Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mapillary fotos en video
#1
Als vrijwilliger voor Openstreetmap maak ik al een tijdje gebruik van Mapillary. Dat is een soort Googlestreetview waarop je je foto’s kunt plaatsten. Die foto’s mogen weer gebruikt worden om Openstreetmap bij te werken. Meestal maak ik op mijn fietstochten per 2 seconden een foto. Dat doe ik met 2 action cams  (xiaomi yi). Eén kijkt vooruit en de ander achteruit. Sinds kort doe ik dat ook nog met een 360 graden (LG360) camera die ik heb gewonnen bij een Mapillary contest.
Inmiddels heb ik meer dan 1 mio foto’s online staan.
Die foto’s kun je ook gebruiken om er een timelapse filmpje van te maken. Dat heb ik gedaan van een aantal tochtjes. Ook van de 360 graden camera heb ik een paar timelapse filmpjes gemaakt en op youtube geplaatst. Die kun je uiteraard op je PC bekijken  (wel de goede kwaliteit instellen anders ziet het er niet uit) . Het is nog leuker als je een smartphone hebt met gyroscope. Dan kun je ze bekijken met de youtube app. Als je dan je telefoon draait gaat het beeld van de film mee.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#2
Ik kende het helemaal niet maar lijkt me een leuke manier om twee hobby's te combineren! Mooi rijden daar rond Amersfoort!
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Hé, Andrew Bird Mooi, mooi, mooi! Openstreetmap is inderdaad een sympathiek project. Ik had ooit de Internationale Dollardroute eraan toe willen voegen, maar ik struikelde  over de complexiteit van het programma waarmee ik dat probeerde te doen. Ik heb ook Gopro maar dat hij na 1,5 jaar  mindere opnamen begon te maken, was ik zo klaar met de  tegenwoordige korte levensduur van apparaten dat ik mijn 15 jaar oude filmrolletjescamera als belangrijkste camera ben gaan gebruiken.  misschien kan ik sommige van die foto's ook voor Mappilary gebruiken.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
(30-Jun-2017, 09:43 AM)Roepers schreef: Hé, Andrew Bird Mooi, mooi, mooi! Openstreetmap is inderdaad een sympathiek project. Ik had ooit de Internationale Dollardroute eraan toe willen voegen, maar ik struikelde  over de complexiteit van het programma waarmee ik dat probeerde te doen. Ik heb ook Gopro maar dat hij na 1,5 jaar  mindere opnamen begon te maken, was ik zo klaar met de  tegenwoordige korte levensduur van apparaten dat ik mijn 15 jaar oude filmrolletjescamera als belangrijkste camera ben gaan gebruiken.  misschien kan ik sommige van die foto's ook voor Mappilary gebruiken.

Die Dollard route staat er zo te zien al (voor een deel of helemaal?) in. Routes in Openstreetmap (OSM) is ook best lastig. Das meer voor de gevorderde "mapper".  JOSM is het beste en meest uitgebreide programma om OSM mee te bewerken maar is best lastig om mee te beginnen. Gelukkig kun je op het NL forum van OSM wel hulp krijgen als je er niet uit komt. En voor wat betreft de camera.... Mapillary heeft een hele mooie en handige app voor op de smartphone. Dat is verreweg de makkelijkste manier om bij te dragen aan Mapillary en indirect aan OSM. Zo ben ik ook begonnen maar in het begin was de kwaliteit van Mapillary niet echt goed vond ik. Toen overgestapt op een aparte app op de smartphone (Camera FV5) maar inmiddels ben ik er achter dat het met een action cam gecombineerd met mijn GPS net wat betere resultaten oplevert. Ook omdat de GPS locatie van de smartphone vaak minder was dan die van de dedicated GPS (Garmin Oregon 400) . Deze Oregon400 is ook zeker niet de nieuwste GPS maar levert nauwkeuriger locatiedata dan mijn veel nieuwere Oregon 600.  Nu nog wachten op een goede GPS met ontvangst voor Galileo omdat men beweert dat dat nog veel nauwkeuriger zou zijn. We gaan het zien.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Nog vergeten te melden dat je soms ook nog andere liggers tegenkomt al lijken het wel telkens de zelfde. Smile

Hier , hier en hier.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Het was inderdaad in JOSM waarmee ik geploeterd heb. En ik heb echt uitgebreide begeleiding gehad, daar lag het niet aan. Ik voel mij er zelfs schuldig over dan ik uiteindelijk er niet mee gedaan heb. Van de Dollardroute staat maar een heel klein deel op Openstreetmap als ik het goed gezien heb. Alleen het deel Delfzijl-Eemshaven, terwijl hij veel en veel langer is. Ik kan natuurlijk een deel van de route rijden en die dan met Open GPS tracker opnemen. Alleen heeft tijdens mijn rit naar Norden die Tracker mij in de steek gelaten, terwijl ik in de Google tijdlijn wel mijn route compleet kon terug vinden. Het kaartje dat ik bij de foto's heb geplaatst is daarmee samengesteld.  Sindsdien heb ik de tracker niet zoveel meer gebruikt.

Ik  ga die Mappilary maar eens downloaden om te kijken wat hij biedt en wat ik wil doen.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
..topic maar even naar voren getrokken.
Nu met de dashcam ga ik gaten in mapillary in Zeeland vullen.

Eerste 1 minuut test video is geupload en dat ziet er best goed uit.
https://www.mapillary.com/app/?lat=51.50...ocus=photo
Antwoord }
#8
Grappig, tijdens het zoeken naar gaten.

(in 360 graden)
https://www.mapillary.com/app/?lat=51.53...866&zoom=0
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers , Lig-hen


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM