Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Flevobike 50/50
#1
Onze oudste is zijn Flevobike 50/50 ontgroeid en heeft inmiddels een Rainbow Lyra. De 50/50 is dus op zoek naar een nieuwe eigenaar.

Wat informatie:
  • Wij hebben de 50/50 sinds eind 2013 - over de geschiedenis daarvoor weet ik niet veel.
  • Onze zoon heeft hem sindsdien uitsluitend voor fietstochten gebruikt - grofweg 1000km
  • De onderdelen zijn min of meer standaard:
    • Sachs 3x7 derailleur achter + naafversnellingen
    • Maat M zit
    • 145mm cranks met 38tands kettingblad (desgewenst kan ik ook een 52tands meegeven)
    • V-Brakes voor/achter
    • Halogeenkoplamp voor op dynamo, batterijlamp achter
    • 152mm schokdemper - demping is inmiddels eerder zwak te noemen
    • Grote baggagedrager
    • Eenvoudige fietscomputer (lijkt een Sigma-kopie te zijn - heeft dezelfde houder als oudere Sigma's)
    • Schwalbe Marathon banden 40-406 voor/achter (achterband is pas een jaar oud en weinig gebruikt), twee Marathon Slicks geef ik mee
  • Niet standaard: het stuur - de 50/50 heeft eigenlijk een vaste tiller, maar die hebben we door een klaptiller vervangen - dat geeft meer flexibiliteit, zeker voor kleiner rijders. Het rijgedrag is daardoor nog iets beter geworden. De originele tiller geef ik mee.
  • De fiets heeft zeker gebruikssporen maar loopt prima.
De fiets is prima geschikt voor kinderen en kleinere volwassenen - ik denk dat de minimale lengte zo rond 155-160cm ligt. De neuspijp zit dan op het minimum. Op dit moment is de fiets op ca. 180cm afgesteld - dus dat kan zeker ook nog. Hoeveel meer nog kan qua lengte van de neuspijp heb ik nooit uitgezocht.
Wel is de 50/50 niet de meest lichte fiets, maar dat heeft onze zoon niet weerhouden ook langere tochten met baggage met veel plezier te rijden.

Vraagprijs is €300,-. De fiets staat in de regio Delft/Rotterdam.

Wat foto's:
[Afbeelding: img_7049_1024x768-jpg.128093]
[Afbeelding: img_7050_1024x768-jpg.128094]
[Afbeelding: img_7051_1024x768-jpg.128095]
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
}
Bedankt door:
#2
De 50/50 is gereserveerd en wordt zaterdag opgehaald.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
}
Bedankt door:
#3
...en hij is net weg. Morgen gaat hij op weg naar Oostduitsland...
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
}
Bedankt door:
#4
(05-Jan-2018, 09:30 PM)emgaron schreef: ...en hij is net weg. Morgen gaat hij op weg naar Oostduitsland...

Gefeliciteerd. Altijd fijn als er weer een nieuw baasje is gevonden voor een fiets.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

}
Bedankt door:
#5
Inderdaad gefeliciteerd en dat er maar veel op gefietst mag worden.  Verkocht via www.velomobilforum.de?
}
Bedankt door:
#6
Proficiat met de succesvolle transfer! thumb
Weer een (lig)fiets gered van een zielig einde.

Ik neem aan dat er binnenkort een slotje op dit topic kan?

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

}
Bedankt door:
#7
(05-Jan-2018, 10:00 PM)Roepers schreef: Inderdaad gefeliciteerd en dat er maar veel op gefietst mag worden.  Verkocht via www.velomobilforum.de?

Uiteindelijk wel, ja - het verbaasde me nogal dat er iemand helemaal vanuit Leipzig hiernaartoe zou willen rijden om deze fiets op te halen, maar ze hadden het er wel voor over. Volgens hen is het aanbod aan betaalbare "kleine" ligfietsen (ze waren op zoek naar één voor hun kleinzoon) in hun omgeving vrij beperkt.

(06-Jan-2018, 06:52 AM)Frank schreef: Proficiat met de succesvolle transfer! thumb
Weer een (lig)fiets gered van een zielig einde.
En vooral wat meer ruimte in de schuur... Wink One down, two more to go. Maar de up van mijn dochter ga ik pas in het voorjaar op Marktplaats zetten, dat verkoopt beter...

(06-Jan-2018, 06:52 AM)Frank schreef: Ik neem aan dat er binnenkort een slotje op dit topic kan?
Ja, dat mag.

Cheerio,
Thomas
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
}
Bedankt door:
#8
Ik zou denken: verstuur maar met de post naar Leipzig, als ik hen was.
}
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Aangereden, en dus niet blij.
Ik las dit nog: W...Niels van der Wal — 01:24 PM
Medeliggers onderweg
Werd je daar niet in...Fietsbennie — 01:24 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Wat druk aangaat: Ik...Frutsel — 01:03 PM
Medeliggers onderweg
Gisteravond een heer...Frutsel — 12:53 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
…ik kan er op deze...GertBr — 12:24 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
De lek bestendighe...datakneder — 11:33 AM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Ik zou er een ...Niels van der Wal — 10:41 AM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Huidige banden: de...Frutsel — 10:07 AM
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Systeemgewicht; een ...TvWijk — 11:13 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Ja, daar kom ik wel ...melle z — 10:20 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Melle, ben je toeval...Fietsbennie — 10:01 PM
mods op mijn roeifiets
De "Roeifiets k...Merijn — 09:41 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakke...Tom Fekkes — 09:15 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het hoofd van die au...Jeroen S — 08:27 PM
mods op mijn roeifiets
Vooral als de wi...Wim -de roetsende — 07:59 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakkere...Lopopodium — 07:12 PM