Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
...de kou er uit is en de wind flink minder is.
Die snijdende kou van afgelopen dagen heeft me lichamelijk flink parten gespeeld. Maar de vooruitzichten zien er goed uit!   applause

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
Hier is het nog behoorlijk koud. Toch heb ik de hele week kunnen ligfietsen en daar ben ik blij om. Meestal het dagelijkse ommetje naar Appingedam, maar afgelopen zondag nog naar Leens op en neer. Wel flink ingepakt, natuurlijk.
Antwoord }
Bedankt door:
Hier + 4° momenteel. De kou afgelopen week zorgde ervoor dat ik nog geen 5 minuten pijnvrij kon lopen of staan...

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
Hier is het heerlijk. Rond het vriespunt maar heerlijk fietsweer. Net een klein rondje gereden van een km of 40 en vrijwel alle wegen en fietspaden waren goed begaanbaar. En het was niet meer zo koud (harde wind) als van de week. Mijn gewrichten begin ik toch ook te voelen met dat koude weer en dan niet alleen mijn linkerknie...
Antwoord }
Bedankt door:
Ik mag trots zijn op mijzelf. Mijn eerste lange toertocht van het jaar, 85,4 kilometer is een prima afstand, maar vooral blij dat ik met 25,37 km/uur gemiddeld mijn doelstelling van 25 km/uur ruim gehaald heb. Dat heb ik volgens mij nog nooit eerder gedaan tijdens een eerste tocht na de winter.

Het was fris, maar eigenlijk geen moment te koud. Voor de zekerheid dubbele sokken aan, twee t-shirt, een gewoon shirt met lange mouwen en een gewone trui daar overheen. Dus geen jas. Vind jassen op een ligfiets niets...
Antwoord }
Bedankt door:
Fris......? Het was gewoon warm vandaag.

De LOL-tocht van vandaag was voor mij bijna 100km en na 50km heb ik mijn zomerpetje opgezet en mijn beenstukken uitgedaan.

Ik zat echter wel lekker in mijn DF-je ;-)
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
... omdat ik deze week ontdekte dat mijn foto's bij Panoramio zijn overgeheveld naar Commons.wikimedia.org Voordat Google de dienst sloot. Op Panoramio (net als het op het verdwenen Google Picasa) kon je foto's eenvoudig geocoderen. Een andere optie die ik standaard gebruikte bij Panoramio was om de foto's onder een Creative Commons te plaatsen  in plaats van de volledige  copyrights op te eisen. Ook bij Picasa was deze optie aanwezig, bij het vervangende Google Photos is die er niet meer. Je kan ook betaalde Google local guide worden en dan word je betaald voor je foto's. In het contract daarvoor las ik dat de rechten van de foto's bij Google komen te liggen. "Dat in ieder geval niet," dacht ik. Maar nu zijn er dus gebruikers op Commons geweest die foto's op Panoramio die foto's onder een Creative Commons vielen met een bot massaal hebben overgeheveld naar Commons. En daar ben ik zo blij om. Vrijwel alle foto's op Panoramio heb ik tijdens ligfietstochten gemaakt, maar dan in de periode voordat ik ze op Flickr plaatste en veelal voordat ik analoog fotografeerde.

Op de meeste foto's is mijn ligfiets niet te zien. Mijn  digitale camera had geen timer (zelfontspanner) i.t.t. mijn analoge camera die ik voor die tijd en nu weer gebruik. Er staan wel heel veel fietspaden op. Op een enkele foto is mijn ligfiets  verdekt in beeld.
[Afbeelding: 512px-Fietsbrug_op_de_plaats_van_een_oud...oramio.jpg]

Fietsbrug op de plaats van een oude spoorbrug - panoramio CC BY-SA 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0), door Marco Roepers (https://www.panoramio.com/photo/33937926), via Wikimedia Commons

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Ik ben blij omdat ik eergisteren groen licht heb gekregen voor mijn borstoperatie en vandaag te horen krijg wanneer die plaats kan vinden ( waarschijnlijk ergens in november / december ga ik vanuit). Dus volgend jaar kan ik eindelijk zonder hesje fietsen!

Groeten Roef de haas
Antwoord }
Bedankt door:
Gefeliciteerd! Toch vind november, december nog een hele tijd.
Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Gefeliciteerd Roef!
Antwoord }
Bedankt door:
(09-Mar-2018, 08:49 AM)Roef Veerman schreef: Ik ben blij omdat ik eergisteren groen licht heb gekregen voor mijn borstoperatie en vandaag te horen krijg wanneer die plaats kan vinden ( waarschijnlijk ergens in november / december ga ik vanuit).

Komt er wat bij, of gaat er wat af?
Antwoord }
Bedankt door:
Er gaat wat af. En ik heb net een datum gekregen. 5 april!
Antwoord }
Bedankt door:
Binnen een maand al! Dat is mooi snel.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Kun je nog mooi eerst even naar het Paastreffen Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb erover geblogt. https://toerkanjer.blogspot.nl/2018/03/groen-licht.html
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag ben ik blij omdat we de eerste toertocht van Mooi Twente hebben gereden. Met een opkomst van in totaal 7 liggers was dit boven verwachting. Het weer was goed: droog en we hebben zelfs de zon nog even gezien. De sfeer was ook goed. Zeker voor herhaling vatbaar.
Antwoord }
Bedankt door:
Omdat ik weer thuis ben. Moe maar voldaan, het was leuk bert ! https://www.strava.com/activities/1446220087
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag ben ik blij omdat ik voor het eerst met pet heb gefietst in plaats van muts. Gisteren was een muts nog hard nodig op mijn fietstocht naar de museumlijn STAR in Stadskanaal, maar vandaag was ineens warm genoeg voor de pet. Het lijkt wel voorjaar!
Antwoord }
Bedankt door:
Omdat mijn operatie goed verlopen is en ik vandaag lekker heb kunnen wandelen.
Antwoord }
Bedankt door:
Mag ik ook zeggen dat een keer minder blij ben? In het kader van een beweegweek op het werk had ik me ingeschreven voor een MTB clinic vanmiddag. Vorig jaar ook aan meegedaan en dat was er leuk. Ben niet zo'n MTB-er maar zo met collega's vond ik het wel amusant.

Minder amusant was dat ik me in vol fiets ornaat melde bij de organisator en die mij vervolgens doodleuk vertelde dat er geen fiets voor me was gereserveerd... Dat had ik blijkbaar zelf moeten doen maar de mailwisseling daaromtrent was op zijn zachtst gezegd voor meer uitleg vatbaar. Zeker ook omdat er vorig jaar een bus vol met fietsen voor ons klaar stond en ik nergens uit af kon leiden dat dat dit jaar niet zo zou zijn... Kon ik me dus gelijk weer om gaan kleden... Jammer... Sad

Maar het weer is inderdaad een stuk beter, scheelt twee shirts en extra kniestukken met mijn rit van eerste Paasdag Smile
Antwoord }
Bedankt door:
(03-Apr-2018, 05:31 PM)ErikvanD schreef: Mag ik ook zeggen dat een keer minder blij ben?

Tuurlijk mag dat! Maar aangezien je als moderator je bericht niet verwijderd hebt wist je dat al natuurlijk.  Big Grin

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
Zelf-moderatie... Big Grin

Maar vandaag ben ik weer wel blij, zojuist is trike frame nummer DRIE afgeleverd...!

[Afbeelding: 20180405_102713.jpg]

Drie keer is scheepsrecht dus nu MOET het gewoon wel goed zijn Smile. Straks maar een even kijken (en meten!)
Antwoord }
Bedankt door:
Ik ben vandaag blij omdat ik weer even thuis ben. Vanmiddag weer terug naar mijn ouders wel. Maar nu even in Nijmegen wat dingen regelen. Hopelijk ga ik hier snel weer blijven. Al is het wel lekker rustgevend als je ergens anders bent en weinig hoeft te doen omdat het nog niet gaat. Ik zie het maar als een soort vakantie ;-).
Antwoord }
Bedankt door:
(05-Apr-2018, 10:38 AM)ErikvanD schreef: Drie keer is scheepsrecht dus nu MOET het gewoon wel goed zijn Smile. Straks maar een even kijken (en meten!)



Oh, spannend!  ik draai mijn duimen voor je.

(05-Apr-2018, 10:44 AM)Roef Veerman schreef: Ik ben vandaag blij omdat ik weer even thuis ben. Vanmiddag weer terug naar mijn ouders wel. Maar nu even in Nijmegen wat dingen regelen. Hopelijk ga ik hier snel weer blijven. Al is het wel lekker rustgevend als je ergens anders bent en weinig hoeft te doen omdat het nog niet gaat. Ik zie het maar als een soort vakantie ;-).

Beterschap met het herstel van de operatie! En dat je maar weer snel helemaal hersteld mag zijn. Als je het als een soort vakantie kan zien, dan gaat het volgens mij de goede kant op.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
(05-Apr-2018, 10:44 AM)Roef Veerman schreef: Al is het wel lekker rustgevend als je ergens anders bent en weinig hoeft te doen omdat het nog niet gaat. Ik zie het maar als een soort vakantie ;-).

Lekker van genieten en snel helemaal herstellen! Het gewone leven is er weer voor je het weet Wink
Antwoord }
Bedankt door:
Mijn eerste lange tocht zonder extra shirt en / of handschoenen aan. 120 kilometer naar het Duitse Xanten gefietst. Het was druk op de weg.

Toen ik bijna weer thuis was, kwam ik twee jongemannen tegen op de (conventionele) fiets. Eentje vond het leuk om z'n benen naar voren te gooien en trapbewegingen te maken om mij na te doen. De ander vond het hilarisch. Ik ben wel gewend om af en toe door een overenthousiast iemand nageroepen te worden of door auto's betoeterd te worden (heb ik alleen op de ligfiets). Maar dit soort gein heb ik nog niet eerder meegemaakt in elf jaar ligfietsen. Jullie wel?
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 17 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM