Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaringen met de trike in het Boheemse Woud.
#9
(30-Aug-2023, 08:05 AM)Jeroen S schreef: Hier nog even een voorbeeldje van zo'n trillingsdemper;

https://www.rubbermagazijn.nl/trillingsd...mQQAvD_BwE

Ik zie inderdaad ook langzaam de Schelpenzand/gravel paadjes verdwijnen, maar misschien dat de Gravelbike hype nog voor wat voordelen zorgt als ze ooit Gravelbike routes gaan maken, bij de VVV. De E bikers per Kudde of in slechthorende Duo's kom je overal tegen.
   Die trillingsdempers ken ik, maar daar gaat het niet om, ik heb een frame gemaakt van ovale buis, 25 x 10 mm dat is mooie lichte buis en goed te lassen.
Het gaat om ondersteuning v d flexibele zonnepanelen,  voor een paar jaar waren die allemaal opgebouwd op een aluminium plaat, daar heb ik er nog een paar van liggen maar verkeerde maat, die zijn niet zo buigzaam, maar wel sterker.
Wat ik nu heb is opgebouwd op glasvlies, en een toplaag die de cellen moet beschermen, de cellen zijn ook anders verdeeld, als een pannendak, dit moet beter werken bij deels schaduw, wat ze ook doen is de draden steeds dunner maken, dus daar heb ik wel wat zorgen over,  er komen nog weleens berichten voorbij, dat er na een paar maand al schade is.
Die ondersteuning heb ik al klaar, ik heb 16 mm poly carbonaat, kanaalplaten genomen, aan de kopse kanten uit gefreesd, en de platen tussen de profielen geschoven, nu heb ik een stevige ondergrond waar ik de panelen op kan lijmen, en die kanaalplaten zijn ook niet zo zwaar, nu moet ik morgen nog een kit vinden met een goede lijm eigenschap, en dan kan ik de panelen verlijmen.
Goed dat ik een paar proefritjes heb gemaakt met die panelen, want ik weet nu wel zeker, dat zonder ondersteuning was het niet goed gegaan, die panelen worden ook vaak gebruikt op boten en caravans,  maar dan worden ze ook op het dak op een vaste ondergrond verlijmt .
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Ervaringen met de trike in het Boheemse Woud. - door PlantageBohémien - 30-Aug-2023, 04:21 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Welke motor in QV?
En misschien nog e...bucovaina — 02:40 PM
Welke motor in QV?
Zo'n bafang motor sl...Gideonaut — 02:36 PM
Alve's minivizier
Ik vroeg mij ook a...Hoekie — 02:35 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Ik wilde het niet pr...bucovaina — 02:35 PM
Welke motor in QV?
Ik vermoed dat het d...bucovaina — 02:31 PM
Alve's minivizier
Ik heb bergen van di...Gideonaut — 02:29 PM
Welke motor in QV?
Ik was niet helemaal...Hoekie — 02:26 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
1 topic voor advies ...Bob Hagendijk — 02:16 PM
Welke motor in QV?
Op de rijbaan, s...bucovaina — 02:04 PM
nieuwe questpiloot
Heb je toevallige ...charhof — 02:02 PM
Welke motor in QV?
Dat is een lastige, ...Hoekie — 01:39 PM
Nieuw hier!
Alleen waarom nog ...Wim -de roetsende — 01:31 PM
Alve's minivizier
Geen commentaar. I...Wim -de roetsende — 01:29 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Waarom is dit gespli...Wim -de roetsende — 01:28 PM
Welke motor in QV?
En misschien nog een...Willeke_IGKT — 01:21 PM
Welke motor in QV?
Op de rijbaan, sta...Hoekie — 01:13 PM
Welke motor in QV?
Dubbel post. Dit top...Hoekie — 12:54 PM