Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
Vanochtend in Enschede even met een medeligger gepraat, ik was echter in vermomming op een vouwfiets, maar was ook onderweg naar het station om daarna verder te gaan net trein.
Antwoord }
Bedankt door:
(08-Oct-2017, 11:12 PM)amararock schreef: Vrijdag iets aparts gezien: een tandenligger. Een keek naar voren een keek naar achteren -> das raar....Op de middenpeelweg in brabant.

Dat wordt een rug-aan-rug-tandem genoemd. Er bestaat zelfs zo'n Roeifietstandem.

Kijk hier: https://youtu.be/n5U6TEfHpdw
Wim -de roetsende

Thys 209 Carbon Rowingbike - Carbon DF 121 - Challenge Taifun 20" 

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
Wat zou eigenlijk de reden zijn dat die ligfietstandems altijd (?) zo zijn geconstrueerd dat de achterste persoon achteruit moet fietsen / roeien?
Antwoord }
Bedankt door:
'Altijd' valt wel mee hoor. Bij de tandems van M5 en Nazca, om er 2 te noemen, kijk je beiden in de rijrichting.
Ik zou niet precies weten of vanuit constructief oogpunt de RAR opstelling voordelen heeft, wellicht sterktetechnisch makkelijker. Verder is op een gewone ligfiets de ketting al erg lang, op een tandem wordt dat nog eens erger. Voordeel is in ieder geval wel dat je de tandem relatief makkelijk deelbaar kan maken wat een voordeel kan zijn als je hem in de auto wilt meenemen.

Ik heb een keer op een ligfietstestdag met mijn dochter op een RAR tandem gefietst en dat vond ik erg leuk. Doordat je met je hoofd dicht bij elkaar zit, kun je heel makkelijk een gesprek voeren. Ook zie je allebei het landschap anders wat leuke gesprekken oplevert. En wat ook leuk is, is achter een RAR tandem aan fietsen: je kan met de stoker prima een gesprek voeren.

Tja alles overdenkend zie ik eigenlijk vooral voordelen aan de rug-aan-rug opstelling.
Antwoord }
Bedankt door:
Op een RAR hebben allebei de rijders hun eigen aandrijving.

Je kunt dus ook je eigen verzet kiezen. Dat is het grootste voordeel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Carbon Rowingbike - Carbon DF 121 - Challenge Taifun 20" 

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
En zo heb ik ook weer wat nieuws geleerd!
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag bij Muntendam, op de Tussenklappen Westzijde, een ligfietser op een zwarte Sinner Demon 20/20. We hebben elkaar gegroet.
Antwoord }
Bedankt door:
Vrijdag (102 kilometer), zaterdag (102 kilometer) en zondag (116 kilometer) nog even goed gebruik gemaakt van het mooie weer. Het zal een van mijn laatste kansen zijn voor een lange toertocht. Bij alle drie de tochten geen andere ligfietsers gezien.
Antwoord }
Bedankt door:
Vanmiddag een Sinner Mango, een recenter type, zoals de Plus, Tour of Sport langs de Wijmersweg (N996) vlakbij de rotonde met de N360 bij Garrelsweer. Hij toeterde, en daarna groeten we elkaar.
Antwoord }
Bedankt door:
Woensdag 29 november om 16.20 uur tussen Almen en Eefde in tegengestelde richting een gele Quest die naar mij zwaaide. Ik was daar in mijn oranje strada samen met Peter in zijn gele mango.
Antwoord }
Bedankt door:
Er staan in de fietsenkelder van ASR (verzekeringsmaatschappij) in Utrecht verschillende velomobielen. Ik weet niet of de eigenaren ervan hier actief zijn?
Antwoord }
Bedankt door:
Leuk om een Quatro uit de stations garage Seipenstein, Utrecht te zien rijden. De beheerder was vol bewondering. De -ook orange- Quest die je binnen zag staan was de mijne.

Niels, Tribus, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
[-]
Wie is online?
Momenteel geen leden online.

[-]
Nieuwe berichten
Trike kriebels
Snelheid: wat is...emgaron — 08:04 PM
Trike kriebels
Over Jouta gesproken...Roepers — 06:00 PM
Ligfiets tent?
Het is een Bowi. Dat...Roepers — 05:54 PM
Magistraal!