Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Thumbs Up 
Donderdag was ik heel erg blij - omdat ik na vier maanden eindelijk weer met de Mango naar werk kon. Hij is eindelijk af - nieuwe veerpoten, nieuwe remplaten en de nieuwe stuurgeometrie. Het was echt genieten! applause applause applause
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57
Antwoord }
Bedankt door:
(15-Jul-2017, 03:25 PM)emgaron schreef: Donderdag was ik heel erg blij - omdat ik na vier maanden eindelijk weer met de Mango naar werk kon. Hij is eindelijk af - nieuwe veerpoten, nieuwe remplaten en de nieuwe stuurgeometrie. Het was echt genieten! applause applause applause

Da's mooi!  thumb
Veel plezier met de herboren Mango!

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door: emgaron
Veel plezier inderdaad met de mango!

Vandaag genoten van de tweede dag van een wielerclinic die ik volg. Weer een hoop geleerd (ga nu veel sneller de bocht om) in een leuke groep. De komende tijd maar eens kijken in hoeverre ik e.e.a. toe kan gaan passen op de ligger...
Mijn fietsen: M5 Shockproof 451 | Flevo-racer (project) | Kona Penthouse | Union Sakai | Kona Paddy Wagon | Koga Miyata Valley Runner | KMX trike (project) | mijn ritjes op Strava
Antwoord }
Collegiaal uitje in Midwolda. De collega's deden alles met de auto en ik alles op de ligfiets. Op de diverse locaties in Midwolda kon ik de colega's in de auto prima bijhouden en vaak was ik er eerder. Bij het etentje in Delfzijl was ik later, maar toen ik aankwam was er nog net besteld en ik had de bui gemist waar zij wel in terecht kwamen. Ik ben eigenlijk zelf nog het meest verbaasd hoe goed ik alles met de ligfiets bij kon houden. 80 km gefietst in totaal.
Antwoord }
Ik ben vandaag niet blij. Ik heb afgelopen zaterdag mijn drone verzopen (hij ligt letterlijk voor Pampus) de drone die hem vervangt, werkt niet goed. Urgh...
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest
Antwoord }
Bedankt door:
Per ongeluk een afstandsrecord gefietst gisteren. Mijn record was 170, nu scherpgesteld op 174 kilometer in een tocht van Utrecht naar Hoogeveen. Bij Meppel na 135 kilometer vond ik het nog iets te vroeg om al op de trein te stappen, dus ik dacht, fiets nog een stukje verder. Hoogeveen is maar twintig kilometer verder. Dat werden er uiteindelijk onbedoeld veertig.
Antwoord }
Bedankt door:
Gefeliciteerd. Mooi om zo onbedoeld grenzen te verleggen. En Drenthe heeft mooie gedeelten. Ik kan begrijpen dat je zo maar werd verlokt om nog verder te fietsen. Tussen Meppel en Hoogeveen ligt onder meer het gebied rond de Reest. Een van de twee mooie grensbeekjes van Drenthe
Antwoord }
Bedankt door:
(04-Aug-2017, 06:37 PM)Lopopodium schreef: Per ongeluk een afstandsrecord gefietst gisteren. Mijn record was 170, nu scherpgesteld op 174 kilometer in een tocht van Utrecht naar Hoogeveen. Bij Meppel na 135 kilometer vond ik het nog iets te vroeg om al op de trein te stappen, dus ik dacht, fiets nog een stukje verder. Hoogeveen is maar twintig kilometer verder. Dat werden er uiteindelijk onbedoeld veertig.

Mooi "ongelukje", proficiat met deze prestatie!  applause applause thumb
Dat moet genieten geweest zijn tijdens het rijden als je onbedoeld zo ver komt.

Huidige fietsen:

Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag ben ik blij omdat het schilderwerk in de tuin (voorlopig) klaar is. 
Dus vandaag lekker op het gemak de zondag door komen. applause

En dan komende week beginnen aan fundering voor en aanleg van nieuw vlonder terras en tuinhuisje.
Hopelijk is dan m'n rug terug op krachten gekomen...  Confused

Huidige fietsen:

Antwoord }
Bedankt door:
En vandaag weer blij omdat ik een kwartier voor het einde van m'n werkdag te horen kreeg dat ik maandag toch een brugdag heb. En dinsdag belgische feestdag >>> 4 dagen weekend!  thumb  applause  Big Grin

Huidige fietsen:

Antwoord }
Bedankt door:
Nog een reden om blij (of trots) te zijn: met 151 kilometer mijn langste tocht gemaakt dat geen rit in lijn was. Dus de helft wind tegen. Ging wel lekker, ook al was de wind veel zuidelijker dan ik had gedacht / verwacht / gehoopt.
Antwoord }
Bedankt door:
(14-Aug-2017, 08:44 PM)Lopopodium schreef: Nog een reden om blij (of trots) te zijn: met 151 kilometer mijn langste tocht gemaakt dat geen rit in lijn was. Dus de helft wind tegen. Ging wel lekker, ook al was de wind veel zuidelijker dan ik had gedacht / verwacht / gehoopt.

Ik heb mijzelf inmiddels weer overtroffen. Ditmaal stokte de teller op 165,2 kilometer. Veel meer dan bedoeld. En bijna de hele tocht wind tegen, want op de heenweg vanuit Den Haag naar Hoek van Holland en Stellendam was de wind zuidwest, eenmaal op Goerree-Overflakkee draaide de wind naar het zuiden en oosten, en toen ik eenmaal (onder normale omstandigheden heb ik dan wind mee zo op de terugweg) bij de terugweg bij de brug bij Den Bommel naar het noorden kon draaien was de wind ondertussen vanuit het noorden komen waaien!

Het was zo'n beetje mijn zwaarste fietstocht tot nu toe, maar toch mijn doel van elke fietstocht (25 gemiddeld) gehaald. Dus daar ben ik wel een beetje trots op...
Antwoord }
Bedankt door:
Terecht dat je trots bent. 162 km rijden met 25 gemiddeld met tegenwind vind ik knap. Ik heb vandaag een nieuwe route samengesteld van 56 km: Langs het Schildmeer en door Woudbloem, met een paar fietspaadjes die ik nog niet had gehad en het viel mij helemaal niet tegen. Ook hier de wind uit het Noordwesten, maar prima te hanteren op een ligfiets. Dat maakt mij ook blij.
Antwoord }
Bedankt door:
Dit weekend zaterdag en zondag elk 100 kilometer gefietst, mede ter voorbereiding van de Wezerronde komende zaterdag. Wat een prachtig fietsweer en wat een boel fietsers. Sowieso wordt er toch veel gefietst, al of niet elektrisch ondersteund. Dat is toch mooi, al die mensen die genieten van het fietsen, net als ik.

Bovendien val ik er ook van af. Verbazingwekkend hoe je lichaam reageert op het verhogen van het aantal fietskilometers. Ook de vetreserves worden aangesproken.
Antwoord }
Bedankt door:
Ook ik heb weer iets om blij mee te zijn. Na zaterdag al 171 kilometer naar mijn moedertje aan de andere kant van het land gefietst te hebben (met lichte westenwind mee), heb ik met slechts één rustdagje de weg andersom genomen (met lichte oostenwind mee, hoewel hier en daar voelde het ook wel anders). Terugroute was twee kilometer korter. Blij in ieder geval dat ik 340 kilometer in twee dagen (plus een paar uur) kan fietsen.

Was vandaag zo verstandig om erg vroeg te vertrekken, al om 6:30 toen het net aan licht was. Zo probeerde ik de overgrote deel van de zonintensiteit te mijden, en ook een beetje de warmte zodat ik genoeg zou hebben aan de drie liter water die ik altijd in mijn twee flessen bij me heb. Zaterdag moest ik de laatste 25 kilometer dorstig door zien te komen, toen ik midden op de dag de tocht maakte. Ook hier een verstandige keuze gemaakt die ik eigenlijk vaker zou moeten doen.
Antwoord }
Bedankt door:
Blij omdat gisteren bleek dat de pijn in m'n heup niet van beschadiging of slijtage komt maar van een "simpele" slijmbeurs ontsteking. Pijn zou binnen 2 weken weg moeten zijn. thumb

En gisteren uitnodiging ontvangen voor sollicitatie gesprek. Met een beetje (of veel) geluk binnenkort misschien andere baan met betere uren en terug in Nederland. Einde van 5 jaar lang vroege shift en om 3 uur uit m'n bed lijkt ook in zicht.

Kortom, gisteren was "goed nieuws vrijdag" ! applause

Huidige fietsen:

Antwoord }
Bedankt door:
Dat is zeker goed nieuws, Frank. Goed om te horen. Veel succes straks met je gesprek. En fijn dat je straks gewoon kan fietsen.

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door: Frank
(28-Oct-2017, 01:26 PM)tegenligger schreef: Dat is zeker goed nieuws, Frank. Goed om te horen. Veel succes straks met je gesprek. En fijn dat je straks gewoon kan fietsen.

Bedankt. Het waren zeker morele opstekers.

Huidige fietsen:

Antwoord }
Bedankt door:
Inderdaad heel mooi nieuws! Goed om te horen dat je straks weer pijnloos kunt fietsen en hoop doet leven.

Donderdagavond had ik een vergadering in Wagenborgen, ongeveer 25 km van Loppersum vandaan. Heen en terug gedaan op de Sinner Demon. Ik reed over Siddeburen omdat ik dan veel vrijliggende fietspaden heb. Die zijn doorgaans schoon i.t.t. de binnendoorweggetjes in het oogstseizoen. Het ging allemaal prachtig in het donker.

Vandaag even naar de stad (Groningen) gefietst op de Demon (ook 25 km en 25 km terug) en ook dat ging prima. het is was in het begin wel wat koud, maar ik fietste mij gewoon warm. Toch wel bijzonder hoe je door te fietsen van binnenuit warm wordt. Heerlijk gevoel is dat.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Oct-2017, 04:05 PM)Roepers schreef: Vandaag even naar de stad (Groningen) gefietst op de Demon (ook 25 km en 25 km terug) en ook dat ging prima. het is was in het begin wel wat koud, maar ik fietste mij gewoon warm. Toch wel bijzonder hoe je door te fietsen van binnenuit warm wordt. Heerlijk gevoel is dat.

Groet,
Marco

Iedere ochtend fiets ik mijzelf warm van 07:20 tot 07:50uur. 

Daarna zorgt mijn interne kacheltje ervoor dat ik het tot een uur of 11 nog lekker warm heb en soms nog wel veel langer.
Wim -de roetsende

Thys 209 Carbon Rowingbike - Carbon DF 121 - Challenge Taifun 20" 

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
[-]
Wie is online?
Momenteel geen leden online.

[-]
Nieuwe berichten
Bouw van een trike (o.b.v. KMX frameset)
Zo, bijna alles is b...ErikvanD — 09:27 PM
Opknappen Flevoracer
I know, dat is de mi...ErikvanD — 05:20 PM
Opknappen Flevoracer
In het kader van mos...Lopopodium — 05:13 PM
Een pijn in mijn rug fiets
Staat regelmatig op ...JarnoH — 02:35 PM
Ziet er mooi uit all...gideon — 06:00 AM
Je hebt er echt zin ...Roepers — 12:31 AM
Goed bezig! Leuk om ...JarnoH — 12:21 AM
Nu je het zegt; die ...Lopopodium — 12:11 AM
Mooie achtergrond oo...JarnoH — 12:05 AM
Bril spiegel op kickstarter
Ik heb voor de gein ...tegenligger — 10:24 PM
Net even een snelle ...ErikvanD — 08:43 PM
tof joh! veel plezie...Roef Veerman — 07:04 PM
Fietscomputers
Ik heb de Sigma BC 1...Frank — 04:25 PM
Let the good times r...Frank — 04:20 PM
Het frame is er! Eve...ErikvanD — 03:46 PM
Fietscomputers
Ik gebruik een Bontr...Johan. — 06:56 PM
Bril spiegel op kickstarter
Ik zag donderdag e...Wim -de roetsende — 06:49 PM