Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag ben ik blij omdat er eindelijk weer een ligfietsvereniging is in Twente. Vanmiddag heb ik samen met Tonnie Tuinte uit Hengevelde onze ideeën besproken en hebben we Mooi Twente 'opgericht'. Het is de bedoeling dat we maandelijks op de 2e zaterdag van de maand een ligfietstoertocht organiseren van ongeveer 50 km. De eerste tocht staat al in de agenda van ligfiets.net. Op dit moment zijn er in ieder geval een 4-tal liggers die belangstelling hebben getoond en wellicht zijn er nog een aantal liggers die willen mee fietsen.
Antwoord }
Bedankt door:
Leuk man! Hopelijk wordt het een groot succes!
Antwoord }
Bedankt door:
(10-Feb-2018, 09:19 PM)ErikvanD schreef: Leuk man! Hopelijk wordt het een groot succes!

Vast. Daar gaan we alles aan doen in ieder geval. :-)
Antwoord }
Bedankt door:
http://www.ligfiets.net/event/3890/mooi-twente.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
De 'aanrijroute' naar Bornerbroek is 50km, dan de tocht 50km en weer terug 50km.
Dat wordt te ver voor mij op de Roeifiets. Met de DF zou misschien een keer kunnen, als het mooi weer is.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(11-Feb-2018, 12:46 PM)Wim -de roetsende schreef: De 'aanrijroute' naar Bornerbroek is 50km, dan de tocht 50km en weer terug 50km.
Dat wordt te ver voor mij op de Roeifiets. Met de DF zou misschien een keer kunnen, als het mooi weer is.

Dat klinkt als hetzelfde excuus als dat van mij ten aanzien van startpunt van LOL. :-)
Antwoord }
Bedankt door:
Klopt, is ook een goed argument voor mij.

Voor anderen misschien niet.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
150 kilometer is toch niet zo erg veel (als het weer goed is en je die dag zeeën van tijd hebt)? Een afstand die ik in de zomermaanden regelmatig fiets. Het kost je alleen je hele dag.

(Goed, weet alleen niet of de roeifiets iets meer van je vraagt dan een 'gewone' ligfiets...)
Antwoord }
Bedankt door:
(12-Feb-2018, 01:08 AM)Lopopodium schreef: 150 kilometer is toch niet zo erg veel (als het weer goed is en je die dag zeeën van tijd hebt)? Een afstand die ik in de zomermaanden regelmatig fiets. Het kost je alleen je hele dag.

(Goed, weet alleen niet of de roeifiets iets meer van je vraagt dan een 'gewone' ligfiets...)

Nee klopt. In de zomer rij ik ook geregeld een vergelijkbare afstand. Rondje randmeren of naar Zeeland vanuit mijn oude woonplaats Veenendaal was voor beide tochten bijna 140 km. Je bent er inderdaad een hele dag mee zoet. Maar daar trek je dan ook bewust een hele dag voor uit. Als je denkt even snel mee te rijden voor een paar uur en dan weer terug naar huis en je bent dan toch een hele dag onderweg wordt het natuurlijk anders.
Antwoord }
Bedankt door:
(12-Feb-2018, 01:08 AM)Lopopodium schreef: 150 kilometer is toch niet zo erg veel (als het weer goed is en je die dag zeeën van tijd hebt)? Een afstand die ik in de zomermaanden regelmatig fiets. Het kost je alleen je hele dag.

(Goed, weet alleen niet of de roeifiets iets meer van je vraagt dan een 'gewone' ligfiets...)

Met de Roeifiets kost duidelijk veel meer energie dan met een gewone ligfiets.

50km met de roeifiets komt bij mij ongeveer overeen met 80km met de ligfiets en 100km met de DF.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
..... mijn nieuwe Radical toptas is binnengekomen. Lekker groot zodat ik van alles kan meezeulen. Hij past iets beter op mijn bagagerek dan mijn oude. Van mijn oude was de rits het aan het begeven. Ik weet niet hoe lang ik hem heb maar hij heeft mij vele jaren vrijwel elke dag vergezeld. Mijn slot zit erin, bandenlapdoosje (vele jaren niet niet nodig gehad, haast een soort afweer amulet), snelschakeltjes (wel nodig gehad), een ding met allerlei soort gereedschap erop en eraan, dextro's, vaak mijn fototoestel. een extra jas voor als ik het koud krijg, etc etc. Soms had ik het gevoel dat mijn Radical toptas  een soort knapzak van Douwe Dabbert was: als ik iets nodig had onderweg: even grabbelen en daar had ik het.
Ik weet dat Radical wat duurder is. Maar ik steun graag mooie bedrijfjes in de regio en het is wel kwaliteit wat Radical levert.
Groeten,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Omdat de griep z'n grip op m'n lijf begint te verliezen. Hoewel maar kort grieperig gelopen, wel behoorlijk last gehad en uitgeput. Sad

En zojuist vrij probleemloos een lekker ritje gereden. Viel me 100% mee qua conditie. Wink

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
Dat herken ik wel: Vermoeidheid  na een griepaanval. Het is altijd weer zaak toch maar niet te forceren ondanks het verlies van geduld. Het komt vanzelf weer op orde. Nog steeds erg blij met mijn nieuwe toptas. Mijn B&M achterlicht weigerde gisteren dienst. Vandaag checken of het aan de batterij ligt (hopelijk).
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag ben ik blij omdat mijn B&M achterlicht het toch gewoon doet. Vannacht bedacht ik mij dat ik de knop extra lang moest indrukken. Vanochtend geprobeerd en, ja hoor, hij doet het gewoon!

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag ben ik blij omdat gisteren mijn ligfietsjasje gekomen is en dat hij ook nog past. Gisteravond aangehad als binnenjas op mijn fietstocht naar Tjamsweer. Helemaal prima! Foto's volgen t.z.t. Ze zijn nog steeds te bestellen, als ik het goed begrijp.
Antwoord }
Bedankt door:
Vind het ook best nette jasjes. Ben alleen geen lid... Ik merkte van het weekend dat een normaal fietsshirt i.c.m. een fietsjasje toch tot wat irritatie kan leiden bij de achterzakken op de ligger. Alleen een jasje of shirt met een achterzak met rits gaat prima. Echter, deze keer had ik een shirt aan met rits in de achterzak EN een jasje met rits achterop. Dat gaat af en toe een beetje irriteren. Dus dan zou een jasje met zakken voorop (of gewoon zonder zakken) handiger zijn. Maar goed, hopelijk is het snel weer zo warm dat alleen een shirt voldoende is..

Erik - die zich al volop verheugt op de lente!
Antwoord }
Bedankt door:
Ik koop vooral hardloopkleding.

Die jasjes hebben bijna nooit ritsen op de rug.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Ben ik de enige die altijd maar 'gewone' kleren aanheeft, ook bij de lange tochten? Oude kleren, weliswaar.
Antwoord }
Bedankt door:
Roeien met gewone kleding is echt niet prettig.

In de DF is gewone kleding veel te warm. Ik draag nu een 3/4 zomerbroek en een korte mouwen ondershirt met een lange mouwen zomershirt.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(21-Feb-2018, 08:58 PM)Lopopodium schreef: Ben ik de enige die altijd maar 'gewone' kleren aanheeft, ook bij de lange tochten? Oude kleren, weliswaar.

Ik rij ook vrijwel altijd in gewone kledij. Ook op de bukfiets. Nooit echt de toegevoegde waarde van speciale fiets kleding gezien.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
Op de 10km ritten gewone kleding.

Bij de 60km ritten heb ik dat snel losgelaten. De katoenen T-shirts worden kleddernat, ademen vervolgens helemaal niet meer, plakken vast en gaan stinken.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb ook altijd gefietst in gewone kleding. Mijn jas bleek deze zomer bij veel regen niet waterdicht te zijn en het katoenen shirt werd na de regen ook  niet meer droog. Toen zag ik daar het ligfietsshirt met zakjes op de buik op www.ligfiets.net. Dat droogt wel snel en die zakjes op de buik zijn ook handig als vervanging van een broekzak. Daar valt altijd van alles uit op een ligfiets. Toen heb ik dat besteld en die is goed bevallen. Sowieso beviel aparte fietskleding mij wel omdat ik toch behoorlijk zweet tijdens het fietsen. Daarom is daar nu het ligfietsjasje bijgekomen. Ik fiets wel in een gewone broek met gewone schoenen etc.
Antwoord }
Bedankt door:
Tijdens mijn gevecht met zadelpijn, voordat ik mijn ligger kocht, droeg ik ook gewone broeken. Na het proberen van een stuk of 5 zadels op een gegeven moment overgestapt op ligfiets. Daarnaast overigens toch blijven proberen op het zadel waar ik de beste ervaringen mee had (Brooks Cambium) en met een goede fietsbroek blijkt dat nu toch prima te gaan (maar toen had het ligfietsvirus al wel toegeslagen...). Daarna heb ik op al mijn gewone fietsen dat zadel gemonteerd en nu kan ik rustig 100+ km rijden zonder noemenswaardig pijn aan mijn zitvlak Smile En dat komt volgens mij toch echt door 1 ding: de combinatie goed zadel en fietsbroek met zeem!

Sindsdien rij ik op al mijn fietsen altijd volledig in fietskleding. Of het nu korte of lange ritten zijn. Op de gewone fiets in reguliere wielerkleding, op de ligger draag ik een korte of lange hardloop of schaatsbroek zonder zeem. Ik vind een strakke broek erg fijn fietsen (ook geen gedoe met klem raken in je ketting etc.) en fietsshirts voeren het zweet inderdaad een stuk beter af. Zakjes op de rug zijn op de gewone fiets ook erg handig al stop ik daar het liefst niet al te veel in.
Voor deze winter heb ik ook mijn eerste echte fietsjasje gekocht. En dat bevalt echt super. Het verbaast me nog steeds dat ik, met een goed ondershirt, een simpel wielershirt met lange mouwen (budget versie van de Decathlon) en dat toch maar erg dunne jasje, het gewoon niet koud heb, zelfs bij temperaturen onder nul. En zulke dunne kleding geeft optimale bewegingsvrijheid.

Uiteraard betekent dat wel dat ik een volledige garderobe op mijn werk heb hangen/liggen, van ondergoed, bovenkleding tot en met schoenen. Maar dat went snel. Ik heb jaren fanatiek motor gereden en ben wel gewend aan het omkleden voor en na een ritje...
Antwoord }
Bedankt door:
Omdat ik vandaag te horen kreeg dat ik van vrouw en kids een korte fietsvakantie voor mijn verjaardag krijg! Ik had al een week solo fietsen gepland omdat een fietsvakantie met z'n allen niet in te plannen bleek  nu dit jaar... Maar nu heeft ze toch een gaatje kunnen vinden. Al is het maar drie dagen, ik ben er super blij mee want met het hele gezin fietsen is erg leuk Smile
Antwoord }
Bedankt door:
Tof Erik, geniet ervan!
Antwoord }
Bedankt door:
Inderdaad, helemaal super. Ga je kamperen of overnacht je anders?
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 23 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM