Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
#79
(11-Dec-2017, 07:31 PM)ErikvanD schreef: Mooi tripje Roef!!! Met dit weer ben ik best jaloers op jullie rijders met meer dan 2 wielen... Ik heb mijn ligger niet meer gebruikt sinds eind september. In het pikkedonker en met al die rotzooi op de weg, durf ik het niet goed aan... Het feit dat ik er nog steeds geen achterderailleur op heb gezet helpt waarschijnlijk ook niet Wink

Het idee er een trike bij te kopen begint steeds meer te kriebelen...

Okee, voor dit heel extreme weer ja, dan is een 3 wieler wel fijn. Maar er zijn genoeg dagen dat je prima op 2 wielen kan rijden hoor. Het is echt niet altijd zo slecht weer. Gewoon lekker gaan doen, en als het in het donker moet, probeer dan een route te maken waar wat verlichting aan staat. Dat rijdt ook op 3 wielen lekkerder  Wink .

(11-Dec-2017, 10:23 PM)Bert_Rijssen schreef: Petje af voor je Roef! Ik doe het je niet na. Ik moets overigens gewoon werken vandaag maar dat heb ik gewoon lekker thuis kunnen doen.

Dank je Bert, zo doet iedereen zijn ding. Voor mij zou werken nou weer iets zijn wat moeilijk is  Confused .
Antwoord }
Bedankt door:
#80
(11-Dec-2017, 01:05 AM)Roef Veerman schreef: Dat ik toch op de fiets naar Driebergen ben gegaan. De terugweg was wel een avontuur, maar ook weer een verkenning van mijn grenzen.

(11-Dec-2017, 06:46 PM)Roef Veerman schreef: ik lekker heb geblogt en niet naar buiten hoefde in dit weer omdat ik nog genoeg eten op voorraad heb.  Smile

Inderdaad nogal een avontuur! Wow! Ik ben blij dat ik vandaag weer gefietst  heb op mijn Sinner Record even na de middag naar Appingedam en terug. De weg was niet brandschoon, maar zoveel sneeuw als in het westen en nu vanavond hier, lag er toen niet. Ook de Fivelkade genomen, een fietspad waar de gemeente Appingedam nooit strooit en dat ging goed. Zelfs het bruggetje omhoog ging goed. Het achterwiel slipte maar 1 keer door (doorslaan noemen ze dat bij stoomlocomotieven). Soms denk ik dat ik de enige tweewielige ligfietser in het land ben vandaag. Als dat niet zo is, dan hoor ik het wel.
Antwoord }
Bedankt door:
#81
Ik mocht vandaag mn kmters ook weer trappen. Vanmorgen in het donker was niet echt super. Maar 1 schuivertje (stapvoets) die ik met de voet en hand kon opvangen. Toch lekker om dan laag te zitten. Vanmiddag was het weer super om te trappen!
Antwoord }
Bedankt door:
#82
Zelf ben ik geen winterfietser, temeer te snel koude handen bij minder dan tien graden, laat staan temperaturen rond het vriespunt. Wat voor handschoenen gebruiken jullie voor het fietsen in de winter? Wat zijn ècht goede winterhandschoenen voor op de fiets?
Antwoord }
Bedankt door:
#83
(13-Dec-2017, 10:50 PM)Lopopodium schreef: Zelf ben ik geen winterfietser, temeer te snel koude handen bij minder dan tien graden, laat staan temperaturen rond het vriespunt. Wat voor handschoenen gebruiken jullie voor het fietsen in de winter? Wat zijn ècht goede winterhandschoenen voor op de fiets?

Ik kan ook niet op een open fiets rijden in de winter doordat ik met een randonneurstocht een keer bijna mijn pink afgevroren heb. Daarom heb ik een heeeeeeeeeeeeel grote handschoen gekocht (ook wel een velomobiel genaamd ;-)). Deze werkt perfect om de handen warm te houden. Heeft ook een klein effect op de rest van het lichaam. En je word er ook minder nat in wanneer er neerslag is.   Wink En ik ben vandaag blij dat ik mag gaan slapen. Hoop dat ik morgen wat meer energie weer heb. Dan ga ik kijken naar een huisje.
Antwoord }
Bedankt door:
#84
(13-Dec-2017, 10:50 PM)Lopopodium schreef: Wat voor handschoenen gebruiken jullie voor het fietsen in de winter? Wat zijn ècht goede winterhandschoenen voor op de fiets?

Op deze foto zijn te zien. Niets bijzonders,  merkloos,  gekocht bij Zeeman. Ze bevallen nog ook.
Gisteren en vandaag heb ik ook gefietst. vandaag ben ik afgestapt op de Fivelkade bij de onderdoorgang van de Jukwerderweg. Er was niet gestrooid en er lag veel harde dooisneeuw. Onder de brug door en weer omhoog wel fietsend gedaan. Toch blij dat ik vandaag nog bijna 30 km ligfietsend heb afgelegd.
Antwoord }
Bedankt door:
#85
(13-Dec-2017, 10:50 PM)Lopopodium schreef: Zelf ben ik geen winterfietser, temeer te snel koude handen bij minder dan tien graden, laat staan temperaturen rond het vriespunt. Wat voor handschoenen gebruiken jullie voor het fietsen in de winter? Wat zijn ècht goede winterhandschoenen voor op de fiets?

Ik heb de Extremities Tuff Bag Overwant en daaronder draag ik de Devold Grijze Wollen Wanten Latitude. Deze draag ik als het onder de 5 graden komt.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#86
Ik draag bij koud weer een paar Sealskinz merino onderhandschoenen onder een stel ongevoerde Grip Grab Raptor handschoenen (ouder model dan de link). Dat is net warm genoeg voor temperaturen tot aan ca. -5 graden. Kouder is het dit jaar nog niet geweest maar als deze combi dan te koud blijkt te zijn, dan doe ik waarschijnlijk gewoon mijn motorhandschoenen aan  Smile. Bij minder koud weer laat ik de onderhandschoenen weg.
Antwoord }
Bedankt door:
#87
Motorhandschoenen van target. Oude beestjes maar doen het prima. Waren op de moto al goed om tot -10 het 20 minuten vol te houden, dus op de fiets geen probleem (tot nu toe, het is toch al bijna lente....toch?)
Antwoord }
Bedankt door:
#88
Dank voor de tips.

(14-Dec-2017, 02:13 PM)amararock schreef: (tot nu toe, het is toch al bijna lente....toch?)

Nog een weekje, en dan begint de aanloop naar de lente al!
Antwoord }
Bedankt door:
#89
...ik ben vandaag even wat minder blij omdat ik zojuist een stuur van een oude Vespa heb verkocht voor 375 euro (wat ik al erg veel vond!) en nu blijkt dat dat stuur eigenlijk ruim 1.300 euro waard is... Was wat middelen aan het vrij maken voor een evt. trike avontuur maar dit schiet niet op... Maar ja deal is een deal dus helaas pindakaas Sad

En als ik nu naar buiten kijk zie ik mooie blauwe luchten, dus dat van die lente zou ik bijna geloven! Smile

EDIT: dat van dat stuur heeft natuurlijk weinig te maken met (lig)fietsen maar ik moest het gewoon ff kwijt... Die 1300 had me een aardig eind op weg geholpen...
Antwoord }
Bedankt door:
#90
.... Ik misschien een nieuwe woning heb. Was de 2e geinteresseerde. Mijn fiets kan weer in de gang staan en de tuin is vele malen kleiner. Heb wel een extra slaapkamer die ik graag voor vrienden op de fiets zou willen gebruiken. Lijkt me erg gezellig als er af en toe een (lig)fietser komt logeren   Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#91
Dat van die kamer hou ik in gedachten Roef voor als ik in juli de Ronde van 12 ga rijden!  Smile
Die start in Nijmegen en ik wil daar overnachten voor de eerste rijdag
Antwoord }
Bedankt door:
#92
(14-Dec-2017, 05:19 PM)ErikvanD schreef: Dat van die kamer hou ik in gedachten Roef voor als ik in juli de Ronde van 12 ga rijden!  Smile
Die start in Nijmegen en ik wil daar overnachten voor de eerste rijdag

Je bent altijd welkom. Ik heb momenteel ook wel logeer gelegenheid. Alleen vind ik zelf dat ik voor vrienden op de fiets net iets meer moeite moet doen en een echt bed neerzetten. Nu heb ik een heel groot dik luchtbed met elektrische pomp. Maar daar is het ook goed op toeven hoor. Zorg altijd dat mijn gasten zacht en warm kunnen slapen  Wink .
Antwoord }
Bedankt door: ErikvanD
#93
Thx, is genoteerd!
Antwoord }
Bedankt door:
#94
Vandaag eindelijk na die dagen met sneeuw en veel regen weer eens met de fiets naar het werk kunnen rijden. Genoten, daar word ik blij van! Een perfect begin van de dag Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#95
Het was best relatief goed fietsweer, geloof ik. Dat maakt een week of twee met naar koud weer en heel veel regen toch wel weer een beetje goed. Niet dat ik zelf op de fiets ben gesprongen (dat durf ik pas eind februari weer voor een lange tocht).
Antwoord }
Bedankt door:
#96
Het niet regent als ik naar Amsterdam vertrek straks.
Antwoord }
Bedankt door:
#97
(16-Dec-2017, 06:09 AM)Roef Veerman schreef: Het niet regent als ik naar Amsterdam vertrek straks.

Dan hoop ik dat je meer geluk had dan ik vanochtend had tijdens mijn ritje... Heb de nodige regen gehad helaas. Maar desondanks lekker gereden  Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#98
Dat ik met de Sinner Record naar de kerstmarkt bij Fraeylemaborg in Slochteren ben geweest, heen en terug toch 40 km. Ook nog wat regen/hagel gehad op de heenweg, maar dat heeft mij niet gedeerd. Ik kon ook nog een oliebol met koffie kopen als brandstof voor de terugweg.
Ook de nodige zon gehad onderweg. Dat maakt mij ook blij.
Antwoord }
Bedankt door:
#99
(16-Dec-2017, 02:26 PM)ErikvanD schreef:
(16-Dec-2017, 06:09 AM)Roef Veerman schreef: Het niet regent als ik naar Amsterdam vertrek straks.

Dan hoop ik dat je meer geluk had dan ik vanochtend had tijdens mijn ritje... Heb de nodige regen gehad helaas. Maar desondanks lekker gereden  Smile

Ik heb wel wat regen gehad in Amsterdam,  en op de terugweg in Driebergen.  Maar voor de rest scheen de zon zelfs uitbundig!  https://www.relive.cc/view/1316255536

Ik heb de woning niet geaccepteerd,  ga gewoon opnieuw mijn eigen woning inrichten!  Heb er nu al zin in.
Antwoord }
Bedankt door:
Gistermiddag maar weer eens de trike uit de schuur gehaald voor een ritje in de omgeving. De laatste keer was dat begin augustus. Het weer zag er goed uit: zonnig en niet teveel wind. Onderweg uiteindelijk toch nog een buitje over mij heen gekregen. Vanmiddag ook weer een rondje gefietst op de trike, hetzelfde rondje overigens en nu wel droog. Vanaf half augustus tot ongeveer halverwege november heb ik overigens nog wel op de Chamsin gefietst.

(14-Dec-2017, 05:46 PM)Roef Veerman schreef:
(14-Dec-2017, 05:19 PM)ErikvanD schreef: Dat van die kamer hou ik in gedachten Roef voor als ik in juli de Ronde van 12 ga rijden!  Smile
Die start in Nijmegen en ik wil daar overnachten voor de eerste rijdag

Je bent altijd welkom. Ik heb momenteel ook wel logeer gelegenheid. Alleen vind ik zelf dat ik voor vrienden op de fiets net iets meer moeite moet doen en een echt bed neerzetten. Nu heb ik een heel groot dik luchtbed met elektrische pomp. Maar daar is het ook goed op toeven hoor. Zorg altijd dat mijn gasten zacht en warm kunnen slapen  Wink .

Is die logeergelegenheid er ook voor niet leden van Vrienden op de fiets? :-)
Antwoord }
Bedankt door:
Zijn wij niet allen "Vrienden VAN de fiets"?  Cool
Antwoord }
Bedankt door:
(17-Dec-2017, 05:52 PM)Bert_Rijssen schreef: Is die logeergelegenheid er ook voor niet leden van Vrienden op de fiets? :-)


Wat mij betreft wel hoor. Altijd gezellig als er iemand komt overnachten.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik al voor de 2e dag van mijn #festive 500 geen lekke band heb!
Antwoord }
Bedankt door:
... ik vandaag met de fiets de Oudejaarsrit van de STAR  heb bezocht en ben meegereden van Stadskanaal naar Veendam en weer teruggefietst. Heerlijk fietsweer, OP de heenrit steeds in het zonnetje, wel wind tegen, maar dat kon de pret net drukken. Op de terugweg  was het bewolkt maar had ik wind mee.
Ik was trouwens niet de enige fietser in de stoomtrein van de STAR. Mijn Sinnertje had gezelschap van twee racefietsen. Terwijl ik mij klaarmaakte voor de terugreis zag ik er een racefietser aanmonsterde voor de rit naar Stadskanaal. Mooi!
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 14 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM