Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Testrit Velox 7
#1
http://www.studio040.nl/nieuws/42658-tes...fiets.html

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#2
(09-Aug-2017, 01:28 PM)Frank schreef: http://www.studio040.nl/nieuws/42658-tes...fiets.html

122 per uur... Ik knijp al in de remmen bij 45.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Als ik de 45 km/uur haal heb ik me vergist en zit ik in de auto ipv op de trike...  Blush

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#4
Bij windkracht mee zoals vorige week op donderdag moet nog wel lukken. Maar verder alleen bij heuvel af.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Met de One banden onder de XS haal ik juist steeds vaker de 45km/u
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#6
Meer informatie en foto's:
https://m.facebook.com/HPTDelft/

http://basdemeijer.nl/afdruk/human-power...p-snelweg/

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#7
M5 65km/u, de grebbeberg af (7%)
andere 2 en 3 wieler: Honda GL1200 sidecar 1985. Kawasaki Z1300 1979. 
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Techsite Tweakers heeft ook een item geplaatst:

https://tweakers.net/nieuws/128323/human...fiets.html

Copy:

Het Human Power team, dat bestaat uit studenten van de TU Delft en de Vrije Universiteit Amsterdam, heeft zondag een test uitgevoerd met zijn VeloX 7-ligfiets. Daarbij werd een snelheid van 83,2km/u behaald.

De fiets heeft een aerodynamisch ontwerp dat lijkt op het uiterlijk van een kogel. Aan de binnenkant is de cabine voorzien van een scherm waarop de bestuurder kan zien wat er voor haar gebeurt. Daarnaast wordt de hartslag, temperatuur en zuurstofopname van de bestuurder bijgehouden. Op die manier is het mogelijk om de beste timing voor het gebruiken van kracht vast te stellen.

Teamleden Remco Boere en Henry Tang, ook wel bekend als Henryht, leggen tegenover Tweakers uit dat er twee schermen aan de binnenkant van de koolstofvezelcabine zitten, waarvan er één dient als back-up. De schermen zijn aangesloten op twee Raspberry Pi-bordjes die op een Linux-distributie draaien en twee aparte systemen vormen. "Daarop kan de berijder de weg en de snelheid zien. In de toekomst moet het mogelijk worden om ook meer informatie te tonen, zoals de cadans en het moment om meer kracht te zetten", aldus Boere.

De data wordt via wifi naar een volgbusje verzonden, waarin de coach zit. Die geeft nu nog de momenten door waarop versnelling moet plaatsvinden. De camera en antennes van de fiets zitten weggestopt in een 'bubbel'. "Dat heeft ermee te maken dat het carbon voor wat interferentie zorgde", leggen de teamleden uit. "Dit jaar hebben we veel gewerkt aan de user interface en het streamen van data", zegt Tang.

De proef vond plaats op een afgezet stuk van de A270 bij Helmond, zo laat het team weten. Het stuk is ongeveer 5km lang. Uiteindelijk wil het Human Power Team meedoen aan een competitie die in september in de Amerikaanse plaats Battle Mountain in Nevada plaatsvindt. Daar willen de leden het wereldrecord voor vrouwen verbreken dat momenteel op 122km/u staat. Een van de bestuurders van de fiets is voormalig wielrenster Iris Slappendel.

Zij zei na afloop tegen Omroep Brabant: "Ik ben vandaag echt diep gegaan. En dan reed ik nog maar 83. Dat is nog 40 kilometer verschil met het record. Het gaat echt moeilijk worden." Het traject in de VS is twee keer zo lang als het testtraject op de A270, waardoor de aanloop langer is. Bovendien is de lucht er een stuk ijler waardoor er een hogere snelheid mogelijk moet zijn.
Antwoord }
Bedankt door: Frank
#9
Kunnen ze Marianne Vos of Anne van der Breggen niet inhuren? Die kunnen wel een aardig partijtje tijdrit rijden.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM