Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Drymer Sinner Hilgo
#1
Drymer heeft de nieuwe Sinner Hilgo gepresenteerd: een verder verbeterde Velomobiel. Harry Lieben heeft  op zijn kanaal een paar filmpjes  gezet over de Hilgo, 

Een rit met de Hilgo (door het Duurswold):


Een video  waarin de  Hilgo helemaal van alle kanten bekeken wordt:


Wat ik zelf wel spectaculair vind, is het schakelmechanisme van de Hilgo. Ik moet bekennen dat het geen verrassing voor mij was, Jan de Vries heeft het mij al laten zien voordat het gepresenteerd werd.
Antwoord }
Bedankt door: emgaron , twilwel
#2
Dat is een mooie "derailleur" inderdaad!
Antwoord }
Bedankt door:
#3
De Mango van Sinner was goedkoper (instapprijs) dan de modellen uit Dronten. Maar de Hilgo is zelfs duurder dan de QV, en dan moet je de optielijst nog doorwerken; niet road-legal met een enkele koplamp... knipperlichten zijn nog steeds een €200 optie, USB poortje €84. 90mm trommels staan alleen met de koelribben op de optielijst (+€270).

Het is mij dan niet helemaal duidelijk waarom iemand dan de Hilgo zou kopen, maar ik sta open voor suggesties. Het schakelbereik (voor opties) van de Hilgo is wel groter natuurlijk.

Persoonlijk lijkt me die <75cm breedte ook helemaal niet handig. En ja, ik heb al eens een geüniformeerd persoon gehad die de rolmaat er onderdoor legde, en de daaruit voortvloeiende ambtsedige verklaring van "77 cm" heeft mij toen mooi €64 bespaard (OM laten struikelen over de woorden van de agent). Plus nu heb ik mooi die tasjes aan de zijkant. Met 5 cm minder past dat allemaal net wat minder makkelijk.

De draaicirkel is wel echt een bonus. 8 is natuurlijk veel handiger dan 11. Ik zit nu bij enkele bochten met 8 al de wielkasten af te slijten..
Antwoord }
Bedankt door:
#4
De vm-en van velomobiel.nl worden zeer compleet afgeleverd en kosten dan €6550

De Mango Sport is een soort uitgeklede vm en kost dan €6150
Wil je een koplamp, richtingaanwijzers, claxon, remlicht, wieldoekjes en een vm-tas, dan ben je €6850 kwijt.

De Mango Tour is wel heel compleet, maar kost dan €7490

En de Hilgo kost dus €7750


Misschien lees ik eroverheen, maar ik zie nergens waarvan de Mango en de Hilgo zijn gemaakt. Zijn ze van carbon of van glasvezel?

De Quest, Strada en XS hebben een glasvezel top en de rest van de body is van carbon.
Een 100% carbon vm kost €900 meer.
Voor de details kijk op velomobiel.nl


Dan is er ook nog de DF van InterCityBike. Die kost €8150 en is ook volledig van carbon. Zit geen aluminium frame meer in. Alles is van carbon. Behalve het stuur.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#5
De Mango en de Hilgo worden in hun geheel in Nederland gemaakt. De andere VM's grotendeels in landen waar de lonen een stuk lager liggen.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
(03-Feb-2018, 01:28 PM)Wim -de roetsende schreef: Misschien lees ik eroverheen, maar ik zie nergens waarvan de Mango en de Hilgo zijn gemaakt. Zijn ze van carbon of van glasvezel?

Harry heeft op het Duitse Velomobilforum verteld dat de Hilgo van glasvezel gemaakt wordt: https://www.velomobilforum.de/forum/inde...ost-868551 - met misschien later een carbonversie.

Cheerio,
Thomas
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Wel bijzonder dat zij als enige vm-producent de body's in eigen beheer maken.

Nadeel is dat zij nog geen carbon-versie kunnen maken. Dit lees ik in de link die hierboven wordt genoemd. Dankjewel daarvoor Thomas.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#8
Oke, dus als je 'm vergelijkt met een Strada krijg je;
  • Gemaakt in eigen land
  • Schakelmechanisme achter
Versus;
  • 1000+ euro duurder
  • Mag niet op de rijbaan
Dat lijkt me geen makkelijke opgave om te verkopen.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Ik heb als doorkneed velomobielrijder en senior medewerker bij Sinner/Drymer mede de hand gehad in het ontwerp van de Hilgo. Het schakelmechanisme was niet mijn idee, maar ik zag wel meteen de fantastische mogelijkheden en hoe deze het beste te integreren in de Hilgo. Het is 11-speed geworden met een 11-40 cassette op een tussenas. Voor kun je kiezen voor een enkel tandblad (lekker makkelijk schakelen en ruim voldoende in Nederland), een conservatieve, lekker schakelende 34-50Compact, een 36-52Compact of voor een mega groot versnellingenbereik kiezen met 34-60 tands voorbladen (wat wel iets moeizamer schakelt dan CompactCrank). Je kunt zo zonder dure opties die niet in elke versnelling even efficiënt zijn, zoals Rohloff of Schlumpf MountainDrive de Alpen en Pyreneen in. Door de extra lange kettingspanner voor de brug kun je ook echt alle versnelling combinaties van groot-groot tot klein-klein schakelen (uitgezonderd de 34-60 optie, waarbij de ketting in de hoogste 5 versnellingen op het kleine 34T blad niet op spanning kan worden gehouden).

Door de ervaringen met (internationale) klanten met de Mango en ook andere velomobielen die bij ons in de shop voorbij komen, wist ik ook precies wat bij de Hilgo voorop moest staan: gemakkelijk onderhoud die door de klant zelf uitgevoerd kan worden. In principe kun je met toegangsluiken en dergelijke overal bij komen, maar in de praktijk moet de klant kunnen zien wat hij/zij doet. Dus was mij duidelijk dat de gehele top er snel af moest kunnen. Door vastgelijmde bouten en flenzen die vaste siliconen lagen hebben is het los halen van de 10xM5 moeren een fluitje van een cent en hoeft de siliconen lijm niet bij elke onderhoudsbeurt moeizaam vernieuwd te worden. Mijn record loshalen en weer vastzetten van de top is 10 minuten.

Maar niet alleen de toegankelijkheid, ook het onderhoud zelf is veel gemakkelijker geworden als bij de Mango. In plaats van een specifieke stalen veer die alleen bij Sinner te krijgen is, houdt een 30cm lange en 5mm dikke elastiek oftewel bungee koord de kettingspanner op gelijkmatige spanning. Dit koord is universeel en overal ter wereld verkrijgbaar. De kettingspanner is echt mijn ontwerp. Een bijzonder leuke en handige eigenschap vind ik zelf de open kooi. Je kunt het vergelijken met de eenzijdige ophanging van de wielen. Als je om een of andere reden even de spanning van de ketting wilt hebben, dan gooi je de ketting met een simpele handbeweging uit de spanner en net zo gemakkelijk leg je 'm weer op. Zo is het veel gemakkelijker een ketting te vernieuwen, te verlengen of in te korten. Helaas blijft het werken met de ketting wel een smerig karweitje Undecided

De tussenas met de 11-40T cassette is nu een drop-in, d.w.z. dat je de tussenas van bovenaf op z'n plek kunt leggen. Dit is super gemakkelijk en snel.
Wat ik ook graag wilde bereiken is een kettingloop zonder kettingbuizen. Als kettingbuizen nieuw zijn geven ze weinig wrijving, maar onvermijdelijk hoopt vastkoekend vuil en olie zich op en ongemerkt wordt de kettingloop na verloop van tijd een beetje zwaarder. Wat ook nogal eens voorkomt is dat de buis los schiet en zich vast klemt op het voorste kettingblad.

Onderhoud dat je zelf niet kunt doen kan best duur uitvallen aangezien dat niet naar een lage-lonen land kan worden uitbesteedt en zo kan goedkoop uiteindelijk toch duur uitvallen. We doen graag onderhoud hoor, maar verdienen doen we vooral door nieuwe velomobielen te verkopen. Ik zie het als goede service wanneer de velomobiel zo gebouwd is dat klanten het onderhoud zelf aandurven. Onze velomobielen gaan de hele wereld over en ik hoor nog weleens dat het lastig is om een bereidwillige fietsenmaker te vinden die de velomobiel wil onderhouden. Ook zie ik maar al te vaak dat er doorgereden wordt met een niet meer helemaal optimale afstelling. Met een goede toegankelijkheid van de onderdelen hoop ik te bereiken dat men toch de Hilgo in optima forma houdt. Zijn er toch problemen, dan kan er altijd via e-mail aanwijzingen worden gegeven. Voor mij als technisch raadgever is het daarbij een stuk eenvoudiger om een en ander uit te leggen als de velomobiel zo eenvoudig mogelijk opgebouwd is.
Antwoord }
#10
@twilwel; bieden jullie ook iets aan om hem 75+ cm breed te krijgen? Spiegels en bevestiging van spiegels telt trouwens niet mee voor de breedte.
Antwoord }
Bedankt door:
#11
(15-May-2018, 04:32 PM)Coen__ schreef: @twilwel; bieden jullie ook iets aan om hem 75+ cm breed te krijgen? Spiegels en bevestiging van spiegels telt trouwens niet mee voor de breedte.

Wat telt dan wel mee en wie bepaalt dat, want dat staat toch vast niet impliciet in de wet.

Als ik met mijn "te smalle" velomobiel op de weg aangehouden wordt, ga ik me niet beroepen op een bepaling die niet op mijn velomobiel van toepassing is met het risico dat mijn bluf doorgeprikt wordt. Ik appelleer liever aan het gezonde verstand van oom agent. Want die gaat het er immers om dat jij veilig bent en dat je het verkeer niet onnodig hindert? Als het fietspad smal is, er veel slecht overzichtelijke situaties zijn en mijn snelheid doorgaans in de buurt ligt van scooters en brommers, dan kan ik volgens mij wel aannemelijk maken dat ik op de weg aanzienlijk veiliger ben dan op het fietspad en dat het voor de autorijders ook niet hinderlijker is dan een scooter op de rijbaan. Kortom, ik kijk uit naar de borden die aangeven waar scooters al dan niet op de rijbaan gedirigeerd worden. Als ik eens langzamer onderweg ben, kies ik vaker het fietspad. Als de agent er een is die zich strikt beroept op de regels dan zal ik in ieder geval nog erop wijzen dat elders in Europa en zelfs overal ter wereld de velomobiel wel de weg op mag. Als dat allemaal niet helpt dan zal ik wel het fietspad op moeten, omdat nu eenmaal de aanwijzing van een agent voor gaat. Maar ik hoef niet op het fietspad te blijven.....
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende , Hoekie
#12
(15-May-2018, 05:45 PM)twilwel schreef:
(15-May-2018, 04:32 PM)Coen__ schreef: @twilwel; bieden jullie ook iets aan om hem 75+ cm breed te krijgen? Spiegels en bevestiging van spiegels telt trouwens niet mee voor de breedte.

Wat telt dan wel mee en wie bepaalt dat, want dat staat toch vast niet impliciet in de wet.

Dat staat er wel. Ik citeer;

Citaat:Geachte heer [#],
 
Uw vraag aan Informatie Rijksoverheid is voor beantwoording doorgestuurd aan het Ministerie van Infrastructuur en Milieu. Hieronder vindt u de reactie.
 
¨U vraagt wat de correcte meetmethode is voor fietsen, zoals bedoeld in artikel 5, vierde lid, van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV).
 
Bij het bepalen van de breedte van een fiets dient uit te worden gegaan van het breedste punt, dus inclusief wielen, banden en bagage.
 
Gelet op het bepaalde in artikel 1, eerste lid, aanhef en onder c, van bijlage VIII, bij Hoofdstuk 5 van de Regeling voertuigen (http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/20...ijlageVIII), wordt onder breedte van een voertuig verstaan:
 
breedte van een voertuig: horizontale afstand tussen twee verticale vlakken die evenwijdig lopen aan het middenlangsvlak van het voertuig en gaan door de uiterste linker- en rechterzijde van het voertuig, gemeten in de stand van rechtuitrijden op een horizontaal wegdek. De spiegels en de bevestigingsdelen daarvan worden buiten beschouwing gelaten¨.
 
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
 
Met vriendelijke groet,
 
HBJZ Burgerbrieven
Hoofddirectie Bestuurlijke en Juridische Zaken Ministerie van Infrastructuur en Milieu


(15-May-2018, 05:45 PM)twilwel schreef: Als ik met mijn "te smalle" velomobiel op de weg aangehouden wordt, ga ik me niet beroepen op een bepaling die niet op mijn velomobiel van toepassing is met het risico dat mijn bluf doorgeprikt wordt. Ik appelleer liever aan het gezonde verstand van oom agent. Want die gaat het er immers om dat jij veilig bent en dat je het verkeer niet onnodig hindert?

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat niet altijd zo is. De 77cm van mijn Mango+ heeft mij dan ook al eens 64 euro bespaard. Zie ook hier;
http://ligfietsers.nl/showthread.php?tid...92#pid3892
En een beroep doen op het gezonde verstand van de politie... grosso modo ja... elke agent; absoluut niet.

(15-May-2018, 05:45 PM)twilwel schreef: Als het fietspad smal is, er veel slecht overzichtelijke situaties zijn en mijn snelheid doorgaans in de buurt ligt van scooters en brommers, dan kan ik volgens mij wel aannemelijk maken dat ik op de weg aanzienlijk veiliger ben dan op het fietspad en dat het voor de autorijders ook niet hinderlijker is dan een scooter op de rijbaan.

Het mag ook op de 80 km/h wegen met losliggend fietspad ernaast, en daar is het dan 50 km/h vs 80 km/h... alsnog fors rapper dan de Canta's en trekkers die er rijden, maar goed.

(15-May-2018, 05:45 PM)twilwel schreef: Kortom, ik kijk uit naar de borden die aangeven waar scooters al dan niet op de rijbaan gedirigeerd worden. Als ik eens langzamer onderweg ben, kies ik vaker het fietspad. Als de agent er een is die zich strikt beroept op de regels dan zal ik in ieder geval nog erop wijzen dat elders in Europa en zelfs overal ter wereld de velomobiel wel de weg op mag. Als dat allemaal niet helpt dan zal ik wel het fietspad op moeten, omdat nu eenmaal de aanwijzing van een agent voor gaat. Maar ik hoef niet op het fietspad te blijven.....

Heeft je dan wellicht al wel 64 euro gekost... en je moet wel op het fietspad blijven met een Hilgo, want <75cm...

De 'wet'tekst zegt verder niks over gezond verstand. Het barst zelfs van de onlogische dingen, zoals; 2e achterlicht op een fiets is niet toegestaan, zelfs niet op een fiets van 1,5m breed. Een fietsaanhanger (ongeacht breedte) mag je wél voorzien van een tweede achterlicht. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft mij toegezegd binnen vier weken een reactie te geven op mijn suggestie dat verbod op te heffen.

En als je diezelfde agent vaker tegenkomt... gaat het je vaker 64 euro kosten...

Ik gebruik de strookjes waar de brommers het fietspad op komen juist ook wel eens om het fietspad te verlaten, vooral omdat er hier een paar fietsbrompaden (G12a) zijn binnen de bebouwde kom. Want achter een willekeurige benzineauto ruikt het nog steeds een stuk frisser dan achter zo'n blauwe-plaat 2-takt met een landwalrus er op die 40+ km/h rijdt.

Hoe dan ook; als ik een nieuwe / andere VM zou zoeken zou ik de <75cm breedte als een groot nadeel zien. Als je dan twee vleugeltjes met een richtingaanwijzer er op hebt geplakt ziet dat er ook uit als een aanpassing die je gedaan hebt om de uitzondering in de regels te benutten. Daarmee motiveer je oom agent om op zoek te gaan naar andere dingen waarvoor hij bekeuringen kan schrijven. Als je een Mango hebt die direct uit de productie >75cm breed is, is het aannemelijker.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#13
Het gaat om de vm inclusief lading.

Als je dus een stokje van 80cm op je instapgat legt (of plakt), dan voldoe je aan de wet.

Of aan de onderkant bijvoorbeeld een uitschuifbaar stukje van een antenne, die je uitschuift op het moment dat je wordt aangehouden.
Ik begreep van Marc dat de politie dit acceptabel vond bij zijn DF.

Be creative.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#14
Citaat: Als je dan twee vleugeltjes met een richtingaanwijzer er op hebt geplakt ziet dat er ook uit als een aanpassing die je gedaan hebt om de uitzondering in de regels te benutten. Daarmee motiveer je oom agent om op zoek te gaan naar andere dingen waarvoor hij bekeuringen kan schrijven. Als je een Mango hebt die direct uit de productie >75cm breed is, is het aannemelijker.

Daaruit concludeer ik dat je eerdere vraag of Drymer iets aanbiedt om op 75cm uit te komen niet eens serieus bedoeld is. Het heeft dus geen zin om er nog verder met je over te discussieren. De Hilgo is 72 cm en gaat niet 75cm worden, punt.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#15
(16-May-2018, 12:07 AM)twilwel schreef:
Citaat: Als je dan twee vleugeltjes met een richtingaanwijzer er op hebt geplakt ziet dat er ook uit als een aanpassing die je gedaan hebt om de uitzondering in de regels te benutten. Daarmee motiveer je oom agent om op zoek te gaan naar andere dingen waarvoor hij bekeuringen kan schrijven. Als je een Mango hebt die direct uit de productie >75cm breed is, is het aannemelijker.

Daaruit concludeer ik dat je eerdere vraag of Drymer iets aanbiedt om op 75cm uit te komen niet eens serieus bedoeld is. Het heeft dus geen zin om er nog verder met je over te discussieren. De Hilgo is 72 cm en gaat niet 75cm worden, punt.

Ik schatte Drymer's capaciteiten om tot iets moois te komen wat er beter uit ziet dan wanneer ik er een stokje aan zou plakken toch hoog in. Zit ik er soms naast?

In plaats van hier een rare jij-bak van te maken had je ook kunnen zeggen "Nee, dat staat niet op de planning" of "Nee, maar we staan open voor suggesties" of "Nee". Alledrie beter dan wat je er nu neergekwakt hebt.

(15-May-2018, 11:47 PM)Wim -de roetsende schreef: Het gaat om de vm inclusief lading.

Als je dus een stokje van 80cm op je instapgat legt (of plakt), dan voldoe je aan de wet.

Of aan de onderkant bijvoorbeeld een uitschuifbaar stukje van een antenne, die je uitschuift op het moment dat je wordt aangehouden.
Ik begreep van Marc dat de politie dit acceptabel vond bij zijn DF.

Be creative.

Moet je dus permanent met dat ding uitgeschoven rijden.
Antwoord }
Bedankt door:
#16
Ik begrijp het Coen. Je bent wat mij beteft aan het trollen en ik kan mijn energie wel beter besteden.
Antwoord }
Bedankt door:
#17
twilwel,

Bedankt voor jouw informatieve bijdrage aan dit forum. Duidelijk en verhelderend. Jammer dat anderen weinig zeggende uitvluchten poneren, die direct worden doorzien door weldenkende opsporingsambtenaren. 

Beste forumleden, 
Wij moeten het met deze regels doen:

Artikel 5.18.28 Regeling voertuigen  (gebruikseisen)
1 Fietsen op twee wielen mogen met inbegrip van de lading niet breder zijn dan 0,75 m.
2 Fietsen op meer dan twee wielen en fietsen met zijspanwagen mogen met inbegrip van de lading niet breder zijn dan 1,50 m.

Artikel 5.18.29 Regeling voertuigen (gebruikseisen)

Fietsaanhangwagens achter tweewielige fietsen mogen in aangekoppelde toestand met inbegrip van de lading niet breder zijn dan 1,00 m.
Fietsaanhangwagens achter fietsen op meer dan twee wielen mogen in aangekoppelde toestand met inbegrip van de lading niet breder zijn dan 1,50 m.

Artikel 5 RVV 1990
1 Fietsers gebruiken het verplichte fietspad of het fiets/bromfietspad.
2 Zij gebruiken de rijbaan indien een verplicht fietspad of een fiets/bromfietspad ontbreekt.
3 Zij mogen het onverplichte fietspad gebruiken. Bestuurders van snorfietsen uitgerust met een verbrandingsmotor mogen het onverplichte fietspad slechts gebruiken met uitgeschakelde motor.
4 Bestuurders van fietsen op meer dan twee wielen die met inbegrip van de lading breder zijn dan 0,75 meter en van fietsen met aanhangwagen die met inbegrip van de lading breder zijn dan 0,75 meter mogen de rijbaan gebruiken.

Dat alleen spiegels niet worden meegerekend in de breedte van voertuigen is simpel geschreven, dat spiegels zijn bedoeld om strak langs het voertuig het achter de bestuurder gelegen weggedeelten te kunnen overzien. Wel zo veilig.

Wil je met de Drymer altijd op de rijbaan. Dat kan. Hang er een aanhangwagen achter. Dat mag met meer dan twee wielen tot 1,50 meter breed. 
Geen agent die je laat stoppen omdat je te smal bent. Smile  Je kunt ook de stroomlijn verstoren door de zijkanten de Drymer uit te bouwen met accessoires.

Piet. 
Antwoord }
Bedankt door:
#18
(16-May-2018, 06:37 AM)twilwel schreef: Ik begrijp het Coen. Je bent wat mij beteft aan het trollen en ik kan mijn energie wel beter besteden.

Jammer dat je het zo opvat.  Sad

Nogmaals; ik bedoel dat als ik zelf iets zou knutselen om hem >75cm te krijgen dat er lang niet zo mooi gaat uitzien als iets wat vanuit Drymer komt. En hoe beter het er uit ziet, hoe kleiner ik de kans schat dat de agent zich op z'n tenen getrapt voelt. Hoe dan ook zou ik liever bij aanschaf 64 euro extra betalen voor benoemde accessoire dan dat jaarlijks (of nog vaker) te betalen aan het CJIB. Mede daarom zou ik ook altijd een 2e koplamp erbij doen.

Ik had dat verschil tussen zelf knutselen en een net vleugeltje van Drymer zelf beter duidelijk kunnen maken in de eerdere posts, waarvoor mijn excuses.

Er zijn trouwens meer >75cm liefhebbers op het forum;
(17-Nov-2017, 12:35 PM)emgaron schreef: [...] Niettemin pakte een van de agenten wel even een meetlint om de afmetingen van mijn Mango te controleren (één van de momenten dat ik blij was zo'n dikke Mango te rijden en niet zo'n smalle DF... ) [...]
Antwoord }
Bedankt door:
#19
Weet je wat, ik stel mijn vraag gewoon in dit oude draadje, eindigt die tenminste ook niet zo knorrig meer.

Zijn er (inmiddels) Hilgo-eigenaren hier op het forum? Ik zou heel graag eens een proefrondje rijden, maar omdat de maar steeds doorlopende omstandigheden thuis aardig drukken, vind ik een dagje Stadskanaal, vanaf Delft ~3u met de auto, nog een beetje extravagant. Dus is er misschien een gastvrij iemand dichterbij? Hoeft dus niet eens veel dichterbij om een verschil uit te maken.

Mijn waardering voor (de maatvoering van) de Hilgo groeit overigens iedere dag waarop ik hier de brandgang opmeet om te zien of het laatste tweedehands aangeboden slagschip er misschien doorheen past.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#20
Ik verwacht niet dat er Hilgo-eigenaren zijn hier. Toch zou ik ervoor willen pleiten dat je naar Stadskanaal gaat voor een proefrit. Want hoe ver is nu eigenlijk ver in dit land. Ik sprak ooit een iemand die in Amerika had gewoond. Ik vroeg waar dat dan was. Hij zei: Een plaatsje niet ver van Chicago, ongeveer 200 km daar vandaan". Toen heb ik wel gelachen, want dan ligt Noord-Groningen vlakbij de Randstad en dat is natuurlijk ook zo. Ik ben ook bereid om 2 uur te fietsen voor een preekbeurt. Half zeven weg en dan ben je er ruim op tijd.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#21
Ik heb er pas één keer een gezien in Nederland tijdens een treffen in Limburg in 2018. Vraag me ook af hoeveel er al gemaakt en verkocht zijn... Het zijn wel erg fraaie velomobiel en vind ik!
Antwoord }
Bedankt door:
#22
(09-Jan-2021, 10:21 AM)ErikvanD schreef: Ik heb er pas één keer een gezien in Nederland tijdens een treffen in Limburg in 2018. Vraag me ook af hoeveel er al gemaakt en verkocht zijn... Het zijn wel erg fraaie velomobiel en vind ik!

Vind ik dus niet. Beetje vreemd hoekig op sommige plaatsen, een te kleine smurfenmuts en hij is van glasvezel. Wordt niet in carbon gemaakt. Dus te zwaar.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#23
Gaan we weer......

Ik hoop dat Pfflipp naar Stadskanaal afreist voor een proefrit en ons daar verslag van doet (met foto's hopelijk)

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#24
(09-Jan-2021, 11:14 AM)Roepers schreef: Gaan we weer......

Ik hoop dat Pfflipp naar Stadskanaal afreist voor een proefrit en ons daar verslag van doet (met foto's hopelijk)

Groet,

Marco

Ik heb er naast gestaan en 'm opgetild. Ik heb er inderdaad niet mee gefietst.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#25
(09-Jan-2021, 08:41 AM)Roepers schreef: Toch zijn ik ervoor willen pleiten dat je naar Stadskanaal gaat voor een proefrit. Want hoe ver is nu eigenlijk ver in dit land.

Ook dat heb ik leren (her)waarderen, naast de passie van de bouwers om alle gaatjes in de markt op te vullen. Er is ergens een draadje op bentrideronline over de Hilgo waar iemand zegt: ik moet toch eens bij ze langs, op 60 minuten hiervandaan. Mijn eerste reactie: geluksvogel. Mijn tweede: wat zeur ik nou, de overige forumleden wonen in Amerika! Overigens is de lokatie Stadskanaal voor Drymer / Sinner zo slecht nog niet, want ze vinden ook goede afname bij Duitsers en Denen.

Ook las ik eerder vandaag nog ergens een verslag van iemand die rond 2005 een Mango bestelde en ‘m in 2009 opgeleverd kreeg. (Ik weet niet meer wie toen de producent was, vond het verhaaltje niet meer terug.) Misschien las ik ergens scheef w.b. die doorlooptijd, maar bottom line: ook bijzonder dat het nu praktisch consumentenproducten zijn met ‘maar’ 9 maanden wachttijd ofzo, ipv een soort early adaptor investeringen.

Hier thuis zijn ze nog wel zo gek om me een dagje te laten gaan, zelfs om me een hap uit mijn huisspaargeld te laten nemen. De huidige praktijk is wat weerbarstiger, maar we zullen zien. Het biedt ook kansen: ik werk thuis dus kan nu rustig mijn leaseauto af laten lopen waardoor er zelfs wat budget vrijkomt voor een alternatief.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , 365cycle
#26
(15-May-2018, 10:55 PM)Coen__ schreef: En een beroep doen op het gezonde verstand van de politie... grosso modo ja... elke agent; absoluut niet.
Gezond verstand? De politie (of eigenlijk: de overheid) is niet je vriend. Nooit. Ook niet als je je aan de regels houdt. Je bent écht afhankelijk van hoe hun pet staat, of je kop ze bevalt (bij mij is dat vaak niet het geval), en - in het geval van een velomobiel - of ze het leuk vinden of irritant. Dat geheel wordt dan in meerdere of mindere mate getoetst aan de regels.
Bij mij is al eens gedreigd m'n QuattroVelo mee te nemen voor onderzoek op basis van het vermoeden van elektrische ondersteuning (ik reed ~45 km/h). Ter plekke kijken wilde de agent in kwestie niet, toen ik daarom aangaf dat ik hem dan de contactinfo van de fabrikant ging geven en dat ik daarna m'n weg zou vervolgen omdat ik m'n kind op moest halen, begon hij zelfs over "mijn soort" en dreigde met een aanhouding. Ik was al begonnen met het clipje van de dashcam downloaden om veilig te stellen toen hij terug kwam met mijn ID en me zonder enig onderzoek door liet rijden. Dat ie me daarna niet nog een keer staande heeft gehouden verbaasde me, want door de woede van dat voorval zat er nog heel wat meer tempo in dan daarvoor.
Dan is er nog die agent die me bij iedere keer dat ik hem tegenkom het fietspad op stuurt, al zeker 15x gebeurd. Hij weet dat ik weet wat ik moet doen als ik een onterechte bekeuring krijg, dus schrijft hij niets uit, ik weet 100% zeker dat ik anders toch een brief a 55+9 euro op de mat gehad had. Ik wacht nog op de dag dat hij een foutje maakt zodat ik een klacht in kan dienen. Dat is waarschijnlijk overigens wederzijds. Dit is gewoon treitergedrag, en ik doe het vrolijk terug: Eerstvolgende rotonde of kruising ga ik direct weer het wegdek op, ook al kom ik vlák voor hem uit.

Die Hilgo... het lijkt me niet mijn fiets (al heb ik er nooit mee gereden dus misschien vergis ik me), maar het is wél weer een leuke velomobiel, anders dan de gevestigde orde en met wat leuke eigenschappen. Laten we die variëteit vooral toejuichen. Ook als ie niet breed genoeg is om op de weg te mogen - de meeste velonauten die ik tegen kom rijden daar toch al niet zo heel graag.

@Harry: Als ik ooit in de buurt ben kom ik 'm even proberen! Al is het maar om een verslagje te schrijven.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM