge Veluwe mochten die niet meer komen, daar bij Epe schijnbaar nog wel? 
Naar mijn gedachten, werk je op deze manier teveel naar een soort recreatie / pretpark toe, dan loop je de kans op massa toerisme, is niet iedereen blij mee.

Zorg ervoor dat je een fiets hebt, die past bij waar jij hem voor nodig hebt, en als die niet te koop is, dan maak je hem zelf. Al doende leert men.

Veel van die kunststoffen zijn niet zo UV bestendig, het wordt dan steeds brosser en verbrokkeld uiteindelijk. Als ze in de schaduw van je zonnepanelen deels uit de straling blijven, kon dat wel eens helpen.

In veel landen zijn er rubberen trillingsdempertjes te koop, die filteren een hoop van het gerammel weg. Voor stroomlijnpuntjes gebruikte ik altijd een bepaalde maat kraanrubbertje, wat er uit zag als een grote onderlegring, met een klein gaatje. Het wordt er in ieder geval stiller van.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Ervaringen met de trike in het Boheemse Woud. - door PlantageBohémien - 29-Aug-2023, 07:02 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Nou, een automobil...Merijn — 11:12 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Naast elkaar mag hin...Hoekie — 10:53 PM
Hoe stel ik mijn ligfiets goed af (begi...
Natte rug? Neem een ...Merijn — 10:49 PM
Hoe stel ik mijn ligfiets goed af (begi...
Ik zou het ook niet ...Lopopodium — 10:18 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
EDIT: Ik kan ...Oliver — 09:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
EDIT: Ik kan he...datakneder — 09:56 PM
Hoe stel ik mijn ligfiets goed af (begi...
Ventisit doet het we...Jeroen S — 09:46 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Maar waarom geen s...Hoekie — 09:39 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik ben vandaag niet ...Jeroen S — 09:36 PM
Hoe stel ik mijn ligfiets goed af (begi...
Daarover gesproken...Bacchus — 09:32 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De ergernis hierov...Oliver — 09:28 PM
I'm writing a piece for a magazine
Thank you so much fo...AnaCastan — 09:26 PM
Heb je echt meer overzicht op een hoge ...
Ik merk in de Velomo...Jeroen S — 09:24 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Even terug naar die ...Jeroen S — 09:15 PM
Hoe stel ik mijn ligfiets goed af (begi...
Daarover gesproken,...Bob Hagendijk — 09:11 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat paars met oranje...Hardloper — 08:32 PM
Hoe stel ik mijn ligfiets goed af (begi...
Wat mij betreft wel.Wim -de roetsende — 08:31 PM