Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag in Winterswijk geweest
#1
En dan weten de meeste kenners waarschijnlijk wel dat ik dan in Winterswijk bij ACE ben geweest.
Ik heb daar een ventisit matje voor mijn fiets meegenomen en ik had van te voren al via mail contact gehad of het mogelijk was om enkele fietsen te testen en dat kon zonder problemen. 


Ik werd daar goed en vriendelijk geholpen en grote kans dat ik daar nog wel vaker terug ga komen.
Antwoord }
Bedankt door:
#2
al veel gelezen over de ventisit matjes en vrijwel alles positief.
Benieuwd naar je ervaringen en wellicht dat ik er volgend jaar ook eentje aanschaf.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#3
Heb er ook één op de Shockproof (3 cm) en Ben er erg tevreden over. Ventileert goed genoeg om mijn rug nagenoeg droog te houden en is ook op langere ritten comfortabel.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Mark Burgers gaat al heel lang mee in de ligfietswereld en heeft zelf ook ligfietsen gebouwd. Ik heb hem van de winter voor het eerst ontmoet in op de Fiets-, wandel- en vakantiebeurs (of in een andere woordvolgorde) in de TT-hal in Assen  en het was een erg leuk gesprek.  Kortom volgens mij zonder meer een heel goed adres.
[Afbeelding: 102674-50e505a3dd6471e90466a1c8ac7ad02b.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
#5
(27-Aug-2017, 05:48 AM)Frank schreef: al veel gelezen over de ventisit matjes en vrijwel alles positief.
Benieuwd naar je ervaringen en wellicht dat ik er volgend jaar ook eentje aanschaf.

Je moet het positieve ook niet overdrijven. Je rug wordt bij lange tochten gewoon nog steeds nat, zowel bij de dunne als de dikke Ventisit. Minder misschien dan bij andere zittingen. En het zal ook afhangen van hoe enthousiast je fietst. Ach, mij maakt het niet zoveel uit. Als ik na de tocht in de trein terug moet, doe ik even een droog shirt aan.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Op de Taifun (aluminium zitje met extreem veel ventilatiegaten) zat zo'n dicht schuim Ibiliet matje. Nu een 2-laags Ventisit. Het verschil is enorm groot. Veel koeler en een veel minder bezwete rug.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#7
Ik had de ventisit op de terugweg in gebruik en kon toen al soms de wind onder mijn rug door voelen blazen, dat scheelde echt een heel stuk.
Was mijn rug normaal gesproken na enkele km fietsen al drijfnat, had ik op de terugweg een veel minder natte rug en zeker niet meer een natte vlek ter grote van mijn kussen.
En zondag een stuk gefietst en dat was ook goed te doen en ook daar scheelde het best wel hoe nat mijn rug was.
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Heb je de 'dunne' of de 'dikke'?
Antwoord }
Bedankt door:
#9
(28-Aug-2017, 03:40 PM)Lopopodium schreef: Heb je de 'dunne' of de 'dikke'?

Er bestaat ook nog een tussenvariant. Er zijn 1-laags, 2-laags en 3- laags matjes.

In de XS heb ik een 1-laags, anders pas ik er niet in  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#10
Ik heb de 'dunne´ (2 laags) mat en die is ongeveer even dik als het schuimrubber matje wat ik eerst had en daardoor voelt het liggen in de zetel niet eens heel anders (en ook niet opnieuw hoeven afstellen etc). En toch super ventilatie Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#11
(29-Aug-2017, 04:03 PM)elnuar schreef: Ik heb de 'dunne´ (2 laags) mat en die is ongeveer even dik als het schuimrubber matje wat ik eerst had en daardoor voelt het liggen in de zetel niet eens heel anders (en ook niet opnieuw hoeven afstellen etc). En toch super ventilatie Big Grin

Ik had eerst de 'dunne' op mijn Optima Orca met een L-zitschaal. Maar die paste niet op de L-schaal van mijn nieuwe Nazca Gaucho, gek genoeg. Dus bij Nazca maar een passende ventisit gekocht, en gelijk maar de 'dikke' gedaan. Wat me opviel is dat ik bij de dikke het framebuis niet (of nauwelijks) meer met de binnenzijde van mijn lies raak. Dat had ik bij de Orca en in het begin met de 'dunne' bij de Gaucho wel. Je zit dus duidelijk een stukje hoger. En als ik zou gaan vergelijken, waarschijnlijk ook iets comfortabeler.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM