Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aparte driewieler
#1
Een driewieler met een achterwielbesturing en voorwielaandrijving: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-...=lr&pos=12

Is weer eens wat anders. Niet in de laatste plaats doordat er eindelijk eens een driewieler is die eens geen kleine bandenmaat nodig heeft. Een erg leuk dingetje, moet ik zeggen. Ik ben benieuwd hoe dat in de praktijk fietst.
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Is het wel achterwielbesturing? Bij achterwielbesturing gaan de achterwielen naar rechts als je naar links stuurt. Dus als je dicht bij stoep staat en je wilt er vandaan rijden, draaien de achterwielen bij achterwielbesturing naar de stoep toe. Als ik deze fiets in mijn verbeelding naast een stoep zet, gebeurt dat niet. De fiets gedraagt zich als een voorwiel gestuurde fiets (als mijn verbeelding klopt). Dat doet mij denken aan de pagina van Erik Wanneee over de achterwielgestuurde tweewielers, die vanwege het stuurgedrag heel moeilijk om op de fietsen blijken te zijn. Totdat de fiets van  Hans-Ulrich Reimers opduikt onderaan de pagina. Daar kan wel mee gefietst worden. Hoe kan dat?
Erik:
Citaat:Het is overigens de vraag of we hier nog wel van een ABT kunnen spreken. Je kunt het ook beschouwen als een VBT waarbij de berijder op het stuur zit.
Ik vraag mij af iets dergelijks ook niet met deze fiets aan de hand is. Het sturende gedeelte omvat de zitschaal en de berijder waardoor het schijnbaar (in de zin van het lijkt zo, maar het is niet zo) een achterwielgestuurde fiets is.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Wat ik zo zie is dat het voorste deel incl zitje in z'n geheel als sturing dient. Ik vermoed dan ook dat het een beetje voelt als een Flevotrike of Jouta XXX. Doordat de beweging over de vaste buizen tussen de achterwielen loopt, bepaalt de hoek van de bocht in combinatie met de kromming van de buis hoe schuin je in leunt. Dat lijkt mij niet fijn omdat je dan de dynamiek mist die het rubber op een Flevobike/trike geeft om elke combinatie van bocht en snelheid precies op elkaar te laten aansluiten.

Het zal daarom ook wel een rustiger en stabieler gevoel geven wat het in mijn eigen optiek het juist minder leuk maakt.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Ik had hem ook al gezien en verbaasd over. Ben ook erg benieuwd hoe die fietst, ik vind het een wat bijzonder besturing Wink
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Is het een 'echte' ligfiets, of meer een zitfiets?
Jelle van Gorkom gebruikt in ieder geval een driewieler voor zijn revalidatie: http://www.wielerflits.nl/nieuws/353578/...ieler.html
Antwoord }
Bedankt door:
#6
(08-May-2018, 01:52 PM)Lopopodium schreef: Is het een 'echte' ligfiets, of meer een zitfiets?
Jelle van Gorkom gebruikt in ieder geval een driewieler voor zijn revalidatie: http://www.wielerflits.nl/nieuws/353578/...ieler.html


Dat is een Van Raam.

https://www.vanraam.com/nl-nl/onze-fiets...easy-sport
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM