16-Oct-2023, 02:50 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Oct-2023, 03:00 PM door 365cycle.)
(16-Oct-2023, 02:07 PM)Raptobrikker schreef: Dat kan helaas niet op het lexaanKlopt. Er zijn wel HJC-vizieren die volgens mij op de ICB-racekap voor de Quest passen.
En die kan je dan ook krijgen met pinlock. Werkt vrij goed, je FOV is alleen wat aan de kleine kant.
(16-Oct-2023, 11:10 AM)Raptobrikker schreef: Wat een mooi aanbod, dankjewel! Voor nu zal ik eerst wat meer rijden voor ik de knoop doorhak. Als ik vaker dan me lief is lek rijd, ben ik heel snel om, maar licht lopen is ook verleidelijk. Zeker in de winter.Np! Tip: Reken ook even uit hoe lang je nou écht doet over het wisselen van het bandje. De CCU is ook bij koud weer nog vlot, maar als het meer dan 1 km/h scheelt op je gemiddelde is iets vaker lek rijden mogelijk alsnog efficiënter
(16-Oct-2023, 11:10 AM)Raptobrikker schreef: Kun jij uit ervaring iets zeggen over een redelijke bochtensnelheid die je kunt rijden met de hoge Gocycles? Bijvoorbeeld Brienenoord, de lange doordraaier af richting Zuid, met de Raptobike stuurde ik met 50km/h in, geen probleem. Wat kan een Quest daar aan?
Kiepen doen velomobielen vooral bij plotselinge stuurbewegingen, als je eenmaal in de bocht hangt valt het in mijn ervaring mee.
De Quest is echt lang geleden (heb 'm eind 2019 verkocht), maar ik denk niet dat ik 50 met mijn Quest gedurfd had in die bocht.
Met m'n Bülk heb ik die bocht weleens rond de 60 gereden, maar wel met samengeknepen billen; er lag wat zand bijna onderaan, precies op die plek waar je door de afrastering mooi de auto's kan zien waar je tegenaan klapt als je de bocht niet haalt. De velomobiel begon direct na de "richel" die daar zit licht over de voorwielen te glijden en ik moest het stuur even recht zetten om er wat snelheid uit te halen voor ik weer instuurde
Tegenwoordig zorg ik meestal dat ik rond de 50 zit als ik daar rijd (kom er 1 a 2x per week).
Overigens is bochtsnelheid ook afhankelijk van wat jij weegt en hoe hoog je zit, wat voor bagage je bij je hebt en waar die zit. Als ik een paar dagen weg ga zit er bij mij vooral links achter de stoel veel spul; zowel de Bülk als de DF willen dan héél graag het rechter voorwiel optillen. Linksaf is ie dan juist heel stabiel.