Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Große Weserrunde
De Weserrunde is dit jaar op 2 september. Deze toertocht over 300, 250, 200 of 150 begint in Rinteln in het Weserbergland. De 300 km heft het keerpunt in Hann. Münden waar de Weser ontstaat uit het samenvloeien van Fulda en Werra.  Ik heb in 2015 en 2016 meegedaan met de tocht van 150 km tocht die haar keerpunt heeft in Holzminden. Van de Weserrunde van 2016 heb ik een verslag geschreven dat gestaan heeft in Ligfiets& (Nr 4 van 2016).  Ook dit jaar heb ik mij weer opgegeven voor de 150 km. De verzorging was uitstekend: ontbijt bij aanvang en avondeten bij de finish en bij de verzorgingspunten is ook meer dan genoeg te krijgen. Het Dafje is weer goedgekeurd en gecontroleerd. Ik heb veel kilometers gemaakt de afgelopen tijd.

Meer informatie ook te vinden op www.weserrunde.de. Daar staat ook de deelnemerslijst. Er staan veel ligfietsers op. Die komen van de het Duitse ligfietsforum. Zie daarvoor dit draadje.

Nog even een paar fotoś van vorig jaar.
[Afbeelding: 29573732701_eb7cfd8b7b_c.jpg]
Weserrunde 2016 Himmelspforte by Marco Roepers, on Flickr

[Afbeelding: 29544001462_123131630a_c.jpg]
Weserrunde 2016 Tussen Bodenwerder en Rühle by Marco Roepers, on Flickr

[Afbeelding: 29573732351_b2c7d50e21_c.jpg]
Weserrunde 2016 Keerpunt Holzminden by Marco Roepers, on Flickr

[Afbeelding: 29543999802_8c8bdb4730_c.jpg]
Weserrunde 2016 Heinsen by Marco Roepers, on Flickr

[Afbeelding: 29573732111_4580885e6d_c.jpg]
Weserrunde 2016 Lichtenhagen by Marco Roepers, on Flickr

[Afbeelding: 29364425930_243ed95bec_c.jpg]
Weserrunde 2016 aankomst Rinteln by Marco Roepers, on Flickr

Ik kampeerde in Heinsen op een camping waar ik veel vaker heb gekampeerd. Het ligt wel een eindje van Rinteln, maar ik verblijf er gewoon graag.
[Afbeelding: 29544001002_c84ff9be9f_c.jpg]
Camping Weserbergland tent, Daf en ligfiets by Marco Roepers, on Flickr

Op ligfiets.net heb ik een agenda-item aangemaakt.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
De Weserrunde is weer achter de rug. Op vrijdag ben ik naar de camping in Heinsen gereden met de Daf en op zaterdag om 5:00 uur opgestaan. Tegen kwart voor zeven gearriveerd bij de start en daar ontbeten. Ik was bij de startgroep van 8:08 ingedeeld. Na de start was het weer prachtig: weinig wolken en veel zon. De bewegwijzering was dit jaar voor het eerst helemaal op orde. In Hamelen miste ik desondanks toch een wegwijzer, maar het was geen probleem om op de route terecht te komen. In Bodenwerder een gesmeerd broodje genomen en koffie gedronken. De lucht begon na Bodenwerder te betrekken en na de passage van de veeroever bij Polle regende het. Gewoon in mijn ligfietshirt en afritsbroek doorgefietst. Ik was tegen twaalven in Holzminden. Daar Cola genomen vanwege de bloedsuikerwaarden die aan de lage kant waren. De stempel en verzorgingspost zou om 13:00 uur gesloten zijn. Ik had toch niet echt rustig aangedaan vond ik en vroeg mij af alle recreanten er wel op tijd zouden arriveren. In Holzminden was het keerpunt.

Heinsen was de volgende stop: stempelen, heerlijke goelashsoep en kuchen. Intussen begon het te storten. Tijdens de regen gediscussieerd was de alternatieve route langs de Weser niet zo mooi als de route door de bergen. Een ander vond de alternativstrecke juist wel mooi. Ik meende dat de Bundesstraße 83 het tot Hamelen de boosdoener was. Na de regen weer opgestapt en na Brevörde de bergen in. Degene die om advies had gevraagd besloot met mij de bergen in te gaan. Het was stil en het dal waardoor we naar boven klommen was prachtig. Na Lichtenhagen was de afdaling vol haarspeldbochten. Daarna nog een paar keer geklommen en gedaald. Inmiddels moest ik de andere fietser lossen en na bloedsuikercontrole wist ik waarom: boterham gegeten, water gedronken en weer door. Daarna dit nog 1 keer moeten herhalen om voor half vijf was ik weer bij de finish waar ik met applaus werd binnengehaald. Daar gegeten en 1 liter water gedronken en weer met de Daf naar Heinsen. De volgende dag weer huis gereden. Een weekend om dankbaar voor te zijn. De foto's komen nog: die zitten op mijn rolletje in het toestel.
Antwoord }
Bedankt door:
Welke afstand heb jij gefietst?
Antwoord }
Bedankt door:
De 150 km. Ik heb wel eens gedacht om een langere afstand te doen, maar ik concludeerde dat het zo uitdaging genoeg is: De rit met het oldtimertje alleen over de wegen binnendoor, het alleen kamperen, 150 km fietsen en weer terug naar huis binnendoor .
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
[-]
Wie is online?
Momenteel geen leden online.

[-]
Nieuwe berichten
Verlichting lowracer
Ik sprak van het wee...MarkNieuw — 11:54 AM
Flevobike 50/50
Onze oudste is zijn ...emgaron — 10:26 PM
WK 2017 (Mannheim/Monnem)
Wim, Ik heb er va...PietV* — 08:02 AM
Waterdichte hoes voor VM (uitgezonderd ...
Die Radical hoes i...Joop99 — 01:44 AM
Verlichting lowracer
Loop eens binnen bij...Niels van der Wal — 10:41 PM
WK 2017 (Mannheim/Monnem)
Ik vind het hele fil...ErikvanD — 08:39 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag in Appingeda...Roepers — 04:12 PM
Prijsontwikkeling 2e hands VM
Dankjewel, ik zal he...Wim -de roetsende — 02:04 PM
Prijsontwikkeling 2e hands VM
De Quest is van 20...Roepers — 12:32 PM
Verlichting lowracer