Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamperen met de ligfiets
#1
Site over kampeertochten met o.a. de ligfiets:
https://kampeerwijzer.com/vervoermiddelen/ligfietsen/

Citaat:LIGFIETSEN

Omdat ligfietsen toch hele andere eisen stelt aan kleding en uitrusting (bagage), lichaam dan gewone trekkingfietsen deze extra pagina.
Ligfietsers beginnen om zeer verschillende redenen aan ligfietsen. Het kan bijvoorbeeld om een lichamelijke reden zijn (zadelpijn, polsklachten, nekklachten), een hekel aan tegenwind hebben, sneller willen fietsen of uit interesse voor technische innovaties en duurzaamheid. De een gaat ermee op vakantie, een ander doet woon-werkverkeer en een derde heeft een velomobiel als vervanging van de auto en rijdt 300 kilometer op een dag.
Omdat wij in voorjaar 2013 zelf begonnen met ligfietsen, volgt hieronder een uittreksel van de interessante zaken die wij her en der op internet vonden en de tips die we kregen van andere ligfietsers. Waar moet je op letten als je begint met ligfietsen?

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#2
Ik zag Belle en Dave gisteren bij velomobiel.nl.

Ze waren daar om allebei hun vm te verkopen.

Ze rijden nu alleen nog maar op hun Speedpedelec Trikes.


De website van Belle is wel echt top. Kijk ik ook vaak even op.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#3
Een speed-pedelec trike, klinkt leuk maar misschien voor later.
Ik zelf probeer zolang mogelijk volledig "human powered" vooruit te komen. Wink

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#4
Ik heb tot dusver één keer op een trike gereden en dat was ook een elektrisch ondersteunde. En die ging echt als de brandweer! Enorm leuk om op te rijden!

Eigenlijk had ik hem weleens willen vergelijken met een gewone trike. Wil toch eens kijken of ik niet een keer ergens een trike kan huren voor een dag, gewoon voor de fun..

Heeft iemand van jullie ervaring met zo'n trike die kantelt in de bochten? Die lijken me helemaal vet!
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Interessante site! Wij zijn eigenlijk meer "uit nood" met (lig)fiets & kamperen begonnen - alleen maar jeugdherbergen/hotels/e.d. loopt bij een langere tocht met kinderen toch best in de papieren... ...maar we hebben er inmiddels best plezier aan. Op de genoemde pagina mis ik trouwens de Optima Condor - ik dacht eigenlijk altijd dat dat zo'n beetje een van de meest gebruikte tourliggers is:

[Afbeelding: Condor-Tour_2013.jpg]

Aan de andere kant wordt hij uiteraard niet meer gemaakt (de Orca ook niet) en de opvolger is nooit echt van de grond gekomen omdat Optima toen gestopt is met ligfietsen.

Hou houden dat anderen hier trouwens met de tassen? Ik weet dat veel mensen banaantassen gebruiken, maar wij hadden al zoveel Ortliebtassen verzameld in de loop der jaren dat ik er toen ook op de ligger voor koos om toch maar die te (blijven) gebruiken. Ik heb altijd het gevoel gehad dat banaantassen qua indeling minder overzichtelijk  zijn dan vier aparte tassen (plus zijtassen) - is dat zo?

Cheerio,

Thomas
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Toen ik banaan tassen gebruikte op m'n Speedliner deed ik alles in diverse zakjes om het wat geordend te houden. Anders kan het inderdaad een chaos worden in die grote tassen met 1 vak.
Tijdens m'n rechtop periode na de Speedliner ben ik over gestapt op Ortlieb tassen en hoop ooit met de trike weer eens meerdaagse tochten te gaan rijden. (Met de Ortliebs erop)

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Medeliggers onderweg
een blauw-oranje...PeeWee32 — 08:19 PM