Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schade gereden? Na hoeveel km of tijd?
#18
Met m'n eerste velomobiel, een Alleweder, ben ik ooit 1 keer op z'n kant gegaan doordat ik bij het afslaan naar links over een grasstrook met het linkerwiel in een onzichtbare put reed. Ik reed toen helemaal niet hard, ik weet het nog preciés : 22 km/u. Het was niet eens 'n haakse bocht, maar toch lag ik voordat ik er erg in had op de rechterkant op het fietspad. Kwáád dat ik toen op mezelf was ! Ik was/ben altijd héél zuinig op m' n fietsen, en dan zoiets stoms .... Werd achteraf wel netjes hersteld in het carrosseriebedrijf waar ik hem destijds ook had laten spuiten.

De Strada had ik al 'n paar jaar, zag er nog steeds als nieuw uit totdat ik op 'n dag ondanks dat er een stormwaarschwing was afgekondigd, toch persé met de velomobiel naar het werk wilde. Dat heen - en weer rijden viel op zich goed mee. Ik was 's avonds zonder problemen weer thuisgeraakt en herinner me nog dat toen ik op onze oprit stopte bij mezelf zei van : "zie je wel, zó erg was het allemaal niet". Ik was echter nog maar nét uit de Strada gestapt om de poort open te maken, toen een windvlaag de achterkant van Strada omhoogtilde en natuurlijk precies tegen de hoek van ons huis kwakte. Met een flinke  scheur tot gevolg. 
Toen is mijn echtgenote ook buiten komen kijken omdat ik zo hard stond te vloeken .... 
Achteraf netjes vakkundig hersteld in Dronten. 

Met de QV heb ik iets meer dan 2,5jaar geleden een frontale aanrijding gehad met een wielrenner op een tweerichtingsfietspad. Wielrenner kwam de brug over het kanaal afgereden op een nat wegdek net waar het fietspad een paar bochten maakt tussen begroeiing. Ik zag hem aankomen en had ook gezien dat hij veel te snel kwam aangereden, zodat ik al meteen begon af te remmen en uit te wijken naar rechts. Rechts van mij was een haag met daarachter een gaasdraad, ik ben zover als ik kon die haag ingegaan en ben gestopt. Ik heb nog heel hard "Pas op !" geroepen, maar de wielrenner zag mij pas toen hij uit de laatste bocht kwam en het rechte stuk opreed waar ik aan de kant stond. Hij heeft nog geprobeerd van te corrigeren, maar dat is vanwege zijn hoge snelheid en het natte wegdek niet gelukt. Zijn fiets is links van de QV afeschampt, hijzelf is letterlijk bovenop de voorkant van de QV gevallen, met z'n handen en z'n benen mooi naast de body (bijna net zoals in cartoons, onze gezichten waren geen 10cm van elkaar verwijderd). Toen hij weer op beide benen stond, begon zich meteen te verontschuldigen, vroeg of alles okee was met mij en zei ook meteen dat het allemaal zijn fout was. Hij zei ook meteen dat hij verzekerd was en dat ik mij geen zorgen moest maken, alles zou wel geregeld worden. Door de aanrijding was één van de bulten van de QV helemaal naar binnengepopt, maar die heb ik ter plaatse weer gewoon naar buiten/boven kunnen poppen. Buiten lakschade zaten er ook 'n paar scheuren in de body, maar ik kon er nog mee fietsen. We zijn dan nog samen tot bij hem thuis gereden om alle gegevens uit te wisselen (achteraf zou nog blijken dat we allebei dezelfde verzekeringsmakelaar hadden) en de afhandeling is gelukkig ook zonder veel problemen verlopen. 
Schade werd zoals gewoonlijk netjes en vakkundig in Dronten hersteld én ik had achteraf mijn QV terug in de correcte kleur blauw zoals ik hem oorspronkelijk had besteld  Big Grin
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , DanceRaven , Hoekie


Berichten in dit topic
RE: Schade gereden? Na hoeveel km of tijd? - door TvWijk - 15-Mar-2024, 11:43 PM
RE: Schade gereden? Na hoeveel km of tijd? - door Hoekie - 16-Mar-2024, 12:59 AM
RE: Schade gereden? Na hoeveel km of tijd? - door TimSch - 16-Mar-2024, 09:39 PM
RE: Schade gereden? Na hoeveel km of tijd? - door Merijn - 16-Mar-2024, 11:25 PM
RE: Schade gereden? Na hoeveel km of tijd? - door quattrovelootje - 20-Apr-2024, 06:46 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Alve's minivizier
Onder andere omd...Wim -de roetsende — 05:26 PM
Kilometer topic
Ik heb mijn huidige ...Willeke_IGKT — 05:04 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Same here (reactie o...voodoo — 04:44 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
We hebben nu dus e...Hardloper — 04:40 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Oei, burgerlijke ong...ZoefZoef — 04:17 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
We hebben nu dus een...365cycle — 03:52 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..een verkoper opeen...ZoefZoef — 03:40 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Bij 500 watt zonder ...Jeroen S — 03:40 PM
Alve's minivizier
Op de houten had ik ...Jeroen S — 03:35 PM
Welke motor in QV?
En misschien nog e...bucovaina — 02:40 PM
Welke motor in QV?
Zo'n bafang motor sl...Gideonaut — 02:36 PM
Alve's minivizier
Ik vroeg mij ook a...Hoekie — 02:35 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Ik wilde het niet pr...bucovaina — 02:35 PM
Welke motor in QV?
Ik vermoed dat het d...bucovaina — 02:31 PM
Alve's minivizier
Ik heb bergen van di...Gideonaut — 02:29 PM
Welke motor in QV?
Ik was niet helemaal...Hoekie — 02:26 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
1 topic voor advies ...Bob Hagendijk — 02:16 PM