Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ik op MP een hele mooie Dura Ace 7800 new old stock achterderailleur heb gevonden voor een goede prijs voor mijn trike. "Dura Ace, is dat niet volledig over the top?" Absoluut, maar het is echt een klein kunstwerkje en ik wordt er helemaal blij van Smile
Mijn fietsen: M5 Shockproof 451 | Flevo-racer (project) | Kona Penthouse | Union Sakai | Kona Paddy Wagon | Koga Miyata Valley Runner | KMX trike (project) | mijn ritjes op Strava
Antwoord }
Bedankt door:
omdat ik de sleutel van mijn woning krijg!
Antwoord }
Bedankt door:
Omdat ons huis zonder schade de dag van gisteren overleefd heeft.
Weer genoeg mensen met minder geluk...

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
Omdat ik eindelijk mijn Shockproof weer 100% in orde heb! De SRAM X9 Medium cage bleek toch niet genoeg capaciteit te hebben voor de 61-53-39 en 11-28 combinatie. Dus toch maar een long cage gekocht, die redt het wel.... net... De cage zit wel dicht bij de grond met die 20 inch wielen...

En passant bleek ook dat ik maar 8 van de 9 tandwielen kon schakelen achter. Doordat ik afgelopen jaar mijn achterwiel heb herspaakt met een hele mooie Hügi wegnaaf kwam ik aan beide kanten 2,5 mm breedte tekort (frame is gemaakt voor MTB naaf). Mijn frame kon dat wel hebben maar mijn derailleur was daardoor net niet goed af te stellen. Dus twee ringen ertussen gedaan en viola, schakelt als boter Smile. Dus als er nog iemand interesse heeft in een gloednieuwe X9 9 speed derailleur...

Vandaag ook nog mijn randonneur eindelijk voorzien van een nieuwe crank en een voorderailleur. Op vakantie bleek afgelopen jaar dat de heuvels in Duitsland toch wel erg steil waren voor de 1x10... Ook die aanpassing zat in eerste instantie wat tegen (MTB crank in wegframe...) maar ook dat is helemaal gelukt.
Mijn fietsen: M5 Shockproof 451 | Flevo-racer (project) | Kona Penthouse | Union Sakai | Kona Paddy Wagon | Koga Miyata Valley Runner | KMX trike (project) | mijn ritjes op Strava
Antwoord }
Bedankt door:
(21-Jan-2018, 12:07 AM)ErikvanD schreef: Omdat ik eindelijk mijn Shockproof weer 100% in orde heb! De SRAM X9 Medium cage bleek toch niet genoeg capaciteit te hebben voor de 61-53-39 en 11-28 combinatie. Dus toch maar een long cage gekocht, die redt het wel.... net... De cage zit wel dicht bij de grond met die 20 inch wielen...

Op mijn trike zit ook een long cage derailleur. Onderkant komt op ongeveer 3 tot 4 cm boven de grond, maar tot op heden nog geen problemen ondervonden. Ook niet in lang gras of op bospaden.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
(21-Jan-2018, 12:07 AM)ErikvanD schreef: En passant bleek ook dat ik maar 8 van de 9 tandwielen kon schakelen achter. Doordat ik afgelopen jaar mijn achterwiel heb herspaakt met een hele mooie Hügi wegnaaf kwam ik aan beide kanten 2,5 mm breedte tekort (frame is gemaakt voor MTB naaf). Mijn frame kon dat wel hebben maar mijn derailleur was daardoor net niet goed af te stellen. Dus twee ringen ertussen gedaan en viola, schakelt als boter Smile

Vandaag ook nog mijn randonneur eindelijk voorzien van een nieuwe crank en een voorderailleur. Op vakantie bleek afgelopen jaar dat de heuvels in Duitsland toch wel erg steil waren voor de 1x10... Ook die aanpassing zat in eerste instantie wat tegen (MTB crank in wegframe...) maar ook dat is helemaal gelukt.

Knap hoor, dat gemier met  net niet passende onderdelen. Dat je niet wanhopig wordt en dat je het nog lukt ook!
Antwoord }
Bedankt door:
Ik ben blij dat ik nu bijna klaar ben met de verhuizing en nu vrijdag of maandag de sleuteloverdracht al heb! Iedereen is welkom op mijn nieuwe adres. Stuur me een pm als je langs wil komen op Lankforst Nijmegen, dan krijg je ook mijn huisnummer ;-).
Antwoord }
Bedankt door:
Ik ben blij omdat mijn nieuwe Inoled koplamp bevalt op mijn Sinner Demon. Mijn B&M IQ Fly had het na 10 jaar trouwe dienst begeven. Jan had nog een Inoled koplamp liggen en die mocht ik uitproberen of het mij beviel. Gisteren reed ik er voor het eerst mee in het donker. Dat viel mij niet tegen. Ook de Record is even bij Jan onderhanden genomen. Ketting is ontvet (bij de Demon was dat niet nodig), bedrading bij de dynamo is hersteld en een nieuw B&M achterlicht gemonteerd. De oude Spanninga wilde niet meer aan en bij Jan wilde hij niet meer uit.  Beide fietsen redden het hopelijk tot in het voorjaar. De ketting van de Demon vertoont flink wat slijtage en kleurt wat lichtbruin. Maar schakelen gaat nog goed genoeg. Een ketting vervang ik bij voorkeur niet in het pekelseizoen.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik ben blij omdat de laatste band met Frans ventiel op m'n VM al een halve week niet gelekt heeft.
Antwoord }
Bedankt door:
Omdat ik mijn boek Das Liegerad binnen heb! Bij mijn laatste Amazon bestelling mee laten komen voor 5 euro Smile. Uit 1994 dus behoorlijk oldschool maar erg interessant. 

[Afbeelding: Das_Liegerad.jpg]

[Afbeelding: Das_Liegerad_Stoere_Stroomlijn.jpg]

[Afbeelding: Das_Liegerad_Oldschool.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag ben ik blij omdat er eindelijk weer een ligfietsvereniging is in Twente. Vanmiddag heb ik samen met Tonnie Tuinte uit Hengevelde onze ideeën besproken en hebben we Mooi Twente 'opgericht'. Het is de bedoeling dat we maandelijks op de 2e zaterdag van de maand een ligfietstoertocht organiseren van ongeveer 50 km. De eerste tocht staat al in de agenda van ligfiets.net. Op dit moment zijn er in ieder geval een 4-tal liggers die belangstelling hebben getoond en wellicht zijn er nog een aantal liggers die willen mee fietsen.
Antwoord }
Bedankt door:
Leuk man! Hopelijk wordt het een groot succes!
Antwoord }
Bedankt door:
(10-Feb-2018, 09:19 PM)ErikvanD schreef: Leuk man! Hopelijk wordt het een groot succes!

Vast. Daar gaan we alles aan doen in ieder geval. :-)
Antwoord }
Bedankt door:
http://www.ligfiets.net/event/3890/mooi-twente.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Carbon Rowingbike - Carbon DF 121 - Challenge Taifun 20" 

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
De 'aanrijroute' naar Bornerbroek is 50km, dan de tocht 50km en weer terug 50km.
Dat wordt te ver voor mij op de Roeifiets. Met de DF zou misschien een keer kunnen, als het mooi weer is.
Wim -de roetsende

Antwoord }
Bedankt door:
(11-Feb-2018, 12:46 PM)Wim -de roetsende schreef: De 'aanrijroute' naar Bornerbroek is 50km, dan de tocht 50km en weer terug 50km.
Dat wordt te ver voor mij op de Roeifiets. Met de DF zou misschien een keer kunnen, als het mooi weer is.

Dat klinkt als hetzelfde excuus als dat van mij ten aanzien van startpunt van LOL. :-)
Antwoord }
Bedankt door:
Klopt, is ook een goed argument voor mij.

Voor anderen misschien niet.
Wim -de roetsende

Antwoord }
Bedankt door:
150 kilometer is toch niet zo erg veel (als het weer goed is en je die dag zeeën van tijd hebt)? Een afstand die ik in de zomermaanden regelmatig fiets. Het kost je alleen je hele dag.

(Goed, weet alleen niet of de roeifiets iets meer van je vraagt dan een 'gewone' ligfiets...)
Antwoord }
Bedankt door:
(12-Feb-2018, 01:08 AM)Lopopodium schreef: 150 kilometer is toch niet zo erg veel (als het weer goed is en je die dag zeeën van tijd hebt)? Een afstand die ik in de zomermaanden regelmatig fiets. Het kost je alleen je hele dag.

(Goed, weet alleen niet of de roeifiets iets meer van je vraagt dan een 'gewone' ligfiets...)

Nee klopt. In de zomer rij ik ook geregeld een vergelijkbare afstand. Rondje randmeren of naar Zeeland vanuit mijn oude woonplaats Veenendaal was voor beide tochten bijna 140 km. Je bent er inderdaad een hele dag mee zoet. Maar daar trek je dan ook bewust een hele dag voor uit. Als je denkt even snel mee te rijden voor een paar uur en dan weer terug naar huis en je bent dan toch een hele dag onderweg wordt het natuurlijk anders.
Antwoord }
Bedankt door:
(12-Feb-2018, 01:08 AM)Lopopodium schreef: 150 kilometer is toch niet zo erg veel (als het weer goed is en je die dag zeeën van tijd hebt)? Een afstand die ik in de zomermaanden regelmatig fiets. Het kost je alleen je hele dag.

Met de Roeifiets kost duidelijk veel meer energie dan met een gewone ligfiets.

50km met de roeifiets komt bij mij ongeveer overeen met 80km met de ligfiets en 100km met de DF.
Wim -de roetsende

Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
[-]
Wie is online?
Momenteel 8 bezoekers online. [Complete Lijst]
» 1 leden | 7 Gasten

[-]
Nieuwe berichten
Marco's ligfietstochten
Ik ben maar lid ge...Lopopodium — 09:16 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag ben ik blij ...Roepers — 07:12 PM
Eriks ritjes
Zo te lezen ben je...Roef Veerman — 02:45 PM
Tegenligger met groot licht
Een spiegeltje is ...Frank — 10:54 AM
Eriks ritjes
Zo te lezen ben je e...Roepers — 09:02 AM
Een spiegeltje is ei...Roepers — 08:49 AM
ik heb voor dit so...Frank — 05:29 AM
Misschien was dit ...Frank — 05:28 AM
ik heb voor dit soor...elnuar — 11:49 PM
Eriks ritjes
Ik was zaterdag ook ...Roef Veerman — 10:33 PM
Misschien was dit we...Wim -de roetsende — 10:17 PM
Marco's ligfietstochten
Ik ben maar lid gewo...Roepers — 07:23 PM
Marco's ligfietstochten
Nee ook niet... Ik h...ErikvanD — 07:05 PM
Marco's ligfietstochten
Toen ik gisteren...Bert_Rijssen — 06:48 PM
Ik ga in dit soort...Bert_Rijssen — 06:34 PM
Ik ga in dit soort u...Lopopodium — 04:43 PM
Bouw van een trike (o.b.v. KMX frameset)
Beter dat je er nu a...tegenligger — 12:05 PM