05-Dec-2023, 08:59 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Dec-2023, 09:19 PM door Roepers.)
De rest ook, maar toen ging het over een buurman en een brand mogelijk veroorzaakt door een thermal runaway. Dat vond ik vaag.
Weet je. Ik vraag mij gewoon af hoe groot de risico's nu echt zijn. Elektriciteit in huis is sowieso een risicofactor voor brand. Hoeveel voegen de Lithium-ion batterijen daar nu aan toe? Zijn de risico's verdubbeld? In heel veel huishoudens zijn verschillende lithium-ion batterijen. Is daar geen statistiek over? En hoeveel dragen elektrische fietsen nu bij aan brandgevaar? Dan krijgen we toch een indruk hoe groot de risisco's nu echt zijn?
Dat is toch geen gekke vraag? Er wordt paniekerig gedaan over Lithium-ion batterijen en er bestaat een risico. Maar hoe groot is dat risico dan, ook afgezet tegen de andere risico's die we lopen? Ik ben nog geen adviezen tegengekomen om metalen kisten aan te schaffen om daar de accu van een elektrische fiets in te doen. Waarom niet? Omdat we niet weten wat de risico's zijn? Om de consumenten niet af te schrikken voor het kopen. Omdat men werkt aan verbeteringen waardoor die kisten overbodig zullen worden? Of omdat de risico's beperkter zijn dan de indruk die men hier en daar soms wekt?
Ik vraag het mij gewoon af.
Groet,
Marco
Weet je. Ik vraag mij gewoon af hoe groot de risico's nu echt zijn. Elektriciteit in huis is sowieso een risicofactor voor brand. Hoeveel voegen de Lithium-ion batterijen daar nu aan toe? Zijn de risico's verdubbeld? In heel veel huishoudens zijn verschillende lithium-ion batterijen. Is daar geen statistiek over? En hoeveel dragen elektrische fietsen nu bij aan brandgevaar? Dan krijgen we toch een indruk hoe groot de risisco's nu echt zijn?
Dat is toch geen gekke vraag? Er wordt paniekerig gedaan over Lithium-ion batterijen en er bestaat een risico. Maar hoe groot is dat risico dan, ook afgezet tegen de andere risico's die we lopen? Ik ben nog geen adviezen tegengekomen om metalen kisten aan te schaffen om daar de accu van een elektrische fiets in te doen. Waarom niet? Omdat we niet weten wat de risico's zijn? Om de consumenten niet af te schrikken voor het kopen. Omdat men werkt aan verbeteringen waardoor die kisten overbodig zullen worden? Of omdat de risico's beperkter zijn dan de indruk die men hier en daar soms wekt?
Ik vraag het mij gewoon af.
Groet,
Marco