Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eriks ritjes
#1
Laat ik dan ook eens een topic openen met plaatjes gemaakt tijdens mijn ritjes. Maar gelijk mijn eerste foto van mijn ritje van Breda naar Tilburg vanmiddag waar ik samen met een paar collega's een gastcollege mocht geven. Een mooi excuus voor een extra ritje (in de baas zijn tijd  Big Grin , vrijwel net zo snel als mijn collega's met de trein/bus)

[Afbeelding: OnTheRoad1.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#2
Heerlijk door de bossen fietsen met mooi weer! Ontspannend en vaak ook inspirerend. Op de fiets heb ik menig knoop door gehakt.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
WOW, het is en blijft toch een mooie fiets :-)
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#4
[Afbeelding: OnTheRoad3.jpg]
Waarschijnlijk het snelste voertuig ooit op dit boemellijntje waar alleen 2 keer per uur zo'n ellenlange goederentrein langssukkelt

[Afbeelding: OnTheRoad2.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
#5
A real Playmobiel
Antwoord }
Bedankt door:
#6
(30-May-2017, 09:05 AM)ErikvanD schreef: [Afbeelding: OnTheRoad3.jpg]
Waarschijnlijk het snelste voertuig ooit op dit boemellijntje waar alleen 2 keer per uur zo'n ellenlange goederentrein langssukkelt

Nog even een passend framepje bijbouwen je hebt dit
Antwoord }
Bedankt door: mavawa
#7
Niet alleen een mooie fiets, maar ook een prachtig ventieldopje!  applause

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#8
Erik, is dat overgangetje vlakbij Blauwe Sluis? Gisteren reed ik daar nog overheen.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Jep, idd bij Blauwe Sluis! Scherp oog hoor!
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Nou ja scherp, ik heb het onthouden omdat mijn navigatie dame mij zei "let op, u nadert een spoorweg overgang" :-)
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Een echt "ritje" kun je het testen van de Flevo-racer nog niet noemen maar bij deze een foto die ik genomen heb tijdens de laatste test.

[Afbeelding: Flevotrain.jpg]

Je zou haast gaan denken dan ik iets met treinen heb...
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Mooie foto! Echt prachtig. Ik krijg toch het idee dat je met succes enige meters hebt afgelegd op de Flevo-racer.
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Het is een mooie fiets Erik. Lukt het al om er op te fietsen?
Antwoord }
Bedankt door:
#14
Niet direct een spannende foto en eigenlijk niet eens van een ligfietsritje...

[Afbeelding: Sinner_In_Het_Wild.jpg]

Van het weekend een wieren-clinic gedaan met de UNION. Ontzettende leuke groep en best een hoop geleerd. En nota bene als ik een keer NIET op de ligfiets ben zie ik deze staan. Dat is voor mij de allereerste andere ligfiets die ik "in het wild" zie langs de weg sinds ik zelf ligfiets. Dus vandaar dat het voor mij een bijzondere foto is.

Overigens kwamen we tijdens de clinic een handbike tegen (die oerend hard ging).. Telt dat nu ook als ligfiets? Wat mij betreft wel...
Antwoord }
Bedankt door:
#15
Mooie lwb sinner!
Ik kom ook vrijwel nooit andere liggers tegen hier. Dit jaar 2x een medeligger gezien, 2x dezelfde gast maar op andere fiets.

Een handbike is naar mijn idee ook een soort ligger.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#16
(10-Jul-2017, 03:22 PM)Frank schreef: Ik kom ook vrijwel nooit andere liggers tegen hier. Dit jaar 2x een medeligger gezien, 2x dezelfde gast maar op andere fiets.

Ik kwam er gisteren nog twee tegen tijdens dezelfde tocht. Eentje op een (volgens mij) greenmachine bij Schiphol (stond zelfs naast me bij een stoplicht, maar fietste ik er snel uit toen het licht eenmaal op groen was), en eentje die onder de viaduct in de schaduw aan het pauzeren was bij Sassenheim. Ik kom regelmatig (lees: eens in de paar fietstochten) ligfietsers tegen, voornamelijk in het westen van 't land.
Antwoord }
Bedankt door:
#17
Sinner Record 20/26. Ongeveer dezelfde als de mijne maar dan in een andere kleur. Volgens mij ook met meer voorbladen maar zonder voorderailleur. Ik ben de afgelopen tijd wat meer liggers tegengekomen (behalve dan Anne en Gladys Heidinga). Ook iemand met een bijzondere eigenbouw driewieler.
Antwoord }
Bedankt door:
#18
Gisteren heb ik mijn eerste georganiseerde rit meegereden met de ligfiets: De Grote Plassentocht georganiseerd door Liggers Antwerpen. Bijna had ik nog niet meegereden omdat op de avond voor de rit bleek dat mijn achterwiellager (het lager aan de cassette kant) helemaal aan gort was... Dat verklaarde de bijgeluiden en het feit dat het wiel niet soepel uitdraaide nadat ik er een slinger aan gaf. Maar waar haal je op donderdagavond zo snel een lager vandaan? Nou nergens dus! Er zat niets anders op dan op vrijdagochtend bij de technische groothandel te gaan wachten tot deze open ging... Snel lager gekocht (uiteraard liep net de computer van de verkoper vast...) en naar huis gecrost om het lager te monteren. Gelukkig ging dat relatief eenvoudig en kon ik op tijd de fiets achterop de Panda knopen.

Daarna naar Rilland gereden en mij daar bij de andere liggers gevoegd. Het bleek dat, ondanks dat we met een relatief kleine groep waren, bijna alle smaken aanwezig waren. Diverse velomobielen (alleen geen 4-wielige) met en zonder ondersteuning, een E-trike, een carbon roeifiets en ikzelf met de Shockproof.

[Afbeelding: Grote_Plassen_Tocht2017_2.jpg]
Erg mooie fiets!

[Afbeelding: Grote_Plassen_Tocht2017_3.jpg]
Eentje uit de categorie "101 alternatieve aanwendingsmogelijkheden voor een washandje"

Snel vertrokken voor een rit van ca. 125 km over de Zeelandbrug, Grevelingendam en Oesterdam. Men hield goed rekening met mijn snelheid (ik was de langzaamste, zeker nadat de trike halverwege een kortere route naar huis nam) en met een snelheid van tussen de 25 en 30 per uur schoten we lekker op. Onderweg diverse keren gestopt voor een fotomomentje.

[Afbeelding: Grote_Plassen_Tocht2017_5.jpg]
Mooie fiets. Blijf het een vreemd gezicht vinden maar het ging rap vooruit

[Afbeelding: Grote_Plassen_Tocht2017_6.jpg]
Even voor Zierikzee sloot nog dit fraaie oranje stel aan

Na de heerlijke lunch in hartje Zierikzee ging het verder. Het viel me op dat de (meer dan) haakse bochten niet altijd meevielen voor de bananen... En een sluis oversteken is ook een uitdaging..

[Afbeelding: Grote_Plassen_Tocht2017_4.jpg]

Ergens vlak voor Bruinisse brak de derailleurkabel van een van de velomobielen. Toen bleek dat een open ligger toch heel wat toegankelijker is... 

[Afbeelding: Grote_Plassen_Tocht2017_7.jpg]
De VM op de prachtige werkbank die de Zeeuwen daar vast speciaal voor hebben weggezet...

Een nieuwe kabel bleek wel aanwezig maar de kennis hoe deze te plaatsen niet (@Gideon: volgens mij was het ook een Double Tap shifter waar dus niemand mee bekend was). Dus voorzichtig doorgereden op een vast verzet en dat ging wonderwel.

Een stukje verder kwamen we nog een man tegen die "alle leuke dingen die hij op de dijk zag fotografeerde". Hij was industrieel fotograaf maar had een heel duidelijke mening over hoe en in welke volgorde de VM's moesten staan.. Recht achter de VM's ging de dijk meters steil naar beneden... Maar het is een mooi plaatje geworden:

[Afbeelding: Grote_Plassen_Tocht2017_1.jpg]

Tegen het einde kwam ik erachter dat insmeren toch wel zinvol is, ik was zo rood als een kreeft...

Niet alleen was dit mijn eerste ritje met andere liggers, het was ook by far de langste rit die die ik gereden heb sinds ik ligfiets (of uberhaupt fiets). Maar ik heb ervan genoten (al vielen de laatste 20 km met wind tegen en o.a. over de Oesterdam wel wat tegen...)! En het was goed georganiseerd. Dank @LIA! Op naar de volgende rit!

PS: Bij een volgende rit hopelijk wat meer gelegenheid om te stoppen zodat ik mooiere plaatjes kan schieten...
Antwoord }
Bedankt door: mavawa
#19
Mooi verslag en mooie foto's Erik!
Volgens mij heb je het goed naar je zin gehad.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#20
Inderdaad een mooi verslag. Leuk om te lezen. Die eerste foto: is dat een fiets van een Australiër of Nieuw-Zeelander, of van iemand die die vlag er mooi vindt, of van een Zeeuw die de hele wereld eraan wil herinneren dat er een land naar zijn provincie vernoemd is?
Antwoord }
Bedankt door:
#21
Bij Veere heb je ook van die leuke smalle sluisbruggetjes. Daar ben ik ook maar voor afgestapt. Niet echt fijn fietsen met van die metalen reling ernaast.
Antwoord }
Bedankt door:
#22
Geen idee van wie die fiets was.. Hij heeft maar een paar km meegereden. Ik heb geen mensen gesproken met een Engelse tongval i.i.g.

Die in Veere ken ik ja. In Vlissingen heb je ook van die sluisjes, ik ga meestal ook lopend over, wel zo veilig.
Antwoord }
Bedankt door:
#23
Mooie rit Erik, bijna bij mij in de achtertuin. Lijkt me leuk om ook een keer mee te rijden alleen 120km......
                                             


                                                 M5 Carbon High Racer -  M5 M-racer - M5  SP 662 - M5 City Cruiser -> 2x 26 inch project 
Antwoord }
Bedankt door:
#24
Vandaag met een fietsfoto een prijs gewonnen! Weliswaar geen ligfietsfoto maar toch leuk Smile De foto is gemaakt door een frame uit een video te knippen. De video is gemaakt door op mijn rit naar huis mijn telefoon in de berm te zetten, video op te starten en dan rijden. En hopen dat je er goed op staat. En dat was best goed gelukt.

[Afbeelding: 20171013_184546.jpg]

Op mijn werk doe ik mee met een footprintchallenge en daar werd gevraagd om een actiefoto van slim reizen. En op de fiets reizen is heel slim, dat weten we met z'n allen allang Wink

De prijs is... een fiets t-shirt (met het 076fietst logo). En daar ben ik heel blij mee!

De volgende keer met de ligfiets!

PS: moest het gewoon de kwijt, ik win nooit wat...
Antwoord }
Bedankt door:
#25
Gefeliciteerd! Het is een leuke foto! De wielen lijken mij zo klein. Komt dar door het laag-bij-de-grondse perspectief?  Ik neem op een dergelijke manier foto's van mijzelf. Camera op een klein statiefje (een Ultrapod) en dan rennen en op de fiets springen. Altijd weer spannend. Laatst vroeg ik iemand even een foto van mij te nemen, met de Ultrapod was het gewenste perspectief onmogelijk.
Antwoord }
Bedankt door:
#26
Het is mijn nieuwe winterfietsje met 26 inch wielen met 60 mm banden. In de praktijk nagenoeg even groot als de gewone 28 inch wielen van mijn racefietsen. Ze ogen wel kleiner, waarschijnlijk door de dikke banden. Overigens is/voelt de fiets zelf juist behoorlijk hoog, ik heb drie standaarden gekocht en geretourneerd voordat ik er een vond die lang genoeg was...

[Afbeelding: 20171014_094320.jpg]

Enne, jij snapt toch ook wel waar ik de inspiratie vandaan heb gehaald om op deze manier een foto te maken Wink
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM