Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eriks ritjes
Bij Veere heb je ook van die leuke smalle sluisbruggetjes. Daar ben ik ook maar voor afgestapt. Niet echt fijn fietsen met van die metalen reling ernaast.
Antwoord }
Bedankt door:
Geen idee van wie die fiets was.. Hij heeft maar een paar km meegereden. Ik heb geen mensen gesproken met een Engelse tongval i.i.g.

Die in Veere ken ik ja. In Vlissingen heb je ook van die sluisjes, ik ga meestal ook lopend over, wel zo veilig.
Mijn fietsen: M5 Shockproof 451 | Flevo-racer (project) | Kona Penthouse | Union Sakai | Kona Paddy Wagon | Koga Miyata Valley Runner | KMX trike (project) | mijn ritjes op Strava
Antwoord }
Bedankt door:
Mooie rit Erik, bijna bij mij in de achtertuin. Lijkt me leuk om ook een keer mee te rijden alleen 120km......

M5 Carbon High Racer -  M5 M-racer - M5 Shockproof 406 - M5 City Cruiser -> 2x 26 inch project 
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag met een fietsfoto een prijs gewonnen! Weliswaar geen ligfietsfoto maar toch leuk Smile De foto is gemaakt door een frame uit een video te knippen. De video is gemaakt door op mijn rit naar huis mijn telefoon in de berm te zetten, video op te starten en dan rijden. En hopen dat je er goed op staat. En dat was best goed gelukt.

[Afbeelding: 20171013_184546.jpg]

Op mijn werk doe ik mee met een footprintchallenge en daar werd gevraagd om een actiefoto van slim reizen. En op de fiets reizen is heel slim, dat weten we met z'n allen allang Wink

De prijs is... een fiets t-shirt (met het 076fietst logo). En daar ben ik heel blij mee!

De volgende keer met de ligfiets!

PS: moest het gewoon de kwijt, ik win nooit wat...
Mijn fietsen: M5 Shockproof 451 | Flevo-racer (project) | Kona Penthouse | Union Sakai | Kona Paddy Wagon | Koga Miyata Valley Runner | KMX trike (project) | mijn ritjes op Strava
Antwoord }
Bedankt door:
Gefeliciteerd! Het is een leuke foto! De wielen lijken mij zo klein. Komt dar door het laag-bij-de-grondse perspectief?  Ik neem op een dergelijke manier foto's van mijzelf. Camera op een klein statiefje (een Ultrapod) en dan rennen en op de fiets springen. Altijd weer spannend. Laatst vroeg ik iemand even een foto van mij te nemen, met de Ultrapod was het gewenste perspectief onmogelijk.
Antwoord }
Bedankt door:
Het is mijn nieuwe winterfietsje met 26 inch wielen met 60 mm banden. In de praktijk nagenoeg even groot als de gewone 28 inch wielen van mijn racefietsen. Ze ogen wel kleiner, waarschijnlijk door de dikke banden. Overigens is/voelt de fiets zelf juist behoorlijk hoog, ik heb drie standaarden gekocht en geretourneerd voordat ik er een vond die lang genoeg was...

[Afbeelding: 20171014_094320.jpg]

Enne, jij snapt toch ook wel waar ik de inspiratie vandaan heb gehaald om op deze manier een foto te maken Wink
Antwoord }
Bedankt door:
Leuke fietsen en mooie tochtjes Big Grin
Als je iets met fietsen en spoor hebt, kan ook gecombineerd in Nederland : http://www.spoorfietsen.nl
Antwoord }
Bedankt door:
Erik, Mooie foto (en fiets ook natuurlijk), en stoere wielen.
Antwoord }
Bedankt door:
Net als Frank heb ik vandaag toevallig ook mijn eerste ritje gemaakt. Wéér niet op de ligger helaas...

[Afbeelding: temporary_file226596199.jpg]

Na een weekje zonder fietsen vanwege Kerst etc. vandaag op de valreep toch nog mijn "wekelijkse quotum" gehaald voor de eerste week van 2018 Smile. Maar niet zonder tegenslagen... 

Het begon bij het wegrijden al toen ik tot twee keer toe mijn gereedschap tevoorschijn moest toveren om mijn achterwiel beter vast te zetten. Die naaf blijft een probleem om goed vast te zetten zonder de schroefdraad van de super zeldzame 13/32 inch moeren te vernaggelen. Sowieso zou ik deze naaf niet opnieuw kopen, een gewone single speed naaf werkt beter.

Daarna via de molens van Kinderdijk gereden. Blijft mooi en zo dichtbij ook! In Kinderdijk schoot mijn telefoon uit mijn hand bij het nemen van een foto... met een barst en een scheur tot gevolg Sad

Gedurende de rit kreeg ik steeds meer last van mijn linkerknie, vreemd want mijn zwakke knie is mijn rechter... Thuis maar gelijk ingesmeerd met spierbalsem. De komende tijd maar goed in de gaten houden. 

[Afbeelding: 20180106_123304.jpg]

Daar sta je dan... Ik kon er echt niet doorheen of omheen... Dus dan maar omrijden... Helaas ben ik vlak voor het einde van mijn rit onderuit gegaan. Languit in de blubber gevallen. Lekker hoor...

En ik heb tot dusver zelden mijn benen zo gevoeld als deze rit. Misschien een beetje teveel hooi op mijn vork na de Kerstvakantie. 

Pluspunten waren er ook: dit was één van de allermooiste ritten die ik tot dusver in NL heb gereden! En dat ondanks het sombere weer (bewolkt, graad of 3). Het stuk naar Kinderdijk en vooral het stuk van Schoonhoven naar Sliedrecht was enorm pittoresk. Mooie smalle weggetjes, de ene prachtige monumentale boerderij na de andere en dat kilometers lang. Ik ga deze rit zeker nog eens rijden. En dan op mijn gemak met een langere stop in Kinderdijk en Schoonhoven.

Meer foto's op Strava

PS: als ik teveel spam op dit ligfietsforum met posts over gewone fietsen dan moeten jullie dat zeggen hoor! Ik draaf soms wat door... Blush
Antwoord }
Bedankt door:
Oei, een rit met flink wat belevenissen!
Hopelijk niet te veel last na de val?

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
Persoonlijk vind ik de polder ten westen en noorden van Schoonhoven leuk om te fietsen. Er zijn niet veel wegen en je kan (daardoor) ook wat moeilijk van plaats naar plaats fietsen in een rechte lijn, maar zijn wel mooie slingerweggetjes.
Antwoord }
Bedankt door:
(06-Jan-2018, 06:25 PM)Frank schreef: Oei, een rit met flink wat belevenissen!

Nee hoor, vieze kleren en fiets en een deuk in mijn ego...
Antwoord }
Bedankt door:
(06-Jan-2018, 07:41 PM)ErikvanD schreef:
(06-Jan-2018, 06:25 PM)Frank schreef: Oei, een rit met flink wat belevenissen!

Nee hoor, vieze kleren en fiets en een deuk in mijn ego...

Ach, een deuk in je ego kun je ook zien als een "battle scar" van een strijd die je gevoerd en overleefd hebt.  Cool

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
Wat een gedoe met je telefoon. Herkenbaar. Telefoons en fietsen blijft een probleem. Tot dusver al twee telefoons laten vallen tijdens fietsritten. Eigenlijk heeft het altijd te maken met de houdertjes of dat ik niet fiets maar bezig ben met op- of afstappen en dan gewoon mijn handen vol heb. 

Mijn laatste rit met de trike ving ik letterlijk mijn telefoon al fietsend uit de lucht voordat hij viel (losgetrild uit de houder die op het stuur zat. Vandaag maar op het frame geplaatst) .

Leuk om je verhalen te lezen. Onverwacht dat je op zo'n sombere dag toch zo'n mooie tocht maakt.

En je fiets heeft echt iets moois. Die robuuste banden met dat rood.

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
Een telefoon die valt en behoorlijk beschadigd is en en dan val jezelf ook nog. Toch kijk je nog met plezier terug op de tocht, merk ik. Dat is mooi.
Antwoord }
Bedankt door:
Ach, die dingen gebeuren. Vallen hoort erbij (althans bij mij...) Ik stop vaak om foto's te maken en mijn telefoon glipte uit mijn handen bij het uit mijn zak pakken. Dat is ook het nadeel van handschoenen in dit seizoen. Gelukkig valt de schade mee, stukje van het glas af en een scheur in het glas. Gelukkig in een hoek dus geen reden voor acute paniek.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag voor het eerst in maanden weer eens een ritje met de ligfiets gereden. En dan ook nog samen met mijn dochter met stralend weer. Driedubbel feest  Smile.

[Afbeelding: 20180114_103338.jpg]

Het was leuk weer eens op de M5 te rijden al was het behoorlijk fris... Mijn dochter was wat overmoedig met haar aanbod om gezellig mee te gaan en met haar inschatting van 20 km/u gemiddeld.... Ze had het zwaar... maar heeft wel doorgezet!

[Afbeelding: 20180114_121050.jpg]

En de beloning was een lekker warm huis en een hartelijke ontvangst bij opa en oma. En 23 km in de pocket. Ben trots op je Emma!

[Afbeelding: 20180114_112906.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
[-]
Wie is online?
Momenteel geen leden online.

[-]
Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ons huis zonde...Frank — 12:17 PM
Medeliggers onderweg
Ja met mijn Quest ...Wim -de roetsende — 10:36 AM
omdat ik de sleutel ...Roef Veerman — 10:35 AM
Omdat ik op MP een h...ErikvanD — 10:00 AM
Medeliggers onderweg
Ja met mijn Quest ne...Marnix — 11:21 PM
Medeliggers onderweg
Iemand nog op de fie...Lopopodium — 09:43 PM
Bouw van een trike (o.b.v. KMX frameset)
Zo, bijna alles is b...ErikvanD — 09:27 PM
Opknappen Flevoracer
I know, dat is de mi...ErikvanD — 05:20 PM
Opknappen Flevoracer
In het kader van mos...Lopopodium — 05:13 PM
Een pijn in mijn rug fiets
Staat regelmatig op ...JarnoH — 02:35 PM
Ziet er mooi uit all...gideon — 06:00 AM
Je hebt er echt zin ...Roepers — 12:31 AM
Goed bezig! Leuk om ...JarnoH — 12:21 AM
Nu je het zegt; die ...Lopopodium — 12:11 AM
Mooie achtergrond oo...JarnoH — 12:05 AM
Bril spiegel op kickstarter
Ik heb voor de gein ...tegenligger — 10:24 PM
Net even een snelle ...ErikvanD — 08:43 PM