Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Studie: fietsen worden steeds MINDER duurzaam
#48
Leuk dat je dit schrijft, 365cycle. Ik heb vaak op blote voeten hardgelopen, mee begonnen na twee jaar achillespees-ellende, vanuit het idee: wat heb ik te verliezen. Het bleek me goed te bevallen! Ik heb ook ons regionale hardloopevenement de 4 Mijl van Groningen blootsvoets gerend, gaat prima.

Ben op gegeven moment overgeschakeld op minimalistisch schoeisel, zodat ik minder hoef op te letten - het loopt relaxter als je niet steeds het plaveisel moet inspecteren. Ik loop op waterschoentjes met de binnenzool er uit, en mét sokken. Maar in mijn hardlopen is een beetje de klad gekomen, hopelijk pak ik het weer op.

Past ook wel bij ligfietsen. Doen wat je zelf goed vind, zonder je veel aan te trekken van andere mensen die dat 'raar' vinden.

(18-Oct-2023, 12:27 PM)Bacchus schreef: Misschien ben ik wat dynamisch in mijn loop(*)techniek maar ik merk ook wel dat ik me aanpas aan het soort schoenen dat ik draag: Blootsvoets loop ik (nog) meer op mijn voorvoet dan met (voor mij gebruikelijke) schoenen met weinig demping. Mijn huidige loopschoenen hebben vrij veel demping en ik merk dat ik daardoor ook centraler ben gaan landen, al zal ik nooit een hiellander worden.
Ik draag schoenen overigens alleen als dat voor veiligheid (dus op de fiets altijd) of sociale acceptatie noodzakelijk is.

Ik weet niet zeker of het aantal blootsvoetslopers gaat toenemen. Ik zie eigenlijk vooral dat loopschoenen steeds meer ondersteuning gaan geven, tot carbon veerplaten aan toe.

Ik hoef die €200 schuiten niet aan de voeten! Doe mij liever een paar waterschoentjes van €10. Die zijn stukken beter! 

Ik ben inmiddels zó gewend ben aan schoenen zonder hak dat ik nu pijn krijg van 'normale' schoenen. Dus ook al mijn dagelijkse schoenen hebben nu geen hak (hiel nul (zero) mm hoger dan de tenen). Voor wie dit interessant vind, kijk eens op Birthdayshoes.com

Verband met ligfietsen is dat je ook hier je eigen pad kiest, en je kan verdragen dat andere mensen het "raar" vinden. 
(Nou mevrouw, ik vind jouw 10 cm hoge stilettohakken "raar").

Bij e-bikes speelt de groepsdruk ook sterk. Geen enkele scholier wil de laatste zijn die nog zelf trapt. Tenzij je zo eigenwijs bent als wij op dit forum.  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , 365cycle


Berichten in dit topic
RE: Studie: fietsen worden steeds MINDER duurzaam - door PieterTrapt - 18-Oct-2023, 12:27 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
220km totaal, verd...Wim -de roetsende — 10:15 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
220km totaal, verdee...ZoefZoef — 10:13 AM
Medeliggers onderweg
Een rode  :exclamati...Wim -de roetsende — 10:12 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
...ik eindelijk mi...Wim -de roetsende — 10:03 AM
Medeliggers onderweg
In 65 km gisteren tw...Willeke_IGKT — 09:56 AM
Mijn nieuwe Performer Highracer
M5 CHR, 4200 euro me...Wim -de roetsende — 09:51 AM
Medeliggers onderweg
Gisteren al roetsend...ZoefZoef — 09:36 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gisteren 220km gefie...blokdoorn — 09:35 AM
Mijn nieuwe Performer Highracer
Veel plezier met het...Willeke_IGKT — 08:45 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
En in de nacht er ...LigfietsWilsum — 07:17 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ik een nieuw...Niels van der Wal — 07:15 AM
Mijn nieuwe Performer Highracer
Het is zover... Na l...Bob Hagendijk — 12:53 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hm, die logica zie i...365cycle — 11:20 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
En in de nacht er op...Lopopodium — 10:43 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Tip 3: rooien die ...TimSch — 10:03 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Tip 3: rooien die ve...Lig-hen — 09:43 PM
Veel voormalige huurligfietsen te koop.
Of je koopt natuurli...Willeke_IGKT — 09:36 PM