10-Nov-2023, 11:37 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Nov-2023, 11:42 AM door 365cycle.)
Jup, al vaker meegemaakt. Laatst nog met de DF. En ik vind het prettig, want die band loopt er ook niet ineens vanaf als je een klapband hebt; die op de DF bleef ook perfect liggen, en de fiets bleef min of meer bestuurbaar op een lege achterband bij ~45 km/h.
Met wisselen is het inderdaad wel vervelend. Ik "masseer" 'm altijd rondom, dus rondom even stevig inknijpen. Dan leg ik m'n handen met een stukje ruimte ertussen naast elkaar om de band heen met m'n vingertoppen erachter. Vervolgens druk ik zo hard mogelijk met m'n duimen naast elkaar naar binnen. Vaak komt ie daarmee wel een stukje los, net zo ver dat de bandenlichter of TireGlider er tussen kan. Bij de Milan heb ik het ooit met een waterpomptang geprobeerd (koud weer, en dan met die verschrikkelijke CCS), maar dat ging niet makkelijker.
Met wisselen is het inderdaad wel vervelend. Ik "masseer" 'm altijd rondom, dus rondom even stevig inknijpen. Dan leg ik m'n handen met een stukje ruimte ertussen naast elkaar om de band heen met m'n vingertoppen erachter. Vervolgens druk ik zo hard mogelijk met m'n duimen naast elkaar naar binnen. Vaak komt ie daarmee wel een stukje los, net zo ver dat de bandenlichter of TireGlider er tussen kan. Bij de Milan heb ik het ooit met een waterpomptang geprobeerd (koud weer, en dan met die verschrikkelijke CCS), maar dat ging niet makkelijker.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.