Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaringen met de trike in het Boheemse Woud.
#10
Wat mij altijd voor ogen heeft gestaan tijdens het werk aan mijn eigenbouw trike, is comfort, veiligheid en ruim inzetbaar, ook in de winter.
Nu zijn de winters hier ook niet meer wat het geweest is , maar een maand geleden was er veel sneeuw, en zon en min temperaturen, dus de weg was meer een ijspiste, toch  een rit naar de stad, 27 km, om inkopen te doen, alles ging goed, wel voorzichtig natuurlijk, op sommige plaatsen komt water v d rotsen wat dan op de straat bevriest, wat dan hobbelig wordt, maar door de nieuwe 4 zuiger achterrem v shimano, kun je fijn doseren zonder te blokkeren.
Rondom heb ik Swalbe maraton banden opliggen, en dat blijkt ook in de winter voldoende, nauwelijks slip v h achterwiel bergop, dus extra winterbanden hoeft niet.
Veiligheid ; mij valt op dat automobilisten zich niet of nauwelijks proberen er zich tussen te wringen bij een tegenligger op de andere weghelft, door het dakje en het hoog gemonteerde achterlicht ben je beter ziichtbaar, ik ga ook niet uiters rechts rijden, waar het wegdek soms slecht is, maar eis mijn plek op/
De hoogst genoteerde snelheid is 28 km/ h , met een briesje in de rug, meestal blijft het op 24 - 25 km steken, daar ben ik tevreden mee, want mijn gemiddelde snelheid, is veel hoger dan vroeger op de fiets.
Deze week een paar ritten naar de apotheek,  32 km, dus heen en terug rond 65 km, twee  ritjes moeten maken, want tabletten niet op voorraad, dus 130 km voor een paar tabletten, zo is het leven op het land.
Door storm en regen kon ik uitproberen hoe stabiel is de trike, wel een paar keer op een open vlakte hevige zijwind, maar met een kleine stuur correctie geen probleem, ook regen is niet echt een probleem, voor is een gebogen zonnepaneel waar de benen onder zitten, een regenscherm in twee delen, onderste op het zonnescherm, bovenste opklapbaar aan het dak bevestigd, daar tussen een opening van 13 cm, voor vrij zicht, komt wel wat regendruppels door maar niet echt een probleem, alleen bij de voorwielen spat wat water op, dat onder tegen je bovenbeen komt, en tegen de zitting, dat moet ik nog oplossen.
Meen dat Jeroen al eens schreef, dat wanneer je met hogere snelheid onderweg wil zijn, je de besturing en remmen, kortom de wegligging perfect moet hebben, daar kan ik aan toevoegen, ook gewicht kan een probleem worden.
De trike weegt rijklaar , met accu's,  twee motoren, twee zonnepanelen rond de 55 kg, sommigen denken misschien'dat is veel ? maar ik kan verzekeren, door de goede balans, achtervering, en stuureigenschappen, merk je daar tijdens het rijden niets van, door meer druk op het achterwiel door accu's e.d. is remmen zelfs veiliger, dus het heeft lang geduurd, maar vanwege het resultaat ben ik een tevreden mens,  groet uit het Boheemse Woud. 
,
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Ervaringen met de trike in het Boheemse Woud. - door PlantageBohémien - 09-Feb-2024, 07:15 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen:
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
We hebben nu dus een...365cycle — 03:52 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..een verkoper opeen...ZoefZoef — 03:40 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Bij 500 watt zonder ...Jeroen S — 03:40 PM
Alve's minivizier
Op de houten had ik ...Jeroen S — 03:35 PM
Welke motor in QV?
En misschien nog e...bucovaina — 02:40 PM
Welke motor in QV?
Zo'n bafang motor sl...Gideonaut — 02:36 PM
Alve's minivizier
Ik vroeg mij ook a...Hoekie — 02:35 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Ik wilde het niet pr...bucovaina — 02:35 PM
Welke motor in QV?
Ik vermoed dat het d...bucovaina — 02:31 PM
Alve's minivizier
Ik heb bergen van di...Gideonaut — 02:29 PM
Welke motor in QV?
Ik was niet helemaal...Hoekie — 02:26 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
1 topic voor advies ...Bob Hagendijk — 02:16 PM
Welke motor in QV?
Op de rijbaan, s...bucovaina — 02:04 PM
nieuwe questpiloot
Heb je toevallige ...charhof — 02:02 PM
Welke motor in QV?
Dat is een lastige, ...Hoekie — 01:39 PM
Nieuw hier!
Alleen waarom nog ...Wim -de roetsende — 01:31 PM
Alve's minivizier
Geen commentaar. I...Wim -de roetsende — 01:29 PM