Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ligfiets adviesorgaan van/door Meindert Valenteijn
#18
Dat was ik ook, vermoed ik. Even de lastafel verplaatsen. De lastafel was van staal. Een vierkante plaat van 2 cm dik, een meter bij een meter. Op de puntjes een m20 bout als draaipunt, en dat hing dan op stalen balken die niet slecht zouden staan als chassis onder een bescheiden vrachtwagen. Die moest even iets verdraaid worden omdat anders het frame in kwestie er niet op paste, met wat er aan vast zat. Ik was al bezig aan 1 kant, maar ik zou zweren dat ie me voor de gek hield en het ding aan de vloer geschroefd was. Dat bleek niet zo te zijn, toen hij even mee hielp.

Ik heb een aantal bezoekjes aan hem gepleegd tijdens het ontstaan van de fiets, dat was echt leuk. Hij weet heel erg veel en heeft ook van alles wel eens uitgeprobeerd. Ook allerlei vormen van trapbewegingen. Hij had ook een erg coole lowracer tandem, waar hij met zijn zoon op reed. 

Het probleem met smalle/brede vorkjes op de lowracer loste hij eenvoudig op door een smalle standaard vork te nemen, deze af te zagen op de gewenste lengte en dan de padjes niet in het midden van de buis, maar aan de uiterste buitenkant te positioneren. Het gat wat er dan overbleef in de buisjes werd met lassen keurig dicht geboetseerd. 

Hij had nog een boot voor het huis liggen, en een waterfiets met een soort rupsband aandrijf systeem. Waar veel mensen filosoferen over wat misschien wel zou kunnen werken, ging hij het gewoon maken en proberen. 

We zijn inmiddels wel zo'n 30 jaar verder, hij zal inmiddels toch wel ongeveer de pensioengerechtigde leeftijd bereikt hebben vermoed ik.
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Ligfiets adviesorgaan van/door Meindert Valenteijn - door Jeroen S - 23-Feb-2024, 10:39 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Stalplaats velomobiel
Je wil hem dus wel...bucovaina — 01:50 PM
Stalplaats velomobiel
Staat wel wat ver...Josligfiets — 01:43 PM
Stalplaats velomobiel
Je kan hier wat insp...Hardloper — 01:37 PM
Stalplaats velomobiel
Ventilatie wil je so...Frutsel — 01:36 PM
Welke motor in QV?
Hier een gerelateerd...Hardloper — 01:31 PM
Stalplaats velomobiel
Ik heb even wezen zo...bucovaina — 01:16 PM
I'm writing a piece for a magazine
- Those bicycles a...Raymond — 11:49 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ik heb even nodig ...bucovaina — 11:07 AM
I'm writing a piece for a magazine
Can any owner of a...Bacchus — 10:08 AM
Supernova M99 pro op VM monteren.
Terug naar het onder...Hoekie — 09:38 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Wordt niet boos/ag...Oliver — 09:21 AM
Supernova M99 pro op VM monteren.
Ik vind ons (men...melle z — 09:20 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik vind wel dat Mell...Roepers — 08:56 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
In de velomobiel b...Bacchus — 08:52 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Het is alsof ze de...Oliver — 07:23 AM
Supernova M99 pro op VM monteren.
Ik vind ons (mense...Wim -de roetsende — 06:20 AM
I'm writing a piece for a magazine
Hi Ana, yes, some o...365cycle — 01:19 AM