Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fiets infrastructuur: Nederland heeft de naam, niet altijd de juiste uitvoering
#2
Dag Frank,
Ik kan natuurlijk een klaagzang ophouden over de lokale situatie hier in Gelderland:
Het eerste couplet:
Veel olifanten-paadjes,
De stukken weg alleen voor fietsers zijn afgezet met klappalen, die meestal plat liggen omdat de gemeentes ze nauwelijks beheerd. Er rijden vaak auto's en omdat het een dijk is rijden er ook motoren.
De gemiddelde snelheid op de 30 km wegen is het rond de 50.
Veel opgevoerde scooters, die ook hier herrie maken, ziekmakende uitlaatgassen verspreiden en soms onbeschoft rijden.

Refrein:
Ik denk in Zeeuws Vlaanderen niet anders.

Recent is er veel internationale aandacht geweest voor het pronkstuk van onze fietsinfra: De fietssnelweg Nijmegen-Arnhem.
Als je het begin van deze snelweg in Nijmegen gevonden hebt, fietst het wel gelijk prettig door. (Al is de hoek voor het begin is wel erg scherp. Bij Lent is het even zoeken, maar het geslinger tussen de auto-infra is te doen. Het vreselijkst is echter de oversteek bij Bemmel: Erg haakse bochten, geen voorrang, betonblokken voor en na de oversteek. Met mijn velomobiel is het fietspad niet te doen; ik mag gelukkig over de weg. Voor Arnhem heeft autoverkeer nog een paar keer voorrang, maar er is gelukkig ruim fietsparkeergelegenheid in de bewaakte NS fietsenstalling.
Terug uit Arnhem is het begin lastig te vinden; deze fietsroute staat niet of slecht aangegeven. De eerste keren heb ik goed moeten zoeken en ben een paar keer verkeerd gereden. Het schijnt dat dit beleids-technisch lastig is.

De stukken in het weiland zijn wel goed: Breed, glad asfalt en bijna alle bochten zijn op volle snelheid te nemen.

Tot zover mijn schets van ons internationale pronkstuk voor fiets-infrastructuur.
Als mensen van buiten Nederland zo hoog opgeven van onze fietsinfra, dan moet het daar heel slecht zijn en onze reclame moet goed werken. Algemeen denk ik dat fietsinfra er is omdat het moet, niet omdat het bij fietsers moet passen.

Refrein :-)
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Fiets infrastructuur: Nederland heeft de naam, niet altijd de juiste uitvoering - door Niels van der Wal - 15-Oct-2017, 09:47 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Spezi 2024
Ginkgo Hebel für ...Hoekie — 12:06 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Naar mijn mening is ...Raymond — 11:58 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Het is toch al tri...melle z — 11:12 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb de volgende...Raymond — 10:56 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb de volgende...Theo Mol — 09:50 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Op welke plekken w...Hardloper — 09:38 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ook eens ondertekend...Hardloper — 09:34 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ook ondertekend.  ...TimSch — 08:57 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Nog niet gezien. I...Atrike — 08:45 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb hem ook getek...Fietsbennie — 08:43 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Denk dat de NS hie...Willeke_IGKT — 06:21 AM
montage standaard
Ik kan ook de versne...LigZeeuw — 05:59 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ook getekend, we wil...Arno boogaart — 12:31 AM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ik ben vandaag terug...Martin van Mourik — 11:56 PM
Spezi 2024
De stand buurman v...365cycle — 11:51 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Getekend. Verbod...ZoefZoef — 11:13 PM
Foto's Fietsbennie
Nu ik 1499 bijdragen...Fietsbennie — 10:56 PM