Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe training of afstand velomobielrit geleidelijk op te voeren
#1
Na een periode van heel veel regen in december waarin ik nog wel paar keer korte stukjes heb gereden een periode waarin vader op nieuwjaarsdag overleed en zoute wegen in het grootste deel van januari ben ik vanaf 31 januari zo ver dat ik weer regelmatig woon werk rij alhoewel ik zit op een rit in de week en pak daarvoor de mooiste dag qua weer.
Ik wil bijvoorbeeld niet doodvriezen alhoewel het in de velo snel warm is of even erg het Veluwemeer in waaien.
Tot nu toe was 31 januari op avond de rit terug met de meeste wind en van achter dus sen deel langs het Veluwemeer met snelheden boven 40 km/h.
Afgelopen donderdag ietsje laat vertrokken omdat ik de banden opgepompt had met het compressortje van de auto (Q838 heeft auto ventielen). Raampje van de auto waar t kabeltje door liep vergeten dicht te doen terug gereden dicht gedraaid en tien minuten tijd verspeeld. 
Stevig de sokken erin gezet tegen de wind in langs het meer, buffelen en toch op tijd op werk ook na omkleden.
Terug aan het sparren met een racefiets die kwam er genadig af hij moest een andere kant uit (of deed dat expres want ik had m bijna weer ingehaald, racefiets maakt denk ik meestal niet veel kans tegen een velomobiel of t moet n prof zijn.
Dan kom ik een stromer speedpedelec tegen weer sparren maar dat ding haalt me in. Een flink stuk zeker 5 km hou ik m bij maar met de motor accelereert die sneller dan de velo die ik “helemaal zelf naar 35 km/h moet trapppen”. Uiteindelijk bij de bebouwde kom m moeten lossen zo hard kan ik de velo niet door de straten rossen.
Terug de andere dag toch wat spijt, knie rechts is keer lichtjes beschadigd bij het tillen van iets zwaars en das altijd een probleem gebleven dat ie op kan spelen. Dat is niet gebeurd en ik heb er nu al weer paar rustdagen op zitten dus zou prima weer 2 x 42 km (woon werk) kunnen fietsen met de velo.
Maar toch als “beginner “ nieuwsgierig hoe ik rustig afstanden wat opvoer of frequentie van ritten opvoer. Lijkt me best leuk x 200 km op een dag te rijden maar ik heb t idee dat dit iets is waar ik naar toe moet groeien zeker gezien die knie ook al houd die zich goed. Maar wat raak trappen zoals tegen de Stromer speedpedelec was misschien niet slim (veel belasting knie).
Ben benieuwd naar tips.

Freek
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie


Berichten in dit topic
Hoe training of afstand velomobielrit geleidelijk op te voeren - door Freek1970 - 16-Feb-2024, 02:39 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Einde van de alu velomobiel of toch nie...
Maar gebeurd dat d...365cycle — 11:12 PM
Wat weegt ie?
Voor of na de period...Coen__ — 11:03 PM
Einde van de alu velomobiel of toch nie...
Wel blij om na een...Coen__ — 11:00 PM
Einde van de alu velomobiel of toch nie...
Lol, volgens mij z...Wim -de roetsende — 10:16 PM
Wat weegt ie?
Ik denk dat terug ga...Willeke_IGKT — 10:09 PM
Snelheid-vermogenstest Snoek en Bülk
IMHO kan je ze wel...365cycle — 10:04 PM
Einde van de alu velomobiel of toch nie...
Lol, volgens mij zie...365cycle — 09:58 PM
Wat weegt ie?
Het wordt wel een ...datakneder — 09:55 PM
Wat weegt ie?
Maar dan zou "...Wim -de roetsende — 09:43 PM
Te koop optima dingo ligfiets
Hier nog eentje:Lopopodium — 09:20 PM
Einde van de alu velomobiel of toch nie...
Wie beetje handig is...Hardloper — 09:12 PM
Wat weegt ie?
En ANS is heel pre...datakneder — 08:30 PM
Medeliggers onderweg
Volgens mij kwam...Geboelders — 06:18 PM
Leve de ligsport
Ik weet geen ander...Hoekie — 05:34 PM
Wat weegt ie?
Wat zou dit net we...Bart Verbeek — 04:57 PM
Snelheid-vermogenstest Snoek en Bülk
Ik heb van een w...Hardloper — 04:28 PM
Leve de ligsport
Ik neem toch aan dat...melle z — 02:15 PM