Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nu ook trike liefhebber geworden
#1
Mijn hobby begint echt uit de hand te lopen. Ik kon de vrijwel ongebruikte Challenge Alize 20 niet laten staan.

Ik ben een verstokte fan van tweewielers met bovenstuur. Een fuego, fujin en hurricane zijn mijn seizoensfietsen. Ik heb veel plezier aan deze fietsen. Nooit gedacht aan een trike. Mede door het enthousiasme van Frank hier, begon ik steeds meer te kijken naar trikes.  
Ik had ooit een trike bereden. Maar vond ze best duur, tot ik vorige week deze trike zag staan. Ik kon de Alize voor onder de 1000 euro kopen. Wauw. Wat een geweldig ding is dit. De fun factor is echt heel groot. Misschien ga je iets minder snel, maar de directheid in de bochten is heel bijzonder. En je zit laag!
En dan het ultieme lig-gevoel als je stilstaat. Je kunt nu pas echt gaan liggen!



Thuis wordt gevraagd of deze fiets niet bedoeld is voor mensen met een evenwichtsprobleem. En op het werk kennen ze mijn verhalen over de ongelukjes met mijn tweewielers. Dus daar wordt de link ook meteen gelegd. Ik zie vooral de lol ervan in.

Ik moet nog wat doen aan de lengte van de ketting. Ook hangt één van de kabels wel heel dicht bij de grond. En hoe en waar bevestig ik de telefoonhouder en spiegel?

Ik zal me er eerst in verdiepen. En dan gaan genieten van een nieuwe ervaring op de fiets. (of is een trike eigenlijk geen fiets).

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
#2
We willen natuurlijk wel een foto van jouw aanwinst zien...!
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Hier een foto.
[Afbeelding: gzxinjscelbh7.jpg]

Dat plaatsen van een plaatje zou wel makkelijker moeten kunnen.
[Afbeelding: ouab2g.jpg]

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Mooie trike hoor!

Om spiegel en telefoonmount te bevestigen zou je links een rechte bar-end tussen handvat en handrem  kunnen zetten. De mount zoals ok een gewoon stuur en een Zefal Cyclop of Spin in de kopse kant.
Antwoord }
Bedankt door: tegenligger
#5
Mooie fiets!
Antwoord }
Bedankt door: tegenligger
#6
Er zit op de voorderailleur poot een soort zwart verlengstuk met een draaiknop erop. Naar mijn idee is dit een nutteloze knop. Of het moet zo zijn dat een trike hier een ander mechaniek heeft zitten, dat ik niet ken. Iemand een idee?

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(20-Sep-2017, 11:04 AM)tegenligger schreef: Er zit op de voorderailleur poot een soort zwart verlengstuk met een draaiknop erop. Naar mijn idee is dit een nutteloze knop. Of het moet zo zijn dat een trike hier een ander mechaniek heeft zitten, dat ik niet ken. Iemand een idee?

Is dat niet om een streamer mee vast te zetten?

http://www.ligfiets.net/product/accessor...eamer.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#8
Eigenlijk zitten er twee onverklaarbare dingen op. Een pootje van aluminium waar inderdaad een streamer op zou kunnen. Maar dat pootje met die knop lijkt me niet geschikt voor een streamer. Ik haal ze er maar af.

Inmiddelsnheb ik wel een oplossing voor de telefoon. Zal een foto plaatsen.

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Mooie trike!
Ga je er nog spatborden opzetten?

De streamers die ik heb gezien, zitten wel op die beide plekken (pootje én knop) bevestigd.
Trouwens best vreemd, dat de bevestiging nog (gedeeltelijk) op de trike zit, maar dat de streamer er niet bij is verkocht.
Nu zit er dus iemand met een streamer zonder bevestiging?
Antwoord }
Bedankt door: tegenligger
#10
Ja, die streamer zat er niet bij. Ik zal het hem nog vragen. Volgende week ga ik nog extra bandjes ophalen bij hem. Overigens heb ik geen behoefte aan een streamer. Het lijkt me maar een onhandig ding.

Ik ben er inmiddels ook achter dat er een achterderailleur op zit met een lange staart waardoor hij nagenoeg op de grond zit. Het achterwiel is 20 inch.

Er zitten ook spatborden bij. Ik denk niet dat ik die er op zet. Ik vind spatborden ten eerste lelijk, ten tweede zijn het luchthappers, ten derde zitten ze er 90% van de tijd er voor niks op. En als het regent word je toch nat. Alleen in het geval van een trike word je waarschijnlijk heel erg nat met twee van die wielen naast je. Dus ik ga het nog bekijken.

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
#11
(21-Sep-2017, 12:09 AM)tegenligger schreef: Er zitten ook spatborden bij. Ik denk niet dat ik die er op zet. Ik vind spatborden ten eerste lelijk, ten tweede zijn het luchthappers, ten derde zitten ze er 90% van de tijd er voor niks op. En als het regent word je toch nat.

Zelf ben ik een toerfietser, lange afstanden bij goed weer. Maar je ontkomt niet aan een enkele bui (zoals gisteren). Zelf schuil ik dan vaak even bij een bushalte of onder de kap van een benzinestation. Eenmaal droog moet je vaak nog wel over natte wegen en / of plassen. Ook als je zelf niet door een bui wordt overvallen, ontkom je er niet aan toch over natte wegen te moeten als je net na een bui langs komt. Dan zijn spatborden toch wel handige dingen.
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Ja. Ben gisteren op de Hurri ook door een mega plas gereden. Dan ben ik van onderen helemaal doorweekt. En dan denk ik heel even aan de spatborden in de garage. En heb ik heel even spijt. Overigens heb ik achter wel mijn bagagedrager dichtgemaakt omdat anders mijn tas onder modder komt te zitten.

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Mooie trike! Volgens de wet geen fiets maar een rijwiel trouwens, maar dat even terzijde.

Met bar-ends kun je veel plek maken voor accessoires.

En de relax factor van een trike is inderdaad heel groot.

Veel plezier er mee collega trike-pilot!  Wink

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door: tegenligger
#14
Inderdaad. Een mooie fiets en inderdaad heel iets anders dan je andere ligfietsen, dus echt een aanvulling op je collectie!
Antwoord }
Bedankt door: tegenligger
#15
Prachtige trike. Ik ken het comfortabele gevoel van mijn Alleweder.

Maar trikes zijn voor de “wet” fietsen. Sinds de invoering van het oude RVV (1966) is de term “rijwiel” vervangen door “fiets” en werd het rijwielpad een fietspad.
In de Wegenverkeerswet 1994 zijn fietsen niet gedefinieerd. Alleen een omschrijving van fietsen met trapondersteuning. Fietsen met trapondersteuning vallen onder de definitie motorrijtuigen (snorfiets), maar worden bij wet daarvan uitgezonderd en beschouwd als fiets. Met alle voordelen.

De speedpedelec is een motorrijtuig, zijnde een bromfiets (45). Zonder alle voordelen.

Het RVV 1990 en de Regeling voertuigen kennen alleen de term fiets. Maar dit terzijde.

Piet.
Antwoord }
Bedankt door: tegenligger


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Systeemgewicht; een ...TvWijk — 11:13 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Ja, daar kom ik wel ...melle z — 10:20 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Melle, ben je toeval...Fietsbennie — 10:01 PM
mods op mijn roeifiets
De "Roeifiets k...Merijn — 09:41 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakke...Tom Fekkes — 09:15 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het hoofd van die au...Jeroen S — 08:27 PM
mods op mijn roeifiets
Vooral als de wi...Wim -de roetsende — 07:59 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakkere...Lopopodium — 07:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het is echt ongekend...melle z — 06:07 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Echter ik zou dan ee...melle z — 04:33 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je h...PieterTrapt — 02:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je hele ...Hardloper — 02:04 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het kan inderdaad na...PieterTrapt — 02:02 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Oef.. hier w...Arend-Jan — 12:27 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Het onderscheid tuss...melle z — 12:26 PM
mods op mijn roeifiets
Oh,de roeifietskno...pieterz — 12:04 PM