Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
#79
Niet onderweg maar ik zag deze gele VM op de pagina van de Fietsersbond (de tweede foto op de pagina).

Op weg naar onze vakantiebestemming in op 2 januari zagen we een witte VM gezwind over het fietspad gaan (vlakbij West-Graftdijk).

En in Haarlem bij speelgoedwinkel Krokodil stond een oranje Seiran geparkeerd op 2 januari.
Antwoord }
Bedankt door:
#80
eergisteren een witte velo op de oirschotsedijk in eindhoven
Antwoord }
Bedankt door:
#81
Vandaag in Appingedam een Sinner / Usva Comfort met elektrische ondersteuning in de Wijkstraat in Appingedam. Zeer vermoedelijk een Usva.
Antwoord }
Bedankt door:
#82
Ik kwam een blauwe velomobiel tegen op het weggetje langs de Vliet tussen Leiden en Voorschoten / Vlietlanden.
Antwoord }
Bedankt door:
#83
Iemand nog op de fiets gezeten vandaag?
Antwoord }
Bedankt door:
#84
Ja met mijn Quest net voor de storm en net na de storm. Gewoon  woon werk verkeer. Ging prima. Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#85
(18-Jan-2018, 11:21 PM)Marnix schreef: Ja met mijn Quest net voor de storm en net na de storm. Gewoon  woon werk verkeer. Ging prima. Smile


Ik ook, nergens last van.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#86
Net voor de Wilhelminabrug in Deventer om een uur of 3 vanmiddag zag ik een gele Milan met een rode kap.
Op de zijkant stond iets dat leek op het symbool van de Europese Unie. Een blauwe cirkel met gele sterretjes in de rand, tenminste daar leek het op.

Wie-O-Wie?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#87
Gisteren een rode onderstuur ligger op de weg tussen Oosterhout en Teteringen. Onderstuur, 20/26. Ik denk een Nazca.
Antwoord }
Bedankt door:
#88
Afgelopen dinsdag op de IJsselbrug (in de volksmond: 'de oude brug') van Zutphen kwam ik in mijn Chocolate/Vanilla DF een gele Quest tegen.

Hij zwaaide, ik toeterde. Iemand van hier?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#89
Vandaag op de terugweg van Appingedam waar ik mijn foto's had opgehaald met mijn Sinner Record met Streamer kwam ik rond 16:00 uur op het fietspad langs de Wijmersweg (N996) tussen Garrelsweer en Loppersum een lagere ligfietser tegen met een knalrode muts. We hebben elkaar gegroet. 

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#90
(16-Feb-2018, 05:24 PM)Roepers schreef: Vandaag op de terugweg van Appingedam waar ik mijn foto's had opgehaald met mijn Sinner Record met Streamer kwam ik rond 16:00 uur op het fietspad langs de Wijmersweg (N996) tussen Garrelsweer en Loppersum een lagere ligfietser tegen met een knalrode muts. We hebben elkaar gegroet. 

Groet,

Marco

Groeten doen ligfietsers elkaar toch (bijna) altijd als ze elkaar onderweg tegenkomen? :-) Ik wel tenminste.
Antwoord }
Bedankt door:
#91
Inderdaad, behalve als de een de ander niet ziet natuurlijk. Daarom vermeld ik het maar.
Antwoord }
Bedankt door:
#92
Gisteren, 17 februari, een zwarte trike in Made. Zo'n hele lange Kettwiesel o.i.d. Volgens mij de eerste open driewielers die ik ooit ben tegengekomen op mijn solo ritjes.
Antwoord }
Bedankt door:
#93
vandaag net over de a2 afslag vught/st michielsgestel een witte velo.
Antwoord }
Bedankt door:
#94
Zaterdag j.l. een blauwe quest. Reed stevig door richting zeewolde.
https://www.mapillary.com/app/?lat=52.30...578&zoom=0
Antwoord }
Bedankt door:
#95
Gisteren heb ik deelgenomen aan de dorpsmaaltijd in het dorpshuis. Degene met wie ik voor het eerstuitgebreid heb gesproken en die op weg naar huis een eind met mij op is gefietst, bleek ook met de ligfiets te zijn gekomen. Een greenmachine. Ik ben nog niet over de verbazing heen.
Antwoord }
Bedankt door:
#96
Vandaag een tochtje van 102 kilometer om het Klever Reichswald heen. Onderweg in het Duitse Zyfflich nog een roeifietser tegengekomen.

Op de terugweg net ten zuiden van Emmerich kreeg ik een kettingbreuk. Ik merkte onderweg al wat geks met de ketting, maar dacht dat dat ook aan de afstelling van de versnellingen zou kunnen liggen. De ketting is nog niet zo oud, kwam met de (nieuwe) fiets die ik vorig jaar januari opgehaald had. Heeft 7000 kilometer gelopen. Nog niet erg oud? Maar goed, een kapot schakeltje kan altijd. Ik heb de kapotte eruit gehaald en verbonden met een van de quicklinks die ik altijd bij me heb. Dat loont zich na tien jaar nu eens.

Kan ik nu nog rustig duizenden kilometers met de ketting doorfietsen, of hebben jullie de ervaring dat een ketting die ooit eens ergens gebroken is in de niet al te verre toekomst het nog een keertje zal begeven?
Antwoord }
Bedankt door:
#97
Misschien even nakijken hoever hij versleten is? Een ketting slijt ook door omstandigheden zoals regen of modder/zand. De ketting van mijn racefiets gaat bijvoorbeeld nooit langer mee dan 4000 km. Met slecht weer slechts een paar duizend kilometer als ik pech heb. En dan spoel ik hem wel af en wrijf hem ook nog droog als ik thuis ben. En ik smeer hem elke 100-200 km (ligt aan de dagafstand) met een paar druppels olie. Niet te veel maar dat is wel ongeveer het verbruik, dan blijft ie gesmeerd lopen en is ie niet te vet.
Antwoord }
Bedankt door:
#98
Ik heb eens een stel kettingen (zowel Demon als Record) gehad die geregeld braken. Op een gegeven moment elke keer na een stoplicht in de stad. Gelukkig is dat nadien nooit meer voorgekomen. Ik doe met een ketting op de Demon ongeveer een jaar. Ik zit nu op 6000 km en ga er vanuit dat het niet heel lang meer gaat duren dat hij heel beroerd gaat schakelen. Dan is de tijd gekomen. Maar deze ketting houdt zich boven verwachting goed.
Antwoord }
Bedankt door:
#99
Gisteren langs de A2 richting best een ligger achter een groepje wielrennners zien hangen.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik zie bijna iedere ochtend vroeg een ligfiets rijden op de parallelweg van de N9. Rond 6:30 ter hoogte van St Maartensvlotbrug/De Stolpen/'t Zand, richting Den Helder rijden. Een tijdje terug een Alleweder, de laatste tijd een open driewieler met schermpje voorop, ik vermoed dezelfde fietser.
Antwoord }
Bedankt door:
Vanavond of beter gezegd vroeg in de avond (18:05 uur) in Utrecht op het Vredenburg een ligfietsforens(?) op een rode Hurri (denk ik) gezien. Iemand van hier toevallig?
Antwoord }
Bedankt door:
Niet zozeer 'onderweg', want ik stond op de trein te wachten op station De Vink, maar zag honderd meter verder een trike langsfietsen die uit de binnenstad van Leiden kwam. Iemand hier die dat zou kunnen zijn?
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag zag ik op een bedrijfsparkeerplaats aan de Brasserskade in Delft een rode Quest staan - toevallig iemand die hier meeleest?

Cheerio,
Thomas
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
Afgelopen zaterdag in Middelburg op de kruising Laan der Verenigde Naties en Koudekerkse weg een appelgroene M5 mid- of highracer. Ik denk een mid met 26 inch wielen. Mooie fiets!
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 14 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM