Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opknappen Flevoracer
#1
Zojuist heb ik een Flevoracer gekocht! Een fiets die me al vanaf dat ik aan het zoeken was naar een ligger op de een of andere manier ontzettend aantrok. Een van de mooiste onderstuur fietsen die ik ken. Mooi van eenvoud met zijn vierkante buis. En ook technisch erg interessant met de knikbesturing. En ook om erop te rijden een uitdaging met mijn evenwichtsgevoel...

Naast mijn Shockproof 451 had ik al een M5 City Cruiser gekocht, in eerste instantie als donor voor onderdelen maar later ontwikkelde zich het idee om hem helemaal naar wens op te bouwen. Vandaar ook dit topic. Maar eigenlijk vind ik de Flevoracer nog veel interessanter. Dat is EN een onder"stuur", EN heeft grote wielen EN heeft voorwiel aandrijving. En is ook nog eens een klassieker.

Dus van de week naar twee Flevoracers gaan kijken. De eerste was een eigenbouw in een nette staat en de tweede een originele fiets van Flevobike. Beide rijdbare fietsen maar beide met werk. O.a. op basis van het veel nettere laswerk en het betere zitje van de "echte" gekozen voor die fiets. Foto's volgen...

Uitvoering:
  • Originele Flevoracer van ca. 20 jaar oud
  • 26 inch wielen met hoge velgen (wel aardig versleten remranden vrees ik)
  • twee verschillende banden met twee verschillende binnenbanden (een presta een dunlop). Wel zonder scheurtjes etc. dus bruikbaar
  • Magura hydraulische remmen
  • Tiagra groep met 8 versnellingen
  • SRAM Dual drive in het voorwiel
  • Zitje met Ventisit mat (als nieuw)
  • origineel (lelijk...) bagagerek
  • spatborden met tie-wraps bevestigd...
Na een eerste rondje rond de fiets wil ik minimaal het volgende doen voordat ik ermee ga rijden:
  • achterrem maken, wiel lijkt wat scheef te zitten en linker remblok raakt de velg niet eens
  • stuur beetje recht buigen (heeft ooit een tik gehad links)
  • lelijke rek en spatborden er voorlopig af
  • nieuwe pedalen (lagers zijn allang naar de lager-hemel)
Dan, als ik er op heb leren rijden en om hem meer naar mijn zin te maken:
  • Schwalbe Big Apples erop
  • waarschijnlijk nieuwe velgen erin spaken want deze velgranden zijn waarschijnlijk al erg dun geremd
  • ketting en cassette zullen misschien ook vervangen moeten worden
  • nieuwe stuurbocht
  • remmen voorzien van nieuwe olie
En op den duur: 
  • misschien een ander kleurtje
  • wellicht het zitje van de City Cruiser te monteren, dat geeft een veel smaller profiel en is wat langer
Al met al weer zat te prullen Smile Maar eerst lekker een weekje fietsen op de Veluwe. Wordt vervolgd dus...
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Proficiat met de "nieuwe" aanwinst!

Laat de fotoreportage van het project maar komen. Wink

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#3
Succes! Ben zelf ook altijd bezig met 2e hands ligfietsen op te knappen. Een beetje liefde kan nooit kwaad. Hou ons op de hoogte!
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Dat is zeker een mooi model, en zeker met die grote wielen. Leuk project, ik ben benieuwd naar de foto's.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Mooie aanwinst. Worden nog steeds nieuw gemaakt. Als je het filmpje ziet is het gemakkelijk fietsen.

http://velocologne.com/ of http://flevofan.ligfiets.net/

Dat zogenaamde onderstuur zit erop voor de remhandles en de schakelaar voor de derailleur.

Piet.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Respect dat je dit gaat proberen.

De Flevobike(/Racer) is de enige ligfiets waar ik niet op kan rijden.

Met de FlevoTrike lukte het nog wel, maar met de Bike echt niet.

Sommige mensen kunnen het namelijk nooit, de meeste mensen moeten echt flink oefenen en heel soms is er eens iemand die er zo mee wegfietst. Heb ik echter nog nooit gezien.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#7
Wat is er anders aan, vergeleken met een andere ligfiets (inclusief andere fietsen zoals de Raptobike, met de aandrijving op het voorwiel)?

De Flevobike heeft mij nooit aangetrokken. Ik vind het gewoonweg een lelijke fiets. Zo ben ik ook nooit gecharmeerd geweest van de M5. Functioneel gezien zullen ze vast wel wat bieden, maar het oog wil ook wel wat bij een duur fietsje.
Antwoord }
Bedankt door:
#8
De Flevoracer (en bike) heeft knikbesturing in plaats van een gewoon stuur. En dat maakt de rij ervaring duidelijk anders. Je stuurt met je voeten/heupen en niet met je stuur.
Ik heb er zelf dus nog niet op gereden maar wel samen met de verkoper een rondje gefietst: hij op de Flevo en ik op de gewone fiets. Gedurende die hele ronde heeft hij volgens mij zijn handen niet aan het stuur gehad maar gewoon over elkaar op zijn buik. Dat lukt niet op een andere ligfiets...

En zelf vind ik M5 juist een erg mooie lijn hebben, minimalistisch en sportief. Maar wat een ieder mooi vindt is heel persoonlijk en dat is maar goed ook want dat maakt de wereld een stuk gevarieerder Smile

Hier een aantal foto's. Ik zag helaas op de computer pas dat ze niet allemaal 100% scherp zijn...

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought01.jpg]
Hij ging er net op... 

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought02.jpg]

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought03.jpg]

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought04.jpg]
Tiewraps... (en de knik in het stuur)

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought05.jpg]
...tiewraps...

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought06.jpg]
en nog meer tiewraps!

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought07.jpg]

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought08.jpg]
De niet goed werkende linkerremschoen achter, remschoen raakt velg amper en is de helft kleiner dan de andere 3...

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought09.jpg]

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought10.jpg]
Instelbare vering

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought11.jpg]

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought12.jpg]
Achter Dunlop in een uitgeboord gat, voor zit Presta. Achter een Maraton, voor een Durano

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought13.jpg]
SRAM Dual Drive naaf

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought14.jpg]
Ziet eruit alsof het veel licht geeft en weegt een ton... de ledjes zijn echter amper zichtbaar

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought15.jpg]
Tiagra 8 speed

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought16.jpg]
Schakelhuis van de SRAM Dual Drive

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought17.jpg]
Enkelblads crankstel

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought18.jpg]

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought19.jpg]
Het aluminium blokje is volgens mij niet origineel, je ziet iets teveel de zaagsnede...

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought20.jpg]
Brede en korte zit (vergeleken met de Shockproof) met Ventisit mat

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought21.jpg]
Het rek is lelijk maar wel erg stevig en goed gelast. Dat bewaar ik zeker voor als ik er nog eens mee op vakantie wil!

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought22.jpg]
Het kantel-knik mechanisme. Wat verbogen dus dat moet ik nog herstellen. Hier kun je de fiets ook eenvoudig in twee stukken splitsen voor transport

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought23.jpg]
Magura HS11 (old skool)

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought24.jpg]

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought25.jpg]

[Afbeelding: Flevoracer_As_Bought26.jpg]


Kon het toch niet laten al wat overtollige ballast te verwijderen... Dus rek, spatborden en lamp eraf gehaald.

[Afbeelding: Flevoracer_Bare1.jpg]
Dat lijkt er al een stuk meer op...

Als ik er inderdaad op kan leren rijden dan zie ik hier echt een hoop mogelijkheden in om er een fiets van te maken helemaal naar mijn wensen.
Ik vind de lijn in ieder geval erg fraai en zo zonder aanbouwdelen oogt hij een stuk sportiever

Voor de wielen heb ik ook al een idee. De huidige wielen zullen het nog wel een tijdje doen, ik zal alleen de remrand dikte eens opmeten. Dus die wielen laat ik lekker zo, kan ik i.i.g. rijden.

Waarschijnlijk laat ik een setje bouwen naast de wielen die er nu in zitten. Ik wil sowieso graag 50 mm Big Apples omdat ik die EN erg mooi vind EN daar erg goede ervaringen van heb gehoord van andere (lig) fietsers. En dan in combinatie met iets bredere velgen en een setje naven dat ik al heb. Voor de City Cruiser had ik namelijk al een 26 inch wielsetje gekocht op Marktplaats. Pas na de aankoop kwam ik erachter dat dat een 571 baan wielsetje was waar alleen 23-25 mm banden op kunnen i.p.v. de 559 die ik verwacht had... Dom, dom, dom, zitten slapen! In die wielen zit echter wel een stel erg fraaie naven: een vintage Dura Ace voornaaf (dus achter bij de Flevoracer) en een vintage Hugi 240 achternaaf. Allebei als nieuw. Daar kan ik vast een mooi wiel omheen laten bouwen met de brede, stoere look die ik voor deze fiets voor ogen heb.

Ik denk dat ik het bouwen deze keer maar laat doen, op zich kan ik het wel zelf (zou niet de eerste keer zijn) maar het kost een hoop tijd...
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#9
Lopopodium,

De RaptoBike is een voorwiel aangedreven fiets, waarbij de trapas aan het (hoofd)frame gemonteerd is, maar is uitgerust met een  "gewoon" ligfietsstuur. Om te voorkomen dat de aandrijfkrachten te veel op het stuur worden overgebracht, wordt de kettinglijn vanaf het voorblad, met behulp van een kettingrol op het frame, evenwijdig aan de voorvork naar de as van het aangedreven voorwiel geleid.

Bij een Flevobike met knikframe, bestaat het frame uit twee delen. De trapkracht wordt vanuit de heupen op het achterframe overgebracht op de trapas van het voor-frame. Deze aandrijfkrachten zorgen voor een slingereffect tussen de framedelen onderling. Van een kettingreactie is nauwelijks sprake, omdat de gehele aandrijving aan het "starre" voor-frame zit.

De optredende reactiekrachten, tijdens het fietsen op de Flevoracer, worden voor een groot deel vereffend door een zeer grote naloop van het voorwiel. Sturen doe je met je heupen en benen. Je handen kun je bij wijze van spreken in je nek leggen, tenzij je moet remmen of schakelen.

Als je meer wilt lezen over deze besturing: http://fietssite.jouwweb.nl/besturing

Over smaak valt niet te twisten, maar ik vind hedendaagse M5, zowel in lijn of vorm als in doordachte techniek, de mooiste en beste ligfietsen die zijn gebouwd. Heb ik ook nog een sterke voorkeur voor staal.

Piet.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
als je allebei 26 inch wielen hebt zou ik kijken voor de maxxis maxxlite 310, een superlichte band die goed rolt en weinig profiel heeft. ik vond hem iedergeval perfect. Voor wielen zou ik kijken naar een licht setje uit een 26 inch MTB die zijn sterk en licht

verder een leuke fiets en ben benieuwd naar je upgrades.
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Erik, dat is een mooie Flevoracer. Dat rekje is handig maar kaal ziet die er sneller uit, jammer van die knik in het stuur. Veel tie-wraps, maar dat is altijd beter dan dat er gaten in geboord zijn. Heb je er al geprobeerd er op te fietsen?
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Dat rek is er nu even af maar hou ik zeker, is vast handig als ik er eens mee op vakantie wil. Ik heb er helaas nog niet op gefietst. De dag nadat ik hem kocht gingen we voor het eerst op (een achteraf erg natte) fietsvakantie met de kids en was er nog een hoop te doen. Morgen hoop ik tijd te hebben om hem op mijn lengte af te stellen (hij staat nu veel te lang) en even na te kijken zodat de remmen het i.i.g. goed doen. Kan niet wachten om hem te proberen, ben enorm benieuwd... Zal wel erg tegenvallen, duurde op de Shockproof ook even voordat ik met een hand los kon rijden en kon drinken o.i.d... Uiteraard zal ik hier vertellen over mijn ervaringen!
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Mijn ervaring is dat het niet een beetje gaat tegenvallen, maar een heleboel.

Ik heb er nog nooit op kunnen fietsen. Alleen op de FlevoTrike is het mij gelukt.

Succes, ik hoor graag je verhalen. Tip: filmpje is ook leuk ;-)
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#14
Het blijft een icoon onder de ligfietsen. Het is denk ik nu al een heuse klassieker. Het is een zeer doordachte fiets en zeer karakteristiek. Gefeliciteerd en ik ben benieuwd hoe het allemaal zal lopen. Ik hoop dat de fiets je buitengewoon zal bevallen.
Antwoord }
Bedankt door:
#15
(10-Jun-2017, 08:45 PM)ErikvanD schreef: Zal wel erg tegenvallen

Of het valt onverwacht toch mee! Ik probeerde vandaag de zwaarste klim in Nederland (buiten Zuid-Limburg om) met de ligfiets te befietsen: de Oude Holleweg in Berg en Dal bij Nijmegen. Zwaarste deel gaat met 14% omhoog, dat vinden zelfs (sommige) professionele wielrenners niet erg leuk. Maar ik vond 'm eigenlijk prima te doen. Lees: ik kwam gewoon fietsend boven in weliswaar mijn laagste versnelling, maar had geen moment het idee dat ik zou gaan stilvallen. De ligfiets staat nu niet bekend als een echte klimfiets (iets wat ik ook wel kan onderschrijven). Maar het kan je soms ook wel eens positief verrassen!
Antwoord }
Bedankt door:
#16
Ik heb net zoń ervaring wat betreft klimmen met de ligfiets. Tijdens de Weserrunde van 2016 ging het laatste deel vanaf Brevörde dwars door het Weserbergland. Ik zag er tegenop, maar ik fietste zo naar boven en niet eens in de lichtste versnelling. Ik was natuurlijk wel recreant, maar deed niet onder voor de andere recreanten.  Ik heb de conclusie getrokken dat ligfietsen vooral een kwestie van gewenning is en dat klimmen voor een geoefende ligfietser prima gaat.
[Afbeelding: 29573732111_4580885e6d_c.jpg]
Weserrunde 2016 Lichtenhagen by Marco Roepers, on Flickr

Dit soort videootjes wijzen toch ook in deze richting?


Overigens zou ik de racefietser nooit hebben bijgehouden.

En dan nog een een videootje al eerder gepost hier op het forum maar omdat het zo'n goede  illustratie is wat een flevobike nu tot zo'n andere ligfiets maakt.

(30-Apr-2017, 09:55 PM)Roepers schreef: Resultaat:
Antwoord }
Bedankt door:
#17
Vandaag eindelijk even tijd om aan de racer te prutsen. Eerst ketting schoon gemaakt die al een paar dagen in de diesel lag te weken. Toen het voortandwiel schoon gebikt, alleen een staalborstel bood soelaas... De derailleur wieltjes waren geheel dichtgekoekt en de derailleur bewoog amper als ik schakelde. De cassette draait niet vrij rond en de kransjes zitten helemaal los. Met​ andere woorden, na 15 jaar geen onderhoud is de fiets aardig "op"....

Met de speling op de pedalen en de trapas kan ik wel leven bij het leren rijden, die vervang ik later wel. Maar het wiel zal eruit moeten en de derailleur en cassette eraf, schoon gemaakt en terug erop. Eerst maar ff uitzoeken hoe die Dual Drive werkt en hoe ik die demonteer. Maar dat gaat vandaag niet meer lukken...dus nog geen sappige verhalen over mijn eerste rij-pogingen...

Tip, bik geen tandwielen schoon in korte broek en teenslippers... Kreeg mijn voeten amper meer schoon...
Antwoord }
Bedankt door:
#18
Ik had eigenlijk bij voorbaat gedacht dat derailleur en kransjes vervangen moeten worden. Dat is iets wat op mijn fietsen meer dan eens is gebeurd, Zand en met name pekel eisen toch een stevige tol. Beide fietsen heb ik nog geen 15 jaar en derailleurs zijn op beide fietsen vrij recent (lees: van dit jaar)
Antwoord }
Bedankt door:
#19
Uiteraard gaan die ook vervangen worden. Maar ik ga pas echt investeren in de fiets als ik zeker weet dat ik er goed op kan rijden...
Antwoord }
Bedankt door:
#20
Erik, leuk die Rode Panda, met rode ligger achterop. Wij hebben een witte Panda (ook van het laatste type)..... witte Raptobike achterop :-) hoewel die er makkelijk inpast.
Maar daar gaat het hier niet over, een aantal jaren geleden reed ik, met wat andere liggers, een tochtje. Er reed ook iemand met een Flevoracer, met het gemak als hij fietste en stuurde. Vanaf dat moment heeft dat beeld mij niet meer losgelaten. Telkens als ik er weer eens een te koop zie, moet ik mij inhouden. In Duitsland worden ze (weer/nog) gemaakt. Gisteren nog even gekeken .... voor iets meer dan €800 heb je een frame set met zitting, maarja kan ik er wel op fietsen, met mijn Raptobikes kan ik lezen en schrijven, maarja die knik-besturing. Misschien toch maar eerst een 2e handsje halen.......

Erik, jij al je eerste meters gemaakt? Als je het goed vind, wil ik wel eens langskomen om hem te zien en (als het mag) er in plaats te nemen, uiteraard alleen bij stilstand.
Antwoord }
Bedankt door:
#21
Die Duitser had ik ook gemaild voordat ik mijn racer kocht. Maar dat zijn allemaal 28" versies en ik ben niet zo lang en heb relatief korte benen. Op de 26" pas ik goed.

Helaas wil het er van de week maar niet van komen om de fiets rijklaar te maken en te testen... Sad en ik popel om hem te proberen! Zaterdagmiddag/avond hoop ik de fiets zover te krijgen dat ik kan gaan testen. En uiteraard ben je welkom om een keer te komen kijken/liggen of proberen.
Antwoord }
Bedankt door:
#22
Nou, de kop is eraf... Vandaag eerst vrijwel de gehele dag aan de racer gesleuteld. Fiets gesplitst, voorwiel in de montage standaard en aan de gang. De pedalen zijn echt op. Het voortandwiel, de cassette en de derailleur zijn echter nog prima. De derailleur is zelfs nog als nieuw, al is het wel een 9 speed i.c.m. een 8 speed cassette.

Ook de SRAM dual drive is nog in prima staat. Best een goed concept zo'n drie versnellingsnaaf i.c.m. een cassette! Alleen de clickbox is aan vervanging toe.

[Afbeelding: Handigdeelbaar.jpg]

Wel handig, dat deelbare frame!

De voorrem bleek nog zodanig te stellen dat deze goed remt, de achterrem... Nou ja, hij vertraagt.

Daarna het stuur met veel geweld enigszins gericht en daarna ondersteboven gemonteerd. Op die manier is er net wat meer ruimte voor je handen naast het zitje.

Het laatste waar ik de nodige tijd mee kwijt ben geweest is het balhoofd. Het voorframe van de fiets stond duidelijk naar rechts en het bleek dat de plaat met de diabolo (die de stuuruitslag beperkt) scheef zat. Na demontage van het balhoofd bleek dat dit zeker nog meer aandacht nodig heeft. Het heeft waarschijnlijk lang los gezeten waardoor zowel het frame als de balhoofdpen flink zijn ingesleten. Ik krijg het nu niet spelingsvrij gemonteerd... Maar het voorframe staat in ieder geval rechter nu.

En toen was het grote moment daar... Fiets op de fietsendrager en op naar een dichtbij gelegen verlaten parkeerplaats om de fiets eindelijk te proberen... EN WAT VIEL DAT TEGEN!!! Het alsof je opnieuw moet leren fietsen...Bij het fietsen bleek hij nog steeds veel te lang te staan (en uiteraard had ik geen gereedschap bij me).

[Afbeelding: Even_Rust_Tussen_De_Pogingen.jpg]

Even stallen tussen de pogingen door...

De fiets trok heel erg naar rechts. Of dat nu aan het balhoofd ligt of aan het extra gewicht aan de rechterzijde van het wiel of aan ongelijke kracht in mijn benen of gewoon aan mijn gestuntel... Dat weet ik niet. Wel ging ik bij linkerbochten steeds op mijn plaat... Na de laatste valpartij die resulteerde in een kapotte knie en een dubbelgeklapte duimnagel vond ik het tijd om onder de douche te stappen. Volgende keer gaat het hopelijk beter..

[Afbeelding: Resultaat_Dag1.jpg]

Auw...
Antwoord }
Bedankt door:
#23
Ja, dat klinkt echt als fietsen met een FlevoBike/-Racer ;-)
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#24
Klinkt niet eenvoudig, maar misschien kan je balhoofd (of knikpjnt?) weer recht /stabiel krijgen.
Antwoord }
Bedankt door:
#25
De fiets is in ieder geval flink gebruikt. De (een) vorige eigenaar heeft de kunst onder de knie gekregen. Misschien is dat voor jou wel een tegenvaller, want had je een fiets overgenomen van iemand die het niet echt gelukt was, dan had hij minder slijtage gehad. Leren fietsen op een Flevo Racer die wellicht voor een geoefende gebruiker al een uitdaging is, is dat niet de lat bij het begin al heel hoog leggen?
Antwoord }
Bedankt door:
#26
Ja, de vorige eigenaar heeft hem heel veel gebruikt... En was niet zo van het onderhoud plegen. Als ik het rijden onder de knie heb en ik besluit de fiets echt te gaan opknappen, dan zet ik er wel een nieuwe balhoofd pen in en maak ik de gaten in het frame weer netjes rond en passend.

Heb de fiets nu in ieder geval op de juiste lengte gezegd dat zal waarschijnlijk ook wel helpen. Morgenavond waarschijnlijk poging/les 2.

En anders is er altijd nog dit oefen hulpstuk
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM