Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eriks ritjes
#27
Leuke fietsen en mooie tochtjes Big Grin
Als je iets met fietsen en spoor hebt, kan ook gecombineerd in Nederland : www.spoorfietsen.nl
Antwoord }
Bedankt door:
#28
Erik, Mooie foto (en fiets ook natuurlijk), en stoere wielen.
Antwoord }
Bedankt door:
#29
Net als Frank heb ik vandaag toevallig ook mijn eerste ritje gemaakt. Wéér niet op de ligger helaas...

[Afbeelding: temporary_file226596199.jpg]

Na een weekje zonder fietsen vanwege Kerst etc. vandaag op de valreep toch nog mijn "wekelijkse quotum" gehaald voor de eerste week van 2018 Smile. Maar niet zonder tegenslagen... 

Het begon bij het wegrijden al toen ik tot twee keer toe mijn gereedschap tevoorschijn moest toveren om mijn achterwiel beter vast te zetten. Die naaf blijft een probleem om goed vast te zetten zonder de schroefdraad van de super zeldzame 13/32 inch moeren te vernaggelen. Sowieso zou ik deze naaf niet opnieuw kopen, een gewone single speed naaf werkt beter.

Daarna via de molens van Kinderdijk gereden. Blijft mooi en zo dichtbij ook! In Kinderdijk schoot mijn telefoon uit mijn hand bij het nemen van een foto... met een barst en een scheur tot gevolg Sad

Gedurende de rit kreeg ik steeds meer last van mijn linkerknie, vreemd want mijn zwakke knie is mijn rechter... Thuis maar gelijk ingesmeerd met spierbalsem. De komende tijd maar goed in de gaten houden. 

[Afbeelding: 20180106_123304.jpg]

Daar sta je dan... Ik kon er echt niet doorheen of omheen... Dus dan maar omrijden... Helaas ben ik vlak voor het einde van mijn rit onderuit gegaan. Languit in de blubber gevallen. Lekker hoor...

En ik heb tot dusver zelden mijn benen zo gevoeld als deze rit. Misschien een beetje teveel hooi op mijn vork na de Kerstvakantie. 

Pluspunten waren er ook: dit was één van de allermooiste ritten die ik tot dusver in NL heb gereden! En dat ondanks het sombere weer (bewolkt, graad of 3). Het stuk naar Kinderdijk en vooral het stuk van Schoonhoven naar Sliedrecht was enorm pittoresk. Mooie smalle weggetjes, de ene prachtige monumentale boerderij na de andere en dat kilometers lang. Ik ga deze rit zeker nog eens rijden. En dan op mijn gemak met een langere stop in Kinderdijk en Schoonhoven.

Meer foto's op Strava

PS: als ik teveel spam op dit ligfietsforum met posts over gewone fietsen dan moeten jullie dat zeggen hoor! Ik draaf soms wat door... Blush
Antwoord }
Bedankt door:
#30
Oei, een rit met flink wat belevenissen!
Hopelijk niet te veel last na de val?

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#31
Persoonlijk vind ik de polder ten westen en noorden van Schoonhoven leuk om te fietsen. Er zijn niet veel wegen en je kan (daardoor) ook wat moeilijk van plaats naar plaats fietsen in een rechte lijn, maar zijn wel mooie slingerweggetjes.
Antwoord }
Bedankt door:
#32
(06-Jan-2018, 06:25 PM)Frank schreef: Oei, een rit met flink wat belevenissen!
Hopelijk niet te veel last na de val?

Nee hoor, vieze kleren en fiets en een deuk in mijn ego...
Antwoord }
Bedankt door:
#33
(06-Jan-2018, 07:41 PM)ErikvanD schreef:
(06-Jan-2018, 06:25 PM)Frank schreef: Oei, een rit met flink wat belevenissen!
Hopelijk niet te veel last na de val?

Nee hoor, vieze kleren en fiets en een deuk in mijn ego...

Ach, een deuk in je ego kun je ook zien als een "battle scar" van een strijd die je gevoerd en overleefd hebt.  Cool

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#34
Wat een gedoe met je telefoon. Herkenbaar. Telefoons en fietsen blijft een probleem. Tot dusver al twee telefoons laten vallen tijdens fietsritten. Eigenlijk heeft het altijd te maken met de houdertjes of dat ik niet fiets maar bezig ben met op- of afstappen en dan gewoon mijn handen vol heb. 

Mijn laatste rit met de trike ving ik letterlijk mijn telefoon al fietsend uit de lucht voordat hij viel (losgetrild uit de houder die op het stuur zat. Vandaag maar op het frame geplaatst) .

Leuk om je verhalen te lezen. Onverwacht dat je op zo'n sombere dag toch zo'n mooie tocht maakt.

En je fiets heeft echt iets moois. Die robuuste banden met dat rood.

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
#35
Een telefoon die valt en behoorlijk beschadigd is en en dan val jezelf ook nog. Toch kijk je nog met plezier terug op de tocht, merk ik. Dat is mooi.
Antwoord }
Bedankt door:
#36
Ach, die dingen gebeuren. Vallen hoort erbij (althans bij mij...) Ik stop vaak om foto's te maken en mijn telefoon glipte uit mijn handen bij het uit mijn zak pakken. Dat is ook het nadeel van handschoenen in dit seizoen. Gelukkig valt de schade mee, stukje van het glas af en een scheur in het glas. Gelukkig in een hoek dus geen reden voor acute paniek.
Antwoord }
Bedankt door:
#37
Vandaag voor het eerst in maanden weer eens een ritje met de ligfiets gereden. En dan ook nog samen met mijn dochter met stralend weer. Driedubbel feest  Smile.

[Afbeelding: 20180114_103338.jpg]

Het was leuk weer eens op de M5 te rijden al was het behoorlijk fris... Mijn dochter was wat overmoedig met haar aanbod om gezellig mee te gaan en met haar inschatting van 20 km/u gemiddeld.... Ze had het zwaar... maar heeft wel doorgezet!

[Afbeelding: 20180114_121050.jpg]

En de beloning was een lekker warm huis en een hartelijke ontvangst bij opa en oma. En 23 km in de pocket. Ben trots op je Emma!

[Afbeelding: 20180114_112906.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
#38
Vanmiddag een winderig ritje gedaan via Drimmelen en Made. De Shockproof schakelt nu echt als boter met de X9 long cage derailleur Smile Helaas ratelt hij wel een beetje op het kleine blad in de voorderailleur maar dat kan haast niet anders. Die zit met het 61 tands grote blad echt aan zijn max... en staat daarom aan de hoge kant afgesteld voor het kleine blad met de ratel tot gevolg.

[Afbeelding: 20180128_150040.jpg]

Van mijn knie gelukkig/tot mijn verrassing weinig last gehad. Tot 16 km nergens last van. Toen leek het of er ineens een pijl door mijn been werd geschoten. Au! Daarna weer ruim 10 km nergens last van. Toen nog één keer een wat lichtere scheut en toen weer een kleine 10 km niets. En ik heb er best hard aan moeten trekken met de wind die er stond. Ik had mijn Dromarti's aan (mijn zomer fietsschoenen) maar ik vraag me af of het daaraan lag dat ik minder last had.

[Afbeelding: 20180128_145754.jpg]

Onderweg een paar mooie plaatjes geschoten van de locatie waar we alweer bijna 20 jaar geleden onze trouwfoto's hebben gemaakt (1e foto). En ik kwam langs een kudde allerschattigste krulletjeskoeien. Echt "supercute" zoals mijn dochter zou zeggen...

[Afbeelding: 20180128_150534.jpg]

Nu weer naar de garage om verder te sleutelen aan de trike  Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#39
Waar is dat bruggetje? Ziet er uit als een leuke fietsplek.
Antwoord }
Bedankt door:
#40
Mooie foto's van een leuke tocht. Ik heb geen fietsschoenen, maar de Record heeft wel een soort klikpedalen. Aan de ene kant kan ik schoenen er aan vastklikken. Ik heb een tijdje fietsschoenen uitgeprobeerd maar ik viel steeds als ik vrij abrupt moest stoppen (als er toch nog een auto aan kwam). Mijn knieen vonden het ook niet helemaal fijn, ontdekte ik. nadat ik gestopt was met aangeklikt fietsen, voelden mijn knieën beter aan. Dat gaat dus in tegen wat men normaal beweert, maar ieder heeft zo zijn eigen ervaringen.
Antwoord }
Bedankt door:
#41
Dat bruggetje is in de polder tussen Lage Zwaluwe en Drimmelen. Daar liggen wat plassen met o.a. deze brug. Maar is maar een vrij klein gebiedje.

Die foto in dat dorp is in Drimmelen, een mooi oud dorpje maar het is meer bekend vanwege zijn grote jachthaven.

En wel of geen klikpedalen.. tja dat is inderdaad persoonlijke voorkeur. Ik heb ze op al mijn fietsen en vind het lekker rijden. Vind het nu juist erg vreemd als ik een keer op een leenfiets van mijn werk rij met gewone pedalen...
Antwoord }
Bedankt door:
#42
Vandaag kort ritje gemaakt om te kijken of schoenplaatjes met speling en een goede afstelling daarvan, mijn kniepijn zouden verminderen. Bewust op mijn gewone fiets gegaan daar ik op de ligger al minder last heb. En nu ook weer, net als vorige week tijdens een ritje met mijn oude schoenen (ook met plaatjes met speling) voel ik mijn knie nog wel maar lang niet zo erg en ook niet aan de zijkant. Ik denk dat dit een goed begin is Smile

Wel merk ik helaas ook dat mijn conditie door het weinige fietsen dit jaar achteruit holt...

Hier nog wat plaatjes:

[Afbeelding: 20180210_103529.jpg]
Een nostalgisch aandoend kiekje in het bos

[Afbeelding: 20180210_103313.jpg]
Hetzelfde bospad dat eruit zag alsof het vol sneeuw of rijp lag. Het was gewoon zand

[Afbeelding: 20180210_103216.jpg]
De meest besproken camping van Nederland: Fort Oranje in Rijsbergen ...

[Afbeelding: IMG-20180210-_WA0001.jpg]
Ik had bij wijze van experiment de live tracking feature van mijn Edge aangezet en mijn vrouw gevraagd wat schermafdrukken te maken. Werkt prima, ze kon precies zien waar ik "uithing" maar het vrat wel batterij...
Antwoord }
Bedankt door:
#43
Mooie foto's! Ik gebruik de Livetrack functie van Garmin ook wel eens, best handig. Het batterijgebruik valt mij eigenlijk best wel mee. Zeker bij een kort(er) ritje is het voor mij niet merkbaar. Is deze fiets single-speed?
Antwoord }
Bedankt door:
#44
Ik heb het bewust geprobeerd op een korter ritje omdat ik had gelezen dat de batterij snel leeg raakt. En in combinatie met navigatie en de bluetooth die nodig is voor live track, was dat ook het geval. 
Ik ben super tevreden over de Edge 25 alleen voor lange ritten is de batterij gewoon niet goed genoeg. Maar ja, het hele ding weegt 30 gram dus veel batterij past daar niet in...

Het jammere is ook nog dat je hem niet bij kunt laden als hij aan het navigeren dan wel registreren is. Dan wordt de rit waar je mee bezig bent automatisch beëindigd. Ik heb wel ergens gelezen dat wanneer je twee van de vier contactjes uitschakelt, het dan wel zou moeten lukken. Dus ik ga eens kijken of ik ergens een tweede snoertje kan vinden om mee te hobbyen...

De fiets heeft een two-speed kickshift naaf. Die wilde ik gewoon eens proberen. In de praktijk rij ik hem als single speed, de lage versnelling gebruik ik maar zeer, zeer zelden. Ik zou die naaf nu ook niet meer nemen, bij het freewheelen, of zelfs bij het wachten voor een verkeerslicht, schakel je veel te vaak per ongeluk terug. 

De rest van de fiets bevalt me wel uitstekend. Zo goed zelfs dat ik hem ook in de zomer ga gebruiken. Heb al een setje smallere bandjes liggen en heb voor achter een normaal single speed wiel laten spaken. Laat de zomer maar komen!
Antwoord }
Bedankt door:
#45
Lekker beschut fietsen door de bossen. Om door de bossen te fietsen moet ik naar de Hondsrug fietsen. Zandpaden zijn wat minder in de winter. Het gaat ten koste van ketting en kransjes, denk ik.
Antwoord }
Bedankt door:
#46
Vandaag even op ziekenbezoek geweest in Breda... maar dan wel met een fikse omweg Smile Voor het eerst sinds lang weer eens een iets langer ritje op de ligger. Via Etten-Leur en het Mastbos naar het Amphia ziekenhuis in Breda voor een bezoekje aan mijn moeder. Daarna via Dorst en Oosterhout naar Made voor een kop koffie en even fietsen kijken bij Rullens tweewielers. Daarna via Drimmelen en Lage Zwaluwe langs het Hollands Diep terug naar huis. Totaal 85 km met prachtig weer, heb genoten!

Na afloop bleek dat dit ritje helaas zowel conditioneel (ik heb sinds het najaar heel weinig meer op de ligfiets gereden) en qua overbelasting een beetje teveel van het goede was. Beide knieën doen nu zeer... Maar nu domweg van te lang fietsen denk ik, heel ander gevoel als die steken van de afgelopen weken. Ik heb ook goed gelet op een voldoende hoge trapfrequentie en me niet geforceerd zitten afzetten tegen het stoeltje. Nou ja, nu even lekker beentjes omhoog Smile

Nog een paar plaatjes voor de liefhebbers:

[Afbeelding: 20180217_175401.jpg]
Een mooie kerk in Effen die ik al heel lang een keer op de foto wilde zetten (kom er iedere week langs...)

[Afbeelding: 20180217_164737.jpg]
Ben in ons dorp even naar de kop van de haven gereden voor een kiekje van het Hollands Diep
Antwoord }
Bedankt door:
#47
Het was vandaag inderdaad subliem weer. Zelfs hier was er weinig wind. Mooi dat je je ligfiets uit de mottenballen hebt gehaald. Of gelijk 85 km een verstandige beslissing is bij knieklachten laat ik aan jou over. Ik kan heel goed begrijpen dat je de verleiding niet kon weerstaan om weer eens heerlijk liggend te fietsen.
Antwoord }
Bedankt door:
#48
Uiteraard was dat niet verstandig maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan... Rolleyes
Antwoord }
Bedankt door:
#49
Ik was zaterdag ook minder verstandig. Voel me nu ook niet 100%. Dus hoop dat ik niet ziek word. https://toerkanjer.blogspot.nl/2018/02/e...-naar.html
Antwoord }
Bedankt door:
#50
Zo te lezen ben je een paar keer dood gegaan onderweg (bij wijze van spreken dan). Nijmegen  - Amsterdam is 100 km via de kortste route en dat is dan een heel eind.  Ik denk dat lekke banden een keuze zijn tegenwoordig.
Antwoord }
Bedankt door:
#51
(19-Feb-2018, 09:02 AM)Roepers schreef: Zo te lezen ben je een paar keer dood gegaan onderweg (bij wijze van spreken dan). Nijmegen  - Amsterdam is 100 km via de kortste route en dat is dan een heel eind.  Ik denk dat lekke banden een keuze zijn tegenwoordig.

Ja, ik was wel helemaal op. Gisteravond nog een kort rondje gelopen (1 km). En vandaag voel ik mij nog steeds niet 100%. Beetje verkouden en niet lekker in mn vel zeg maar. Maar dat gaat vast wel weer over. Ik mag vandaag ook lekker uitrusten :-D. Voor mij is de korste route volgens de fietsroute planner zo'n 110 km, dus met 112 wat ik heb gereden op de heenweg is dat aardig goed. Lekke banden is een keuze inderdaad, maar als je niet door hebt dat je er een hebt is dat weer iets anders. Ik vind het niet zo erg om af en toe een band te wisselen omdat die lek is, maar wel als ik er een heb waarvan ik het niet weet ;-). Ik was gewoon best moe en had zeker geen zin om die avond nog uit mijn fiets te komen omdat het ook nog koud was. Maar dat had ik dus beter wel gedaan om even mijn banden na te kijken onderweg. Dat had veel tijd en energie gescheelt. Maar goed, hier leer ik ook weer van.  Verder ben ik wel blij dat het allemaal gelukt is, en kijk ik weer terug op een mooi avontuurlijk ritje. Ik verbaas mij nog steeds dat dit allemaal mogelijk is met een fiets. Dat had ik nooit verwacht toen ik mijn velomobiel kocht, toen dacht ik echt dat ik meer gebruik moest gaan maken van het OV naast mijn fiets. Omdat sommige dingen gewoon te ver weg zijn om in 1 dag op en neer te doen. Daar denk ik nu heel anders over :-D.
Antwoord }
Bedankt door:
#52
[Afbeelding: 20180225_183734.jpg]

Zomaar een plaatje van een mooie slagschaduw tijdens een kort ritje vandaag onder de strakblauwe hemel.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM