Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prijsontwikkeling 2e hands VM
#1
Ik kijk zo nu en dan op marktplaats naar VM en is het zo dat de gebruikte VM steeds iets goedkoper worden? Of komt het daarvan ik appels met peren vergelijk
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Dat idee had ik ook. Een paar jaar geleden kostte een tweedehands nog enige duizenden euro's, volgens mij.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Ze worden steeds ouder en dus steeds goedkoper.

De eerste Quest is gemaakt in het jaar 2000.

In het begin waren er dus geen oude vm-en. Nu wel.

En ja, ze worden ook wel iets goedkoper. De tijd dat een tweedehands vm verkocht werd voor de nieuwprijs of zelfs nog hoger ligt ondertussen ver achter ons.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#4
(14-Sep-2017, 07:21 PM)Wim -de roetsende schreef: En ja, ze worden ook wel iets goedkoper. De tijd dat een tweedehands vm verkocht werd voor de nieuwprijs of zelfs nog hoger ligt ondertussen ver achter ons.

Van wat ik zo hoor zijn ook de wachttijden voor nieuwe VM vlink teruggelopen - ook dat heeft voor lagere prijzen bij de tweedehandsjes gezorgd.

Groeten,

Thomas
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Ja, de 'niet wachten' bonus is er af. Lijkt me meer dat de markt wat volwassener wordt en zulke excessen dus verdwijnen.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Ik zag vorige week trouwens nog een Quest van 10 jaar en de vraagprijs was €3000

Die Quest heeft nieuw €5600 gekost. Het was een iets ander bedrag, want de mannen van velomobiel.nl hadden 12.500 gulden precies omgerekend naar Euro's en dat werd toen de prijs. De Mango kostte toen 10.000 gulden, dat werd toen €4.500

Ik vind dan €3000 of €2500 best nog veel geld voor zo'n oude vm. Je koopt dan namelijk ook een fiets met een verouderde techniek, waarin geen enkele verbetering is aangebracht.

€2500 is natuurlijk niet duur vergeleken met een nieuwe vm van €7.500 of zelfs €8.500
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#7
(22-Sep-2017, 09:17 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik zag vorige week trouwens nog een Quest van 10 jaar en de vraagprijs was €3000

Waarschijnlijk wat ouder dan tien jaar. De euro hebben we al bijna zestien jaar.
Antwoord }
Bedankt door:
#8
(22-Sep-2017, 11:17 AM)Lopopodium schreef:
(22-Sep-2017, 09:17 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik zag vorige week trouwens nog een Quest van 10 jaar en de vraagprijs was €3000

Waarschijnlijk wat ouder dan tien jaar. De euro hebben we al bijna zestien jaar.

Mijn uitleg over de gulden ging eigenlijk over het bedrag dat een Quest kostte in het begin van de Eurotijd. Dat was namelijk geen rond bedrag, maar de omrekening van 12.500 gulden naar de Euro. Velomobiel.nl liet daarmee duidelijk merken dat er geen sprake was van een stiekeme prijsverhoging, zoals op veel andere plekken toen wel is gebeurd.


De Quest is van 2006. Ik heb het even gecontroleerd.

Het is deze advertentie: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-...e=lr&pos=1


Misschien was de prijs in 2006 trouwens al wel verhoogd, dat weet ik eigenlijk niet meer precies.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#9
(22-Sep-2017, 11:45 AM)Wim -de roetsende schreef: De Quest is van 2016. Ik heb het even gecontroleerd. 

Het is deze advertentie: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-...e=lr&pos=1

2006, Wim, de Quest is van 2006.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Dankjewel, ik zal het even aanpassen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#11
De eerste QV is ook de 2e hands markt gepasseerd.

https://www.velomobilforum.de/forum/inde...-35.51776/
Zelfde configuratie was nieuw €8550, vraagprjis was €7600, een dag later verkocht

Staat er ook nog eentje te koop;
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...ern.51754/
Zelfde configuratie nieuw €9410, vraagprijs €83007900
Is een config met kinderzitje. Zal vast ook wel rap verkocht worden. Levertijd bij order van een QV is langer dan de bouwtermijn van een kind Wink
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Naast de prijs is er überhaupt meer aanbod gekomen. Door nieuwere modellen zoals bijvoorbeeld een DF en QV. Door de prijzen en aanbod komt er meer vraag.
Waardoor velomobielen voor meer mensen bereikbaar worden. Zoals voor mij  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Nét een Quest verkocht van 2011 (november) -Nummer vierhonderdveertig- en nog wat voor € 3850,- Toch 7,5 jaar oud.
Antwoord }
Bedankt door:
#14
(19-Jan-2019, 10:24 PM)Victorrinia schreef: Nét een Quest verkocht van 2011 (november) -Nummer vierhonderdveertig- en nog wat voor € 3850,- Toch 7,5 jaar oud.

Een enkele euro per dag dus.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Systeemgewicht; een ...TvWijk — 11:13 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Ja, daar kom ik wel ...melle z — 10:20 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Melle, ben je toeval...Fietsbennie — 10:01 PM
mods op mijn roeifiets
De "Roeifiets k...Merijn — 09:41 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakke...Tom Fekkes — 09:15 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het hoofd van die au...Jeroen S — 08:27 PM
mods op mijn roeifiets
Vooral als de wi...Wim -de roetsende — 07:59 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakkere...Lopopodium — 07:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het is echt ongekend...melle z — 06:07 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Echter ik zou dan ee...melle z — 04:33 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je h...PieterTrapt — 02:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je hele ...Hardloper — 02:04 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het kan inderdaad na...PieterTrapt — 02:02 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Oef.. hier w...Arend-Jan — 12:27 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Het onderscheid tuss...melle z — 12:26 PM
mods op mijn roeifiets
Oh,de roeifietskno...pieterz — 12:04 PM