Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
#27
Diverse liggers gezien op vakantie in Frankrijk en Duitsland. O.a. 2 keer dezelfde rode VM, ik denk een Quest. Maar verder in het Moesel dal vooral veel leden van de e-bike brigade...
Antwoord }
Bedankt door:
#28
Ik kom heel soms een mede-ligger tegen (inmiddels bekenden) en óók members van de elek.brigade met die gele plaatjes, ik kan het niet laten om die met een grote grijns in te halen. Wat mij ook opvalt is dat sommige berijders van die elek.fietsen er als een zoutzak op zitten.....heeft wel iets weg van liggen :-)
Antwoord }
Bedankt door:
#29
Wat mij altijd opvalt (buiten het altijd in een te groot verzet trappen) is hoeveel van die e bikes verkeerd zijn afgesteld. Vaak zitten de oudjes veel te laag en staat het stuur te hoog. Alsof ze "in" de fiets zitten... Ik vond het ook niet normaal hoe druk het was op het fietspad langs de Moezel! Erg mooi daar maar het leek wel alsof men ervoor betaald werd om daar te rijden... In de heuvels eromheen kwam ik weer geen kip tegen op de fiets...
Maar ik ga een tikkeltje off topic Wink
Antwoord }
Bedankt door:
#30
Vandaag ingehaald door Xander Niezing in zijn Quest bij Kardinge. Ik dacht: "Hoe hard ga ik eigenlijk?" "30", zei mijn kilometerteller.
Antwoord }
Bedankt door:
#31
(24-Aug-2017, 09:09 PM)ErikvanD schreef: Wat mij altijd opvalt (buiten het altijd in een te groot verzet trappen) is hoeveel van die e bikes verkeerd zijn afgesteld. Vaak zitten de oudjes veel te laag en staat het stuur te hoog. Alsof ze "in" de fiets zitten... 

Die houding op e-bikes valt me ook altijd weer op.
Onder het motto "het gaat (bijna) vanzelf dus waarom moeite doen voor een goede en efficiënte houding"

Gisteren een roze ( Huh )  20/20 zien rijden. Merk kon ik niet direct herkennen, maar berijder lag laag en vlak en ging behoorlijk hard.
Dit was bij Meerdonk in België.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#32
(26-Aug-2017, 06:54 AM)Frank schreef:
(24-Aug-2017, 09:09 PM)ErikvanD schreef: Wat mij altijd opvalt (buiten het altijd in een te groot verzet trappen) is hoeveel van die e bikes verkeerd zijn afgesteld. Vaak zitten de oudjes veel te laag en staat het stuur te hoog. Alsof ze "in" de fiets zitten... 
Die houding op e-bikes valt me ook altijd weer op.
Onder het motto "het gaat (bijna) vanzelf dus waarom moeite doen voor een goede en efficiënte houding"
Vele ouderen onder ons kiezen voor de buitenlucht, bewegen en vooral veiligheid. Rechtop zittend geeft ontspanning en het meeste overzicht rondom. De E-bikes zijn comfortabel geveerd. Dus het stuur op hoogte en het zadel voldoende laag om de voeten aan de grond te krijgen. Bij mij in het dorp zijn diverse fietsclubjes van ouderen. De accu's voldoende capaciteit voor een heerlijke rustige fietsdag. Vitale 80-ers.

Maar ik zie diverse ligfietsers die ook "in" de fiets zitten i.p.v. liggen. Misschien verkeerd afgesteld of op een "hangfiets" die vele jaren geleden om die reden uit de productie is genomen. Of om die reden gestopt zijn en de kleur van die ligfiets inmiddels grauw is van het stof in de berging. Er staan veel van die nauwelijks gebruikte ligfietsen te koop van 10 jaar of ouder.

Maar ik zie dagelijks velomobielen rijden in het dorp en omstreken. Zijn erg populair. Meestal de Quest of een DF.  

Piet.
Antwoord }
Bedankt door:
#33
(26-Aug-2017, 06:54 AM)Frank schreef: Gisteren een roze ( Huh )  20/20 zien rijden. Merk kon ik niet direct herkennen, maar berijder lag laag en vlak en ging behoorlijk hard.
Dit was bij Meerdonk in België.

Dat zou zomaar eens "een Valenteyn" geweest kunnen zijn. Hij heeft veel ligfietsen gebouwd en sowieso één die knalroze is. Stond nog niet zo lang geleden te koop.

Ik ken ook een roze Baron, maar dat is een 20"/26".
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#34
Niet heel recent maar half juni zag ik op de open bij zuivelboerderij De Buitenplaats in het Noord-Hollandse Eenigenburg een roeifiets staan en een enkele keer zie ik vaker een roeifiets in de buurt van Schagen
Antwoord }
Bedankt door:
#35
(26-Aug-2017, 06:26 PM)MarkNieuw schreef: Niet heel recent maar half juni zag ik op de open bij zuivelboerderij De Buitenplaats in het Noord-Hollandse Eenigenburg een roeifiets staan en een enkele keer zie ik vaker een roeifiets in de buurt van Schagen

In Noord Holland rijden verhoudingsgewijs veel Roeifietsers. Cor en Ingmar maken daar de buurt regelmatig onveilig.

De familie Rempt heeft volgens mij de Roeifietsen aan de wilgen gehangen. Martijn is een aantal keren overtuigend Europees kampioen geworden. Zijn vader Piet had laatst zijn Roeifiets te koop staan.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: MarkNieuw
#36
Weer een ligfiets gezien in een tocht. Ditmaal een lange tocht van 171 kilometer richting mijn moedertje aan de andere kant van het land. Ten hoogte van Wijk bij Duurstede en Beusichem redelijk in de buurt van de veerpont kwam mij een gele velomobiel tegemoet.
Antwoord }
Bedankt door:
#37
(26-Aug-2017, 02:20 PM)Wim -de roetsende schreef: Dat zou zomaar eens "een Valenteyn" geweest kunnen zijn. Hij heeft veel ligfietsen gebouwd en sowieso één die knalroze is. Stond nog niet zo lang geleden te koop.

Ik ken ook een roze Baron, maar dat is een 20"/26".

Even gezocht op internet en inderdaad, het lijkt verdacht veel op deze:
http://www.ligfiets.net/advertisement/15...raard.html

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#38
Weer eentje vandaag. Ditmaal een tweewieler (ik geloof een zwarte) ergens op het erg leuke fietstpad langs de Linge tussen Doornenburg en Elst.
Antwoord }
Bedankt door:
#39
Ook bij de tocht van vandaag weer wat gezien, en ditmaal drie stuks.
Een driewieler met een bagagewagentje erachter bij Simonshaven, terwijl de berijder aan het rusten was bij een bankje, een lage tweewieler onder de grond in de Beneluxtunnel bij Pernis, en een zeer volgepakte vakantiefietser op een tweewieler bij de Kandelaarbrug bij De Zweth.
Antwoord }
Bedankt door:
#40
Weer een toertocht, en ook ditmaal een ligfietser gezien. Nu een driewieler op de veerboot tussen Vlissingen en Breskens. Feitelijk dus eigenlijk vóór mijn rit, want die begon pas aan de overkant, van Breskens via Antwerpen naar Breda. Maar ik tel 'm toch mee.

Wat is Antwerpen overigens een vreselijk chaotische stad om doorheen te fietsen. Daar zie ik mijzelf nooit meer komen. Daar is Amsterdam en z'n fietsrepuratie totaal niet tegen opgewassen; daar fietsen alleen maar brave verkeersveilige fietsers over egale overzichtelijke fietssnelwegen vergeleken met Antwerpen.
Antwoord }
Bedankt door:
#41
Van de week van een afstandje een KMX door Meerdonk zien scheuren.
Die had er behoorlijk de sokken in!
Zwarte trike, zwarte vlag met witte letters KMX en verder alles letterlijk zwart. Tot kleren en helm aan toe.
Waarschijnlijk met zwart geld betaald? Het was tenslotte in België!  Tongue

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#42
Vandaag op de marathonloop in eindhoven een ligger met onderstuur gespot. Kwam die van de liggende hollander af mischien?
Antwoord }
Bedankt door:
#43
Marathonloop kom ik dagelijks, met mijn velomobiel quest 330 een ligger met onderstuur heb ik daar nooit eerder gezien. Kom wel even verder richting meerveldhoven een andere velomobilist tegen als tegenligger met een strada Heb het idee dat de Liggende Hollander niet of weinig actief is.
Antwoord }
Bedankt door:
#44
Vandaag twee keer (!) dezelfde ligger tegengekomen tijdens mijn woon-werk rit (op de Shockproof). Op de heenweg vlakbij station Lage Zwaluwe en op de terugweg in Terheijden. Twee keer enthousiast begroet (verbaal en met de hand) en twee keer geen enkele reactie Sad. Maar toch vond ik het leuk. Het was een of andere bovenstuur fiets met grote wielen, geel geloof ik. Het zo ook een M5 kunnen zijn geweest maar dat weet ik absoluut niet zeker.
Antwoord }
Bedankt door:
#45
Vanochtend een ligger bij de Vlietlanden (kant A4") op (naar ik kon zien) een vrij recente Hurricane. We hebben gezwaaid. Ik kom bijna nooit liggers tegen op mijn woon werk route.

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
#46
Ik kwam gisteren wel langs de Vlietlanden. Fiets graag langs de vliet tussen Leiden en Den Haag. Maar ik was het denk ik niet.

Zag bij het wandelen in Amsterdam vandaag van een afstandje ook een ligfietser. Een lage fiets. De berijder fietste onder de ringweg door bij de Amstel en deed het rustig aan in een lage versnelling.
Antwoord }
Bedankt door:
#47
Zag vandaag in Apeldoorn langs Kanaal Zuid een ligger voorbij komen. Ik meen met een (bordeaux) rood frame. Iemand van dit forum?
Antwoord }
Bedankt door:
#48
(21-Sep-2017, 07:34 PM)guidok schreef: Zag vandaag in Apeldoorn langs Kanaal Zuid een ligger voorbij komen. Ik meen met een (bordeaux) rood frame. Iemand van dit forum?

Ik was het niet, maar Apeldoorn Zuid is wel mijn achtertuin.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#49
Vandaag een tocht van 163 kilometer van Den Haag, via Amsterdam, Hoorn naar Schagen.

Nu bedenk ik me dat ik géén andere ligfietser heb gezien. Dat is me een paar maanden al niet meer overkomen, geloof ik...
Antwoord }
Bedankt door:
#50
Zo dat is een flinke tocht. Het was inderdaad lekker fietsweer vandaag.
Maar geen enkele ligfietser zien geeft wel te denken. Het worden er steeds minder, vrees ik.

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
#51
Een paar jaar geleden mijn langste afstand (276km op één dag), en alleen ligfietsers tegengekomen in Ede. http://www.ligfiets.net/event/3118/ligfi...apdag.html :-)
Antwoord }
Bedankt door:
#52
Deze zomer kwam ik juist veel ligfietsers tegen. Zie bijvoorbeeld deze posting van mij eerder in dit draadje:
(07-Aug-2017, 06:51 AM)Roepers schreef: Eergisteren van Loppersum naar Hardenberg gefietst en gisteren weer van Hardenberg naar Loppersum. In totaal drie ligfietsers gezien en 1 fietser gesproken die een ligfiets in de schuur had staan. Die laatste sprak ik bij het Grolloërveen. Hij had een M5 uit de jaren negentig in de schuur staan. Even verderop, bij Elp (waarom krijg ik daar toch een liedje van The Beatles in mijn hoofd?), zag ik ligfietser met een gele fiets een pauze nemen. Gisteren bij Eext/Annen en bij Wolfsbarge twee ligfietsers gezien en gegroet. Een hele mooie score, vond ik.

Nu kom ik bijna geen ligfietsers meer tegen. Ik denk dat één van de oorzaken is dat vele eigenaars hun ligfiets hoogst incidenteel berijden. Dus het seizoen om op hun ligfiets te stappen is voor die ligfietsers aan het aflopen. Je komt ze bovendien doordeweeks hoogst zelden op hun ligfiets tegen.  Ik heb mijn ligfietsen als dagelijkse fiets en het bevalt mij uitstekend. Ik heb soms gesprekjes met die incidentele ligfietsers en sommigen zeggen dat ze niet zo geschikt zijn voor dagelijks gebruik, alleen voor die hele zeldzame lang rit. Ik denk persoonlijk dat er nog meer achter zit. Met een ligfiets ben je een opvallende verschijning, dat is een drempel om je ligfiets te gebruiken. Bovendien raak je niet aan je ligfiets gewend, lichamelijk en/of geestelijk. Of als je gaat fietsen met je partner, die absoluut geen ligfiets wil en dat je daarom maar ook rechtop gaat fietsen omdat dat meer gezellig is.  Ik denk trouwens dat de partner ook het signaal onbewust heeft afgegeven niet naast een ligfietser te willen rijden, dan kun je net zo goed zelf op een ligfiets rijden. Dat alles maakt dat het gebruik maar heel incidenteel blijft.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 19 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM