Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waterdichte hoes voor VM (uitgezonderd de Quest)
#1
Hier gekocht: https://www.motorhoezenonline.nl/grootste-motorhoes

Ik heb de XXL uitvoering (XXL: 264 x 97 x 130 cm )

Daar past heel mooi een XS onder, want die is 260cm. 
Een Strada (265cm) past er vast ook wel onder. 
Een Mango (245cm) dus ook, die past misschien wel onder een XL.
De afmeting van de DF weet ik niet. Misschien een DF-rijder hier die de lengte van zijn fiets even kan opmeten, want ik kan die info niet op het internet vinden.

En nu over de hoes. De XXL-uitvoering kost €70,- Ik heb eerst goedkopere hoezen (€30,-) gehad, die gingen echter maar anderhalf seizoen mee, daarna gingen ze doorlekken. Een beetje duurkoop dus.


Deze motorhoes is aan de binnenkant helemaal gevoerd met een heerlijk zacht stofje waardoor het huidje van mijn XS-je niet beschadigd.

De hoes zelf is extreem waterdicht. Zelf met die enorme hoosbuien kwam er nog geen microdruppeltje door. Op de plek van het instapgat was de hoes flink doorgezakt en op die plek had zich wel een liter of 10 verzameld, zelfs toen was er nog geen drupje doorheen gegaan.

De hoes past perfect, achteraan heb ik er een klein gleufje ingeknipt waar mijn tilbeugel doorheen kan, zodat ik de XS op slot kan zetten.


Op de site staat de volgende info:
Motorhoes van zware kwaliteit, de hoes is dubbellaags en heeft een anti-kras binnenbekleding.
Deze motorhoes is niet te vergelijken met andere dunne hoezen van mindere kwaliteit. Geschikt voor zomer en winter (dus ook vorst, zon & uv).

  Hoes specificaties:
- 100 % Waterdicht
- Zware uitvoering, gewicht 350 gr/m2 is gelijk aan 700 Denier (dus geen 210 of 300 Denier polyester hoes) 
- Gevoerde fleece binnenkant
- Dubbelstick naad, waterdicht afgewerkt
- Verstelbare band met kliksluiting tegen opwaaien.
- Elastische zoom voor perfecte omsluiting.
- Met metalen slotringen  (2x) 40 mm diameter ter voorkoming van diefstal.
- Met ventilatie-opening tegen condensvorming.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#2
(15-Sep-2017, 01:28 PM)Wim -de roetsende schreef: De afmeting van de DF weet ik niet. Misschien een DF-rijder hier die de lengte van zijn fiets even kan opmeten, want ik kan die info niet op het internet vinden.

Een DF (XL) is 265 cm lang, en 70 cm breed.
Doordat die een stukje (5 à 6 cm) smaller is dan overige velomobielen, zal die er dus vast ook wel onder passen.
Groet,
Marc

Ligfietsen: RaptoBike Low Racer, Velomobiel.nl Quest, M5 Carbon High Racer, InterCityBike DF XL
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#3
Weet jij hoe zwaar deze hoes is? Ik ben nog op zoek naar een hoes die ik makkelijk mee kan nemen om m'n Mango "een tijdje" ergens enigzins droog te houden, maar qua omschrijving lijkt deze best zwaar...

Cheerio,
Thomas
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#4
(18-Sep-2017, 08:59 PM)emgaron schreef: Weet jij hoe zwaar deze hoes is? Ik ben nog op zoek naar een hoes die ik makkelijk mee kan nemen om m'n Mango "een tijdje" ergens enigzins droog te houden, maar qua omschrijving lijkt deze best zwaar...

Cheerio,
Thomas

gewicht 350 gr/m2

Tja, hoeveel m2 zou zo'n hoes zijn. Ik schat iets van 6 m2, dan zou de hoes ongeveer 2kg wegen.

Het is inderdaad niet zo'n lichtgewicht hoesje. Het is ook nogal een groot ding qua volume om in de fiets mee te nemen.

Dan zou ik voor iets anders gaan.

Dit is echt een hele degelijke hoes om je vm gedurende het gehele jaar onder te kunnen parkeren in zon, weer en wind.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: emgaron
#5
Op het Belgische Forum ging een draadje over o.a. de VM-hoes van Radical Design.

Deze hoezen worden passend gemaakt voor ieder type velomobiel en passen dus uiteraard nog/veel beter dan een motorhoes die van die extra flappen heeft waar het stuur van de motor in moet passen. Deze flappen liggen bij mij trouwens gewoon over de XS en daar heb ik verder geen last van.

Maar goed, ik had wel interesse aangezien Joop (heeft een Orca) erg enthousiast is.
Dus heb ik Radical gemaild, want de hoes moet wel vorst-/winterbestendig zijn.

Hun reactie staat hieronder:
De hoes wordt voornamelijk gemaakt om de velomobiel tegen de regen te beschermen, maar het beschermt de velomobiel niet tegen de vorst. De hoes wordt bij sterke vorst zelfs iets wat kwetsbaar en moet voorzichtig van de velomobiel verwijderd worden.
De prijs is € 239,95 voor alle modellen van hoezen.


Helaas niet vorstbestendig en ook nog eens erg duur.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#6
Naar aanleiding van jouw blog heb ik twee van die 'goedkope' gekocht; één keer kreeg ik in plaats daarvan die Buse hoes... die precies hetzelfde is.

Maar ik gebruik ze hooguit 1x per week, niet 1x per dag.

Die Radical hoes zal vast heel mooi en stevig zijn, maar ja, wel erg prijzig.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(21-Sep-2017, 09:52 PM)Coen__ schreef: Naar aanleiding van jouw blog heb ik twee van die 'goedkope' gekocht; één keer kreeg ik in plaats daarvan die Buse hoes... die precies hetzelfde is.

Maar ik gebruik ze hooguit 1x per week, niet 1x per dag.

Die Radical hoes zal vast heel mooi en stevig zijn, maar ja, wel erg prijzig.

Als ik maar niet aangeklaagd word, mocht de hoes tegenvallen  Big Grin 

Die Radical hoes is best licht qua gewicht. Ik verwacht niet dat die hoes erg 'stevig' is. Maar goed, ik heb deze hoes nog nooit in mijn handen gehad.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#8
(22-Sep-2017, 09:05 AM)Wim -de roetsende schreef: Die Radical hoes is best licht qua gewicht. Ik verwacht niet dat die hoes erg 'stevig' is. Maar goed, ik heb deze hoes nog nooit in mijn handen gehad.
De hoes is gemaakt van stevige stof, echter in de winter zal het materiaal harder aanvoelen. Ik gebruik de hoes elke dag, dus s'ochtends er op en s'avonds er af. Het is op te vouwen tot een relatief klein pakket en past bij mij naast de stoel. De hoes heeft een eigen hoes en is verder vochtbestendig.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende , emgaron


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Systeemgewicht; een ...TvWijk — 11:13 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Ja, daar kom ik wel ...melle z — 10:20 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Melle, ben je toeval...Fietsbennie — 10:01 PM
mods op mijn roeifiets
De "Roeifiets k...Merijn — 09:41 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakke...Tom Fekkes — 09:15 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het hoofd van die au...Jeroen S — 08:27 PM
mods op mijn roeifiets
Vooral als de wi...Wim -de roetsende — 07:59 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakkere...Lopopodium — 07:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het is echt ongekend...melle z — 06:07 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Echter ik zou dan ee...melle z — 04:33 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je h...PieterTrapt — 02:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je hele ...Hardloper — 02:04 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het kan inderdaad na...PieterTrapt — 02:02 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Oef.. hier w...Arend-Jan — 12:27 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Het onderscheid tuss...melle z — 12:26 PM
mods op mijn roeifiets
Oh,de roeifietskno...pieterz — 12:04 PM