15-Feb-2024, 11:05 PM
(15-Feb-2024, 10:19 PM)Hoekie schreef:(15-Feb-2024, 12:34 AM)ZoefZoef schreef: Op het Duitse forum loopt een draadje over ...
/Mod aan Mooie sensatie woorden. Zonder nuance. Te makkelijk. Graag een volgende keer meer nuance dan simpelweg linkje posten.
Het gaat daar specifiek om de 14.4v en LiPo modellen. Zie ook de titel. In het geval van de DF stond die in long term storage...ieder weldenkend mens zou de accu losgekoppeld hebben.
Ik snap überhaupt niet waarom je 14.4v (of 7.2v) accu's zou willen. LiPo schijnt wel langer hoger power te behouden = een lamp blijft langer op sterkte branden. Bij de standaard Li-Ion gaat een lamp duidelijk zwakker branden. Of de toeter toetert zachter. Dat kennen we allemaal wel. Even toeteren is voor mij zelfs een accu spanning check. LiPo is wel mooi dus. Maar heeft ook duidelijk zijn nadelen. En tsja, LiPo accu's en handgranaten worden wel eens in één zin genoemd. Oeps.
Het gevoel, om voortaan alleen LiFePo4 accu's te gaan gebruiken, wordt wel steeds sterker, ondanks hun mindere efficiëntie.
Mn linkje gaf aan dat Lithium accu's niet altijd een goed idee is. De foto toonde aan waarom.
Ieder weldenkend mens zou de accu losgekoppeld hebben. De eigenaar van de afgefikte velomobiel is geen weldenkend mens? Of is ie juist wel weldenkend en verwachtte ie gewoon dat er wel een ingebouwde beveiliging zit om te voorkomen dat ze in de fik vliegen? De weldenkende ik zou dat namelijk wel verwachten eigenlijk.