Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tochten, wat voor afstanden en waarom niet?
#1
(20-Apr-2024, 11:00 PM)Lopopodium schreef: Ik kan je vertellen, nóg verder (bij lekker weer) is een stuk leuker en als je eenmaal die 100 een paar keer gedaan hebt is 150+ eigenlijk zo moeilijk niet meer.

Mooi dat dit zo voor jou werkt. Het klinkt hierboven een beetje alsof dit voor iedereen zo zou gelden. Bedoelde je dat ook?

Ik stel mijzelf niet meer zoveel doelen op afstanden-gebied. Het resultaat is dan namelijk dat ik te vaak teleurgesteld zal zijn in mijzelf.

Die 100km fietsen lukt mij ook prima hoor. 150km is helaas te ver. De hersteltijd wordt dan namelijk iets te indrukwekkend.

Nu kost een 100km-tocht mij al vaak bijna een week. Dat vind ik lang genoeg. Ik moet die week ook nog gewoon als mens in ons gezin actief zijn, mijn woon-werk-verkeer kunnen fietsen, mijn wandelingen met de honden kunnen maken, mijn 30 kinderen in de klas goed les kunnen geven en er sociaal en emotioneel voor ze zijn, enz. enz.

Nog verder gaan fietsen zou mij simpelweg te veel gaan kosten én dat is het mij niet waard.

Gelukkig is iedereen anders  Smile
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#2
Als ik het goed begrepen heb ben jij qua energie ook wel een uitzondering Wim Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
De eerste 100 plus is best een prestatie. Zo in stukjes en beetjes op toertempo is het misschien wel ongemerkt gebeurd. 20 heen fietsen, pauze, kletsen, fietsen, vast wel ergens een koffiepauze, weer fietsen, eindpunt, (pauze?) en dan nog even naar huis. Heb je eigenlijk 4 korte tochtjes gedaan achter elkaar. Dat is vaak best te doen. Op die manier zou een wat langere afstand misschien ook wel prima lukken.

Van het voorjaar de eerste bijna 200 in jaren gedaan. De laatste was een jaar of 4 terug, zelfde bestemming. een ongeluk met 5 gebroken ribben, long covid en een overspannenheid waren niet bepaald positief voor de gezondheid. Er waren momenten dat ik blij was Youtube video's te kijken van Klaus met zijn E bike die op voor mij bekende fietsroutes reed. Kwam ik er tenminste mentaal nog even uit. Ik herinner me nog een ritje op een zomeravond, 10 km naar een mooi bruggetje, ondergaande zon over het water, ik had een kwartiertje pauze nodig. En dan weer naar huis. Helemaal op. Toch was het met de gezondheid van dat moment een hele prestatie.

Na die 195 km had ik heel sterk het gevoel, ik ben er weer als fietser. Ik kan het toch nog als ik inspanning en energietoevoer juist doseer. Het heeft jaren geduurd om weer op dat niveau te komen. Bij mij was het dus iets waarvan ik kon herstellen, en daar ben ik blij om.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , martinus , 365cycle
#4
Die 100km is het probleem op zich niet. De snelheid waarmee je die 100km wil afleggen, daar zit het probleem. Als je op je dooie gemakje fietst is het prima te doen. Ga je echter haasten dan wordt het een ander verhaal. En af en toe even stoppen is ok wel een goed idee trouwens, evenals de fiets goed afstellen op je lijf.

Althans, dat is mijn ervaring

Ben blij met het zonnetje en de blauwe lucht. Beter dan vannacht, toen ik naar huis wilde fietsen maar het begin met regenen direct na het verlaten van de tuin.
Antwoord }
#5
(21-Apr-2024, 11:33 AM)365cycle schreef: Als ik het goed begrepen heb ben jij qua energie ook wel een uitzondering Wim Big Grin

Wim is misschien een uitzondering maar ik denk dat er best veel meer mensen zijn die niet zomaar 200 km dagen maken.

Ik ben niet uitgeput na een 100 km dag maar de dag daarna vind ik 50 km echt wel genoeg.
Ook loop ik tegen tijdslimieten aan, met een laag gemiddelde snelheid en een tegenzin voor vroeg vertrekken kom ik op een noodzaak om op tijd te stoppen, zeker als ik onderdak gereserveerd heb.

Verleng je dagtochten zolang dat goed voelt, weet dat je meestal wel een beetje extra kan geven als het nodig is, maar ga er niet vanuit dat wat voor een ander geld voor iedereen geld.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
#6
(21-Apr-2024, 12:43 PM)Willeke_IGKT schreef:
(21-Apr-2024, 11:33 AM)365cycle schreef: Als ik het goed begrepen heb ben jij qua energie ook wel een uitzondering Wim Big Grin

Wim is misschien een uitzondering maar ik denk dat er best veel meer mensen zijn die niet zomaar 200 km dagen maken.

Ik ben niet uitgeput na een 100 km dag maar de dag daarna vind ik 50 km echt wel genoeg.
Ook loop ik tegen tijdslimieten aan, met een laag gemiddelde snelheid en een tegenzin voor vroeg vertrekken kom ik op een noodzaak om op tijd te stoppen, zeker als ik onderdak gereserveerd heb.

Verleng je dagtochten zolang dat goed voelt, weet dat je meestal wel een beetje extra kan geven als het nodig is, maar ga er niet vanuit dat wat voor een ander geld voor iedereen geld.

Niemand die mij kent zou verwachten dat ik 'weinig' energie heb. Iedereen kent mij als een behoorlijk energiek persoon. Wat dat betreft ben ik inderdaad wel een uitzondering. Mijn hematoloog vindt het 'grappig' dat ik klaag over vermoeidheid. Ik werk 4 dagen per week van half 8 tot half 6 in een klas met 30 kinderen, ik fiets 90% van mijn afstanden en sta altijd behoorlijk 'aan'. Andere mensen met cml werken niet meer, sporten niet en doen niet veel meer. Ik ben dus wel een beetje een uitzondering wat energie betreft  Big Grin Tongue 

De 'klap' na een lange tocht komt echter altijd later. En die is te vaak best heftig. Vandaar dat ik terughoudend ben met zulke afstanden.

Ik kan het wel, dat is niet het probleem. Met MooiTwente is het heen-en-weer rijden 80km + de tocht van 60km. Is dus rond/richting de 150km. Dat lukt vaak zat prima. De volgende dagen zijn dan meestal het probleem. 1x per maand accepteer ik dat en fiets ik gewoon die afstand. Ik ben daarna ook niet echt moe ofzo. Ik ga dan bijvoorbeeld nog gewoon in de tuin aan het werk.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#7
(21-Apr-2024, 12:43 PM)Willeke_IGKT schreef: Wim is misschien een uitzondering maar ik denk dat er best veel meer mensen zijn die niet zomaar 200 km dagen maken.

Ik ben niet uitgeput na een 100 km dag maar de dag daarna vind ik 50 km echt wel genoeg.
Ook loop ik tegen tijdslimieten aan, met een laag gemiddelde snelheid en een tegenzin voor vroeg vertrekken kom ik op een noodzaak om op tijd te stoppen, zeker als ik onderdak gereserveerd heb.
(21-Apr-2024, 02:24 PM)Wim -de roetsende schreef: De 'klap' na een lange tocht komt echter altijd later. En die is te vaak best heftig. Vandaar dat ik terughoudend ben met zulke afstanden.
Ik snap het wel hoor, maar als ik terugdenk aan wat ik gelezen heb denk ik toch dat Wim qua hersteltijd in de uitzonderingen valt.
Bij veel anderen, zeker van mijn leeftijd, is het denk ik een kwestie van trainen. Wat is je lijf gewend? En oké, we fietsen allemaal weleens lange afstanden, maar hoe regelmatig doen we dat? Conditie komt te voet en gaat te paard.

Ik merk dat ik nu een stuk minder in de pap te brokkelen heb dan toen ik nog minstens 1x per week een ritje van 100 km deed (en dan bij voorkeur binnen 2,5u). Hard rijden kan ik nog steeds - tijdens de Zomer competitie race viel m'n vermogen me ook heel erg mee - maar de hersteltijd is veel langer dan ik bijvoorbeeld had toen ik de OBT in Mei 2022 reed. Aan de andere kant van het spectrum sprak ik toevallig een autofan van middelbare leeftijd ("collega" bij een oud-klant) die mede dankzij mijn invloed ook is gaan fietsen... en nu gewoon de hele winter 18 km woon-werk heeft gefietst (op een niet-ondersteunde mountainbike!). Destijds zei ook hij dat het "gewoon niet voor iedereen weggelegd is", maar inmiddels doet hij het toch maar mooi 5 dagen in de week. Zijn conditie is met sprongen vooruit gegaan, en omdat hij een redelijk fanatiek karakter heeft zit er inmiddels ook wel wat tempo in.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
#8
[quote]Ik snap het wel hoor, maar als ik terugdenk aan wat ik gelezen heb denk ik toch dat Wim qua hersteltijd in de uitzonderingen valt./[quote]

Ik heb ook maar een HB van rond de 7. Dat is één van de redenen. Normaal is tussen de 8,5 en de 11.

Als jij 10 of 11 hebt, dan herstel je lekker een stukkie sneller.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie , Hoekie
#9
In de reden van het langzamere herstel is Wim waarschijnlijk wel een uitzondering maar er zijn meer redenen.
Ik ken verschillende mensen met spier reuma, en andere reden dat herstel langzaam kan gaan. En dat te veel doen erg veel last kan geven. Een vriendin die geen ligfiets rijd vertelde dat ze na iets te veel een dag herstel nodig had, na een klein beetje meer te veel een week.

Long covid is ook een ziekte waarbij te veel doen gevaarlijk is. Dat kan zelfs een grote stap terug in het herstel betekenen.

Dus doe waar je je goed bij voelt en als je aan een aandoening lijdt luister naar de deskundigen, in de hoop dat die weten wat je aankunt.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#10
Oke, maar daarmee onderstrepen jullie m'n punt: het gaat voornamelijk over mensen met aandoeningen. Verreweg de meeste mensen zijn zo goed als gezond.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
#11
Het zijn niet alleen mensen met verminderde gezondheid die 100 km genoeg vinden.

Maar om terug op topic te komen, ik ben al weken iedere week weer blij 100 km in de week te fietsen.
Of het deze week weer lukt betwijfel ik, dit weekend heb ik mijn energie in het herinrichten van mijn kasten, een eruit de andere kasten verplaatsen, een grotere erin, alle kleding twee keer in handen.

Maar dat is gedaan en morgen weer gewoon naar het werk fietsen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , Hoekie
#12
(21-Apr-2024, 07:57 PM)365cycle schreef: Oke, maar daarmee onderstrepen jullie m'n punt: het gaat voornamelijk over mensen met aandoeningen. Verreweg de meeste mensen zijn zo goed als gezond.

Heb je wel eens om je heen gekeken als het om gezonde mensen gaat? En ik ben het met Willeke eens dat de afstanden die je rijdt vooral te maken hebben met wat je prettig vindt. Niets meer en niets minder. Dus dit is een nutteloze discussie.
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
(21-Apr-2024, 08:51 PM)Willeke_IGKT schreef: Het zijn niet alleen mensen met verminderde gezondheid die 100 km genoeg vinden.
Het ging niet puur over het vinden. 8 jaar geleden achtte ik 100 km fietsen niet eens mogelijk voor een normaal mens. Was ik toen gezond? Goeie vraag. Ik had zeker geen gezonde conditie meer, maar nog wel het potentieel die op te bouwen.
Kan vrijwel ieder gezond mens tot middelbare leeftijd zichzelf zover krijgen dat 100 km vrij zorgeloos gefietst kan worden met een efficiënte velomobiel? Ik denk het wel.

Zou jij het met regelmatige training kunnen, en sneller dan je nu kan? Daar ben ik vrijwel van overtuigd. Begrijp me goed: Ik zeg niet dat je die keuze moet maken, alleen dat het een keuze is. 

(21-Apr-2024, 10:30 PM)Tom Fekkes schreef: Heb je wel eens om je heen gekeken als het om gezonde mensen gaat? En ik ben het met Willeke eens dat de afstanden die je rijdt vooral te maken hebben met wat je prettig vindt. Niets meer en niets minder. Dus dit is een nutteloze discussie.
Je vindt dit een nutteloze discussie. Je bent dan ook niet verplicht om er deel aan te nemen.

Het is maar wat je gezond noemt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: DanceRaven , Willeke_IGKT , Hoekie
#14
Mijn verhaal onderstreept ook jouw verhaal.

Ik ben behoorlijk fit, van middelbare leeftijd en kan dan ook probleemloos 100km fietsen.

Dat ik iets meer tijd nodig heb om te herstellen dan de gemiddelde medemens doet hier niets aan af.


Tijdens dat herstellen, fiets ik trouwens gewoon hoor. Ik negeer vooral de vermoeidheid of het vermoeidheidsgevoel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , DanceRaven , Hoekie , 365cycle
#15
Ik zou vrijwel zeker kunnen trainen en de dagtocht afstanden behoorlijk kunnen verhogen, maar niet met mijn huidige uren en lichamelijke belasting op het werk.

Als ik gezond ben kan ik een dag in het weekend rijden, 115 km is vaker gelukt, dan gebruik ik de andere dag om bij te komen en eten voor die avond te warmen. Verdere huishoudelijke klusjes zitten er die week dan niet in.
Bij een normale dagtocht van 50 km is er nog wat energie voor het huishouden.
Na het werk is het eigenlijk alleen eten klaarmaken en de boel weer opruimen en dat liefst ook geen 5 dagen in de week.

Serieus trainen stel ik uit tot ik mijn werk uren kan minderen.

Ik zie mijzelf niet als standaard maar ook niet als een zielige uitzondering.
Het is iets wat bij ouder worden hoort, (en toen ik jonger was had ik wel gezondheidsproblemen al wist ik dat toen niet.)

Mijn punt is dat iedereen een grens heeft wat betreft de lengte van dagtochten en dat die ook weer niet vast ligt.

Maar ga alsjeblieft niet vertellen dat 100 km voor iedereen makkelijk te overschrijden is.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , martinR
#16
Ik vind ook meetellen op welke manier je die 100 km aflegt.
Als ik dat met de Gazelle of met de ligger moet doen, dat kan me zo een uur met de rit zelf schelen, maar ook de hersteltijd.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#17
Ik kan ongetwijfeld >100km fietsen, maar ik zie het nut er niet zo van in. Naar mijn werk is ongeveer 65km. 's Avonds een rondje rijden is meestal beperkt door beschikbare tijd (30-40km want ongeveer een uur), en in het weekend heb ik al helemaal geen tijd over om meer dan 3 uur te gaan fietsen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie , Hoekie
#18
Er zit ook wel een mentaal onderdeel aan. Ik ben een keer heen en weer naar mijn ouders gefiets, totaal 150km. Vond ik leuk, ik had een doel om heen te gaan. Bijna elke dag 16 km heen en 16 km terug gaat mij ook goed af. Wel elke dag dezelfde route, maar het heeft een doel en ik word er lekker wakker van. Toen ik 14-16 was fietste ik in de vakanti naar mijn opa en oma 160km, en 2 dagen later weer terug. Vond ik hartstikke leuk.

Maar, als ik in het weekend een paar uur vrij heb en ik ga zomaar fietsen, dan ben ik het na 60-80km echt wel weer zat. Niet omdat ik moe ben of ergens last van krijg, maar omdat ik mentaal begin te denken wat er dan nog de lol van is. Met een doel fiets ik veel gemakkelijker dan zomaar een rondje voor de lol.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Frutsel , Hoekie
#19
Al eens eerder gemeld: https://ligfietsers.nl/thread-2014-post-...l#pid45670, ik vind het ook wel prettig als ik een doel heb.
Mijn mening: Afstand is persoonlijk en voor eenieder verschillend wat het meest prettig is (zowel tijdens als na het fietsen).
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
#20
Ik vind dit topic zich eigenlijk wel mooi ontwikkelen. Het onderstreept de keuze. Gelukkig zien wij hier allemaal de noodzaak van een goede basisconditie, dat is al een flinke stap. 100 km willen en kunnen rijden zonder dat je erover na hoeft te denken vereist eerst een offer, namelijk tijd maken om op dat punt te komen, en daarna om die forse conditie te houden.

Overigens heb ik het wel over 100 km met een efficiënte velomobiel. Niet met een Gazelle of Alleweder.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#21
Ik heb gister een mooi tochtje gemaakt. Maar de laatste 100km viel wel zwaar. Want ik was niet alleen moe maar het was ook koud. En heb onderweg een paar keer even mijn ogen dicht moeten doen. En als ik het dan weer koud kreeg van het stilstaan fietste ik weer snel door. Dus ik was blij toen ik eenmaal weer thuis was en mooi mijn bedje in kon gaan.

Want ik was vanuit groningen naar dronten gefietst voor de tulpentocht en na de tulpentocht ben ik weer naar groningen gefietst. een afstand van 306km en alvast
een goede oefening voor 10 mei in sneek voor de 24 uur challenge dus als je jezelf nog wilt uitdagen kun je daar meedoen voor een toertocht in rondjes voor die
100+ en je mag altijd stoppen wanneer je wilt. en je kunt dan zelfs stoppen en niet net als ik gister dat ik pas echt kan stoppen als ik thuis ben.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Hardloper , martinR
#22
Ik heb 100km terug naar huis gefietst met de Alleweder, ik heb 100km terug naar huis gefietst met de Versatile, ik heb 200km terug naar huis gefietst met de Waw en ik heb 200km terug naar huis gefietst met de Velayo Big Grin

Ik vind het opzich best leuk om te doen, zo leer ik de fiets kennen + ik heb een leuk dagje uit. Maar dagelijks 100km zie je mij niet doen hoor, heb ik geen tijd voor en al helemaal het fut niet, vooral zomers heb ik al moeite met 10km, lig dan eerder weg te rotten van de hitte.. En als de fiets/velo niet op maat is, of heb geen goede fiets schoenen dan lig ik na 100 centimeter al te creperen van de pijn..
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Veloquest
#23
Ik probeer bij echt lange tochten ook wel een leuk doel te hebben. Lang is overigens erg afhankelijk van de omstandigheden en de fiets waarop je rijdt. Ik gebruik de rechtop Trekkingfiets vooral in het dorp, voor die 2 km naar de winkel en terug. Of een rondje om het dorp ofzo. 20 km is dan al een eind. Ben ook al eens optimistisch vertrokken met de rechtopfiets, had tegenwind. Na een uur was ik nog geen 15 km van huis.

Ik fiets om me te ontspannen en vermijd daarbij graag de drukte, steden. Ik vind het leuk om weer eens een nieuw weggetje te ontdekken of uit te proberen. Soms kom je dan op heel mooie plekjes, soms loop je met de velomobiel vast op zo'n stom hekje waar je niet door kan, of eindigt het ergens in een bos of akker of bij een boer op het erf. Soms zie ik een plekje op TV of op Youtube, waar ik dan ook wel eens heen wil, of na enige studie van googlemaps. 

De Rijn biedt mij vaak doelen, omdat ie dicht in de buurt is, en welke brug pak je dan, soms is de volgende optie wel heel veel verder. De brug bij Wesel is al zo'n 40 km geloof ik, die daarna is dan diep in het roergebied, dat wordt zo lelijk en volgebouwd, dat ik weer omgedraaid ben. Maar wie weet. De andere kant op Arnhem, Driel, of door naar Rhenen? Toch wel vaak deels bekende routes, waar ik dan soms wat varieer, maar andere wegen ook altijd voorbij rijdt. Grebbeberg af, dan rechts langs het water of rechtdoor naar Wageningen centrum. Linksaf heb ik daar geloof ik ooit wel eens gedaan, maar kan me het niet herinneren. 

Als 16 jarige begon ik met ritjes van 2-3 uur op de zondag, en dat vindt ik nog steeds wel heel prima. Dat is het merendeel van wat ik doe, naast het woonwerk verkeer. 

Weet nog dat ik eens thuiskwam van een middagje fietsen, toen woonde ik nog in Nieuwegein. Nog voor de mobieltjes. Had mijn huisgenoten netjes gezegd dat ik een stukje ging fietsen. Die hadden dat ook keurig aan mijn vriendin verteld. Bij haar was een lichte paniek uitgebroken. Ik bleef maar weg, hoe kun je nu uren doen over een stukje fietsen? Waar ik in godsnaam geweest was? Oh even naar Zandvoort heen en weer, even naar de zee kijken. Inmiddels zo'n 25 jaar verder is ze er aan gewend, maar meld ik wel even waar ik ongeveer heen ga. 

Meestal kom ik moe maar ontspannen weer thuis.
Antwoord }
#24
Ik maak toch wel geregeld tochtjes van rond de 100 km. Als ik in de velomobiel stap, is 50 km toch wel het minimum (afgezien van woon-werk). Meestal doe ik die 100 km tochten om gericht ergens heen te gaan: naar mijn ouders, naar een mooi natuurgebied om te kijken of er nog leuke vogels te spotten zijn, maar soms ook gewoon om even lekker te genieten van het fietsen zelf, het landschap en de wind door mijn haren. De laatste 10 km van elke tocht vind ik het altijd jammer dat het er alweer bijna op zit. Ik heb nog niet meerdere dagen achter elkaar 100+ km gefietst, dus ik weet niet hoe de benen de dag na een 100 km tocht zijn. Maar daar kom ik vanzelf achter als ik in juni een weekje ga fietskamperen, hopelijk met mijn nieuwe QV.

Als ik die ga ophalen, wordt het trouwens een dag van 150 km. 75 km naar Dronten in de Strada en 75 km weer naar huis in de QV. Nu al zin in!
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073 - besteld: Quatrevelo
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper , DanceRaven
#25
Waar ga je naar toe op velomobiel vakantie?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar ga je naar toe ...Jeroen S — 08:13 PM
Quest xs nr 13
Na eerst te koop h...Veloquest — 08:03 PM
Te koop optima dingo ligfiets
Te koop optima dingo...metro2005 — 07:15 PM
Quest xs nr 13
Na eerst te koop heb...Josligfiets — 06:59 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Wat een wachtlijst...Atrike — 01:53 PM
montage standaard
ik heb houten balken...Veloquest — 01:19 AM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag tussen Goe...LigZeeuw — 10:10 PM
montage standaard
Ik heb twee touwtjes...Merijn — 09:55 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Wat een wachtlijst v...Hardloper — 09:28 PM
montage standaard
Ik zet mijn fiets va...Martin van Mourik — 09:25 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Ik maak toch wel ger...Atrike — 08:59 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... het best lekke...Wim -de roetsende — 08:52 PM
Een nieuwe Velonout
Welkom! In het mid...LowJob — 08:44 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Ik probeer bij echt ...Jeroen S — 08:41 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Ik heb 100km terug n...Gideonaut — 06:58 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Ik heb gister een mo...Veloquest — 06:56 PM
Een nieuwe Velonout
Ja, klopt. Een bek...365cycle — 06:53 PM